סגירה חיובית: מדד ת"א 35 עלה ב-0.28%, מדד ת"א בנקים עלה 0.84%
9:45 יום המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת כאשר מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.6%. מניית טבע 1.26% עולה ב-4.2% במחזור הגבוה בשוק וסוגרת את פער הארביטרז' איתו חזרה מוול סטריט. מניית טאואר 6.84% יורדת ב-2%, מדד ת"א בנקים יורד ב-0.3% בהובלת מניית לאומי 2.23% שמאבדת 0.3%. רשת הסופרמרקטים ויקטורי 0.06% מדווחת הבוקר כי לידי החברה התקבל כתב תביעה שהוגש נגדה על ידי ברנד פור יו, בטענה להפרה לכאורה של הסכם שנחתם ברשת הרביעית בע"מ בין ברנד פור יו לבין הרשת. הפיצויים אותם דורשת התובעת מידי ויקטורי מסתכמי בכ-16.3 מיליון שקל, כאשר כ-6.1 מיליון שקל כפיצוי "הפרה צפויה" עד למועד סיום ההסכם בשנת 2020. 8:55 המסחר באסיה מתנהל בירידות, כאשר הניקיי מאבד 0.5% ושנחאי יורדת ב-0.2%. בגזרת הסחורות, הזהב מאבד כעת כ-0.4% ונסחר סביב 1,412 דולר לאונקיה, הנפט מטפס בכ-2.1% ונסחר סביב 59 דולר לחבית. לראשונה מאז ינואר 2018, הביטקוין מטפס לרמת מחיר של מעל 12,600 דולר. 7:00 מניית טבע 1.26% חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 4.1%, מניית פריגו חוזרת עם פער חיובי של 1.2% ומניית איי.אפ.אפ חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 0.7%. מנגד, כילחוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 0.1% ומניית טאואר 6.84% חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 3.5%. יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב ננעל בירידות , כאשר מדד ת"א 35 ירד ב- 0.3%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.78% ומדד ת"א 125 ירד ב-0.44%. בלטו במסחר - מניית לאומי 2.23% עלתה ב-0.5%. בזק 1.3% ירדה ב-0.9%, אחרי העליות של הימים האחרונים בהמשך לאישור עסקת סרצ'לייט בידי מחזיקי האג"ח שלאינטרנט זהב ו בי קומיוניקיישנס 0.8% . בקרב המניות הקטנות -קאנומד הפועלת בתחום הקנאביס, עלתה ב-17.8% לאחר שכבר עלתה במעל 40% במשך היום בעקבות הנפקה פרטית בהיקף של 25 מיליון שקל ו גו.די.אם שעלתה ב-24.3% בהמשך להודעת החברה כי הדירקטוריון אישר כניסה לתחום הקנאביס הרפואי.
- 13.את השוק (ל"ת)כיסחו 26/06/2019 17:16הגב לתגובה זו
- 12.ניפגש עם DJIA ב 4233 !!! (ל"ת)איציק 100 26/06/2019 16:23הגב לתגובה זו
- 11.rak reshet 26/06/2019 16:17הגב לתגובה זואכ ורק אכ ורק למעלה ממש ריק ריק למעלה אה חחחחח
- הסטלן נעלם כנראה נעצר על ידי משטרה צבאית (ל"ת)ל 11 26/06/2019 18:30הגב לתגובה זו
- 10.באתי ראיתי כבשתי ניצחתי הללוייה. ירידות. יאאללא שיהיה!! (ל"ת)אחניבעל 26/06/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 9.לרון 26/06/2019 14:02הגב לתגובה זומביא את המדינה חזרה לנקודה בה התחיל!בעבר בימי בגין בחרתי ליכוד,היום אני פשוט לא הולך לבחור,האחרים לא יותר טובים!דיעה של בן 70 ,טוב שאין לינעוד הרבה שנים,והיות שאני גם חיפאי,עם קליש מליש בין כה אין הרבה סיכוי !
- היי ביז'ו 26/06/2019 15:19הגב לתגובה זוכמו בן 40 ויש לי הרבה עד 120..אתה בונה או עוצר את עתידך(ורווחיך) במו ידיך..הבנת ילד?
- 8.אבי 26/06/2019 13:57הגב לתגובה זולמה היא לא מפרסמת את ההודעה?
- 7.מיידע מבפנים 26/06/2019 13:52הגב לתגובה זועניין של חודש חודשיים עד שתצע הודעה - המניה תעוף בצורה קטלנית.. ירכשו את טבע בפרמיה 35$ למניה
- אכן 26/06/2019 18:34הגב לתגובה זויביא יותר מהר את העלמותן של שתייהן אי שם בבור השחור
- רציני 26/06/2019 16:07הגב לתגובה זואתה ומי שאמר לך הזהרו מהרשות אם לא הכנסתה אנשים שבסבירות המניה תמשיך לרדת ואזזזזזזזז
- 6.בגלל משחקי פקיעה לא חוצים אותו (ל"ת)1580 26/06/2019 13:49הגב לתגובה זו
- לא ממש הוא שאמרתי נתקענו (ל"ת)עליות? 26/06/2019 15:44הגב לתגובה זו
- 5.מכל מניות הזבל הישראליות הכי כושלת עולה חחח (ל"ת)טבע 26/06/2019 13:34הגב לתגובה זו
- 4.ברוך 26/06/2019 12:17הגב לתגובה זורק הציבור לו יודע איך להוציא מהם את הטוב כמו כיל חברה לישראל את כל אילו לו מיתייחסים אליהם זורקים בלי סוף סחורה ולא חסרים עוד כאילו גם שהבורסה עולה הם יורדות
- 3.סמי 26/06/2019 09:17הגב לתגובה זוכדאי לקרוא ולערב רשות ניירות ערך
- 2.סולידרית רק בירידות (ל"ת)תל אביב 26/06/2019 08:36הגב לתגובה זו
- 1.פוטין 26/06/2019 08:16הגב לתגובה זויצא המרצע מן השק
- חדות זה בלשון עדינה (ל"ת)הופה 26/06/2019 15:20הגב לתגובה זו
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
