אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף

ויקטורי: ההכנסות עלו ב-5% ל-2.58 מיליארד שקל

הרווח של ויקטורי בשנת 2024 הסתכם ב-43.7 מיליון שקל, קיטון של 5.8%; ברבעון הרביעי ההכנסות שמרו על יציבות, הרווח נחתך ב-61% ל-6.8 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל

אביחי טדסה |

ויקטורי ויקטורי -0.49%   מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מכירות החברה לרבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-626.8 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל קיטון של כ-61% מרווח של כ-17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.09% לעומת 2.79% ברבעון המקביל אשתקד.


מכירות מקוונות בשנת 2024 גדלו בכ-62% משנה קודמת ושיעור המכירות המקוונות מסך המכירות עמד על כ-5.1% זאת לעומת שיעור של כ-3.3% בשנת 2023. הפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9 אלפי שקל למ"ר, קיטון של כ-0.7% לעומת כ-9.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.


הפדיון למ"ר ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9.2 אלפי שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-152.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.6% בהשוואה לכ- 150.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-24.32% בהשוואה לשיעור של כ-24.06% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-21.6 מיליון שקל קיטון של כ-25% בהשוואה לכ-28.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הקיטון ברווח התפעולי נובע מגידול בהוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות אשר נובע בעיקרו מגידול בשכר עבודה ונלוות, מגידול בשכר דירה, במיסים עירוניים ובפחת וכן גידול בשכר עבודה של מטה החברה, בעיקר עקב גידול בבונוסים בגין עמידה ביעדי מכירות וביצועים. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-3.45% בהשוואה לכ-4.62% ברבעון המקביל אשתקד.


ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-5.4%, הרווח ירד ב-5.8%


במבט שנתי, מכירות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-2.58 מיליארד שקל, גידול של כ-5.4% משנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל, קיטון של כ-5.8% בהשוואה לכ-46.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.7% בהשוואה ל-1.9% בשנת 2023. החברה מציינת כי הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות מימון נטו אשר נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות מימון בגין IFRS16 עקב חידוש והארכת הסכמי שכירות, פתיחת סניף חדש והיוון ההסכמים החדשים לפי הריבית הגבוהה השוררת במשק. בנטרול IFRS16 רשמה החברה הכנסות מימון בתקופת הדיווח אשר הסתכמו בכ- 6,512 אלפי ש"ח. וכן עקב הפרשה בסך של 2.9 מיליון שקל בגין פסיקת בית המשפט בחודש פברואר 2025 בתביעת ברנד פור יו נגד החברה בשל הפרת הסכם זיכיון של הרשת הרביעית לשנים 2015 עד 2020.


הפדיון למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 עמד על כ-36.6 אלף ש״ח, גידול של כ-4% מפדיון למ״ר של כ-35.2 אלפי שקל בשנת 2023. הפדיון למ"ר בשנת 2024 עמד על כ-37.2 אלפי ש"ח למ"ר, גידול של כ-3% מפדיון למ״ר של כ-36.1 אלף ש״ח בשנת 2023. הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-619.9 מיליון שקל, עלייה של כ-6.85% בהשוואה לכ-580.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה ל-24.0% בהשוואה ל-23.6% בתקופה המקבילה אשתקד.


הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 הסתכם בכ-102.5 מיליון שקל, עליה של 19.4% בהשוואה ל-85.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 עלה ל-4% בהשוואה ל-3.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


יתרת מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר הסתכמו בכ-125.2 מיליון שקל. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לתקופה עלה לכ-182.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נכון ל- 31.12.2024 עמד על כ- לכ-404.1 מיליון שקל. הון חוזר חיובי בסך של כ-75.6 מיליון שקל ל- 31.12.2024.


בחודש פברואר 2025 ביצעה החברה השקעה נוספת בחברת דריל (חוזה SAFE) בסך של 500 אלף דולר לפי שווי מינימלי של חברת דריל של 22 מיליון דולר. סך הכל מחזיקה החברה כ-2.8 מיליון דולר במניות דריל המהוות כ-20.8% מדריל. החברה מאמינה כי ההשקעה ושיתוף הפעולה בין שתי החברות תסייע להגדלת המכירות והרווחיות בחנויות ויקטורי עצמן, וכן להערכת החברה פוטנציאל הצמיחה של חברת דריל הינו גבוה בשוק המכוון לחדשנות טכנולוגית הן במישור המקומי ובעיקר בשוק הבינלאומי. החברה חילקה במהלך שנת 2024 דיבידנד בסך של כ-30 מיליון שקל. לחברה תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל מתוכה בוצעה רכישה של כ-6.9 מיליון שקל נכון למועד פרסום הדוח. החברה מציינת כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה באופן ניכר עם לקוחות עסקיים גדולים, כגון תשורות, וולט, פלאקסי ישראל ותן ביס ורואה בהסכמים אלו כמנוע צמיחה להגדלת המכירות תוך הרחבת בסיס הלקוחות.


אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: ״אנו מסכמים שנה נוספת של צמיחה ויצירת ערך. אנו ממשיכים בשיפור תנאי הסחר מתוך מטרה לשפר את הרווחיות הגולמית ובמקביל לספק ללקוחות סל מוצרים רחב, מגוון. השנה האצנו את תחום האונליין והמכירות בתחום הגיעו לשיא, אנחנו מאמינים כי המגמה תמשיך לתוך 2025. בכוונתנו להמשיך להגדיל את רשת החנויות וכן לעשות שימוש באיתנות הפיננסית, בתזרים החזק ובקופת המזומנים לניצול הזדמנויות בשוק. בשנת 2024 חילקנו דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל ועם פרסום הדוח הכרזנו על דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל. בכוונתנו להמשיך ולייצר ערך לבעלי המניות של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.