פרוייקט המשפחתיות של ישראל. צילומים יואב פולסמשמונה יוצא אחד - פרוייקט המשפחתיות של ביזפורטל
שמונה משפחתיות משווקות לכאורה בישראל. בפועל שבע בלבד. למשפחתיות המשווקות ארבעה סוגי הנעה - בנזין, היברידי, פלאג-אין וחשמל מלא. בסוף הלקוח צריך לבחור משפחתית אחת. אנחנו כאן כדי למקד את הבחירה ולעמוד על ההבדלים.
סגמנט המשפחתיות שהיו פעם ליבת ענף הרכב הישראלי הולך ונמוג. אם בעבר המשפחתית היתה 'סמל סטטוס' להצלחה במעמד הביניים, היום הקרוסאוברים הם התחליף לאותו סמל סטטוס. מי שאחראי לזה במידה גדולה הוא הקיה ספורטאז' שבשנת 2015 הגיע עם מנוע 1600 ללא טורבו ויצר היסטריה צרכנית. כולם רצו אחד כזה, כשהבשורה הגדולה היתה בגזרת המחיר. בתוספת של מעט כסף יחסית, כמה אלפי שקלים, רכשת לעצמך קרוסאובר מעוצב ומרווח. הביצועים וצריכת הדלק לא באמת עניינו מישהו.
למרות הפתיח, המשפחתיות לא נעלמו מהשוק, כאשר השוק המוסדי, חברות ליסינג וציי רכב עדיין המשיכו לספק ללקוחותיהן משפחתיות, שמצידן הפכו יותר ויותר טכנולוגיות, המימדים גדלו, איבזור הבטיחות פוזר בנדיבות, והמנועים הלכו והתייעלו כך שגם צריכת הדלק הפכה למצוינת בחלק מהדגמים.
בדיקה מדגמית ולא מייצגת מראה ששוק המשפחתיות בישראל יכול להכיל כ 25,000 עד 30,000 מכוניות בשנה, כלומר סדר גודל של כ – 10% מכלל כלי הרכב החדשים הנמכרים בישראל. אבסולטית מדובר במספרים מכובדים.
היעלמותה של הטויוטה קורולה
מלכת הקטגוריה, הטויוטה קורולה ההיברידית, שנמכרה כאן באלפי יחידות בשנה, נעדרת מהשוק כבר שנה וחצי. מפעל טויוטה שהיה מספק לשוק הישראלי את הקורולות שהוא כל-כך אוהב, ממוקם בטורקיה, והרודן הטורקי כידוע הטיל חרם על ייצוא סחורות לישראל. נסיונות להביא את הקורולה ממפעלים אחרים לא צלח עד עתה והקורולה האהובה מאוד (בישראל ובעולם) כרגע נעדרת מהשוק המקומי.
- תוצאות מאכזבות לבוקס ולטיקרוס במבחני ריסוק
- אוקטביה RS - משפחתית ספורטיבית נפלאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהעדר הקורולה, משווקות בישראל לא פחות משבע משפחתיות נוספות עם מגוון הנעות, בנזין, היברידי, פלאג אין וחשמלי מלא. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. נסיון להביא את כולן למכנה משותף אחד די נכשל, בעיקר בגלל השונות במערכות ההנעה, וההבנה שלצרכנים שונים מתאימות הנעות שונות, נחלק את הסקירה לפי צורת ההנעה, וגם נציין את הבחירה שלנו, קשה ככל שזה יהיה.
משפחתיות בנזין
1. ניסן סנטרה – שנת השקה דגם נוכחי 2019. הסנטרה חריגה בהיותה היחידה עם מנוע 2.0 ליטר. תיבת ההילוכים רציפה. תשכחו כל מה שידעתם על הדגמים הישנים של הסנטרה שלא היו 'הצמיג הכי אוחז בכביש'. הסנטרה היא מכונית ראויה, עם בסיס גלגלים של 2.71 שהיה גדול וחריג לטובה בעת השקתה. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 17.25 ק"מ לליטר, בעיקר הודות לתיבת ההילוכים הרציפה. הסנטרה נוחה לנהג ולנוסעים, ובעלת אחיזת כביש טובה וצפויה. המחיר תלוי רמת גימור 155.0 אש"ח או 157.0 אש"ח.
