פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%
תאגיד פרוקטר אנד גמבל PROCTER & GAMBLE רשם ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 20.07 מיליארד דולר, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 19.32 מיליארד דולר.
החברה רשמה רווח מתואם של 1.37 דולר למניה, גם כן מעל צפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה.
מחירים גבוהים מהרגיל סייעו לתאגיד לקזז את הביקוש הנמוך יותר למוצריו השונים בהם מותגים כמו Febreze, Charmin ו-Tide. במקביל העלתה החברה גם את תחזית הצמיחה האורגנית במכירות לשנת הכספים 2023 ל-6%, לעומת הטווח הקודם שלה שעמד על בין 4% ל-5%.
המכירות נטו עלו כאמור ב-4% ל-20.07 מיליארד דולר. המכירות האורגניות, שמבטלות את ההשפעות של מטבע חוץ, רכישות ומכירה, עלו ב-7% ברבעון. אבל נפח החברה, שאינו כולל שינויים במחירים ומטבעות, ירד ב-3% לאחר שצרכנים בחרו בחלופות זולות יותר כאשר המחירים של P&G עלו ב-10% משנה לשנה. זהו הרבעון הרביעי ברציפות של התכווצות הנפח של ענקית הצרכנות.
סמנכ"ל הכספים אנדרה שולטן אמר שהנפח השתפר זה הרבעון השני ברציפות והוסיף כי הנפח הרבעוני ירד רק ב-2% מהשנה שעברה, מלבד העסקים של P&G ברוסיה, שם היא צמצמה את הפעילות והפרסום מאז שהקרמלין התחיל את המלחמה באוקראינה בשנה שעברה.
כל החטיבות של P&G דיווחו על ירידה בנפח ברבעון, למעט יחידות הבריאות והיופי שלה, שבשתיהן נרשמה עלייה של 1% בלבד בנפח. עם זאת, הנפח למעשה גדל בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, לפי שולטן. הוא הצביע על נקודת אור נוספת בסין, השוק השני בגודלו של P&G, שסוף סוף מתאושש מסגרי הקורונה ורואה שיפורים באמון הצרכנים. במקביל החברה שוב העלתה את המחירים בארה"ב ובאירופה.
- מנכ״ל אאורה: ״הביקוש אצלנו אמיתי, לא פלופ״
- אקרו: רווח נקי הסתכם ב-51 מיליון שקל - פי 4 מאשתקד; ירידה חדה במכירת דירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגזר הבדים והטיפוח הביתי של P&G, הכולל מותגים כמו Tide, Swiffer ו-Mr. Clean, ראה את נפחו יורד ב-5%, הירידה החדה ביותר מבין היחידות העסקיות של החברה כאשר החברה ציינה שהירידות הגיעו בעיקר באירופה. מגזר הטיפול בתינוקות, נשים ומשפחה דיווח על ירידה של 4% בנפח. החטיבה, שכוללת את פמפרס, באונטי וצ'רמין, ראתה ירידה בנפח גם באירופה ומהחברה נמסר כי הביקוש לחיתולים שלה היה נמוך יותר שם.
מניית פרוקטר אנד גמבל עולה ב-3.5% למחיר של 15.67 דולר למניה המבטא שווי שוק של 369.3 מיליארד דולר.
שבבי AI (AI)אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
החודש הרע של אנבידיה - החודש הטוב של גוגל שכבר מתקרבת לשווי של 4 טריליון ומאתגרת את ההובלה של אנבידיה בוול סטריט; האם היא גם תאתגר את ההובלה בתחום השבבים? וגם - שאלות ותשובות על שבבים ועל מלחמת השבבים
בחודשים האחרונים גוגל Alphabet 6.31% חוזרת למרכז הבמה ובשבועות האחרונים היא פשוט - "הדבר החם ביותר בוול סטריט". אם עד לא מזמן היא היתה מאוימת על ידי הרגולטור שרוצה לחתוך ממנה חלקים בגלל כוחה המונופוליסטי, הרי שדווקא הבינה המלאכותית שמחלישה בהדרגה את מנוע החיפוש המסורתי, הופכת את התחום לתחרותי ומפחיתה את החשש מהרגולטור. כמו כן, דווקא הבינה המלאכותית שהחלה כאיום מתבררת כמוקד כוח עצום לגוגל. בתחרות מול OpenAI גוגל מצמצת פערים וההשקה של ג'ימיני 3 קיבלה תשבוחות גדולות והזניקה את המניה. גוגל דומיננטית מאוד במהפכת ה-AI והמשקיעים מפנימים שזה לא יפגע בחברה, אלא יוסיף לה.
ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה
בימים האחרונים המניה עולה כאילו היא "מניית יתר קטנה" - בשלושה ימים עלתה מעל 11%, אחרי סגירת המסחר היא עולה בכ-2.7% ובחודש האחרון עלתה ב-25%. השווי שלה נושק ל-4 טריליון (כשלוקחים בחשבון את העלייה אחרי המסחר אתמול היא ב-3.93 טריליון) וכל זה קורה כשמנגד - אנבידיה, מלכת שבבי ה-AI, מאבדת גובה וירדה בשבועות האחרונים כ-15% לשווי של 4.35 טריליון. אחרי המסחר אנבידיה NVIDIA Corp. 2.05% ירדה ב-3% וזה התמתן ל-2.1% - המגמה בתקופה האחרונה ברורה: גוגל עולה, אנבידיה יורדת וזה המשיך כאמור אחרי סגירת המסחר כשהסיבה היתה הצלחה לשבבי ה-AI של גוגל. כן, גוגל גם מפתחת שבבי AI ואתמול היתה לה בשורה.
