BYD SEAL 5. צילום יואב פולסBYD SEAL 5. צילום יואב פולס

ה BYD SEAL 5 - פלאג אין וטווח של כ 1000 ק"מ

ה SEAL 5  של BYD היא משפחתית עם הנעת פלאג איו הייבריד. על מיכל דלק מלא + סוללה מלאה תוכלו לנסוע בבטחון כ 1000 ק"מ. בנסיעות יומיומיות רגילות, יעברו חודשים ארוכים בין הכניסות לתחנת דלק, אם רק תקפידו להטעין אותה בבית באופן קבוע. 

אהבנו: טווח, התנהגות כביש, איבזור

פחות אהבנו: אגרסיביות יתר של תיקון ההגה, איבזור בטיחות

ציון מסכם 4.2 במדד פולס

יואב פולס | (4)
נושאים בכתבה BYD BYD SEAL 5

ה Seal 5, המשפחתית בתצורת פלאג אין הייבריד משווקת בישראל לפני מרבית העולם, ראייה לחשיבות שהיצרן רואה בשוק הישראלי, גם אם הכמויות לא גדולות בהשוואה לכמויות הייצור של ענקית הרכב הסינית.

 ה Seal 5 שנעדרה מסקירת 'פרוייקט המשפחתיות של ביזפורטל' מתייצבת למבחן ארוך כשהיא טעונה ב 100% סוללה, ומתודלקת במיכל דלק מלא.

היא תיבחן בשני היבטים, הראשון כרכב משפחתי, והשני הוא בצריכת הדלק. האם באמת תשיג את הטווח המוצהר של כ - 1050 ק"מ למיכל מלא וסוללה מלאה? המשמעות ברורה נוסעים לאילת, אוכלים המבורגר וחוזרים למרכז. ממש ככה.

תעודת חובה        
קטגוריה            משפחתית סדאן
מימדים (מטר)    אורך 4.78 /רוחב 1.837 /גובה 1.515 /בסיס גלגלים 2.718
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, פלאג אין הייבריד
הספק ומומנט        213 כ"ס, 30.6 קג"מ
סוללה וטעינה        18.3Kwh, טעינת AC בהספק 6.6Kw
טווח ותקן            1050 ק"מ. WLTP. טווח חשמלי מוצהר 100 ק"מ.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 4.
  מחיר          

 175.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

ה Seal 5 דומה עד מאוד ל Seal הגדולה, ונדרש מבט בוחן על מנת למצוא את ההבדלים. החזית שוב מזוהה מאוד עם דגמי BYD, יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, כונס אוויר בחלקו התחתון של הפגוש הקדמי, קווים נקיים וזורמים, קורות צד מושחרות, שמשה אחורית המשתלבת עם דלת תא המטען (אך לא נפתחת עימה). מאחור שוב יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומחוברות ביניהן עם פס לד רוחבי. בסה"כ מתקבל מראה משפחתי מתקדם והרמוני.

פנים ה Seal 5 דומה עד כדי זהה ליתר דגמי BYD רק שכאן ויתרו על כל מיני 'גלים' בעיצוב הדשבורד, והוא יותר אחיד, ויותר נאה לטעמי. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''12.8, כמובן עם פיצ'ר סיבוב המסך המיותר. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קרפליי אלחוטית כמובן. בין הנהג לנוסע שלידו קונסולה רחבה, שבחלקה הקדמי פתחי המיזוג וצמוד אליהם שני משטחים שנדמים להיות משטחי טעינה, אבל הם לא. במרכז הקונסולה יחידת שליטה עגולה המכילה את מוט ההילוכים ומשמאלו מתג ההתנעה, בורר מצבי נהיגה, ובורר מצבי המערכת ההיברידית. במרכז מתג גדול למצב P, וחוגה קטנה לעוצמת השמע, שגם הנוסע יוכל להגביר את המוסיקה ולא לשמוע את הנהג. ההגה מעט גדול לטעמי, אבל זה באמת זניח על גבול הפולניות יתר.

