פרוקטר אנד גאמבל. קרדיט: רשתות חברתיותפרוקטר אנד גאמבל עולה לאחר דוחות טובים
מניית ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל מזנקת לאחר דוחות חזקים מהצפוי; הביקוש למוצרי יופי דוחף את הצמיחה, אך המכסים ממשיכים להעיב על התחזיות
מניית ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל Procter & Gamble Co עולה קלות, לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים חזקים מהצפוי וכללו עלייה בהכנסות ובמכירות האורגניות מעבר לציפיות
האנליסטים. החברה, הנחשבת כאינדיקטור מוביל לבריאותו של שוק הצריכה העולמי, נהנתה מביקוש יציב למוצרי יופי, טיפוח אישי וגילוח, תחומים שהובילו את הצמיחה, אך במקביל הדגישה כי עלויות המכסים צפויות להמשיך ולהכביד על הרווחיות במהלך השנה.
ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר רשמה החברה רווח ליבה של 1.99 דולר למניה, לעומת ציפיות השוק שעמדו על 1.9 דולר, והכנסות של 22.39 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 22.18 מיליארד דולר. זוהי עלייה של 3% לעומת השנה הקודמת, וצמיחה אורגנית של 2%, מעל ציפיות השוק שעמדו על 1.4%. הרווח הנקי עמד על 4.75 מיליארד דולר, לעומת 3.96 מיליארד דולר אשתקד. בכך השלימה החברה את הרבעון ה-40 ברציפות של צמיחה אורגנית, נתון נדיר בענף מוצרי הצריכה.
לדברי המנכ"ל ג'ון מולר, "תוצאות הרבעון הראשון משקפות ביצוע מצוין של האסטרטגיה המשולבת שלנו, צמיחה אורגנית, חיזוק המותגים והשקעה בחדשנות שמייצרת ערך לצרכן". מולר הוסיף כי החברה "ממשיכה להשקיע בהאצת החדשנות וביצירת ביקוש כדי לחזק את נאמנות הצרכנים ולהגדיל את הצמיחה בקטגוריות המרכזיות".
תחום היופי ממשיך להוביל את הצמיחה
הביקוש למוצרי יופי וטיפוח
היווה מנוע עיקרי לצמיחת החברה גם ברבעון האחרון. חטיבת היופי, הכוללת את מותגי Olay, Pantene ו-SK-II, רשמה עלייה של 6% במכירות האורגניות לעומת השנה הקודמת. בתחום הטיפוח והשיער, המכירות עלו באחוזים בודדים, בהובלת עלייה בנפחי המכירות וחדשנות במחירים, בעיקר בצפון
אמריקה ובאירופה. לעומת זאת, השפעות שליליות בהרכב המוצרים והאזורים הגיאוגרפיים ריככו חלק מהעלייה.
- פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%
- פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות; ההכנסות נפגעו ב-6% עקב שערי החליפין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הגילוח (ג'ילט ו-Venus) הציגה עלייה של 3% במכירות האורגניות, הודות להעלאות מחירים מונעות חדשנות וצמיחה קלה בנפחים, גם כן בצפון אמריקה ובאירופה.
חטיבת הבריאות עלתה ב־1% בלבד, בעוד שתחום הבדים והניקיון הביתי, הכולל את Tide, אריאל ו-Swiffer, נותר ללא שינוי.
לצד הצמיחה במכירות, בחברה מציינים כי הביצועים בארה"ב, השוק המרכזי שלה, מצביעים על שינוי בדפוסי הצריכה: צרכנים בעלי הכנסה גבוהה מעדיפים
לרכוש אריזות גדולות יותר ברשתות דיסקאונט ובחנויות אונליין, במטרה להשיג “ערך טוב יותר”, בעוד צרכנים בעלי הכנסה נמוכה נזהרים יותר בהוצאות וממצים כל מוצר עד תומו לפני רכישה חוזרת. תופעה זו, שמכונה “כלכלה בצורת K”, ניכרת גם אצל חברות צריכה אחרות כמו קוקה קולה
ויוניליוור.
