אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי; קרדיט: שלומי יוסף

ויקטורי: ההכנסות עלו ב-5% ל-2.58 מיליארד שקל

הרווח של ויקטורי בשנת 2024 הסתכם ב-43.7 מיליון שקל, קיטון של 5.8%; ברבעון הרביעי ההכנסות שמרו על יציבות, הרווח נחתך ב-61% ל-6.8 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל

אביחי טדסה |

ויקטורי ויקטורי 4.85%   מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, מכירות החברה לרבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-626.8 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם בכ-6.8 מיליון שקל קיטון של כ-61% מרווח של כ-17.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.09% לעומת 2.79% ברבעון המקביל אשתקד.


מכירות מקוונות בשנת 2024 גדלו בכ-62% משנה קודמת ושיעור המכירות המקוונות מסך המכירות עמד על כ-5.1% זאת לעומת שיעור של כ-3.3% בשנת 2023. הפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9 אלפי שקל למ"ר, קיטון של כ-0.7% לעומת כ-9.2 אלפי שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.


הפדיון למ"ר ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-9.2 אלפי שקל, ללא שינוי מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-152.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.6% בהשוואה לכ- 150.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-24.32% בהשוואה לשיעור של כ-24.06% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-21.6 מיליון שקל קיטון של כ-25% בהשוואה לכ-28.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הקיטון ברווח התפעולי נובע מגידול בהוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות אשר נובע בעיקרו מגידול בשכר עבודה ונלוות, מגידול בשכר דירה, במיסים עירוניים ובפחת וכן גידול בשכר עבודה של מטה החברה, בעיקר עקב גידול בבונוסים בגין עמידה ביעדי מכירות וביצועים. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-3.45% בהשוואה לכ-4.62% ברבעון המקביל אשתקד.


ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-5.4%, הרווח ירד ב-5.8%


במבט שנתי, מכירות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-2.58 מיליארד שקל, גידול של כ-5.4% משנת 2023. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-43.7 מיליון שקל, קיטון של כ-5.8% בהשוואה לכ-46.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-1.7% בהשוואה ל-1.9% בשנת 2023. החברה מציינת כי הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות מימון נטו אשר נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות מימון בגין IFRS16 עקב חידוש והארכת הסכמי שכירות, פתיחת סניף חדש והיוון ההסכמים החדשים לפי הריבית הגבוהה השוררת במשק. בנטרול IFRS16 רשמה החברה הכנסות מימון בתקופת הדיווח אשר הסתכמו בכ- 6,512 אלפי ש"ח. וכן עקב הפרשה בסך של 2.9 מיליון שקל בגין פסיקת בית המשפט בחודש פברואר 2025 בתביעת ברנד פור יו נגד החברה בשל הפרת הסכם זיכיון של הרשת הרביעית לשנים 2015 עד 2020.


הפדיון למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 עמד על כ-36.6 אלף ש״ח, גידול של כ-4% מפדיון למ״ר של כ-35.2 אלפי שקל בשנת 2023. הפדיון למ"ר בשנת 2024 עמד על כ-37.2 אלפי ש"ח למ"ר, גידול של כ-3% מפדיון למ״ר של כ-36.1 אלף ש״ח בשנת 2023. הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בכ-619.9 מיליון שקל, עלייה של כ-6.85% בהשוואה לכ-580.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2024 עלה ל-24.0% בהשוואה ל-23.6% בתקופה המקבילה אשתקד.


הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 הסתכם בכ-102.5 מיליון שקל, עליה של 19.4% בהשוואה ל-85.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות אחרות בשנת 2024 עלה ל-4% בהשוואה ל-3.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


יתרת מזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר הסתכמו בכ-125.2 מיליון שקל. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לתקופה עלה לכ-182.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה נכון ל- 31.12.2024 עמד על כ- לכ-404.1 מיליון שקל. הון חוזר חיובי בסך של כ-75.6 מיליון שקל ל- 31.12.2024.


בחודש פברואר 2025 ביצעה החברה השקעה נוספת בחברת דריל (חוזה SAFE) בסך של 500 אלף דולר לפי שווי מינימלי של חברת דריל של 22 מיליון דולר. סך הכל מחזיקה החברה כ-2.8 מיליון דולר במניות דריל המהוות כ-20.8% מדריל. החברה מאמינה כי ההשקעה ושיתוף הפעולה בין שתי החברות תסייע להגדלת המכירות והרווחיות בחנויות ויקטורי עצמן, וכן להערכת החברה פוטנציאל הצמיחה של חברת דריל הינו גבוה בשוק המכוון לחדשנות טכנולוגית הן במישור המקומי ובעיקר בשוק הבינלאומי. החברה חילקה במהלך שנת 2024 דיבידנד בסך של כ-30 מיליון שקל. לחברה תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל מתוכה בוצעה רכישה של כ-6.9 מיליון שקל נכון למועד פרסום הדוח. החברה מציינת כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה באופן ניכר עם לקוחות עסקיים גדולים, כגון תשורות, וולט, פלאקסי ישראל ותן ביס ורואה בהסכמים אלו כמנוע צמיחה להגדלת המכירות תוך הרחבת בסיס הלקוחות.


אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: ״אנו מסכמים שנה נוספת של צמיחה ויצירת ערך. אנו ממשיכים בשיפור תנאי הסחר מתוך מטרה לשפר את הרווחיות הגולמית ובמקביל לספק ללקוחות סל מוצרים רחב, מגוון. השנה האצנו את תחום האונליין והמכירות בתחום הגיעו לשיא, אנחנו מאמינים כי המגמה תמשיך לתוך 2025. בכוונתנו להמשיך להגדיל את רשת החנויות וכן לעשות שימוש באיתנות הפיננסית, בתזרים החזק ובקופת המזומנים לניצול הזדמנויות בשוק. בשנת 2024 חילקנו דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל ועם פרסום הדוח הכרזנו על דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל. בכוונתנו להמשיך ולייצר ערך לבעלי המניות של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.