צ'נגן דיפאל S07. צילום יואב פולס
צ'נגן דיפאל S07. צילום יואב פולס

צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק

הצ'נגן דיפאל S07 מיובאת באמצעות מכשירי תנועה המוכרת, היא מציגה עיצוב חיצוני ופנימי נפלא (לטעמי), אולם 'נופלת' בדברים שהופכים מכונה לרכב טוב - מתלים, נוחות וממשק משתמש. 

אהבנו: עיצוב, מרווח, יעילות אנרגטית, בטיחות

פחות אהבנו: נוחות, מתלים, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.9 במבחן פולס

יואב פולס | (1)

את הצ'נגן דיפאל S07 פגשנו לראשונה בדצמבר האחרון עם השקתו על ידי קבוצת מכשירי תנועה יבואנית הרכב. כבר בהשקה תפס אותנו העיצוב הנאה של הרכב, הן החיצוני והן הפנימי, הצבעים הנהדרים המוצעים עם הרכב, והנתונים המעניינים.

מעט יותר מדי זמן, אבל גם הדיפאל S07 נחת במערכת ביזפורטל למבחן, כשהוא בכתום בולט ומחמיא.

עיצוב פנימי וחיצוני

העיצוב שהרשים באולם התצוגה מרשים אף יותר בחיים האמיתיים. החזית המחודדת, יחידות התאורה הצרות, תפיחות עדינות על מכסה ה(אין) מנוע יוצרים יחד נראות וזהות שמושכים את העין. מבט מהצד מציג את החישוקים הנאים בגודל 19'', חיפוי פלסטי שחור בבתי הגלגלים ובתחתית המרכב יוצר מראה 'גבוה', וצללית של קרוסאובר קופה. מאחור שוב שילוב של חתימת אור ייחודית, ספויילר מפוצל בקצה העליון של השמשה האחרית, ופלסטיקה שחורה בתחתית המרכב מאחור, שוב ליצירת מראה גבוה.

גם העיצוב הפנימי ממשיך להחמיא לרכב וניכר כי מחלקת העיצוב של צ'נגן יודעת את העבודה. מול הנהג הגה דו חישורי, קטום בחלקו התחתון, עם מתגי הפעלה למולטימדה ולבקרת השיוט. מאחורי ההגה לא תמצאו לוח מחוונים רק חיישן לניטור ערנות נהג. עם זאת הרכב מצוייד בתצוגה עילית HUD המקרין את הנתונים החשובים על השמשה הקדמית.

במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בחלקו העליון השמאלי מוצגים נתוני רכב נוספים, דומים לאלו המוצגים בתצוגה העילית. הדשבורד עצמו ממשיך לתוך דיפון הדלתות עם רמקולים קטנים ואיכותיים. מושב הנהג חשמלי כמובן, עם חימום ואיוורור.


צ'נגן דיפאל S07 - סביבת נהג. צילום יואב פולס



המרווח מאחור טוב הודות לבסיס גלגלים של 2.9 מטר. אל תתנו לתמונות לבלבל אתכם, מושב הנהג נע לאחור כאשר מכבים את הרכב על מנת להקל על היציאה והכניסה לרכב, ועם ההתנעה מוסט קדימה למיקום שנקבע. בתמונות הוא במצבו כשהוא מוסט במקסימום לאחור.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מנוע וסוללה

הדיפאל S07 מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, ההנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 80Kwh (הנתון המדויק הוא 79.97Kw תסלחו לי על העיגול למעלה) והטווח WLTP עומד על 475 ק"מ. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של עד 11Kw ואילו טעינה מהירה DC בהספק של עד 92Kw.