מושב הנהג נוח, הכיוונונים החשמליים טובים, ואין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. המרווח מאחור טוב, למרות בסיס הגלגלים הסטנדרטי לקבוצה 2.718 מטר. תא המטען גדול ועמוק, עם נפח של 508 ליטר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


BYD SEAL 5 סביבת נהג. צילום יואב פולס

הנעה ונהיגה

על הנעת ה Seal 5 אחראים שני מנועים, מנוע טורבו בנזין יחד עם מנוע חשמלי, אולם בחברה לא מספקים מידע מה ההספקים של כל מנוע, אלא את ההספק המשולב שעומד על 213 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. הביצועים הרשמיים אומרים 7.5 שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

ל - Seal 5 סוללה בקיבולת 18.3Kwh המאפשרת לפי היצרנית טווח חשמלי של 100 ק"מ. טעינת הסוללה היא רק טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw, אבל בפועל בבית ישראלי סטנדרטי, גם עם חשמל תלת פאזי 3*40 תקבלו הספק טעינה של לא יותר מ 3.3Kw.

צריכת הדלק הרשמית היא החידה הגדולה. הנתונים המפורסמים לא ממש מאפשרים להבין באמת מה צריכת החשמל / דלק של הרכב. רשמית הצריכה עומדת על 1.7 ליטר בנזין ל – 100 ק"מ שהם כ - 59 ק"מ לליטר. בהינתן יציאה לנסיעה עם סוללה טעונה במלואה, מרכיב הנסועה החשמלית יהיה שונה בין נסיעה של 100 ק"מ, 200 ק"מ או 300 ק"מ.

עם תחילת הנסיעה ה Seal 5 חושפת הפתעה גדולה שלא ציפיתי לקבל. זו ה BYD עם התנהגות הכביש והאחיזה הטובה ביותר שנהגתי בה. הרכב נוח, חזק ומשדר יציבות ואחיזה. התאוצות טובות, ועשרות הק"מ הראשונים עוברים בדממה בדיוק כמו רכב חשמלי. אנחנו רואים את הקילומטרים נצברים ללא כל שימוש בבנזין.

ה Seal 5 יכולה להתייצב על מהירות גבוהה מאוד ועושה זאת בקלות, כשעקיפות מבוצעות בזריזות, אם כי לא זריזות של רכב חשמלי, אבל התנהגות הכביש הופכת את הנהיגה בו לחוויה. המתלים מתמודדים היטב עם מרבית המפגעים בכביש, שומרים על המרכב מרוסן ומשדרים בטחון ואחיזה.

הדרך שעברה ה Seal 5 החלה בפתח תקווה, נסיעה ישירות למצפה רמון, הפסקה קטנה ואז ישירות לאילת. משם חזרה דרך מצפה רמון, שוב הפסקה וחזרה לתל אביב.

את העליות מכביש הערבה לעבר מצפה רמון עברה ה Seal 5 בנהיגה אגרסיבית מאוד. מאוד מאוד. מצד אחד היא התמודדה עם הנהיגה בכבוד, ומצד שני זה היה פרק הדרך בו נרשמה צריכת הדלק הגבוהה ביותר. מקטע של קרוב ל - 170 ק"מ שגם בעליות השונות המהירות היתה תלת ספרתית לא נמוכה.

נכון יהיה לציין כי בשום רגע לא איבדה ה Seal 5 את הכח בגלל שהסוללה נגמרה. האחוז הנמוך ביותר של הסוללה היה 19%, והיא לא ירדה מתחת לו בשום נקודת זמן, כך שתמיד היה לה כח להאצות חזקות כשהיה צריך.


BYD SEAL 5. צילום יואב פולס

כמקובל ברכבי BYD הבלימה הרגנרטיבית חלשה ולא באמת מורגשת. עוד לחובת הרכב ניתן לציין כי בתום הסיבוב הקטן של 700 ק"מ, התחילו כאבים בגב התחתון, שזה שילוב של גב תקול, ישיבה ארוכה מאוד, ומושב לא אופטימלי. אני מייחס יותר משקל לגב ולישיבה הממושכת, ופחות למושב הנהג.

נקודה נוספת שנכון לציין היא אופן הפעולה המאוד אגריסיבי של תיקון הסטייה מנתיב. נכון שניתן לבטל, וכך נסעתי במרבית הדרך, אבל כאשר המערכת היתה פעילה, היא נלחמה בנהג באגרסיביות שאני לא זוכר מאף רכב אחר.

