תודה לקורונה: הרווח הנקי של ניסן זינק פי 4.5 ל-25.6 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-541.8 מיליון שקל; שיעור הרווח הגולמי זינק ל-9.4% מההכנסות; "התפשטות נגיף הקורונה העלתה את מודעות הצרכנים לחשיבות השמירה על סביבה הגיינית. לגידול בביקוש השפעה חיובית על פעילות החברה"
צחי אפרתי | (1)

חברת ניסן 0%  השולטת (59.41%) בחברת ספאנטק 0.58% המייצרת חומרי גלם המשמשים לייצור מגבונים לחים למוסדות רפואיים ולשימוש ביתי. מציגה דוחות חזקים לרבעון השלישי שכוללים גידול של 19.5% בהכנסות וקפיצה חדה ברווח הנקי. עיקר השינוי מיוחס לגידול בביקושים כתוצאה ממשברה הקורונה. וכן לשינוי בתמהיל המוצרים ששיפר את שיעור הרווח הגולמי.

 

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-541.8 מיליון שקל גידול של 19.5% בהשוואה לכ-453.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס לעליה במכירות וכן לשינוי בתמהיל המוצרים.

 

הרווח הנקי הסתכם בכ-25.6 מיליון שקל גידול של פי 4 בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

שיפור חד בשיעור הרווח הגולמי

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-51 מיליון שקל (9.4% מההכנסות), עליה של כ-138%, ביחס לכ-21.4 מיליון שקל (4.7%) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור מיוחס לגידול בהכנסות ולשינוי בתמהיל המוצרים.

 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-32.6 מיליון שקל בהשוואה ל-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

השלכות משבר הקורונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יעקב 23/11/2020 06:14
    הגב לתגובה זו
    כשל שוק רק האחזקה בחברת בפאנטק בשיעור של 60 אחוז שווה 402 מיליון שח לא כולל עוד 2 חברות בשווי של 66 מיליון שח וכסף מזומן בסך 64 מיליון שח והרי לכם חברת שניסחרת ב270 מיליון שח אבל שווה באופן מיידי528 מיליון שח היא המכפיל 5 רווח של 100 אחוז שיסגר בזמן הקרוב זה התחיל אתמול בהצלחה למחזיקים לא ממליץ ולא מייעץ כול אחד פועל באופן אישי על אחריותו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