שחיקה בשולי הרווח – בעיקר עקב מכסים ומחירי סחורות
למרות הצמיחה בהכנסות, שיעור הרווח הגולמי של החברה נשחק ב־0.5% לעומת השנה שעברה, ובנטרול השפעות מט"ח , ירידה של 0.3%. לפי הנתונים, התייעלות תפעולית של 1.4%, התאמות מחירים של
0.5% ותרומות קטנות נוספות, התקזזו במלואן בשל תוצאות שליליות שנבעו מעלייה בשיעור של מוצרים עם רווחיות נמוכה, השקעות חוזרות בחדשנות והתייקרות חומרי הגלם והמכסים.
- החברה שמזנקת לאחר חוזה ענק עם הפנטגון, והקשר לטראמפ
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הזהב נופל ב-5%, הכסף צונח ב-7% - מה הסיבה?
החברה ציינה כי נרשמה השפעה שלילית של 0.7% מעלויות סחורות ומכסים, 0.7% נקודות מהשקעות
במוצרים, ו-0.1% מרווחיות נמוכה. במלים אחרות, שחיקת שולי הרווח אינה נובעת מירידה בביקוש, אלא מהשפעת גורמים חיצוניים ומדיניות תמחור שמרנית שמטרתה לשמר נתח שוק.
בהקשר זה, P&G עדכנה כי לשנת הכספים 2026 היא צופה כעת עלייה נוספת במחירי הסחורות של כ-100
מיליון דולר לאחר מס, וכן עלויות מכסים של כ-400 מיליון דולר לאחר מס, בשיקוף של הסביבה הגלובלית המאתגרת. מדובר אמנם בהפחתה לעומת התחזית הקודמת (800 מיליון דולר), אך הנהלת החברה הבהירה כי שינוי במדיניות הסחר בין ארה"ב לקנדה או למדינות נוספות עלול להביא לגל עלויות
חדש.
התחזית השנתית נשמרת – צמיחה יציבה למרות הלחצים
למרות הסביבה הכלכלית המאתגרת, הנהלת P&G שמרה על תחזיותיה לשנת הכספים 2026: צמיחת מכירות כוללת בטווח של 1% עד 5%, צמיחה אורגנית בטווח של 0% עד 4% ורווח למניה בטווח של 6.83 עד 7.09 דולר.
החברה מעריכה כי השפעת שערי החליפין והעסקאות צפויות לתרום כ-1% לצמיחה הכוללת. במקביל, היא מתכננת להגדיל השקעות בחדשנות ובביקוש צרכני כדי להמשיך ולחזק את ערך המותגים ולתמוך בצמיחה אורגנית גם בתנאי שוק מאתגרים. לדברי מולר, “המפתח להמשך הצלחה של P&G הוא חיזוק
האמון במותגים שלנו, באמצעות חדשנות, איכות עקבית, ותגובה מהירה לשינויים בהתנהגות הצרכן. אנחנו לא מוּנעים רק על ידי עליות מחירים, אלא על ידי יצירת ערך אמיתי לצרכן.”
מניית הדגל של סקטור הצריכה
פרוקטר אנד גמבל נחשבת לאחד ה"ברומטרים"
המרכזיים של שוק הצריכה העולמי. החברה מוכרת מגוון עצום של מוצרים יומיומיים, ממזון ותכשירי ניקיון ועד מוצרי טיפוח אישי, ולכן ביצועי החברה משקפים כמעט באופן מיידי וישיר את מצבו של הצרכן הממוצע. כאשר פרוקטר מציגה עלייה במכירות, זה בדרך כלל סימן לכך שהצרכנים ממשיכים
לקנות ולהוציא כסף, גם בתקופות של אינפלציה או האטה כלכלית. לעומת זאת, חולשה במכירות שלה עשויה להצביע על זהירות צרכנית רחבה יותר בשוק. בנוסף, היקף הפעילות הגלובלי של החברה, הפיזור הרחב שלה בין קטגוריות ומדינות, והיכולת שלה לשמור על יציבות גם בזמני משבר – הופכים
אותה למדד אמון מרכזי עבור משקיעים וכלכלנים בבואם להעריך את מצבו של מגזר הצריכה בעולם.
המניה נכללת במדדים ובקרנות הצריכה המובילות בארה"ב, ובהן Vanguard Consumer Staples (VDC), iShares U.S. Consumer Staples (IYK) ו־Fidelity MSCI Consumer Staples (FSTA). מתחילת השנה נחלשה המניה בכ־9%, אך לאחר פרסום הדוחות, היא חוזרת להיחשב למדד אמון חשוב בשוק האמריקאי.
