כמה זמן אתם מבזבזים בפקקים?
כמה זמן לוקח להגיע מנתניה לתל אביב, איך הפקקים משפיעים על שוק המשרדים ואיך תל אביבים מגיעים למקום העבודה שלהם?
זמן ההגעה הממוצע לעבודה בישראל התארך משמעותית בשנים האחרונות, ועומד על כ-35 עד 40 דקות לכל כיוון, בעיקר בשל עבודות התשתית והעומסים הגוברים בכבישים ובתל אביב. עם זאת יש שונות גדולה בין העובדים כשחלק גדול מהם מגיע עד 20 דקות למקום העבודה. מדובר בעיקר בתושבי המרכז שעובדים במרכז. מנגד, מי שגר קצת רחוק מהמרכז מבלה בפקק מעל שעה ביום. מנתניה לתל אביב ובחזרה יכול גם לקחת שעתיים, אפילו מהרצליה וחזרה זה עניין של כשעה. אם אתם יוצאים מראשון לציון לתל אביב אתם קרוב לשעתיים על הכביש. זה תלוי כמובן בזמני הנסיעות, מי שיוצא לפני הפקקים וחוזר לפני הפקקים, זה ייקח לו כמובן פחות משמעותית, ועדיין רוב עמישראל מבלה מעל שעה בפקק.
המציאות הזו משפיעה דרמטית על שוק התעסוקה, מחירי הנדל"ן למשרדים, איכות החיים של העובדים ואפילו על הפריון במשק. רוב הישראלים מגיעים לעבודה ברכב פרטי, בעוד רק כ-20% משתמשים בתחבורה ציבורית, אבל המספרים גדלים בהדרגה. במרכז, בעיקר בתל אביב מגיעים גם בתחבורה ציבורית ועל אופניים וקורקינטים.
השפעת זמני הנסיעה לעבודה משפיעה על שוק המשרדים: בעוד שבתל אביב הביקוש לשטחי משרדים נותר גבוה עם מחירי שכירות יציבים, אזורים מחוץ לתל אביב מתמודדים עם ביקוש חלש וירידת מחירים משמעותית.
חברות מחפשות מקומות שיאפשרו לעובדים שלהן הגעה מהירה ופשוטה, בין היתר באמצעות רכבות, רכבות קלות ואפילו שאטלים.
חברות שניסו להעביר את משרדיהן למקומות מרוחקים סבלו במקרים רבים מנטישה גבוהה של עובדים, בעיקר כאשר העובדים נאלצו להתמודד עם זמני נסיעה ארוכים משמעותית. מנגד, חברות שהצליחו להתמקם סמוך לתחבורה ציבורית טובה גילו שיפור משמעותי ביכולתן לגייס עובדים חדשים.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעסיקים מתקשים למשוך עובדים למקומות שבהם התחבורה לא יעילה מספיק, וכך נוצרים עודפי שטחי תעסוקה רבים מחוץ למרכזים העירוניים, כאשר חברות גדולות ומובילות במשק מגלות נטייה ברורה להתמקם באזורים שבהם הגישה לעבודה קלה ופשוטה, ובעיקר סמוך לתחנות רכבת כבדות או קלות. לצד המגמה הזו יש מגמה ברורה משוק העבודה - עבודה היברידית שבמקומות רבים היא כבר דרך חיים.
זמני ההגעה הממושכים יוצרים מעבר לתסכול, גם רצון לגור קרוב לעבודה. זה הסוד הידוע של תל אביב וזה יוצר מצב של מגורים צפופים, אבל היצע גבוה של הזדמנויות עבודה, בעוד תושבים באזורים מרוחקים יותר (ולא מדובר בפריפריה, אלא ערי המעגל השני) תקועים בפקק.
תל אביבים מגיעים בתחבורה ציבורית ואופניים
מגורים בתל אביב יכולים לחסוך את הצורך ברכב. כמחצית מתושבי תל אביב מגיעים לעבודה עם רכב, כשרבים מגיעים לעבודה בתחבורה ציבורית או אופניים וקורקינטים. זה גם בזכות שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית יחסית טובים. בערים הסמוכות זה עדיין לא מספיק טוב, אם כי הכוונה לייצר תשתית של תחבורה ציבורית ושבילי אופניים גם בערים האלו.
