BYD SEAL 5. צילום יואב פולס
BYD SEAL 5. צילום יואב פולס

ה BYD SEAL 5 - פלאג אין וטווח של כ 1000 ק"מ

ה SEAL 5  של BYD היא משפחתית עם הנעת פלאג איו הייבריד. על מיכל דלק מלא + סוללה מלאה תוכלו לנסוע בבטחון כ 1000 ק"מ. בנסיעות יומיומיות רגילות, יעברו חודשים ארוכים בין הכניסות לתחנת דלק, אם רק תקפידו להטעין אותה בבית באופן קבוע. 

אהבנו: טווח, התנהגות כביש, איבזור

פחות אהבנו: אגרסיביות יתר של תיקון ההגה, איבזור בטיחות

ציון מסכם 4.2 במדד פולס

יואב פולס | (4)
נושאים בכתבה BYD BYD SEAL 5

ה Seal 5, המשפחתית בתצורת פלאג אין הייבריד משווקת בישראל לפני מרבית העולם, ראייה לחשיבות שהיצרן רואה בשוק הישראלי, גם אם הכמויות לא גדולות בהשוואה לכמויות הייצור של ענקית הרכב הסינית.

 ה Seal 5 שנעדרה מסקירת 'פרוייקט המשפחתיות של ביזפורטל' מתייצבת למבחן ארוך כשהיא טעונה ב 100% סוללה, ומתודלקת במיכל דלק מלא.

היא תיבחן בשני היבטים, הראשון כרכב משפחתי, והשני הוא בצריכת הדלק. האם באמת תשיג את הטווח המוצהר של כ - 1050 ק"מ למיכל מלא וסוללה מלאה? המשמעות ברורה נוסעים לאילת, אוכלים המבורגר וחוזרים למרכז. ממש ככה.

תעודת חובה        
קטגוריה            משפחתית סדאן
מימדים (מטר)    אורך 4.78 /רוחב 1.837 /גובה 1.515 /בסיס גלגלים 2.718
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, פלאג אין הייבריד
הספק ומומנט        213 כ"ס, 30.6 קג"מ
סוללה וטעינה        18.3Kwh, טעינת AC בהספק 6.6Kw
טווח ותקן            1050 ק"מ. WLTP. טווח חשמלי מוצהר 100 ק"מ.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 4.
  מחיר          

 175.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

ה Seal 5 דומה עד מאוד ל Seal הגדולה, ונדרש מבט בוחן על מנת למצוא את ההבדלים. החזית שוב מזוהה מאוד עם דגמי BYD, יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, כונס אוויר בחלקו התחתון של הפגוש הקדמי, קווים נקיים וזורמים, קורות צד מושחרות, שמשה אחורית המשתלבת עם דלת תא המטען (אך לא נפתחת עימה). מאחור שוב יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומחוברות ביניהן עם פס לד רוחבי. בסה"כ מתקבל מראה משפחתי מתקדם והרמוני.

פנים ה Seal 5 דומה עד כדי זהה ליתר דגמי BYD רק שכאן ויתרו על כל מיני 'גלים' בעיצוב הדשבורד, והוא יותר אחיד, ויותר נאה לטעמי. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''12.8, כמובן עם פיצ'ר סיבוב המסך המיותר. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קרפליי אלחוטית כמובן. בין הנהג לנוסע שלידו קונסולה רחבה, שבחלקה הקדמי פתחי המיזוג וצמוד אליהם שני משטחים שנדמים להיות משטחי טעינה, אבל הם לא. במרכז הקונסולה יחידת שליטה עגולה המכילה את מוט ההילוכים ומשמאלו מתג ההתנעה, בורר מצבי נהיגה, ובורר מצבי המערכת ההיברידית. במרכז מתג גדול למצב P, וחוגה קטנה לעוצמת השמע, שגם הנוסע יוכל להגביר את המוסיקה ולא לשמוע את הנהג. ההגה מעט גדול לטעמי, אבל זה באמת זניח על גבול הפולניות יתר.

