פרוקטר אנד גמבל
צילום: יח"צ
דוחות

פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%

החברה רשמה רווח מתואם של 1.37 דולר למניה על הכנסות של 20.07 מיליארד דולר כאשר בשוק ציפו לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר; המחירים הגבוהים סייעו לתאגיד לקזז את הביקוש הנמוך
דור עצמון |

תאגיד פרוקטר אנד גמבל PROCTER & GAMBLE רשם ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 20.07 מיליארד דולר, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 19.32 מיליארד דולר.

החברה רשמה רווח מתואם של 1.37 דולר למניה, גם כן מעל צפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה.

מחירים גבוהים מהרגיל סייעו לתאגיד לקזז את הביקוש הנמוך יותר למוצריו השונים בהם מותגים כמו Febreze, Charmin ו-Tide. במקביל העלתה החברה גם את תחזית הצמיחה האורגנית במכירות לשנת הכספים 2023 ל-6%, לעומת הטווח הקודם שלה שעמד על בין 4% ל-5%.

המכירות נטו עלו כאמור ב-4% ל-20.07 מיליארד דולר. המכירות האורגניות, שמבטלות את ההשפעות של מטבע חוץ, רכישות ומכירה, עלו ב-7% ברבעון. אבל נפח החברה, שאינו כולל שינויים במחירים ומטבעות, ירד ב-3% לאחר שצרכנים בחרו בחלופות זולות יותר כאשר המחירים של P&G עלו ב-10% משנה לשנה. זהו הרבעון הרביעי ברציפות של התכווצות הנפח של ענקית הצרכנות.

סמנכ"ל הכספים אנדרה שולטן אמר שהנפח השתפר זה הרבעון השני ברציפות והוסיף כי הנפח הרבעוני ירד רק ב-2% מהשנה שעברה, מלבד העסקים של P&G ברוסיה, שם היא צמצמה את הפעילות והפרסום מאז שהקרמלין התחיל את המלחמה באוקראינה בשנה שעברה.

כל החטיבות של P&G דיווחו על ירידה בנפח ברבעון, למעט יחידות הבריאות והיופי שלה, שבשתיהן נרשמה עלייה של 1% בלבד בנפח. עם זאת, הנפח למעשה גדל בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, לפי שולטן. הוא הצביע על נקודת אור נוספת בסין, השוק השני בגודלו של P&G, שסוף סוף מתאושש מסגרי הקורונה ורואה שיפורים באמון הצרכנים. במקביל החברה שוב העלתה את המחירים בארה"ב ובאירופה.

מגזר הבדים והטיפוח הביתי של P&G, הכולל מותגים כמו Tide, Swiffer ו-Mr. Clean, ראה את נפחו יורד ב-5%, הירידה החדה ביותר מבין היחידות העסקיות של החברה כאשר החברה ציינה שהירידות הגיעו בעיקר באירופה. מגזר הטיפול בתינוקות, נשים ומשפחה דיווח על ירידה של 4% בנפח. החטיבה, שכוללת את פמפרס, באונטי וצ'רמין, ראתה ירידה בנפח גם באירופה ומהחברה נמסר כי הביקוש לחיתולים שלה היה נמוך יותר שם.

מניית פרוקטר אנד גמבל עולה ב-3.5% למחיר של 15.67 דולר למניה המבטא שווי שוק של 369.3 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.