
נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
החברה מציגה ארבעה מוצרים חדשניים: מנעלי ריצה ממונעות ועד ז׳קט מתנפח ומווסת טמפרטורה, בניסיון לשקם את תדמיתה כמותג המוביל בחדשנות ספורטיבית ולשכנע את המשקיעים שהאסטרטגיה החדשה של המנכ״ל אליוט היל מתחילה לעבוד
נייקי Nike Inc 0.26% חושפת ארבעה מוצרים חדשים שמטרתם להוכיח למשקיעים ולצרכנים שהחברה עדיין מובילה בחדשנות בתעשיית הלבוש הספורטיבי. השקה זו מגיעה בשעה קריטית עבור ענקית הנעלים, שמתמודדת עם לחץ מתמשך מצד אנליסטים שמבקרים את החברה על היעדר חדשנות משמעותית בשנים האחרונות. המוצרים החדשים נעים בין נעליים המופעלות על ידי רובוטיקה ועד ז'קט מתנפח שמווסת טמפרטורה, וכולם מיועדים להראות שנייקי עדיין יכולה להוביל את המרוץ הטכנולוגי בעולם הספורט.
המוצרים החדשים
המוצר הכי מעניין הוא Project Amplify - נעלי ריצה עם מנוע, סוללה ורצועה שעוזרים לאנשים לרוץ מהר יותר ורחוק יותר. נייקי מתארת את המערכת כ"מערכת הנעלה המונעת הראשונה בעולם לריצה והליכה". הטכנולוגיה פועלת כמו סט שני של שרירי שוק שמסייע למתאמנים להגיע למרחקים גדולים יותר ולהשיג מהירויות גבוהות יותר. החברה מדגישה שהמוצר עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים ויושק לציבור הרחב רק בשנים הקרובות.
הטכנולוגיה החדשה מיועדת ספציפית לרצים שמסיימים קילומטר בין 10 ל-12 דקות, קבוצת יעד שנחשבת לרצים איטיים או מתחילים. נייקי מסבירה שהרעיון דומה לאופניים חשמליים שהפכו את הרכיבה לנגישה יותר והרחיבו את המעגל של אנשים שרוכבים על אופניים בקביעות. המטרה במקרה זה היא להפוך ריצה איטית, ג'וגינג והליכה למהנים ופחות מתישים, מה שיעודד יותר אנשים לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קולקציית Mind תהיה הראשונה שתגיע לחנויות כבר בינואר הקרוב, מה שמציב אותה כמוצר המסחרי היחיד מבין ההשקות השבוע שיגיע לשוק במהירות יחסית. שני דגמי הנעליים פותחו על ידי מחלקת מדעי המוח החדשה של נייקי ומכילים סוליות מיוחדות עם כריות קצף עגולות שנועדו לעזור לספורטאים להתמקד ולהירגע לפני ואחרי תחרויות. המוצר משקף את המגמה הגוברת בענף הספורט לשלב אלמנטים פסיכולוגיים ונוירו-מדעיים בציוד הפיזי.
ז'קט Therma-FIT Air Milano מציג פתרון מתוחכם לבעיה קלאסית של ספורטאים - הצורך לווסת טמפרטורת הגוף במהלך פעילות גופנית מבלי להחליף בגדים או לשאת ציוד נוסף. הז'קט מתנפח ומתרוקן תוך שניות ספורות, ויכול לספק רמות חום שנעות מרמת סווטשירט קל ועד לז'קט חורף בינוני. הטכנולוגיה תעבור בדיקה מעשית כשנבחרת ארצות הברית תלבש את הז'קט באולימפיאדת החורף במילאנו השנה, מה שיספק לנייקי חשיפה תקשורתית מירבית.
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
הבד החדש Aero-FIT מיועד לשוק הכדורגל הבינלאומי ויושק במונדיאל 2026. הבד פותח במיוחד לקירור ויניקת זיעה מתקדמים, וכל הנבחרות הלאומיות בכדורגל שמקבלות חסות מנייקי יצוידו במדים העשויים מהטכנולוגיה החדשה. החברה מהמרת על כך שהחשיפה בטורניר הספורט הכי פופולרי בעולם תביא לביקוש גבוה למוצרים הצרכניים הבנויים על אותו בד.
המנכ״ל החדש
השינוי האסטרטגי המקיף שמוביל אליוט היל, המנכ"ל שנכנס לתפקיד לפני שנה, מתבסס על מעבר מחלוקה מסורתית לפי גיל ומגדר לגישה חדשה המתמקדת בענפי ספורט ספציפיים. במקום לארגן מוצרים תחת קטגוריות רחבות של גברים, נשים וילדים, החברה מתמקדת בקטגוריות ממוקדות כמו ריצה, כדורסל, כדורגל ואימוני כושר. השינוי הארגוני הזה מאפשר לצוותי הפיתוח להבין טוב יותר את הצרכים הספציפיים של ספורטאים בכל תחום ולפתח מוצרים שמתאימים בדיוק לדרישות הביצועים של כל ענף.
השינוי בפילוסופיית המוצר מגיע בתגובה ישירה לביקורת קשה מצד אנליסטי וול סטריט, שהאשימו את נייקי בחוסר יכולת לחדש ולהוביל טכnולוגית בשוק תחרותי הולך וגובר. האנליסטים טוענים שחברות מתחרות צעירות יותר הצליחו לגנוב נתח שוק משמעותי מנייקי בזכות מוצרים חדשניים ורעננים. לכן, השקת המוצרים החדשים נתפסת כמבחן חשוב ליכולת החברה להחזיר את עצמה לחזית הטכנולוגית של התעשייה.
