שלמה בן צבי גלובס
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

עדות נוספת למצבו של מעריב: כבר יותר מחודשיים שלא שילם עבור 'גלובס הבוקר'

'גלובס' תובע 1.4 מיליון ש' ממעריב שלא העביר תשלומים לדפוס ולתוכן, גם ל'דיוקן'. מההסכם עולה: בן-צבי משלם 110 אלף ש' לחודש עבור 'גלובס הבוקר'
אלכסנדר כץ | (3)

מעריב התחייב לשלם מדי חודש 110 אלף שקלים (כ-130 אלף שקלים כולל מע"מ) לגלובס תמורת הפקת גלובס הבוקר, אולם בחודשיים האחרונים לא עמד בהסכם, ועד כה צבר המו"ל שלמה בן-צבי חוב של כמעט 1.4 מיליון שקלים, עדות נוספת למצבו הקשה של העיתון. זו גם הסיבה שמספר גיליונות של 'גלובס הבוקר' לא הודפסו בשבועיים האחרונים.

בעקבות חובות מעריב, הגיש גלובס בשבוע שעבר תביעה בסך של כמעט 1.4 מיליון שקל, על חובות עבור התוכן ועבור הדפסת 'גלובס הבוקר' ו' דיוקן ', שהדפסתו החלה בתחילת 2011.

בתביעה שהוגשה באמצעות בעלי כוחם של 'גלובס' ודפוס כספים מבית גלובס, טענו עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי ממשרד עו"ד משוקט ושות', כי מעריב-מקור ראשון לא עמדה בהסכמי התוכן וההדפסה, ולכן העמידו את התביעה על 1.382 מיליון שקלים.

מכתב התביעה עולים נתונים מעניינים, על פיהם בחוזה שנחתם בין הצדדים ב-17 בדצמבר 2012, נקבע כי גלובס יפיק למעריב את 'גלובס הבוקר', ויעניק לו רישיון לא בלעדי לשימוש בתכני גלובס במסגרת ערוץ העסקים של NRG, תמורת 110 אלף שקלים בחודש בצירוף מע"מ. יש לציין כי על פי הערכות, עלות הפקת 'מעריב עסקים' עמדה על כ-200 אלף שקלים בחודש, כך שבן-צבי אמור היה לחסוך באמצעות המהלך כמיליון שקלים בשנה.

לידיעת הפרילנסרים של מעריב, תנאי התשלום עבור השירות של גלובס הם שוטף פלוס 15, טובים הרבה יותר מאלו שקיבלו הפרילנסרים, שלאחרונה גם לא קיבלו כלל את שכרם.

החוזה בין הצדדים בסוף דצמבר נחתם לתקופה של 18 חודשים, אולם מאפשר לכל אחד מן הצדדים לסיימו לאחר 9 חודשים, וזאת בתנאי שהודיע על כך מראש בכתב 3 חודשים לפני כן. במידה של הפרה יסודית של ההסכם שלא תוקנה, ניתן לסיים את החוזה תוך 7 עד 14 ימים.

עבור עבודות הדפוס של 'גלובס הבוקר' ו'דיוקן', צבר מעריב חוב בסך 1.123 מיליון שקלים, ואילו בגין אי העמידה בהסכם על התוכן עבור 'גלובס הבוקר', החוב עומד על 258 אלף שקלים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בתביעה גם נחשפים הסכומים שמשלם מעריב לדפוס כספים עבור ההדפסה. במסגרת ההסכם עולה כי מעריב משלם כ-20 אלף שקלים עבור 24 אלף עותקים לכל גיליון עם 48 עמודים, ועד כ-24 אלף שקלים ל-24 אלף עותקים של גיליון עם 64 עמודים. על כך יש לצרף כירכיה שעולה 35 שקלים לכל 1,000 עותקים, ובסך הכל עוד 840 שקלים ל-24 אלף עותקים, עליהם יש להוסיף מע"מ. בהסכם זה התשלום הוא שוטף פלוס 90.

להסכם מצורף סעיף סודיות בו התחייבו הצדדים לשמור "בסודיות גמורה וימנעו מלגלות ו/או להראות ו/או להעביר בכל דרך שהיא לכל צד שלישי במישרין ו/או בעקיפים, בין בעצמם ובין על ידי אחרים, לרבות כל מי מטעמם כל מידע מקצועי מסחרי או אחר אשר אינו נחלת הכלל ונוגע למשנהו...".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יש! מעריב לקראת חיסול. עכשיו הארץ! (ל"ת)
    גידי 07/07/2013 20:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה 07/07/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    שלמה בן צבי, אדריכל 'קבורת החמור' של מעריב - כשאתה 'מוכר' את העצמאות של העיתון שלך כדי לחסוך בשכר עובדים, אתה הופך את העיתון שלך לשבוי בידי אחרים. כך לאורך זמן אתה מאבד את הזכות להתקיים !
  • 1.
    אייל 07/07/2013 14:50
    הגב לתגובה זו
    בן צבי, ככה מתנהלים?
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״