רפואה מרכז פיתוח אקווינום
צילום: אקווינום

מקווה לצמוח: אקווינום גייסה עוד 35 מיליון דולר

מאז הקמתה לפני עשר שנים גייסה החברה רק 71 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי - כלומר חצי מהכסף מגיע רק אחרי עשור של פיתוח. כעת מדובר על סבב D
נתנאל אריאל |

חברת אקווינום (Equinom) גייסה כעת עוד 35 מיליון דולר בסבב D ובסך הכל מאז הקמתה גייסה 71 מיליון דולר. מדובר בחברה שהוקמה בשנת 2012, כלומר לפני עשור, אבל חברות הרבה יותר צעירות ממנה כבר הצליחו לגייס סכומים משמעותיים יותר במשך הזמן הזה.

בכל מקרה, החברה רוצה להשביח זרעים לתעשיית המזון כדי להפוך מזון מהצומח לטעים, מזין ונגיש יותר. היא מגדלת זנים חדשים של יבולים כאפונה וסויה, לשימוש כמזון לבני אדם, אוכל שדורש עיבוד מינימלי. מדובר בתחום לוהט בשנים האחרונות והשאלה מה הופך אותה לייחודית ולמה דווקא שהיא תצליח. לדברי החברה, ההון ישמש למסחור מרכיבי החלבון בזני סויה ואפונה והמשך מחקר ופיתוח במטרה להצליח גם עם גידולים נוספים כחומוס, פול, שעועית מש ולוביה.

החברה רוצה להשתמש באלגוריתמים כדי לאפיין את התכונות הביוכימיות והגנומיות של זני זרעים ולאפשר פיתוח מרכיבים חדשים בגידולים השונים. מטרת הטכנולוגיה היא לנסות לאפשר לחברה הגעה לתכונות מזון כמו טעם עדין, צבע בהיר וחלבון גבוה – ללא שינוי גנטי ולאפשר לחברות מזון לפתח פתרונות העונים על דרישות הצרכנים לחלופות לבשר ולמוצרי חלב.

את סבב הגיוס הובילה קרן השקעות Synthesis Capital שמשקיעה בחברות בתחום המזון והחלבון האלטרנטיבי באמצעות שילוב בין פוד-טק לביו-טכנולוגיה מודרנית, וזאת לצד Praesidium, Bunge Ventures –, BayWa, CPT Capital. קרנות פורטיסימו והפניקס, שהשקיעו בחברה גם בסבבי גיוס קודמים.

ד"ר גיל שלו, המנכ"ל והמייסד השותף של אקווינום: "המשקיעים שלנו חושבים שאוכל טוב מתחיל במרכיבים טובים ואנחנו מקווים להעביר את המסר הזה לשוק ומקווים שחברות מזון יוכלו להשתמש במרכיבים הבא שלנו כדי לייצר מזון טעים יותר, בריא יותר, בר-קיימא ובמחיר סביר".

קוסטה יאנוליס, שותף מנהל ומייסד שותף של Synthesis Capital: "כדי להאכיל את אוכלוסיית העולם שגדלה וצפויה להגיע ל-10 מיליארד עד 2050, מערכת המזון של היום נדרשת לשינוי משמעותי. אנו רואים בחלבון אלטרנטיבי פתרון מהותי".

במרכז המחקר והפיתוח של אקווינום בקיבוץ גבעת ברנר מועסקים 39 מתוך 51 עובדי החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.