פרוקטר אנד גמבל
צילום: יח"צ
דוחות

פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%

החברה רשמה רווח מתואם של 1.37 דולר למניה על הכנסות של 20.07 מיליארד דולר כאשר בשוק ציפו לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר; המחירים הגבוהים סייעו לתאגיד לקזז את הביקוש הנמוך
דור עצמון |

תאגיד פרוקטר אנד גמבל PROCTER & GAMBLE רשם ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 20.07 מיליארד דולר, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 19.32 מיליארד דולר.

החברה רשמה רווח מתואם של 1.37 דולר למניה, גם כן מעל צפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה.

מחירים גבוהים מהרגיל סייעו לתאגיד לקזז את הביקוש הנמוך יותר למוצריו השונים בהם מותגים כמו Febreze, Charmin ו-Tide. במקביל העלתה החברה גם את תחזית הצמיחה האורגנית במכירות לשנת הכספים 2023 ל-6%, לעומת הטווח הקודם שלה שעמד על בין 4% ל-5%.

המכירות נטו עלו כאמור ב-4% ל-20.07 מיליארד דולר. המכירות האורגניות, שמבטלות את ההשפעות של מטבע חוץ, רכישות ומכירה, עלו ב-7% ברבעון. אבל נפח החברה, שאינו כולל שינויים במחירים ומטבעות, ירד ב-3% לאחר שצרכנים בחרו בחלופות זולות יותר כאשר המחירים של P&G עלו ב-10% משנה לשנה. זהו הרבעון הרביעי ברציפות של התכווצות הנפח של ענקית הצרכנות.

סמנכ"ל הכספים אנדרה שולטן אמר שהנפח השתפר זה הרבעון השני ברציפות והוסיף כי הנפח הרבעוני ירד רק ב-2% מהשנה שעברה, מלבד העסקים של P&G ברוסיה, שם היא צמצמה את הפעילות והפרסום מאז שהקרמלין התחיל את המלחמה באוקראינה בשנה שעברה.

כל החטיבות של P&G דיווחו על ירידה בנפח ברבעון, למעט יחידות הבריאות והיופי שלה, שבשתיהן נרשמה עלייה של 1% בלבד בנפח. עם זאת, הנפח למעשה גדל בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, לפי שולטן. הוא הצביע על נקודת אור נוספת בסין, השוק השני בגודלו של P&G, שסוף סוף מתאושש מסגרי הקורונה ורואה שיפורים באמון הצרכנים. במקביל החברה שוב העלתה את המחירים בארה"ב ובאירופה.

מגזר הבדים והטיפוח הביתי של P&G, הכולל מותגים כמו Tide, Swiffer ו-Mr. Clean, ראה את נפחו יורד ב-5%, הירידה החדה ביותר מבין היחידות העסקיות של החברה כאשר החברה ציינה שהירידות הגיעו בעיקר באירופה. מגזר הטיפול בתינוקות, נשים ומשפחה דיווח על ירידה של 4% בנפח. החטיבה, שכוללת את פמפרס, באונטי וצ'רמין, ראתה ירידה בנפח גם באירופה ומהחברה נמסר כי הביקוש לחיתולים שלה היה נמוך יותר שם.

מניית פרוקטר אנד גמבל עולה ב-3.5% למחיר של 15.67 דולר למניה המבטא שווי שוק של 369.3 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ברודקום
צילום: טוויטר
לקראת הדוחות

ברודקום מפרסמת היום תוצאות: צפי לצמיחה חדה בשבבי AI

השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר ולגידול של 66% בהכנסות מבינה מלאכותית ועל הקשר בין ברודקום לגוגל

רן קידר |
נושאים בכתבה ברודקום

ברודקום Broadcom -1.6%    תפרסם היום, לאחר נעילת המסחר, תוצאות כספיות לרבעון האחרון. השוק מצפה להכנסות של 17.5 מיליארד דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה קודמת, ולרווח למניה מתואם של 1.87 דולר, עלייה של 32%. תחזיות אלה מבוססות על נתונים ממקורות שונים, כולל הערכות אנליסטים מבנק אוף אמריקה ומיזוהו, שמצביעות על האצה בהכנסות משבבי AI. הרבעון הקודם, שדווח בספטמבר, הראה הכנסות של 15.95 מיליארד דולר, גידול של 22%, עם שולי רווח גולמי של 75.5%.

