
קצר וצולע: הפרסום חייב להתאים לשינויים בצריכת התוכן
נתחיל בדקת דומיה. בעצם שלושים שניות דומיה. לזכר מציאות הפרסום הישנה שדרשה מאיתנו לקצר ולהקריב ולהכניס את הכל לשלושים שניות או לסיסמא עם עד-חמש-מילים-גג או לחלום שאפשר למכור בשיחת מעלית. כדי להיות בולט ורלוונטי במציאות של היום, צריך ובעיקר אפשר, לעשות הרבה יותר.
במציאות הניזונה מעולמות של תוכן, מרשתות חברתיות, מנוכחות פיזית בשטח, מחוכמת ההמונים, מיצירתיות ההמונים ומצריכת מדיה הנמצאת בשליטת ההמונים, הדלת פתוחה למהלכים יותר עשירים ויותר עמוקים. כולנו עדיין לומדים ומנתחים את העידן החדש, הצרכן החדש וחוקי המשחק החדשים. אבל נראה שהמאפיין החדש הכי חשוב, הוא המאפיין הכי ברור מאליו, שכולם רואים אותו מול העיניים אבל חוששים לומר אותו בקול רם. אז הנה הוא לפניכם שחור על גבי לבן: קצר וצולע, ארוך וקולע.
הכוונה כמובן לתוצרים הקריאטיביים ולא למסר האסטרטגי שחייב להישאר ממוקד ומחודד. ההוכחות החותכות כבר מזמן מפוזרות בשטח: לא עוד סרטי פרסומת קצרים, אלא סצנות קולנועיות ואפילו סרטים של ממש, חלקן בבימוי במאים המתמחים במסך הגדול. החלוץ היה גאי ריצ'י עם הסרט ל BMW בזמנו, אבל לאחרונה התופעה רק מתגברת.
לא עוד סדרות של פרסומות קצרות, אלא סדרות של ממש. אחת המושקעות שבהן היא
- 3.ענת 29/01/2013 20:24הגב לתגובה זונקודת מבט וחשיבה מרעננת כתמיד
- 2.מבקר המדינה 29/01/2013 15:02הגב לתגובה זוקצר וקולע...
- 1.מתחזה לביגלמן 29/01/2013 13:49הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=o2det9XJNQU

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.