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
נסיעות ארוכות למקום העבודה פוגעות בפריון העבודה. עובדים מגיעים מאוחר יותר ויוצאים מוקדם יותר מהמשרד כדי להימנע מפקקים, ואף שמעסיקים רבים מעלימים עין מכך מתוך רצון לשמור על שביעות הרצון של העובדים, אין ספק כי התפוקה הכוללת יורדת באופן משמעותי.
הבעיה התחבורתית פוגעת גם בעובדים עצמם, כאשר עובדים רבים ויתרו על מקום עבודה בשל זמני נסיעה ארוכים. הדבר מצמצם את אפשרויות הקריירה ומחליש את כוח המיקוח שלהם מול מעסיקים.
עם זאת, חשוב לציין שהזמן בפקקים כבר אינו בהכרח זמן מבוזבז. ישראלים רבים מנצלים את זמני הנסיעה הארוכים לביצוע שיחות עבודה, האזנה לפודקאסטים, תכנון יומי והשלמת שיחות עם חברים ומשפחה. כך, באופן חלקי, זמני הפקקים הופכים לזמן עבודה נוסף, אם כי לא אידיאלי, ובוודאי לא תחליף לשיפור תשתיות התחבורה.
שאלות ותשובות בנושא פקקים וזמני נסיעה לעבודה:
כמה זמן לוקח להגיע בבוקר מנתניה לתל אביב? הזמן הממוצע הוא 45 דקות עד שעה בשעות השיא.
מהן השעות העמוסות ביותר בפקקים לכיוון תל אביב? השעות העמוסות הן בין 07:30 ל-09:30 בבוקר.
כמה זמן לוקח לחזור מתל אביב לראשון לציון בערב? בערב, הזמן הממוצע נע בין 40 דקות לשעה.
האם השימוש ברכבת חוסך זמן נסיעה משמעותי? לרוב כן, השימוש ברכבת יכול לחסוך כ-20 עד 30 דקות לעומת נסיעה ברכב פרטי בשעות השיא.
האם הפקקים משפיעים על החלטות לגבי מגורים? כן, אנשים רבים מעדיפים לגור קרוב למקומות עבודה כדי להימנע מפקקים.
איך פקקים משפיעים על פריון העבודה? פקקים מורידים את הפריון כי העובדים מגיעים עייפים ומתוסכלים, ובנוסף מאחרים ויוצאים מוקדם יותר.
כמה עולה דלק לנסיעה יומית מתל אביב לירושלים? העלות הממוצעת היא כ-40-50 שקלים ליום.
האם העבודה מהבית מקטינה את בעיית הפקקים? כן, עבודה מהבית מקטינה באופן משמעותי את העומס בכבישים.
האם הפקקים משפיעים על מחירי הדירות בערים? כן, ערים עם נגישות תחבורתית טובה נהנות ממחירי דירות גבוהים יותר.
כיצד משפיעות עבודות תשתית על הפקקים? הן מחריפות זמנית את הפקקים אך נועדו לשיפור המצב לטווח ארוך.
מה היתרון המרכזי של תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי? פחות עומס בכבישים, עלויות נמוכות יותר ופחות זיהום אוויר.
האם עובדים מוכנים לוותר על שכר גבוה יותר כדי לחסוך זמן נסיעה? כן, רבים יעדיפו עבודה קרובה יותר גם בשכר נמוך במעט.
- 1.מהנדס תוכנה 11/04/2025 08:22הגב לתגובה זוכששאלתי אותם למה הם ענו לי כי לעובדים שם יש הטבתמס כלומר הם לוקחים חלק מהטבת המס של העובד לעצמם פלילי. מקווה שעובד לשעבר שם יתבע אותם תביעה ייצוגית. או שהמדינה תתערב.

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7