המניה של ברודקום עלתה ב-76% מתחילת השנה, לעומת 23% במדד נאסד"ק. העלייה משקפת הערכה לשילוב בין צמיחה רווחית לחדשנות, כולל שבבים מותאמים אישית (ASICs) לשוק ה-AI. אנליסטים מ-JP מורגן חזרו על דירוג "משקל יתר" עם יעד של 400 דולר, בעוד UBS העלתה את היעד ל-472 דולר, בהסתמך על ביקוש מתמשך למוצרי AI. מאז הדו"ח הקודם, המניה עלתה ב-15%, לעומת 4% במדד S&P 500, בעקבות השקת Gemini 3 של אלפבית, המסתמכת על שבבי ברודקום.

שבבי AI מובילים את הצמיחה

ברודקום פועלת בשלושה סגמנטים עיקריים: שבבים (62% מההכנסות), תוכנת תשתיות ותקשורת. בשוק השבבים, החברה מתמקדת ברשתות, אחסון ואלחוט, אך הצמיחה מגיעה משבבי AI, שמהווים כ-50% מההכנסות בסגמנט זה. שבבי AI ASICs מיועדים לעיבוד אלגוריתמים מתקדמים במרכזי נתונים, רכבי ענן ויישומי זמן אמת. ברבעון הקודם, הכנסות AI עלו ב-63% ל-5.2 מיליארד דולר, כאשר XPUs - שבבים ייעודיים לאימון מודלי AI - תרמו 65% מהסכום. ברבעון שידווח הלילה, הצפי הוא להכנסות AI של 6.2 מיליארד דולר, גידול של 66%, מה שמעלה את התחזית השנתית ל-19.9 מיליארד דולר, עלייה של 63% משנה קודמת.

התפתחות משמעותית היא הזמנה של 10 מיליארד דולר מלקוח חדש בתחום AI, שהוכרזה בספטמבר. המנכ"ל הוק טאן ציין כי ההזמנה משפרת את תחזית 2026, עם צפי להכנסות AI של 40.4 מיליארד דולר, גידול של 103% לפי האנליסטים. שותפויות עם גוגל (TPUs, 58% ממשלוחי ASICs), מטא ואלפבית מחזקות את מעמדה. TPUs של גוגל, במחיר של 13,000 דולר ליחידה, צפויים לתרום 22.1 מיליארד דולר ב-2026, שהם 78% מההכנסות מ-ASICs. בנוסף, השקת Thor Ultra, שבב רשת חדש, תומכת בדרישות AI ומתחרה בשבבי נטוורקינג של Nvidia ו-AMD.


הדו"ח של החברה מהווה מדד לביקוש לחומרה מתקדמת, שכן ברודקום מספקת תשתיות ל-70% ממרכזי הנתונים הגדולים. הצפי הוא להכנסות שבבים שיגדלו ב-24% ל-10.7 מיליארד דולר. עם זאת, שולי הרווח הגולמי צפויים לרדת ב-70 נקודות בסיס ל-75%, עקב עלויות HBM גבוהות יותר. הדבר מצביע על אתגרים בשרשרת האספקה, אך לא פוגע בצמיחה הכוללת. בהשוואה למתחרים, Nvidia שולטת בשוק GPUs עם 80% נתח, אך ברודקום צומחת מהר יותר ב-ASICs מותאמים, שמהווים 20% משוק ה-AI הכולל. AMD, עם 10% נתח, מתמקדת ב-GPUs, אך ברודקום מרוויחה משותפות OpenAI לבניית מערכות AI, שמאתגרות את Nvidia בעלויות נמוכות יותר (5,000 דולר לשבב לעומת 30,000-40,000 דולר ל-Nvidia).