מלכת היופי של ירושלים
צילום: יח"צ

yes תשקיע 100 מ' ש' בתוכן ב-2022; השר הנדל ניסה לעודד את היוצרים

החברה הציגה בנוכחות הטאלנטים שלה והיוצרים, את הפקות המקור החדשות שלה. שר התקשורת הכריז ש"נחייב בהפקות מקור ישראליות גם גופים בינלאומיים" וזכה למחיאות כפיים מהמפיקים
אלכסנדר כץ |

חברת yes הציגה הבוקר (יום ג') את הפקות המקור לשנת 2022, והודיעה בין היתר על עונה שנייה לסדרת הדרמה "מלכת היופי של ירושלים", שעונתה הראשונה רשמה בחודשים האחרונים לא פחות מ-7 מיליון צפיות ב-VOD.

בסך הכל עתידה yes להשקיע קצת מעל 100 מיליון שקל בהפקות מקור בשנת 2022, כאשר מדובר ב-43 הפקות - סדרות, דוקו ודוקומנטרי. בשנתיים של הקורונה, מתחילת 2020 ועד סוף 2021, השקיעה yes כ-250 מיליון שקל.

לצד מפיקים רבים וכוכבי ההפקות של yes, בהם ליאור רז, משפחת בוזגלו ורותם סלע, השתתף באירוע גם שר התקשורת יועז הנדל, שהוזמן לשאת דברים. 

הפחתת רגולציה, נטפליקס וחברותיה יחויבו בהפקות מקור?

לאירוע הוזמן גם שר התקשורת יועז הנדל, שגם נשא דברים. "זו תקופה מאתגרת ליצירה הישראלית. מול אי הודאות, הקורונה, שינויי הרגולציה וכניסת שחקנים חדשים מהעולם לשוק הישראלי, יש נציגים בכנסת ובממשלה שרואים עצמם מחויבים לתרבות הישראלית וליצירה הישראלית", אמר, "אני מתכוון לכך שההפקות ימשיכו, ויפרחו ויצמחו".

לדבריו, בשנה הקרובה אנחנו נביא את חוק השידורים החדש. כשר תקשורת אני אחראי לכך שיהיו הפקות מקור. אנו נביא רגולציה אחידה לכל הגופים המשדרים, לא על האיך, אלא על המה. לצד הפחתת הרגולציה, נחייב בהפקות מקור ישראליות גם גופים בינלאומיים. יצירה ישראלית היא חלק מהאתוס שלנו כאן. עם הספר לא יכול לצמוח בלעדיכם. שום אמצעי טכנולוגי לא מחליף את התוכן והצופים מצביעים בשלט". על דבריו לגבי הגופים הבינלאומיים, זכה הנדל למחיאות כפיים מהקהל. 

"פאודה", כוכבי מכבי והפועל בכדורסל ודנה אינטרנשיונל

בין היתר תעלה העונה הרביעית של "פאודה"; הסדרה "אלף" על פרשת בית הנשיא בהשראת ספרה של אודליה כרמון; "ריקוד האש" על קהילה חרדית בכיכובו של יהודה לוי;

הדוקו-ריאליטי "דנה קמה" על דנה אינטרנשיונל, הדרמה הקומית "מי שמע על חווה ונאווה" בבימויו של גורי אלפי ובכיכובן של קרן מור וחנה לסלאו; סדרת הדוקו "שלום"של ענת גורן על שלום חנוך; "האגרוף: סדרת הגמר" - סדרה תיעודית על אירועי הדרבי התל אביבי הסוער מ-1992 בהשתתפות אגדות כדורסל; ועוד. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנכ"ל yes, רן גוראון אמר באירוע: "מאז פרוץ מגפת הקורונה, לא רק שלא עצרנו או ביטלנו הפקות, אלא הגדלנו את כמות הפקות המקור כשסך ההשקעות שלנו ביצירה ישראלית מאז תחילת המגפה עומד על כ-250 מיליון שקל. אנחנו הבוסטר ליצירה המקומית ואנו עושים הכל על מנת לשמור על מקדם הגנה גבוה ליוצרים ואני מקווה שגם הרגולציה תיתן כתף לטובת התעשייה, שמספקת פרנסה לעשרות אלפי אנשים ומביאה למדינת ישראל כבוד והכרה בינלאומית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.