שווי שימוש לדגם הליסינג 3,844 ₪
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
2. 2. סקודה אוקטביה – שנת השקה דגם נוכחי 2020, מתיחת פנים ב 2024. המשפחתית הפופולרית של סקודה נחשבת לאחת המשפחתיות המוצלחות בשוק. לזכותה מנועי טורבו בנזין יעילים מאוד, ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית. לאחר לא מעט מחלות ילדות השילוב נחשב היום למוצלח למאוד ומגלה אמינות. בסיס הגלגלים של האוקטביה 2.669 מטר, והוא הקטן מכל המשפחתיות הנסקרות. לאוקטביה יתרון על פני כל המשפחתיות בדמות דלת תא מטען הנפתחת עם השמשה ומאפשרת גישה נוחה ושימושית לתא המטען הגדול שלה, 558 ליטר, והוא הגדול ביותר מבין כל המשפחתיות הנסקרות. לזכות האוקטביה שלדה משובחת, היגוי נפלא, ממשק משתמש מצוין וצריכת דלק רשמית של 20 ק"מ לליטר. המחיר בין 164.5 אש"ח ל 192.0 אש"ח לגירסת הסטייל המפוארת.
שווי שימוש לדגם הליסינג 4080 ₪
3. מאזדה 3 – שנת השקה דגם נוכחי 2019. מי שהיתה מלכת המכירות בעשור הראשון של שנות ה – 2000 נדחקה הצידה מסיבות שונות. למאזדה 3 בסיס גלגלים של 2.725 מטר והמרווח הפנימי טוב. איכות הייצור מרשימה מאוד על גבול תחושת פרימיום. המאזדה 3 זנחה את מנועי ה – 1.6 ליטר, והיא מוצעת היום רק עם מנועי 2.0 ליטר או 2.5 ליטר. המנוע הגדול מוצע עם טורבו וללא טורבו. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. התנהגות הכביש מצוינת, מוניטין אמינות מוחלט ודגם ה 2.5 ליטר טורבו עם הנעה כפולה AWD והספק מרשים של 227 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ. צריכת הדלק היא הגבוהה מכל המכוניות הנסקרות ועומדת בין 13.9 ק"מ לליטר (מוצהר) לדגם ה 2.0 ליטר, ועד 11.5 ק"מ לליטר (מוצהר) לדגם ה 2.5 ליטר טורבו. גירסת הכניסה בעלת מנוע 2.0 ליטר עולה 161.5 אש"ח והיא הכי זולה בקבוצה, שניה רק לניסן סנטרה הזולה ממנה. גירסת ה 2.5 ליטר טורבו המפוארת עולה 210.0 אש"ח. בין לבין תוכלו למצוא עוד רמות גימור אם אתם בעניין.
שווי שימוש לדגם הבסיסי 4005 ש"ח
הבחירה שלנו – אוקטביה
הבחירה ההגיונית היא האוקטביה שמביאה איזון של מחיר / התנהגות כביש / מרווח פנימי ואיכות. קשה לנו שלא לפזול לכיוון המאזדה 3 עם מנוע הטורבו 2.5 ליטר שבהינתן העדר מגבלות תקציב או היגיון היא יכולה להיות משפחתית ספורטיבית מצוינת.
משפחתיות היברידיות
4. טויוטה קורולה – שנת השקת הדגם 2018. הקורולה היא הרכב הכי נמכר בעולם עם מעל ל 50.0 מיליון יחידות שנמכרו מאז ההשקת הקורולה הראשונה בשנות ה – 60. היא זכתה למוניטין אמינות מוחלט ובצדק. גם בישראל לא נדיר לראות קורולות משנות ה – 90' שועטות בכבישים. הדור האחרון של הקורולה קיבל עידכוני מנוע ומערכת היברידית. בסיס גלגלים של 2.7 מטר מספק מרווח טוב. ההתמחות של טויוטה בהנעות היברידיות הוטמעה גם בקורולה, והיא נהנית ממערכת הנעה יעילה וחסכונית עם צריכת דלק מוצהרת של 22.7 ק"מ לליטר. הבעיה הגדולה של הקורולה בשוק הישראלי הוא שלא ניתן להזמין אותה בשלב זה עקב החרם הטורקי. בעבר הלא רחוק ניתן היה להזמין את הקורולה בייבוא מקביל, אולם סקירה קצרה באתרי הייבואנים המקבילים מלמדת שגם זה כבר לא אופציה. אני משער (לא מתוך ידיעה אלא כהשערה) שבקרוב יושק דגם עדכני שיישר קו עיצובי עם הקאמרי החדשה, וייתכן שיגיע אלינו מפעלים אחרים בעולם, להקטין את התלות בנבל הטורקי.
בהעדר ייבוא אין מחיר ולכן לא ניתן לחשב שווי שימוש.
