אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף

ויקטורי: ההכנסות עלו ב-5% ל-2.58 מיליארד שקל

הרווח של ויקטורי בשנת 2024 הסתכם ב-43.7 מיליון שקל, קיטון של 5.8%; ברבעון הרביעי ההכנסות שמרו על יציבות, הרווח נחתך ב-61% ל-6.8 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל

אביחי טדסה |

ויקטורי ויקטורי 0%   מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מכירות החברה לרבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-626.8 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל קיטון של כ-61% מרווח של כ-17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.09% לעומת 2.79% ברבעון המקביל אשתקד.


מכירות מקוונות בשנת 2024 גדלו בכ-62% משנה קודמת ושיעור המכירות המקוונות מסך המכירות עמד על כ-5.1% זאת לעומת שיעור של כ-3.3% בשנת 2023. הפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9 אלפי שקל למ"ר, קיטון של כ-0.7% לעומת כ-9.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.


הפדיון למ"ר ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9.2 אלפי שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-152.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.6% בהשוואה לכ- 150.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-24.32% בהשוואה לשיעור של כ-24.06% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-21.6 מיליון שקל קיטון של כ-25% בהשוואה לכ-28.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הקיטון ברווח התפעולי נובע מגידול בהוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות אשר נובע בעיקרו מגידול בשכר עבודה ונלוות, מגידול בשכר דירה, במיסים עירוניים ובפחת וכן גידול בשכר עבודה של מטה החברה, בעיקר עקב גידול בבונוסים בגין עמידה ביעדי מכירות וביצועים. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-3.45% בהשוואה לכ-4.62% ברבעון המקביל אשתקד.


ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-5.4%, הרווח ירד ב-5.8%


במבט שנתי, מכירות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-2.58 מיליארד שקל, גידול של כ-5.4% משנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל, קיטון של כ-5.8% בהשוואה לכ-46.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.7% בהשוואה ל-1.9% בשנת 2023. החברה מציינת כי הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות מימון נטו אשר נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות מימון בגין IFRS16 עקב חידוש והארכת הסכמי שכירות, פתיחת סניף חדש והיוון ההסכמים החדשים לפי הריבית הגבוהה השוררת במשק. בנטרול IFRS16 רשמה החברה הכנסות מימון בתקופת הדיווח אשר הסתכמו בכ- 6,512 אלפי ש"ח. וכן עקב הפרשה בסך של 2.9 מיליון שקל בגין פסיקת בית המשפט בחודש פברואר 2025 בתביעת ברנד פור יו נגד החברה בשל הפרת הסכם זיכיון של הרשת הרביעית לשנים 2015 עד 2020.


הפדיון למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 עמד על כ-36.6 אלף ש״ח, גידול של כ-4% מפדיון למ״ר של כ-35.2 אלפי שקל בשנת 2023. הפדיון למ"ר בשנת 2024 עמד על כ-37.2 אלפי ש"ח למ"ר, גידול של כ-3% מפדיון למ״ר של כ-36.1 אלף ש״ח בשנת 2023. הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-619.9 מיליון שקל, עלייה של כ-6.85% בהשוואה לכ-580.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה ל-24.0% בהשוואה ל-23.6% בתקופה המקבילה אשתקד.


הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 הסתכם בכ-102.5 מיליון שקל, עליה של 19.4% בהשוואה ל-85.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 עלה ל-4% בהשוואה ל-3.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


יתרת מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר הסתכמו בכ-125.2 מיליון שקל. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לתקופה עלה לכ-182.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נכון ל- 31.12.2024 עמד על כ- לכ-404.1 מיליון שקל. הון חוזר חיובי בסך של כ-75.6 מיליון שקל ל- 31.12.2024.


בחודש פברואר 2025 ביצעה החברה השקעה נוספת בחברת דריל (חוזה SAFE) בסך של 500 אלף דולר לפי שווי מינימלי של חברת דריל של 22 מיליון דולר. סך הכל מחזיקה החברה כ-2.8 מיליון דולר במניות דריל המהוות כ-20.8% מדריל. החברה מאמינה כי ההשקעה ושיתוף הפעולה בין שתי החברות תסייע להגדלת המכירות והרווחיות בחנויות ויקטורי עצמן, וכן להערכת החברה פוטנציאל הצמיחה של חברת דריל הינו גבוה בשוק המכוון לחדשנות טכנולוגית הן במישור המקומי ובעיקר בשוק הבינלאומי. החברה חילקה במהלך שנת 2024 דיבידנד בסך של כ-30 מיליון שקל. לחברה תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל מתוכה בוצעה רכישה של כ-6.9 מיליון שקל נכון למועד פרסום הדוח. החברה מציינת כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה באופן ניכר עם לקוחות עסקיים גדולים, כגון תשורות, וולט, פלאקסי ישראל ותן ביס ורואה בהסכמים אלו כמנוע צמיחה להגדלת המכירות תוך הרחבת בסיס הלקוחות.


אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: ״אנו מסכמים שנה נוספת של צמיחה ויצירת ערך. אנו ממשיכים בשיפור תנאי הסחר מתוך מטרה לשפר את הרווחיות הגולמית ובמקביל לספק ללקוחות סל מוצרים רחב, מגוון. השנה האצנו את תחום האונליין והמכירות בתחום הגיעו לשיא, אנחנו מאמינים כי המגמה תמשיך לתוך 2025. בכוונתנו להמשיך להגדיל את רשת החנויות וכן לעשות שימוש באיתנות הפיננסית, בתזרים החזק ובקופת המזומנים לניצול הזדמנויות בשוק. בשנת 2024 חילקנו דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל ועם פרסום הדוח הכרזנו על דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל. בכוונתנו להמשיך ולייצר ערך לבעלי המניות של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

נקסט ויזן
צילום: יחצ

המניה של השנה כבר 4 שנים ברציפות - ומי הגופים שלא השקיעו בה?

הפניקס ומור השקעות נכנסו מאוד מוקדם להשקעה בנקסט ויז'ן; כלל ביטוח ומנורה נכנסו בהמשך אבל הן המחזיקות הגדולות; אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם - מתעלמות מהנייר; עוד הסבר לפערי התשואות השנה

ליאור דנקנר |

היא הנפיקה בשווי של 430 מיליון שקל. ניתחנו את ההנפקה ואמרנו - נראה זול. אם היא תגיע לתחזית שלה יש כאן הצפת ערך. זה היה לפני 4 שנים ואף אחד לא דמיין שהיא תעלה פי 40! :

נקסט ויז'ן היא מניית השנה כבר 3 שנים, חן גולן, היו"ר הוא מאנשי השנה של ביזפורטל 3 שנים ברציפות. אתמול החברה זכתה בהזמנת ענק של 77 מיליון דולר, המניה טסה ב-18% לשווי של 16.5 מיליארד שקל. הסיפור של נקסט ויז'ן הוא שילוב של תחום מנצח ולוהט - רחפנים וכטב"מים; יכולות ביצוע  טובות - וידאו יציב-עמיד וכנראה שהרבה מאוד חריצות ועבודה קשה. מאחורי המספרים המדהימים יש 130 עובדים חרוצים ויזמים שהצליחו טכנולוגית ומכנית להנדס מוצר פשוט טוב ואמין.


הפניקס ומור - השקיעו כבר בהתחלה

בשיחה אתמול עם גולן הוא דיבר על מוצר מוביל בעלות טובה וביכולת לדלוור. לדלוור-לדלוור-לדלוור, זה הסוד בגדילה של חברות. הלקוחות הגדולים שנמצאים כעת בגל של ביקושים לרחפנים וכטב"מים צריכים לדעת שהספק שלהם יודע לספק את הסחורה בכל מצב - גם עם משברים בשרשרת הייצור, גם עם עלייה במחירי המוצרים, גם עם בעיות במשלוחים. נקסט ויז'ן כבר חברה גדולה, עם כרית מזומנים גדולה, עם מלאי מספק, עם מספר ספקים לכל רכיב, עם פתרונות "לשעת חירום" והלקוחות בוטחים בה - לראיון המלא: יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק".    

מי שפחות מאמינים בה הם דווקא הגופים המוסדיים: אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם. אלו גופי אנליזה טובים, אבל הם לא היו במניה בתחילת הדרך וגם לא כעת. הם פספסו תשואה של אלפי אחוזים. מנגד, הפניקס ומור היו שם מההתחלה.

וצריך להבין - גוף מוסדי נבחן בהשקעות במניות ספציפיות. כל השאר לא באמת תלוי בניתוח שלו. ההבדלים בתשואות בין גופי ההשקעות נובעים מאלוקציה שונה במניות ואג"ח - אבל בסוף זה הימור כשמדובר על השקעות לטווח ארוך. אף אחד לא יודע באמת עם משקל של 62% במניות עדיף על 59%. אף אחד גם לא יודע אם תמהיל של 70% למניות בוול סטריט על פני 30% בת"א זה התמהיל הנכון. כלומר, האלוקצייה מלמעלה היא חשובה לתשואה, אבל זה עניין של גישה ואסטרטגיה שלא בשליטה. מה שכן בשליטה של הגוף המוסדי הוא המחקר ומציאת מניות כמו נקסט ויז'ן. כי אם הם משקיעים בה, זה מה שייתן להם את התשואה העודפת - את האלפא.