מושב הנהג נוח, הכיוונונים החשמליים טובים, ואין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. המרווח מאחור טוב, למרות בסיס הגלגלים הסטנדרטי לקבוצה 2.718 מטר. תא המטען גדול ועמוק, עם נפח של 508 ליטר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


BYD SEAL 5 סביבת נהג. צילום יואב פולס

הנעה ונהיגה

על הנעת ה Seal 5 אחראים שני מנועים, מנוע טורבו בנזין יחד עם מנוע חשמלי, אולם בחברה לא מספקים מידע מה ההספקים של כל מנוע, אלא את ההספק המשולב שעומד על 213 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. הביצועים הרשמיים אומרים 7.5 שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

ל - Seal 5 סוללה בקיבולת 18.3Kwh המאפשרת לפי היצרנית טווח חשמלי של 100 ק"מ. טעינת הסוללה היא רק טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw, אבל בפועל בבית ישראלי סטנדרטי, גם עם חשמל תלת פאזי 3*40 תקבלו הספק טעינה של לא יותר מ 3.3Kw.

צריכת הדלק הרשמית היא החידה הגדולה. הנתונים המפורסמים לא ממש מאפשרים להבין באמת מה צריכת החשמל / דלק של הרכב. רשמית הצריכה עומדת על 1.7 ליטר בנזין ל – 100 ק"מ שהם כ - 59 ק"מ לליטר. בהינתן יציאה לנסיעה עם סוללה טעונה במלואה, מרכיב הנסועה החשמלית יהיה שונה בין נסיעה של 100 ק"מ, 200 ק"מ או 300 ק"מ.

עם תחילת הנסיעה ה Seal 5 חושפת הפתעה גדולה שלא ציפיתי לקבל. זו ה BYD עם התנהגות הכביש והאחיזה הטובה ביותר שנהגתי בה. הרכב נוח, חזק ומשדר יציבות ואחיזה. התאוצות טובות, ועשרות הק"מ הראשונים עוברים בדממה בדיוק כמו רכב חשמלי. אנחנו רואים את הקילומטרים נצברים ללא כל שימוש בבנזין.

ה Seal 5 יכולה להתייצב על מהירות גבוהה מאוד ועושה זאת בקלות, כשעקיפות מבוצעות בזריזות, אם כי לא זריזות של רכב חשמלי, אבל התנהגות הכביש הופכת את הנהיגה בו לחוויה. המתלים מתמודדים היטב עם מרבית המפגעים בכביש, שומרים על המרכב מרוסן ומשדרים בטחון ואחיזה.

הדרך שעברה ה Seal 5 החלה בפתח תקווה, נסיעה ישירות למצפה רמון, הפסקה קטנה ואז ישירות לאילת. משם חזרה דרך מצפה רמון, שוב הפסקה וחזרה לתל אביב.

את העליות מכביש הערבה לעבר מצפה רמון עברה ה Seal 5 בנהיגה אגרסיבית מאוד. מאוד מאוד. מצד אחד היא התמודדה עם הנהיגה בכבוד, ומצד שני זה היה פרק הדרך בו נרשמה צריכת הדלק הגבוהה ביותר. מקטע של קרוב ל - 170 ק"מ שגם בעליות השונות המהירות היתה תלת ספרתית לא נמוכה.

נכון יהיה לציין כי בשום רגע לא איבדה ה Seal 5 את הכח בגלל שהסוללה נגמרה. האחוז הנמוך ביותר של הסוללה היה 19%, והיא לא ירדה מתחת לו בשום נקודת זמן, כך שתמיד היה לה כח להאצות חזקות כשהיה צריך.


BYD SEAL 5. צילום יואב פולס

כמקובל ברכבי BYD הבלימה הרגנרטיבית חלשה ולא באמת מורגשת. עוד לחובת הרכב ניתן לציין כי בתום הסיבוב הקטן של 700 ק"מ, התחילו כאבים בגב התחתון, שזה שילוב של גב תקול, ישיבה ארוכה מאוד, ומושב לא אופטימלי. אני מייחס יותר משקל לגב ולישיבה הממושכת, ופחות למושב הנהג.

נקודה נוספת שנכון לציין היא אופן הפעולה המאוד אגריסיבי של תיקון הסטייה מנתיב. נכון שניתן לבטל, וכך נסעתי במרבית הדרך, אבל כאשר המערכת היתה פעילה, היא נלחמה בנהג באגרסיביות שאני לא זוכר מאף רכב אחר.

