נדב בורנשטיין חי בלילה
צילום: מתוך דף הפייסבוק של 'חי בלילה'
פרסום ראשון

'חי בלילה': הרשות ה-2 פתחה בבדיקה ודורשת הבהרות מקשת

הרשות דורשת תשובה תוך שבוע בעקבות הפרסומים אתמול, גם באייס, על מה שנראה כמו מכירת תכנים לכאורה בלייט-נייט. הרשות גם יכולה בהמשך לקנוס את הזכיינית
אלכסנדר כץ | (3)

הרשות השנייה פתחה בבדיקה בעקבות הפרסומים אתמול (יום ג') על מכירת תוכן לכאורה בתכנית הלייט-נייט של קשת 'חי בלילה' - כך נודע לאייס. הרשות פנתה לזכיינית קשת ודורשת ממנה הבהרות תוך שבוע ימים לגבי מה שנראה פעילות המנוגדת לחוק.

 

אתמול פרסם איש יחי ציבור בקבוצת הפייסבוק PRguru כי נדרש לשלם עבור אייטם בתכנית. בהמשך חשפנו באייס תמלול של קלטת שהגיעה לידינו, ממנה אפשר להבין כי נציג קשת מציע למעשה אייטם ב'חי בלילה' תמורת תשלום, שיגויס על ידי אותה רשות מקומית, או על ידי יזמי נדל"ן שירצו לזכות לחשיפה בתכנית הפופולארית שמשודרת בערוץ 2.

 

בהקלטה הנציג מציג עצמו כ"אמיר, אחראי על תחום הנדל"ן, על כל הנושא של הפרסום בתחום הנדל"ן בקבוצת קשת". לדבריו לאחרונה החלה פינה חדשה ב'חי בלילה' בשם 'חי בבית' שמסקרת פרויקטים בתחום הנדל"ן. אותו אמיר ציין כי דיבר כבר עם קבלנים והבין שישנה תנופת בנייה בשטחה של אותה רשות מקומית, ולכן "חשבתי שאם נשתף פעולה אפשר לעשות כתבה מדהימה בכל האזור הזה", לדבריו.בהמשך הוא מציע "להציג לכם את המוצר עצמו, כי זה סוג של כתבת תוכן מאד איכותית, מאד מושקעת, של כמה דקות, באזור ה-4 דקות, שבעצם אתם תעמדו בפרונט של זה, אבל נוכל לגייס את הכסף...".

 

הסכום לא פעוט בכלל: "את הכתבה אנחנו עושים כי אנחנו רוצים לתת לצופים בבית ערך של תוכן נדל"ני איכותי חדש... אנחנו עושים יום צילומים, אז את כל הקידום נצטרך מן הסתם במימון הלקוח. זה נע בין 80 ל-150 אלף שקלים ואפילו יותר. אם זה דיגיטלי זה 80 אלף, אם זה כולל מסך - אז 150 אלף".

 

יש לציין כי הרגולטור - הרשות השנייה, מפקח אך ורק על תכני הטלוויזיה והרדיו של הזכייניות השונות, ולא על פעילותם הדיגיטלית. הצעה מסחרית לתוכן באתר MAKO למשל, אינה מפוקחת על ידי הרשות השנייה, שגם אינה יכולה לפעול בנושא. מאידך, על המסך לרשות יש אפשרויות ענישה כגון קנסות על תנאי, קנסות בפועל ושלילת דקות פרסום.

 

כבר אתמול קשת מסרה לאייס כי "לאחר בדיקה מקיפה, יובהר כי בשום שלב לא הוצע מטעם מערכת 'חי בלילה' אייטם בתכנית בתשלום. מדובר בשיחה בין נציג מטעם מחלקת השיווק ודובר רשות מקומית במסגרתה הציע הנציג חבילת פרסום בלבד, בדיגיטל או במסך. התשלום הוא עבור פרסום דיגיטלי או מסכי (באמצעות פרסומות) לתכנים המשודרים בכל מקרה ולא בתשלום". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    וזאת התכנית שנלחמה נגד האגרה בטענה לשחיתות ברשות... (ל"ת)
    מבפנים 01/07/2017 07:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כלומר בלי היחצן ששאל בפורום לא היינו יודעים? (ל"ת)
    אורן 28/06/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא לוותר לקשת ולקנוס קשות (ל"ת)
    גלעד 28/06/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.