תגובות הסוחרים: לחץ כבד נרשם באג"חים של אידיבי פיתוח ואחזקות

מחזיקי אידיבי פיתוח הגישו בקשה לביהמ"ש המחוזי על מנת לכפות הסדר. אידיבי אחזקות הודיעה כי ייערכו פגישות עם אלשטיין השבוע
חן דרסינובר | (9)

(פורסם לראשונה: 10:25)

נושי אידיבי פיתוח הגיבו לביטול מתווה ההסדר שנערך בין בנק לאומי לחברות גנדן וטומהוק הפרטיות של דנקנר, והם הגישו היום (א') בקשה לבית המשפט המחוזי במטרה לכפות הסדר חוב בחברת האחזקות. לידיעה המלאה

צעד זה עשוי לפגוע בבנקים ובנושים האחרים במעלה הפירמידה של דנקנר. בשעה זו אגרות החוב של הקבוצה הגיבו בלחץ מכירות כבד: אידיבי אחז אגח ד הארוכה צוללת 10.1%, אידיבי פת אגח ח הקצרה הגיבה להתפתחויות בצניחה של 6.5%.

אידיבי פיתוח הינה בעלת היקף חוב כולל של כ-6 מיליארד שקל, מתוכם 3.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח והיתרה הינה של בנקים וחברות ביטוח. עיקר המחלוקת שנסובה בין מחזיקי האג"ח לבין החברה, ששולטת ישירות ובאמצעות דיסקונט השקעות בחברות ציבוריות שונות במשק הישראלי, הוא לעניין כושרה של אידיבי פיתוח לשרת את חובותיה כלפי כלל מחזיקי האג"ח.

הצעד של נקיטה בהסדר חוב כפוי ללא הסכמת החברה ובעת שיש ברשותה מקורות לתשלום מהווה סעד נדיר, שספק אם יאושר ע"י ביהמ"ש. אולם, היה ובסופו של ההליך יאושר הסדר כפוי, הרי שמחזיקי האג"ח יקבלו את אידיבי פיתוח לידיהם, והנושים האחרים במעלה הפירמידה, אידיבי אחזקות, גנדן וטומהוק יישארו ללא נכסים לפירעון החוב.

התפנית הדרמטית שבמסגרתו בנק לאומי חזר בו ממתווה הסדר החוב שסוכם עם דנקנר, ככל הנראה לנוכח הלחץ והביקורת הציבורית, טרף את הקלפים מבחינת האחרון. היה והבנק בניהולו של רקפת רוסק-עמינח יממש את השיעבוד, דנקנר יאבד את השליטה בקבוצת אידיבי. אולם, היה והנכס העיקרי של אידיבי אחזקות, מניות אידיבי פיתוח, יעבור למחזיקי האג"ח, הרי שהסיכויים לקבל מזומנים כלשהם ממימוש השיעבוד יהיו אפסיים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    תשובה 21/04/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא פוצה פה ל-"תספורת" של הנ'ל.............. מדוע?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 4.
    המלש 21/04/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    נוחי דנקנר אמרת שלא תעשה תספורות ולא תסרוקות ,אך סיכמת עם בעלי האגחים הסדר ארוך טווח שהוא שווה כמו תספורת. כמו שהסכימו בעלי האגחים בלית ברירה לפרוס את החוב, כך גם עם הבנקים תפרוס את החוב . הצבור לא מסכים לויתור על חלק מהחוב.אם אתה מאמין שאתה יכול להבריא את הקבוצה אז בלי מחיקות חוב לא לבנקים ולא לבעלי האגחים.צא בהצהרה כזאת והציבור יניח לנפשך לפעול כראוי.
  • 3.
    ברוך 21/04/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    אותנו לא צריך לעניין דבר מה קורא איתך אדון דנקנר גם שקורא למישהו אחר פנתר דנקנר אתה לא סופר אותו ממטר לכן כולם רוצים שלא ימחקו לך שקל את אף אחד לא צריך לעניין מה יהיה מעמדך אחר כך
  • תשובה 21/04/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    תשובה "הסתפר", ונחי לא.............
  • 2.
    ישששששששששש אלוהים רות סוף (ל"ת)
    שמחחחחח מאודדד 21/04/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
  • אתה שמח שאין לך עין העיקר שלו לא יהיו 2 עיניים? (ל"ת)
    שכל לא קונים במכלת 21/04/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בא 21/04/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    קוראים טיקון .
  • תרשום כתובת אשלח לך טישו לנגב את הדמעות (ל"ת)
    מסכן 21/04/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
  • תשלח לדנקנר .טוב גם לדמעות ולזיעה . (ל"ת)
    בא 21/04/2013 12:02
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים