צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
הצ'נגן דיפאל S07 מיובאת באמצעות מכשירי תנועה המוכרת, היא מציגה עיצוב חיצוני ופנימי נפלא (לטעמי), אולם 'נופלת' בדברים שהופכים מכונה לרכב טוב - מתלים, נוחות וממשק משתמש.
אהבנו: עיצוב, מרווח, יעילות אנרגטית, בטיחות
פחות אהבנו: נוחות, מתלים, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.9 במבחן פולס
את הצ'נגן דיפאל S07 פגשנו לראשונה בדצמבר האחרון עם השקתו על ידי קבוצת מכשירי תנועה יבואנית הרכב. כבר בהשקה תפס אותנו העיצוב הנאה של הרכב, הן החיצוני והן הפנימי, הצבעים הנהדרים המוצעים עם הרכב, והנתונים המעניינים.
מעט יותר מדי זמן, אבל גם הדיפאל S07 נחת במערכת ביזפורטל למבחן, כשהוא בכתום בולט ומחמיא.
עיצוב פנימי וחיצוני
העיצוב שהרשים באולם התצוגה מרשים אף יותר בחיים האמיתיים. החזית המחודדת, יחידות התאורה הצרות, תפיחות עדינות על מכסה ה(אין) מנוע יוצרים יחד נראות וזהות שמושכים את העין. מבט מהצד מציג את החישוקים הנאים בגודל 19'', חיפוי פלסטי שחור בבתי הגלגלים ובתחתית המרכב יוצר מראה 'גבוה', וצללית של קרוסאובר קופה. מאחור שוב שילוב של חתימת אור ייחודית, ספויילר מפוצל בקצה העליון של השמשה האחרית, ופלסטיקה שחורה בתחתית המרכב מאחור, שוב ליצירת מראה גבוה.
גם העיצוב הפנימי ממשיך להחמיא לרכב וניכר כי מחלקת העיצוב של צ'נגן יודעת את העבודה. מול הנהג הגה דו חישורי, קטום בחלקו התחתון, עם מתגי הפעלה למולטימדה ולבקרת השיוט. מאחורי ההגה לא תמצאו לוח מחוונים רק חיישן לניטור ערנות נהג. עם זאת הרכב מצוייד בתצוגה עילית HUD המקרין את הנתונים החשובים על השמשה הקדמית.
- דגם הפנאי החשמלי DEEPAL SO7 במבצע לחגים
- Deepal S07 - הענקית הסינית צ'נגן עם דריסת רגל ראשונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בחלקו העליון השמאלי מוצגים נתוני רכב נוספים, דומים לאלו המוצגים בתצוגה העילית. הדשבורד עצמו ממשיך לתוך דיפון הדלתות עם רמקולים קטנים ואיכותיים. מושב הנהג חשמלי כמובן, עם חימום ואיוורור.
המרווח מאחור טוב הודות לבסיס גלגלים של 2.9 מטר. אל תתנו לתמונות לבלבל אתכם, מושב הנהג נע לאחור כאשר מכבים את הרכב על מנת להקל על היציאה והכניסה לרכב, ועם ההתנעה מוסט קדימה למיקום שנקבע. בתמונות הוא במצבו כשהוא מוסט במקסימום לאחור.
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
מנוע וסוללה
הדיפאל S07 מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, ההנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 80Kwh (הנתון המדויק הוא 79.97Kw תסלחו לי על העיגול למעלה) והטווח WLTP עומד על 475 ק"מ. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של עד 11Kw ואילו טעינה מהירה DC בהספק של עד 92Kw.
עד עכשיו צברה הדיפאל S07 נקודות זכות רבות, אולם עם תחילת הנסיעה היא מתחילה לאבד אותן. עבודת המתלים אינה טובה והרכב מכוייל לתחושתי על מנת להיות קשיח, כדי להרוויח התנהגות כביש יותר ספורטיבית. אבל קשיחות לכשעצמה אינה המתכון הנכון למתלים כך שיוצא שהרכב משדר לתא הנוסעים יותר מדי רעידות ו-וויברציות ויוצר נסיעה לא נעימה לטעמי. אחיזת הכביש טובה, אבל כשמתחיל מעט עומס על המתלים מתקבלת תחושה פחות בטוחה ויציבה ממה שהיית מצפה לרכב מסוגו. בניגוד למחלקת העיצוב המצטיינת של צ'נגן, מחלקת ההנדסה פחות מוכשרת.
אותו חוסר נוחות מתקבל גם בכבישים מהירים וגם בנסיעה עירונית כך שלא מדובר בכיול המתאים יותר למתווה נסיעה כזה או אחר.
ממשק משתמש לא מוצלח
גם ממשק המשתמש אינו מוצלח, ואני מתקשה להבין מדוע חלק מהיצרנים הסיניים מתעקש להמציא ממשקי משתמש, ולא מסוגל לשבת וללמוד מה נכון ומה פחות נכון. המצלמה המנטרת את הנהג נוזפת בך כל פעם כשאתה מנסה למצוא משהו בתפריטים. גם המנופים הסטנדרטיים לאיתות / אורות / מגבים מציגים התחכמות מיותרת. לא כל דבר צריך לדחוף לתוך מסך המגע. גם מגב אחורי אתה רוצה להפעיל בנגיעה קלה ולא מתוך תפריט. בסופו של דבר גם העדר הנוחות וגם ממשק המשתמש מייצרים חווית נהיגה פחות מוצלחת ויש כאן פספוס לטעמי.
לזכות הדיפאל אני יכול לציין צריכת חשמל נמוכה מהמוצהר, כשלא היה כל נסיון לחסוך בחשמל. הצריכה הממוצעת עמדה על 17Kw ל – 100 ק"מ, מה שמביא את הטווח לכדי 470 ק"מ ריאליים לחלוטין.
בתחום הבטיחות מצויידת הדיפאל S07 בכל אמצעי הבטיחות האקטיביים המקובלים, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות - 8 המקסימלי האפשרי. הדיפאל S07 נבחנה גם במבחן הבטיחות החשוב ביותר ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבים, תוך ציונים גבוהים מאוד בהגנה על הנוסעים מקדימה ובמושב האחורי.
הדיפאל S07 משווקת במחיר של 202.0 אש"ח, מחיר המציב אותה בסביבה תחרותית מאוד מול מיטב תוצרת BYD ואקספנג, ובתוספת מחיר לא מבוטלת אבל גם לא דרמטית מול הטובות שבקבוצה כמו איוניק 5 או טסלה מודל Y.
ציון מסכם:
דיפאל S07 | |
נוחות | 3 |
דינמיות / שטח | 3 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
4.5 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 3.5 |
ממוצע | 3.9 |
- 1.אנונימי 15/03/2025 17:57הגב לתגובה זואני מבין שהכתב לא טכנולוגי לא כולם מתחברים המכונית ממוחשבת בצורה נפלאה לוקח כמה ימים כדי להתמצות לעומק אני מתאר לעצמי. מה שלא אהבתי זה את הגודל למדינתנו הקטנה והמחיר לעומת אירופה 45.000 ארו . רק בישראל יקר כל כך וזה לא בגלל המיסים שלא יעבדו עליכם ! אני עוד לא קניתי אבל אולי נרה רק אם יורידו במחיר תקנו יעלה לא תקנו ירד בחדות !!!

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.