עד עכשיו צברה הדיפאל S07 נקודות זכות רבות, אולם עם תחילת הנסיעה היא מתחילה לאבד אותן. עבודת המתלים אינה טובה והרכב מכוייל לתחושתי על מנת להיות קשיח, כדי להרוויח התנהגות כביש יותר ספורטיבית. אבל קשיחות לכשעצמה אינה המתכון הנכון למתלים כך שיוצא שהרכב משדר לתא הנוסעים יותר מדי רעידות ו-וויברציות ויוצר נסיעה לא נעימה לטעמי. אחיזת הכביש טובה, אבל כשמתחיל מעט עומס על המתלים מתקבלת תחושה פחות בטוחה ויציבה ממה שהיית מצפה לרכב מסוגו. בניגוד למחלקת העיצוב המצטיינת של צ'נגן, מחלקת ההנדסה פחות מוכשרת.

אותו חוסר נוחות מתקבל גם בכבישים מהירים וגם בנסיעה עירונית כך שלא מדובר בכיול המתאים יותר למתווה נסיעה כזה או אחר.

ממשק משתמש לא מוצלח

גם ממשק המשתמש אינו מוצלח, ואני מתקשה להבין מדוע חלק מהיצרנים הסיניים מתעקש להמציא ממשקי משתמש, ולא מסוגל לשבת וללמוד מה נכון ומה פחות נכון. המצלמה המנטרת את הנהג נוזפת בך כל פעם כשאתה מנסה למצוא משהו בתפריטים. גם המנופים הסטנדרטיים לאיתות / אורות / מגבים מציגים התחכמות מיותרת. לא כל דבר צריך לדחוף לתוך מסך המגע. גם מגב אחורי אתה רוצה להפעיל בנגיעה קלה ולא מתוך תפריט. בסופו של דבר גם העדר הנוחות וגם ממשק המשתמש מייצרים חווית נהיגה פחות מוצלחת ויש כאן פספוס לטעמי.

לזכות הדיפאל אני יכול לציין צריכת חשמל נמוכה מהמוצהר, כשלא היה כל נסיון לחסוך בחשמל. הצריכה הממוצעת עמדה על 17Kw ל – 100 ק"מ, מה שמביא את הטווח לכדי 470 ק"מ ריאליים לחלוטין.


צ'נגן דיפאל S07. צילום יואב פולס


בתחום הבטיחות מצויידת הדיפאל S07 בכל אמצעי הבטיחות האקטיביים המקובלים, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות  - 8 המקסימלי האפשרי. הדיפאל S07 נבחנה גם במבחן הבטיחות החשוב ביותר ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבים, תוך ציונים גבוהים מאוד בהגנה על הנוסעים מקדימה ובמושב האחורי.

הדיפאל S07 משווקת במחיר של 202.0 אש"ח, מחיר המציב אותה בסביבה תחרותית מאוד מול מיטב תוצרת BYD ואקספנג, ובתוספת מחיר לא מבוטלת אבל גם לא דרמטית מול הטובות שבקבוצה כמו איוניק 5 או טסלה מודל Y.

ציון מסכם:

דיפאל S07

נוחות

3

דינמיות / שטח

3

צריכת דלק / טווח חשמלי

4.5

איבזור

4.5

בטיחות

4.5

עיצוב

4.5

תמורה למחיר VFM

3.5

ממוצע

3.9

 


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 15/03/2025 17:57
    הגב לתגובה זו
    אני מבין שהכתב לא טכנולוגי לא כולם מתחברים המכונית ממוחשבת בצורה נפלאה לוקח כמה ימים כדי להתמצות לעומק אני מתאר לעצמי. מה שלא אהבתי זה את הגודל למדינתנו הקטנה והמחיר לעומת אירופה 45.000 ארו . רק בישראל יקר כל כך וזה לא בגלל המיסים שלא יעבדו עליכם ! אני עוד לא קניתי אבל אולי נרה רק אם יורידו במחיר תקנו יעלה לא תקנו ירד בחדות !!!
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולס

איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי

מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים

פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה AION V איון V

מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC  הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).

דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס גלגלים 2.775
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, חשמלית
הספק ומומנט        204 כ"ס, 21.4 קג"מ
סוללה וטעינה         75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw
טווח ותקן            510 ק"מ. תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 7.
מחיר                 167.0 אש"ח


האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.

פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.