ויקטורי: ההכנסות עלו ב-5% ל-2.58 מיליארד שקל
הרווח של ויקטורי בשנת 2024 הסתכם ב-43.7 מיליון שקל, קיטון של 5.8%; ברבעון הרביעי ההכנסות שמרו על יציבות, הרווח נחתך ב-61% ל-6.8 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל
ויקטורי ויקטורי 4.85% מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מכירות החברה לרבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-626.8 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל קיטון של כ-61% מרווח של כ-17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.09% לעומת 2.79% ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות מקוונות בשנת 2024 גדלו בכ-62% משנה קודמת ושיעור המכירות המקוונות מסך המכירות עמד על כ-5.1% זאת לעומת שיעור של כ-3.3% בשנת 2023. הפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9 אלפי שקל למ"ר, קיטון של כ-0.7% לעומת כ-9.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
הפדיון למ"ר ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9.2 אלפי שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-152.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.6% בהשוואה לכ- 150.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-24.32% בהשוואה לשיעור של כ-24.06% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-21.6 מיליון שקל קיטון של כ-25% בהשוואה לכ-28.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הקיטון ברווח התפעולי נובע מגידול בהוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות אשר נובע בעיקרו מגידול בשכר עבודה ונלוות,
מגידול בשכר דירה, במיסים עירוניים ובפחת וכן גידול בשכר עבודה של מטה החברה, בעיקר עקב גידול בבונוסים בגין עמידה ביעדי מכירות וביצועים. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-3.45% בהשוואה לכ-4.62% ברבעון המקביל אשתקד.
- ויקטורי: ירידה במכירות וברווח הנקי, למרות שיפור ברווחיות הגולמית
- ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-5.4%, הרווח ירד ב-5.8%
במבט שנתי, מכירות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-2.58 מיליארד שקל, גידול של כ-5.4% משנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל, קיטון של כ-5.8% בהשוואה לכ-46.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.7% בהשוואה ל-1.9% בשנת 2023. החברה מציינת כי הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות מימון נטו אשר נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות מימון בגין IFRS16 עקב חידוש והארכת הסכמי שכירות, פתיחת סניף חדש והיוון ההסכמים החדשים לפי הריבית הגבוהה השוררת במשק. בנטרול IFRS16 רשמה החברה הכנסות מימון בתקופת הדיווח אשר הסתכמו בכ- 6,512 אלפי ש"ח. וכן עקב הפרשה בסך של 2.9 מיליון שקל בגין פסיקת בית המשפט בחודש פברואר 2025 בתביעת ברנד פור יו נגד החברה בשל הפרת הסכם זיכיון של הרשת הרביעית לשנים 2015 עד 2020.
הפדיון למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 עמד על כ-36.6 אלף ש״ח, גידול של כ-4% מפדיון למ״ר של כ-35.2 אלפי שקל בשנת 2023. הפדיון למ"ר בשנת 2024 עמד על כ-37.2 אלפי ש"ח למ"ר, גידול של כ-3% מפדיון למ״ר של כ-36.1 אלף ש״ח בשנת 2023. הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-619.9 מיליון שקל, עלייה של כ-6.85% בהשוואה לכ-580.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה ל-24.0% בהשוואה ל-23.6% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 הסתכם בכ-102.5 מיליון
שקל, עליה של 19.4% בהשוואה ל-85.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 עלה ל-4% בהשוואה ל-3.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
יתרת מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר הסתכמו בכ-125.2
מיליון שקל. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לתקופה עלה לכ-182.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נכון ל- 31.12.2024 עמד על כ- לכ-404.1 מיליון שקל. הון חוזר חיובי בסך של כ-75.6 מיליון שקל ל- 31.12.2024.
בחודש פברואר 2025 ביצעה החברה השקעה
נוספת בחברת דריל (חוזה SAFE) בסך של 500 אלף דולר לפי שווי מינימלי של חברת דריל של 22 מיליון דולר. סך הכל מחזיקה החברה כ-2.8 מיליון דולר במניות דריל המהוות כ-20.8% מדריל. החברה מאמינה כי ההשקעה ושיתוף הפעולה בין שתי החברות תסייע להגדלת המכירות והרווחיות בחנויות
ויקטורי עצמן, וכן להערכת החברה פוטנציאל הצמיחה של חברת דריל הינו גבוה בשוק המכוון לחדשנות טכנולוגית הן במישור המקומי ובעיקר בשוק הבינלאומי. החברה חילקה במהלך שנת 2024 דיבידנד בסך של כ-30 מיליון שקל. לחברה תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל
מתוכה בוצעה רכישה של כ-6.9 מיליון שקל נכון למועד פרסום הדוח. החברה מציינת כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה באופן ניכר עם לקוחות עסקיים גדולים, כגון תשורות, וולט, פלאקסי ישראל ותן ביס ורואה בהסכמים אלו כמנוע צמיחה להגדלת המכירות תוך הרחבת בסיס הלקוחות.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: ״אנו מסכמים שנה נוספת של צמיחה ויצירת ערך. אנו ממשיכים בשיפור תנאי הסחר מתוך מטרה לשפר את הרווחיות הגולמית ובמקביל לספק ללקוחות סל מוצרים רחב, מגוון. השנה האצנו את תחום האונליין והמכירות בתחום הגיעו לשיא, אנחנו מאמינים
כי המגמה תמשיך לתוך 2025. בכוונתנו להמשיך להגדיל את רשת החנויות וכן לעשות שימוש באיתנות הפיננסית, בתזרים החזק ובקופת המזומנים לניצול הזדמנויות בשוק. בשנת 2024 חילקנו דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל ועם פרסום הדוח הכרזנו על דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל. בכוונתנו
להמשיך ולייצר ערך לבעלי המניות של החברה".

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