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
וול סטריט שור (גרוק)ה-S&P מעל 6800 ואיתו גם הנאסד"ק בשיא כל הזמנים; סולראדג' מזנקת 9% ופורד טסה 12%
מה התפרסם במדד המחירים (CPI) ואיזה סקטורים הובילו את המדד? מה עושים המדדים המובילים בוול סטריט ולמה AMD מזנקת ואינטל ממשיכה לטפס? איך דוחות פורד השפיעו על מניית החברה?
וול סטריט נפתחה בירוק, כאשר המדדים עולים עד 1.3%, בהובלת הנאסדק כשה-S&P עולה 1% ואילו הדאו גם הוא עולה ב-1.2%. הנתונים החיוביים של ה-CPI הזניקו את ה-S&P ואת הנאסד"ק לשיא כל הזמנים, כשה-S&P חוצה לראשונה את קו ה-6800.
מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ספטמבר עלה ב-0.3% לעומת אוגוסט, פחות מהצפי שעמד על 0.4% ולפי עלייה של 0.4% בחודש הקודם, כך לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה שפורסמו היום, לאחר שנדחה עקב השבתת הממשל. במונחים שנתיים, המדד עלה ב-3% לעומת תחזית של 3.1% ועלייה קודמת של 2.9%. מדד הליבה של ה-CPI (שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה) עלה ב-0.2% לעומת החודש הקודם, פחות מהצפי ל־0.3% וללא שינוי לעומת העלייה הקודמת של 0.3%. במונחים שנתיים, מדד הליבה עלה ב-3.0%, לעומת צפי ל-3.1% ועלייה קודמת של 3.1%. הנתונים תומכים בהמשך מגמת הפד להוריד את הריבית במועד הקרוב.
קטגוריית המזון עלתה ב-3.1% לעומת השנה שעברה, כאשר מזון מחוץ לבית התייקר ב-3.7% והוצאות על מזון בבית עלו ב-2.7%. הקטגוריה שבה נרשמה העלייה החדה ביותר לעומת השנה שעברה הייתה בשר הבקר. מחירי בקר טחון לא מבושל עלו ב-12.9%, נתחי בקר לצלייה עלו ב-18.4%, וסטייקים עלו ב-16.6%. סך מחירי הבקר עלו ב-1.2% בהשוואה חודשית לספטמבר.
מחירי הבקר בארה"ב נמצאים כיום ברמות שיא, תוצאה של מחסור בהיצע שנגרם משילוב של בצורות ממושכות, עלויות מספוא גבוהות, ירידה במלאי הבקר, וביקוש חזק מצד הצרכנים. העדר הבקר הלאומי בארה"ב נמצא כיום ברמתו הנמוכה ביותר זה עשרות שנים. הבצורות הקשות בחמש השנים האחרונות אילצו את מגדלי הבקר לצמצם את עדרי הרבייה, עקב מחסור בשטחי מרעה ובמספוא. מחזור ההתאוששות צפוי להימשך מספר שנים. האנליסטים מציינים כי מכסים על יבוא והפרעות בסחר העולמי הגבילו את אספקת הבשר ממדינות אחרות והובילו לעליית המחירים.
- גילת קפצה ב-7%, טסלה עלתה ב-2.3%; וול-סטריט ננעלה בירוק
- הנאסד״ק ירד ב-0.9%; מניות הקוונטים צנחו, נטפליקס נפלה ב-10%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מחירי הטיסות בארה"ב עלו ב-3.2% בחודש ספטמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד (במונחים לא מנוכי עונתיות. התחזיות לשנת 2026 מצביעות על עלייה מתונה במחירי הטיסות בארה"ב, בין 1% ל-2%, אם כי האטה כלכלית עלולה לערער את סקטור התעופה. באופן כללי, קיבולת חברות התעופה בארה"ב נמצאת במגמת התרחבות, מה שמסייע לרסן קפיצות חדות במחירים, אף על פי שעיכובים באספקת מטוסים נמשכים. אירוח מונדיאל 2026 בארה"ב צפוי להשפיע על מחירי הטיסות בחלק מהקווים. מדד המחירים יצביע על אינפלציה דביקה; איך זה ישפיע על הריבית?