צריכת דלק וחשמל

הדרך כולה ארכה 699 ק"מ, זהה 'על הק"מ' בין גוגל Maps לבין האודומטר של הרכב. בסיום הנסיעה הרכב הראה שיש לו עוד 284 ק"מ לנסיעה עד שייעצר עקב מחסור בדלק. ה Seal 5 תודלק ב 34.23 ליטר בנזין, והוטען חזרה ל 100% עם 14.274Kw. כאן יש לשים לב כי במהלך הנסיעה הרכב מטעין את עצמו אם באמצעות מנוע הבנזין ואם באמצעות הבלימה הרגנרטיבית. אם תעשו חשבון תקבלו צריכת דלק 'במשאבה' של 20.4 ק"מ לליטר, כשמאות ק"מ מהדרך היו אגרסיביים ומאתגרים. אם נמיר את עלות החשמל לדלק, כלומר 14.27Kw שעלותם 9.1 ₪, שהם 1.2 ליטר דלק אותם יש להוסיף לצריכת הדלק של הרכב. כלומר סה"כ צריכת דלק ושווה ערך בדלק הם 35.43 ליטר, והצריכה הממוצעת לנסיעה זו תהיה 19.73 ק"מ לליטר.

צריכת הדלק + החשמל בנסיעה, הניבו טווח משולב של 977 ק"מ בהשוואה ל - 1050 ק"מ המוצהרים. אני יכול לומר חד משמעית כי בנהיגה רגילה, לא חסכונית במיוחד, הרכב יעבור מעל ל – 1000 ק"מ על מיכל דלק מלא + סוללה מלאה.

בטיחות ומחיר

בתחום הבטיחות מצוידת ה Seal 5 בשש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור נהג ועוד, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות 4.

מחיר ה Seal 5 עומד על 175.0 אש"ח.

תחרות ישירה וסיכום

התחרות הישירה ל Seal 5 היא מהצ'רי אריזו 8 שגם היא בתצורת פלאג אין הייבריד, ומחירה 176.0 אש"ח.

בהתייחס לבחירה באריזו 8 כמשפחתית פלאג אין הכי טובה ב'פרוייקט המשפחתיות של ביזפורטל' טרם המבחן ל Seal 5 אני כרגע לא יכול לומר מי מהן יותר טובה, על מנת לא להיות מושפע מ'אפקט ההילה' של ה Seal 5. אני בהחלט יכול לומר שה BYD מצוינת ומהווה תמורה טובה למחיר, במידה לא מבוטלת יותר טובה מההיברידיות המקבילות, וגם מחלק מרכבי הבנזין.


ציון מסכם:


BYD SEAL 5
נוחות                                4
דינמיות                            4.5
צריכת דלק וטווח משולב    4.5
אבזור                            4.5
בטיחות                            3.5
עיצוב                            4
תמורה למחיר VFM            4.2
ציון מסכם                        4.2

 

 

 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לאחר שלוש שנים אין שוק ומחירו חצי (ל"ת)
    ישי 21/07/2025 10:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מנשה 21/07/2025 08:04
    הגב לתגובה זו
    אתה טוען שזה מיותר.תחשוב על מי שמרכיב משקפי פולואוריד ותבין למה יש סיבוב
  • 2.
    מרגולין מנחם 20/07/2025 18:02
    הגב לתגובה זו
    לא קראתי חוות דעת אחת על רכב של הכתב הזה שלא מוצאת רק יתרונות ברכב שנבדק. כתב רכב אמור להיות ביקורתי להעיר מה גרוע כמו מה שטוב. מבקר רכב מקצועי לא יאשים את הגב אם הוא כואב אחרי נסיעה ארוכה אמור להיות מספיק מנוסה במבחני רכב שונים לדעת שהבעיה במוצר.....אבל כשמקבלים תשלום מהיבואן זאת בעיה לא לתת ציון 5 או כמעט 5 מתוך 5 בכל הפרמטרים. מביך
  • 1.
    אנוני 20/07/2025 17:36
    הגב לתגובה זו
    רכב לא מעניין.מיועד בעיקר לליסינג.
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.