אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף

ויקטורי: ההכנסות עלו ב-5% ל-2.58 מיליארד שקל

הרווח של ויקטורי בשנת 2024 הסתכם ב-43.7 מיליון שקל, קיטון של 5.8%; ברבעון הרביעי ההכנסות שמרו על יציבות, הרווח נחתך ב-61% ל-6.8 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל

אביחי טדסה |

ויקטורי ויקטורי 0.9%   מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מכירות החברה לרבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-626.8 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל קיטון של כ-61% מרווח של כ-17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.09% לעומת 2.79% ברבעון המקביל אשתקד.


מכירות מקוונות בשנת 2024 גדלו בכ-62% משנה קודמת ושיעור המכירות המקוונות מסך המכירות עמד על כ-5.1% זאת לעומת שיעור של כ-3.3% בשנת 2023. הפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9 אלפי שקל למ"ר, קיטון של כ-0.7% לעומת כ-9.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.


הפדיון למ"ר ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9.2 אלפי שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-152.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.6% בהשוואה לכ- 150.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-24.32% בהשוואה לשיעור של כ-24.06% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-21.6 מיליון שקל קיטון של כ-25% בהשוואה לכ-28.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הקיטון ברווח התפעולי נובע מגידול בהוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות אשר נובע בעיקרו מגידול בשכר עבודה ונלוות, מגידול בשכר דירה, במיסים עירוניים ובפחת וכן גידול בשכר עבודה של מטה החברה, בעיקר עקב גידול בבונוסים בגין עמידה ביעדי מכירות וביצועים. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-3.45% בהשוואה לכ-4.62% ברבעון המקביל אשתקד.


ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-5.4%, הרווח ירד ב-5.8%


במבט שנתי, מכירות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-2.58 מיליארד שקל, גידול של כ-5.4% משנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל, קיטון של כ-5.8% בהשוואה לכ-46.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.7% בהשוואה ל-1.9% בשנת 2023. החברה מציינת כי הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות מימון נטו אשר נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות מימון בגין IFRS16 עקב חידוש והארכת הסכמי שכירות, פתיחת סניף חדש והיוון ההסכמים החדשים לפי הריבית הגבוהה השוררת במשק. בנטרול IFRS16 רשמה החברה הכנסות מימון בתקופת הדיווח אשר הסתכמו בכ- 6,512 אלפי ש"ח. וכן עקב הפרשה בסך של 2.9 מיליון שקל בגין פסיקת בית המשפט בחודש פברואר 2025 בתביעת ברנד פור יו נגד החברה בשל הפרת הסכם זיכיון של הרשת הרביעית לשנים 2015 עד 2020.


הפדיון למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 עמד על כ-36.6 אלף ש״ח, גידול של כ-4% מפדיון למ״ר של כ-35.2 אלפי שקל בשנת 2023. הפדיון למ"ר בשנת 2024 עמד על כ-37.2 אלפי ש"ח למ"ר, גידול של כ-3% מפדיון למ״ר של כ-36.1 אלף ש״ח בשנת 2023. הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-619.9 מיליון שקל, עלייה של כ-6.85% בהשוואה לכ-580.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה ל-24.0% בהשוואה ל-23.6% בתקופה המקבילה אשתקד.


הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 הסתכם בכ-102.5 מיליון שקל, עליה של 19.4% בהשוואה ל-85.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 עלה ל-4% בהשוואה ל-3.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


יתרת מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר הסתכמו בכ-125.2 מיליון שקל. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לתקופה עלה לכ-182.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נכון ל- 31.12.2024 עמד על כ- לכ-404.1 מיליון שקל. הון חוזר חיובי בסך של כ-75.6 מיליון שקל ל- 31.12.2024.


בחודש פברואר 2025 ביצעה החברה השקעה נוספת בחברת דריל (חוזה SAFE) בסך של 500 אלף דולר לפי שווי מינימלי של חברת דריל של 22 מיליון דולר. סך הכל מחזיקה החברה כ-2.8 מיליון דולר במניות דריל המהוות כ-20.8% מדריל. החברה מאמינה כי ההשקעה ושיתוף הפעולה בין שתי החברות תסייע להגדלת המכירות והרווחיות בחנויות ויקטורי עצמן, וכן להערכת החברה פוטנציאל הצמיחה של חברת דריל הינו גבוה בשוק המכוון לחדשנות טכנולוגית הן במישור המקומי ובעיקר בשוק הבינלאומי. החברה חילקה במהלך שנת 2024 דיבידנד בסך של כ-30 מיליון שקל. לחברה תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל מתוכה בוצעה רכישה של כ-6.9 מיליון שקל נכון למועד פרסום הדוח. החברה מציינת כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה באופן ניכר עם לקוחות עסקיים גדולים, כגון תשורות, וולט, פלאקסי ישראל ותן ביס ורואה בהסכמים אלו כמנוע צמיחה להגדלת המכירות תוך הרחבת בסיס הלקוחות.


אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: ״אנו מסכמים שנה נוספת של צמיחה ויצירת ערך. אנו ממשיכים בשיפור תנאי הסחר מתוך מטרה לשפר את הרווחיות הגולמית ובמקביל לספק ללקוחות סל מוצרים רחב, מגוון. השנה האצנו את תחום האונליין והמכירות בתחום הגיעו לשיא, אנחנו מאמינים כי המגמה תמשיך לתוך 2025. בכוונתנו להמשיך להגדיל את רשת החנויות וכן לעשות שימוש באיתנות הפיננסית, בתזרים החזק ובקופת המזומנים לניצול הזדמנויות בשוק. בשנת 2024 חילקנו דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל ועם פרסום הדוח הכרזנו על דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל. בכוונתנו להמשיך ולייצר ערך לבעלי המניות של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)

ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?

קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר

רן קידר |
נושאים בכתבה קובי אלכסנדר

קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12. 

שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו. 

בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים


מי הוא קובי אלכסנדר?

קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).

ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה. 

ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.



איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 3.07%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.