צריכת דלק וחשמל

הדרך כולה ארכה 699 ק"מ, זהה 'על הק"מ' בין גוגל Maps לבין האודומטר של הרכב. בסיום הנסיעה הרכב הראה שיש לו עוד 284 ק"מ לנסיעה עד שייעצר עקב מחסור בדלק. ה Seal 5 תודלק ב 34.23 ליטר בנזין, והוטען חזרה ל 100% עם 14.274Kw. כאן יש לשים לב כי במהלך הנסיעה הרכב מטעין את עצמו אם באמצעות מנוע הבנזין ואם באמצעות הבלימה הרגנרטיבית. אם תעשו חשבון תקבלו צריכת דלק 'במשאבה' של 20.4 ק"מ לליטר, כשמאות ק"מ מהדרך היו אגרסיביים ומאתגרים. אם נמיר את עלות החשמל לדלק, כלומר 14.27Kw שעלותם 9.1 ₪, שהם 1.2 ליטר דלק אותם יש להוסיף לצריכת הדלק של הרכב. כלומר סה"כ צריכת דלק ושווה ערך בדלק הם 35.43 ליטר, והצריכה הממוצעת לנסיעה זו תהיה 19.73 ק"מ לליטר.

צריכת הדלק + החשמל בנסיעה, הניבו טווח משולב של 977 ק"מ בהשוואה ל - 1050 ק"מ המוצהרים. אני יכול לומר חד משמעית כי בנהיגה רגילה, לא חסכונית במיוחד, הרכב יעבור מעל ל – 1000 ק"מ על מיכל דלק מלא + סוללה מלאה.

בטיחות ומחיר

בתחום הבטיחות מצוידת ה Seal 5 בשש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור נהג ועוד, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות 4.

מחיר ה Seal 5 עומד על 175.0 אש"ח.

תחרות ישירה וסיכום

התחרות הישירה ל Seal 5 היא מהצ'רי אריזו 8 שגם היא בתצורת פלאג אין הייבריד, ומחירה 176.0 אש"ח.

בהתייחס לבחירה באריזו 8 כמשפחתית פלאג אין הכי טובה ב'פרוייקט המשפחתיות של ביזפורטל' טרם המבחן ל Seal 5 אני כרגע לא יכול לומר מי מהן יותר טובה, על מנת לא להיות מושפע מ'אפקט ההילה' של ה Seal 5. אני בהחלט יכול לומר שה BYD מצוינת ומהווה תמורה טובה למחיר, במידה לא מבוטלת יותר טובה מההיברידיות המקבילות, וגם מחלק מרכבי הבנזין.


ציון מסכם:


BYD SEAL 5
נוחות                                4
דינמיות                            4.5
צריכת דלק וטווח משולב    4.5
אבזור                            4.5
בטיחות                            3.5
עיצוב                            4
תמורה למחיר VFM            4.2
ציון מסכם                        4.2

 

 

 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לאחר שלוש שנים אין שוק ומחירו חצי (ל"ת)
    ישי 21/07/2025 10:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מנשה 21/07/2025 08:04
    הגב לתגובה זו
    אתה טוען שזה מיותר.תחשוב על מי שמרכיב משקפי פולואוריד ותבין למה יש סיבוב
  • 2.
    מרגולין מנחם 20/07/2025 18:02
    הגב לתגובה זו
    לא קראתי חוות דעת אחת על רכב של הכתב הזה שלא מוצאת רק יתרונות ברכב שנבדק. כתב רכב אמור להיות ביקורתי להעיר מה גרוע כמו מה שטוב. מבקר רכב מקצועי לא יאשים את הגב אם הוא כואב אחרי נסיעה ארוכה אמור להיות מספיק מנוסה במבחני רכב שונים לדעת שהבעיה במוצר.....אבל כשמקבלים תשלום מהיבואן זאת בעיה לא לתת ציון 5 או כמעט 5 מתוך 5 בכל הפרמטרים. מביך
  • 1.
    אנוני 20/07/2025 17:36
    הגב לתגובה זו
    רכב לא מעניין.מיועד בעיקר לליסינג.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

שביל אופניים (משרד התחבורה)שביל אופניים (משרד התחבורה)

30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן

במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק


הדס ברטל |

משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.

העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה,  יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.

פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.

שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״