גוגל עומדת לספק למטא שבבי TPU, שהם מעבדים ייעודיים לבינה מלאכותית, כך דווח בתקשורת האמריקאית וזה השפיע על המניות לאחר סגירת המסחר. זו דרמה גדולה, זה מעורר ספקות ראשונים לגבי הדומיננטיות של אנבידיה בשוק השבבים החם ביותר בעולם. מדובר בעסקה פוטנציאלית בשווי עשרות מיליארדי דולרים, שתכלול רכישה של שבבים למרכזי נתונים של מטא משנת 2027, לצד השכרה דרך שירותי הענן של גוגל כבר בשנה הבאה. המהלך הזה, שמגיע בעיצומו של בום AI, מדגיש את הלחץ הגובר על אנבידיה, ששולטת כיום בכ-85% משוק השבבים לאימון ולהרצת מודלים.
- אנבידיה ירדה, אבל האנליסט הזה מתעקש - "אפסייד של מעל 50%"
- תיקון זמני או שינוי בסנטימנט למניות ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השליטה של אנבידיה מתבטאת גם בנתח השוק האדיר וגם ברווחיות יוצאת דופן. אין חברה בשוק תחרותי ובטח שלא בשוק השבבים עם רווחיות תפעולית של מעל 60% וגולמית של כ-74%. ברור לכל שזה עניין של זמן וכשתגיע ותתגבר התחרות והפער הטכנולוגי יצטמצם, המרווחים ירדו. אם זה יקרה כמו שזה קורה בדרך כלל במקביל לירידה בנתח השוק זה יהיה כואב פעמיים - גם פגיעה במכירות (בנתח השוק) וגם פגיעה ברווחיות.
PPI, created by Mendy Henig using Geminiה-PPI לספטמבר עלה 0.3% בהתאם לצפי אבל המכירות הקמעונאיות אכזבו
מדד המחירים ליצרן מתחזק בקצב שנתי של 2.7%, הליבה מטפסת רק 0.1% ומסמנת התמתנות מסוימת; זה מגיע במקביל לכך שהמכירות הקמעונאיות בספטמבר עלו רק 0.2% לעומת ציפייה ל-0.4%; הנתונים מגיעים בדיוק בזמן לקראת החלטת הריבית של דצמבר ומשלימים חלק גדול מהפאזל החסר
של הפד'
לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי מפרסמת את מדד מחירי היצרן, ה-PPI לחודש ספטמבר. זה מגיע אחרי עיכוב של 43 ימים בעקבות השבתת הממשלה. המדד הכולל עלה ב-0.3%, בדיוק בהתאם לציפיות בסקר FactSet, והקצב השנתי עלה ל-2.7% לעומת 2.6% בתחזיות. מבחינת הפד, זו קריאה שמחזירה את המדד לתוואי של עליות מתונות אחרי הקיץ התנודתי.
במבט אל הליבה הסיפור מורכב יותר. מדד הליבה - שמנקה מזון, אנרגיה ושולי מסחר סיטונאי - עלה רק ב-0.1% בספטמבר. על פני שנה מדובר בעלייה של 2.9%, מעט מעל התחזית, אבל הקריאה החודשית החלשה מצביעה על כך שהלחצים בענפי השירותים, שדחפו את התנודות החדות ביוני וביולי, ממשיכים להתקרר.
לנתון הזה הייתה חשיבות מיוחדת. בעקבות השבתת הממשל, הפד נאלץ לעבוד במשך יותר מחודש עם תמונת אינפלציה חלקית. כעת, עם ה-PPI ביד ועם מדד ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - שיגיע ב-5 בדצמבר, חברי הוועדה המוניטרית נכנסים לפגישת הריבית של 9-10 בדצמבר עם סט נתונים כמעט מלא, לראשונה מאז תחילת העיכובים.
הקיץ היה חריג במיוחד. ביוני וביולי ה-PPI קפץ בשל מרווחי מסחר סיטונאי, שירותי הובלה ועמלות ניהול השקעות. באוגוסט זה התהפך והמדד ירד ב-0.1%. בספטמבר מחירי הסחורות, ובעיקר האנרגיה, דחפו שוב כלפי מעלה, אבל נראה שקטגוריות השירותים - שהיו המקור לזעזועים - ממשיכות להיחלש ולכן בלמו את הליבה.
- ה-PPI בארה"ב מפתיע כלפי מטה: ירידה של 0.1% לעומת צפי לעלייה
- מה למדנו השבוע: המבט הראשון יכול להטעות; תבחנו את הנתונים לעומק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירות הקמעונאיות עלו רק 0.2% ומאותתות על שינוי התנהגות הצרכן
הנתונים על מכירות הקמעונאיות שפורסמו במקביל מצביעים על התקררות בצריכה הפרטית בארצות הברית. המכירות עלו ב-0.2% מספטמבר לעומת אוגוסט, קצב נמוך מהתחזיות שעמדו על 0.4% ונמוך גם מהעלייה של 0.6% שנרשמה בחודש הקודם. מדובר עדיין בנתון חיובי, אך כזה שמאותת על ריסון בהוצאות משקי הבית בתקופה הקרובה. הנתון מקבל משמעות נוספת לאור העיכוב בן 43 הימים בפרסום הדוחות הממשלתיים, כך שזו הקריאה הרשמית הראשונה לגבי הצריכה זה חודשיים. למרות שהנתון מתייחס לתחילת הסתיו, הוא מספק אינדיקציה חשובה לקראת עונת הקניות של החגים ומאיר את אופן הפעולה של הצרכן האמריקאי בתקופה של אי-ודאות כלכלית.
