דוחות

סאנפלאואר: בהתאם לתחזית, עליה של 55% בהכנסות עקב מגזר הרוח בפולין

החברה צפתה כי ההסכם עם חברת חשמל פולנית למכירת תעודות ירוקות תניב לה רווח והכניסה 49 מיליון שקל, לעומת 31 אשתקד. עברה מהפסד נקי לרווח
איציק יצחקי |

ההכנסות של חברת סאנפלאואר סאנפלאואר -2.68%  צמחו ברבעון הראשון של השנה צמחו בכ- 55% ל-48.8 מיליון שקל, לעומת 31.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת בעיקרה מהעלייה בהכנסות ממגזר הרוח בפולין בעקבות עליה בתעריף המתקנים ביחס ל-2022 ועלייה של כ-5.3% מתעריף ממגזר אנרגיה מתחדשת בישראל סאנפלאואר גגות.

לאחר סיום הרבעון הקודם העלתה סאנפלאואר את תחזיותיה ממגזר הרוח בפולין, בהתאם לחתימה על הסכם PPA חדש עם חברת חשמל פולנית למכירת תעודות ירוקות בהיקף של כ- 36 מיליון שקל עד 2025.

 

ה-EBITDA גדל בכ-7% לסך של כ- 25.2 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2023, לעומת כ-23.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות ייזום, הסתכם ה- EBITDA המתואם, לסך של כ-27 מיליון שקל, גידול של כ- 9% ברבעון הראשון לשנת 2023, לעומת כ- 25 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-FFO  צמח ברבעון הראשון לשנת 2023 בכ-63%  לסך של כ-16.8 מיליון שקל, לעומת 10.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

 

הרווח הנקי צמח ל-2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ב- 33% לסך של כ- 16.2 מיליון שקל. 

 

שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר: "סאנפלאואר מציגה היום תוצאות שיא בכל הפרמטרים בהתאם לתחזיות והיעדים אותם הציבה החברה. במהלך התקופה ולאחריה השקענו מאמצים בחיזוק מבנה ההון של החברה באמצעות הנפקת הזכויות לצד יישום צעדי התייעלות מימונית שהגדילה את האמצעים הנזילים. בנוסף, חתמנו PPA על התעודות הירוקות בפולין, מהלך שהגדיל את תחזיות מגזר זה וישפר משמעותית את תוצאות החברה בהמשך השנה.  שורת מהלכים פיננסיים אלה  לצד האצת הרחבת והשבחת הנכסים המניבים והנכסים שבפיתוח  מאפשרים לחברה היערכות איתנה בתקופה מאתגרת של תנודות מאקרו כלכליות,   לצד היכולת לבחון הזדמנויות ושיתופי פעולה עסקיים שיהוו מנועי צמיחה והמשך הרחבת פעילותה העסקית.

"במהלך הרבעון ביצעה סאנפלאואר הנפקת זכויות בהיקף של כ-20 מיליון שקל בהשתתפות בעלי השליטה ולאחר סיום הרבעון, ביצעה סאנפלאואר התייעלות מימונית שהגדילה את האמצעים הנזילים להמשך פיתוח בהיקף של כ- 15 מיליון שקל. פעולות אילו הביאו את האמצעים הנזילים שבידי החברה במאוחד להיקף של כ- 86 מיליון ש"ח שיסייעו להמשך פיתוח, ניצול הזדמנויות ושיתופי פעולה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