5. יונדאי אלנטרה- שנת השקת הדגם 2020, מתיחת פנים ב 2023. האלנטרה ההיברידית החליפה את היונדאי איוניק ההיברידית הפופולרית מאוד בישראל. כל-כך פופולרית עד שכ – 25% מכל האיוניק ההיברידית שיוצרו בעולם נחתו בשוק הישראלי. האלנטרה קיבלה את מערכת ההנעה ההיברידית היעילה של יונדאי, ועיצוב מרשים שנחזה להיות בסגמנט אחד מעל. לחובתה משתמשים מדווחים על קושי בהסתגלות למראות החיצוניות, אבל זה באמת זניח. תא הנוסעים גדול ושימושי, ובסה"כ מדובר על משפחתית חסכונית מאוד עם צריכת דלק מוצהרת של כ – 22.7 ק"מ לליטר.
שווי שימוש לדגם הבסיסי 3656 ש"ח
הבחירה שלנו – יונדאי אלנטרה היברידית. כאן לא היתה התלבטות בכלל מאחר ואין להשיג קורולה.
משפחתיות פלאג אין הייבריד.
זה לא מקרי ששתי המתמודדות כאן מגיעות משתי הענקיות הסיניות שמתחרות 'ראש בראש'.
6. צ'רי אריזו 8 – המשפחתית של צ'רי שהושקה לא מזמן מביאה עימה שתי בשורות גדולות. בסיס גלגלים של 2.77 מטר, גדול יותר מכל משפחתית אחרת, וכבר די קרובה לסגמנט המשפחתיות הגדולות יותר דוגמת סקודה סופרב וטויוטה קאמרי. הבשורה השניה היא מערכת ההנעה החזקה מאוד של צ'רי, המשלבת מנוע טורבו בנזין יחד עם מנוע חשמלי. כל אחד מהם לבד יכול להניע משפחתית, אבל יחד הם מגיעים לנתון הספק של 347 כ"ס ומעל 52 קג"מ. במציאות הרכב לא מרגיש כמו 347 כ"ס אלא פחות, וההערכה היא כי ההספק המשולב שאינו סכימה של הספקי שני המנועים, אלא שילוב, עומד מעל 200 כ"ס. עם זאת, גם 200 כ"ס במשפחתית זה מכובד מאוד, וחזק מכל משפחתית אחרת. לאריזו 8 סוללה בקיבולת של 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 105 ק"מ. הטעינה היא גם איטית 6.6Kw וגם מהירה 42.6Kw. בפועל הטעינה האיטית בבית תלת פאזי רגיל תהיה בהספק נמוך יותר של כ – 3.3kw. מנסיון עם מערכת ההנעה של צ'רי, מדובר במערכת יעילה מאוד וחסכונית מאוד. המערכת לא מאפשרת לסוללה להתרוקן, כך שתמיד ישאר כח זמין.
שווי שימוש 3235 ₪
7. BYD Seal 5 – לצערי מבין כל המכוניות המוזכרות כאן, זו היחידה שטרם נהגתי בה, מסיבות שונות. השיווק המקומי של ה - BYD Seal 5 מקדים את מרבית השווקים במערב. בסיס הגלגלים של ה seal5 עומד על 2.718 מטר, מה שמבטיח מרווח טוב גם ליושבים מאחור. ההספק המשולב של ה seal5 עומד על 213 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 18.3Kwh, והטווח המוצהר עומד על 100 ק"מ. ל Seal5 אין אפשרות לטעינה מהירה, אלא רק איטית, בהספק של עד 6.6Kw, ואותה הערה שנרשמה לגבי הצ'רי על ההספק בפועל תקפה גם כאן.
שווי שימוש 3210 ש"ח
הבחירה שלנו – צ'רי אריזו 8.
בהינתן שטרם נהגנו ב Seal5, אין יכולת להמליץ על רכב שלא נהגנו בו. בצ'רי נהגנו ואהבנו מאוד, אז גם כאן יש בחירה יחידה.
עדכון 20.7.2025
בזמן שחלף ממועד פרסום הסקירה, נבחנה ה BYD Seal 5, וניתן לקרוא את המבחן אצלנו במדור הרכב של ביזפורטל בקישור המצורף.
חשמליות
כרגע בסגמנט המשפחתי – חשמלי יש שחקנית יחידה, ה Eveasy. אנחנו משערים כי עם הרבה תקווה, ב 2026 תגיע לשוק הקיה EV4 עליה כבר כתבנו לאחרונה. אבל בהינתן שהיא 'על הנייר' ולעוד כשנה לפחות, היא לא רלוונטית בשלב זה.