הסימנים הראשונים מראים שהאסטרטגיה החדשה מתחילה לתת פירות. קטגוריות הביצועים מציגות צמיחה מבטיחה במכירות, בעיקר בזכות השקת מוצרים חדשים כמו דגם הריצה החדש Vomero שקיבל ביקורות חיוביות מהקהילה הספורטיבית. נייקי מדווחת שהגישה הממוקדת בספורטאים עוזרת לחברה לא רק לפתח מוצרים טובים יותר, אלא גם לבנות סיפורי מותג משכנעים יותר שמתחברים לצרכנים.
התוצאות האחרונות
התוצאות הכספיות הרבעוניות האחרונות של נייקי עלו על הציפיות של האנליסטים בוול סטריט הן בהכנסות והן ברווחים, עם עלייה של 1% בהכנסות לעומת השנה שעברה. התוצאות החיוביות הגיעו לאחר תקופה של ביצועים מתחת לציפיות ועוזרות לחזק את האמון של המשקיעים. עם זאת, המשקיעים עדיין זהירים ומחכים לראות את התוצאות ברבעונים הבאים.
המניה עולה ב-1% ל-69.82 דולר במהלך המסחר, אבל עדיין יורדת ב-7.7% מתחילת השנה. המשקיעים רוצים לראות הוכחות ממשיות שהחדשנות הטכנולוגית תגרום לעלייה
במכירות ותחזיר לנייקי את הנתח שאיבדה. הלחץ על החברה גדל בשנים האחרונות מצד מותגים צעירים כמו On ו-Hoka, שגונבים לקוחות בזכות מוצרים חדשניים. בנוסף, חברות טכנולוגיה נכנסות לתחום הספורט עם פתרונות דיגיטליים שמתחרים בנייקי על אותם צרכנים.
- 2.נעל ממונעת 24/10/2025 07:52הגב לתגובה זונעל ממונעת מה הדבר הבא כובע עם להבים של הליקופטר! נמאס לי.
- 1.מה עם להתייעל ולהוריד מחירים לצרכן (ל"ת)אנונימי 23/10/2025 22:00הגב לתגובה זו
משקיעים עובדים AIשבוע של הורדת ריבית - האנליסטים נערכים לפתיחת המסחר בוול-סטריט
כולם סבורים שהפד' יוריד ריבית השאלה היא מה הסיבות למהלך הזה וגם איך יראה התוואי קדימה - 3 כלכלנים, 3 הסתכלויות; מלבד הריבית נקבל גם תוצאות כספיות מאורקל, אדובי, סינופסיס ואחרות - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת פתיחת שבוע המסחר
"שבוע המסחר הקרוב צפוי להיות אחד המשמעותיים של הרבעון", תודו ששמעתם את זה לא מעט השנה, אבל גם הפעם כנראה שלהצהרה כזאת יש בסיס גדול על מה לשבת. גובה הריבית של הפד' זה נתון שמשפיע מאוד על השווקים, המשקיעים ממתינים עכשיו בדריכות לראות אם הפד' יעשה את הצעד שהשוק כבר תימחר כמעט לגמרי.
קשה לפרש את תמונת המצב במשק האמריקאי. הוא משדר אמביוולנטיות. מצד אחד יש רצף של נתונים שמרמזים על האטה. נתוני ה-ADP האחרונים הראו ירידה במספר המשרות, ממש צניחה במספר העובדים. גם מדדי ה-ISM בשירותים ובתעשייה מצביעים על התכווצות ברכיבי התעסוקה, מה שמראה שהמעסיקים מהססים יותר בגיוסים. גם נתוני הצריכה הריאלית מראים מגמה של התמתנות, וההוצאה הפרטית גדלה בקצב איטי יותר חודש אחר חודש.
אבל מהצד השני, יש נתונים שלא מתיישרים עם התמונה הזאת שכאילו משדרת
לנו שהכלכלה האמריקאית מאבדת גובה. התחום השירותי עדיין מתרחב, ורכיב הפעילות ב-ISM נשאר מעל 50, כלומר אין עדיין נסיגה בפעילות עצמה. מספר דורשי העבודה החדשים ירד לשפל של 191 אלף בלבד, רמה שבדרך כלל משויכת לשוק עבודה הדוק. האינפלציה, למרות הירידה בקצב, עדיין נעה
סביב 2.8 אחוז בליבה של ה-PCE, שזה רחוק ממצב שבו הפד' ירגיש דחיפות להפחית ריבית בגלל הלחץ של המחירים.
זה מה שגורם לאנליסטים לחלוק בהסתכלות שלהם על השוק, כולם עדיין סבורים שהפד' יוריד ריבית, אבל הסיבות שמאחורי הקלעים כמו גם התוואי קדימה - בכלל לא אחיד אצל כולם.
- אינטל עלתה 2.2%, נטפליקס איבדה 3%; המדדים נסגרו בעליות עד 0.3%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; מניות הקוונטים זינקו, אינטל נפלה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלוח הכלכלי של השבוע: הפד', נתוני תעסוקה ואינדיקציות ראשוניות למצב הצרכן
ביום שלישי יתפרסמו נתוני ה-ADP השבועיים, אחרי ירידה של 13.5 אלף משרות בקריאה האחרונה. בהמשך אותו יום ייצאו נתוני ה-JOLTS, עם צפי ל-7.14 מיליון משרות פנויות, מספר שנשאר יציב יחסית בחודשים האחרונים.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
