איתקה
צילום: איתקה

איתקה שבשליטת דלק השלימה את המיזוג עם ENI

קבוצת דלק תישאר בעלת השליטה באיתקה ותחזיק בכ- 52.2% מהון המניות של איתקה, ו-ENI תחזיק בכ-37.2% מהון מניות איתקה, השאר יוחזקו בידי הציבור; העסקה מגדילה את יכולת ההפקה היומית של איתקה למעל 100,000 שווה ערך חביות נפט ליום
רוי שיינמן |

בהמשך לדיווחים של קבוצת דלק  דלק קבוצה -1.24% מוקדם יותר השנה, החברה הודיעה כי השלימה את העסקה למיזוג הנכסים של איתקה שבבעלותה עם ענקית האנרגיה האיטלקית ENI. בחודש אפריל 2024, עדכנה איתקה כי חתמה על הסכם מחייב לביצוע עסקה אסטרטגית לצירוף עסקים, עם חברת האנרגיה הבינלאומית ENI, בקשר עם מרבית נכסיה המפיקים של ENI בים הצפוני האנגלי לתוך איתקה, בתמורה להקצאת מניות באיתקה.

היום, לאחר השלמת העסקה, קבוצת דלק ממשיכה להיות בעלת השליטה באיתקה עם החזקות של כ-52.2% מהחברה הממוזגת, ו-ENI מחזיקה בכ-37.2% מהחברה הממוזגת (שיעור ההחזקות האמור הינו בכפוף למימוש האופציה שיש בידי קבוצת דלק לרכישת מניות נוספות מ-ENI), כאשר יתרת ההחזקות באיתקה בשיעור של 10.6% מוחזקת בידי הציבור.

להערכת איתקה, העסקה צפויה לייצר תזרים מזומנים משמעותי בחברה, עם יעד לחלוקות דיבידנד של איתקה, בהיקף של עד 500 מיליון דולר בכל אחת מהשנים 2024 ו-2025. סוכנות הדירוג פיץ', ציינה בהודעתה מלפני ימים אחדים כי השלמת העסקה צפויה להביא להעלאת דירוג האשראי של איתקה. כחלק מהשלמת העסקה, מינויו של לוצ'יאנו ואסקז כמנכ"ל איתקה החדש יהפוך לרשמי, וזאת לצד כניסתו של יניב פרידמן לתפקיד יו"ר איתקה מוקדם יותר השנה.

סך ההפסדים הצבורים לצורכי מס של הגוף הממוזג יעמוד על כ- 6 מיליארד דולר. לאחר השלמת העסקה איתקה הופכת להיות המפעיל העצמאי השני בגודלו בים הצפוני ובנוסף השלמת העסקה צפויה להביא להעלאת דירוג האשראי של איתקה.

 

"השלמת עסקת המיזוג עם ENI מסמנת אבן דרך אסטרטגית חשובה באיתקה, המבססת את מעמדה של איתקה כחברת אנרגיה מובילה ומציבה אותה כמפעיל העצמאי השני בגודלו בים הצפוני", מסר עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק. "עסקה זו משקפת אמון משמעותי באיכות נכסי איתקה ובפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה. אנו מאמינים שמהלך אסטרטגי זה, המשלב בין הנכסים האיכותיים של שתי החברות, והסינרגיה התפעולית ביניהן, צפוי להוביל לגידול משמעותי בתזרים המזומנים וביכולת ההפקה, תוך יצירת פלטפורמה איתנה לצמיחה והתרחבות בשנים הקרובות בים הצפוני ומחוצה לו".

עידן וולס; מנכ

עידן וולס; מנכ"ל קבוצת דלק; קרדיט: שלומי יוסף

ברבעון השני של השנה הכנסות הקבוצה עמדו על כ-2.5 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-382 מיליון שקל, לעומת 406 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההון העצמי של הקבוצה נכון לסוף הרבעון השני הסתכם לכ-10 מיליארד שקל, לעומת כ-9.5 מיליארד שקל נכון לסוף 2023, והחוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-2.9 מיליארד שקל, לעומת כ-3.1 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון הראשון. נכון לתום הרבעון השני, לקבוצה יתרת מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-3.4 מיליארד שקל (במאוחד), המורכבים בעיקר מיתרות בסך של כמיליארד שקל בקבוצה (לרבות חברות המטה), כ-1.1 מיליארד שקל באיתקה וכ-1.1 מיליארד שקל בניו-מד אנרג'י. בנוסף, בחודש יוני אישר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של עד 200 מיליון שקל, וזאת עד לסוף שנת 2024. נכון למועד פרסום הדוחות יישמה החברה כ-25% מתוכנית הרכישה העצמית האמורה.

 

מניית קבוצת דלק נסחרת לפי שווי של 7.76 מיליארד שקל אחרי ירידה של 1.5% מתחילת השנה ושל 19% בשנה האחרונה.

מניית דלק בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.