8. ה Eveasy היא משפחתית חשמלית מפתיעה מאוד. עם בסיס גלגלים של 2.75, ורצפה שטוח לחלוטין מאחר והיא תוכננה מהבסיס להיות רכב חשמלי, היא מספקת מרווח פנימי מצוין. על אף סוללה שאינה גדולה בקיבולת של 60Kwh היא מייצר טווח של כ 450 ק"מ, וגם אם צריך להוריד ממנו כמה אחוזים על אופטימיות יתר, היא זכורה לנו כמכונית בעל טווח ראוי. הטווח מושג גם בזכות מנוע חשמלי שאינו חזק (בהשוואה לחשמליות אחרות) עם 160 כ"ס ו 22.9 קג"מ. ה Eveasy לא הצליחה בשוק כפי שהייתי מצפה וניתן לרכוש אותה בהנחות גדולות. על-אף חוסר ההצלחה היחסי, מדובר במשפחתית חשמלית, גם אם לא הכי מתקדמת בעולם, היא ראויה לשימוש. שווי השימוש שלה נמוך במאות שקלים עד למעלה מ 1000 ש"ח מול יתר המתחרות.
שווי שימוש 2742 ש"ח
הבחירה שלנו – Eveasy. גם כאן, בהעדר תחרות.
סיכומים:
מתוך שמונה המשפחתיות עימן התחלנו נשארנו עם הארבע הטובות ביותר לכל סוג הנעה. הסקודה אוקטביה בנזין, האלנטרה ההיברידית, הצ'רי אריזו 8 הפלאג אין וה Eveasy החשמלית, בין אם מבחירה ובין אם העדר מתחרות.
בחירה בכל אחת מהמשפחתיות תלויה הרבה באופן האחזקה והשימוש. לרכישה ישירה הייתי קונה את הסקודה או היונדאי. שתיהן מבוססות בשוק גם כמשומשות, ובהינתן מעט חוסר וודאות לגבי שרידות אחרי כמה שנות שימוש, שתיהן מרגישות לי קניה בטוחה יותר. אישית ככל הנראה שהייתי משאיר את הכסף בסקודה, בזכות היתרונות הדינמיים שלה.
לעולמות הליסינג נשאלת השאלה מי משלם על עסקת הליסינג, האם יש כאן אירוע של 'שווי שימוש' וכד'. לעסקה לשלוש שנים הייתי בוחר ככל הנראה הצ'רי אריזו 8 בזכות ההנעה, המרווח הפנימי וההטבות בשווי שימוש.
שווי השימוש לצרכי חישוב מס נקבע על 2.48% ממחיר הרכב המוצהר (ללא הנחות וכד'). נכון למועד כתיבת שורות אלו רכבי בנזין לא מקבלים כל הטבה, כלי רכב היברידיים נהנים מהטבה של 560 שקלים, רכבי פלאג אין נהנים מהטבה של 1130 ₪, וכלי רכב חשמליים נהנים מהטבה של 1350 ₪. שווי השימוש המוצג בכתבה כבר מחושב עם ההטבה, בהתאם למחירי המחירון של הדגמים השונים.
החשוב ביותר- התאמת הרכב לצרכים
בסופו של דבר, אין שני אנשים עם צרכים זהים, ולכן כל אחד צריך לעשות את הבחירה המושכלת שלו, למה שמתאים עבורו בנקודת הזמן.
- 3.שאפיק 13/07/2025 03:36הגב לתגובה זולמי שחושב שאני מבלבל במוח תסתכלו ביוטיוב כתבה של תומר הדר משבוע שעבר.סתם מנפחים מחירים
- אנונימי 13/07/2025 11:04הגב לתגובה זוטרולים ניזונים מהסביבה עד שפג תוקפם ואז הם יגיעו לפת לחם כי אף אחד לא ירצה אותם לידו.
- 2.כתבה טובה ועניינית. תודה. (ל"ת)הקורא 12/07/2025 17:15הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 12/07/2025 15:23הגב לתגובה זומבחינת נוחותהאמינות לא משהו יש לא מעט בעיות גם הדגם הפרימיום שטוענים אמינה.יש מישהו שיש לו ניסיון עם 3008 הפרמיום ומרוצה
- אנונימי 13/07/2025 06:51הגב לתגובה זו3008 זה מזל
- היא קרוסאובר. לא משפחתית. (ל"ת)אנונימי 12/07/2025 20:18הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהמודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.