פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%
תאגיד פרוקטר אנד גמבל PROCTER & GAMBLE רשם ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 20.07 מיליארד דולר, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 19.32 מיליארד דולר.
החברה רשמה רווח מתואם של 1.37 דולר למניה, גם כן מעל צפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה.
מחירים גבוהים מהרגיל סייעו לתאגיד לקזז את הביקוש הנמוך יותר למוצריו השונים בהם מותגים כמו Febreze, Charmin ו-Tide. במקביל העלתה החברה גם את תחזית הצמיחה האורגנית במכירות לשנת הכספים 2023 ל-6%, לעומת הטווח הקודם שלה שעמד על בין 4% ל-5%.
המכירות נטו עלו כאמור ב-4% ל-20.07 מיליארד דולר. המכירות האורגניות, שמבטלות את ההשפעות של מטבע חוץ, רכישות ומכירה, עלו ב-7% ברבעון. אבל נפח החברה, שאינו כולל שינויים במחירים ומטבעות, ירד ב-3% לאחר שצרכנים בחרו בחלופות זולות יותר כאשר המחירים של P&G עלו ב-10% משנה לשנה. זהו הרבעון הרביעי ברציפות של התכווצות הנפח של ענקית הצרכנות.
סמנכ"ל הכספים אנדרה שולטן אמר שהנפח השתפר זה הרבעון השני ברציפות והוסיף כי הנפח הרבעוני ירד רק ב-2% מהשנה שעברה, מלבד העסקים של P&G ברוסיה, שם היא צמצמה את הפעילות והפרסום מאז שהקרמלין התחיל את המלחמה באוקראינה בשנה שעברה.
כל החטיבות של P&G דיווחו על ירידה בנפח ברבעון, למעט יחידות הבריאות והיופי שלה, שבשתיהן נרשמה עלייה של 1% בלבד בנפח. עם זאת, הנפח למעשה גדל בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, לפי שולטן. הוא הצביע על נקודת אור נוספת בסין, השוק השני בגודלו של P&G, שסוף סוף מתאושש מסגרי הקורונה ורואה שיפורים באמון הצרכנים. במקביל החברה שוב העלתה את המחירים בארה"ב ובאירופה.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגזר הבדים והטיפוח הביתי של P&G, הכולל מותגים כמו Tide, Swiffer ו-Mr. Clean, ראה את נפחו יורד ב-5%, הירידה החדה ביותר מבין היחידות העסקיות של החברה כאשר החברה ציינה שהירידות הגיעו בעיקר באירופה. מגזר הטיפול בתינוקות, נשים ומשפחה דיווח על ירידה של 4% בנפח. החטיבה, שכוללת את פמפרס, באונטי וצ'רמין, ראתה ירידה בנפח גם באירופה ומהחברה נמסר כי הביקוש לחיתולים שלה היה נמוך יותר שם.
מניית פרוקטר אנד גמבל עולה ב-3.5% למחיר של 15.67 דולר למניה המבטא שווי שוק של 369.3 מיליארד דולר.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -5.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
