מחקר בכנסת: הפגיעה שיספגו משכירי הדירות בשל מיסוי דירה שלישית - תראו את הטבלה

משה כחלון, צילום: לע"מ; גטי אימג'ס ישראל
מרכז המחקר והמידע של הכנסת ביצע מחקר שבוחן את ההשפעות הצפויות במידה ויאושר חוק מיסוי דירה שלישית, אותו מקדם שר האוצר משה כחלון. על פי נתוני המחקר, המיסוי יגרור ירידה דרמטית של 32% בתשואה משכירות בכל הארץ וישנם אזורים בהם מדובר בהתרסקות של ממש כמו בחיפה בה צפויה התשואה לרדת בלמעלה מ-37% בעקבות הצעת החוק. 
השחיקה המסיבית בתשואות משכר דירה בעקבות הטלת מס ריבוי דירות בכ-32%, תוביל מתשואה שנתית כיום של כ-3.1% לתשואה של כ-2.1% בלבד מהשכרת נכס למגורים. בבחינה ארצית לפי מספר חדרים עולה כי השחיקה הגדולה ביותר בתשואה תהיה בדירות 1.5-2 חדרים עם ירידה של 31.1% בממוצע ולאחריה בדירות 3.5-4 חדרים שירדו בשיעור ממוצע של כ-29% כתוצאה מהמיסוי.  
בבדיקה לפי אזורים, ניתן לראות כי השחיקה הגדולה ביותר בתשואה תהיה בחיפה בשיעור של 37.6%, לאחריה גוש דן עם התרסקות של 37.1% בתשואה ובירושלים התשואה צפויה לרדת בכ-36.9%.
טבלת ההשפעה על התשואות לפי אזורים כפי שפורסמה במחקר:
מחברי המחקר הוסיפו "ניתן להסיק שלמס המוצע צפויה השפעה שלילית על התשואה מהשכרת דירות בהיקף של כעשרות אחוזים. לעובדה זאת השפעה על הבחירה של הפרט להחזקת דירות להשקעה, יחד עם גורמים חיצוניים (כגון תשואה חלופית בשוק ההון) והעדפות אישיות אחרות, ועל כן ניתן לצפות כי תשפיע הן על מכירת דירות של בעלי שלוש דירות ומעלה והן על ירידה בביקושים של בעלי שתי דירות. יחד עם זאת, בשוק הדירות קיימים משתנים רבים נוספים המשפיעים על מחירי דירות בבעלות".
לפחות 16,000 דירות ישתחררו לשוק 
גם לשאלה זו מתייחסים במחקר וטוענים כי מכירת הדירה השלישית צפויה להגדיל את תקבולי מס השבח, להגדיל במקביל את היצע הדירות בשוק הדירות בבעלות ועל ידי כך "מחירי הדירות צפויים לרדת". יחד עם זאת, שיעור התשואה על דירות בעקבות יישום הצעת החוק עדיין יהיה גבוה יותר לעומת תשואות חלופיות, ובהינתן גורמים משפיעים אחרים, בעיקר העדפות של הציבור הישראלי לאחזקות נדל"ן וציפיות להמשך עליית ערך, "קשה לדעת את ההשפעה הסופית", כתבו במחקר.
על פי האוצר למדינה תהיינה הכנסות בגובה של כ-900 מיליון שקל בעקבות המיסוי, בשנים 2017-2018, ובכל שנה בנפרד, מתשלום מס ריבוי דירות בשל אי מכירת נכסים מרובים. כותבי המחקר מוסיפים על כך "בהערכה זו (של ההכנסות) גלומה הנחה כי חלק מהמשקיעים יעדיפו לשלם את המס ולא למכור את הדירה השלישית. על פי אגף התקציבים במשרד האוצר, בהנחה התקציבית גלומה הערכה כי כ-16,000 עד 20,000 דירות ימכרו בעקבות יישום החוק.
על עליית שכר הדירה כתבו במחקר כי המשקיעים עשויים  לנסות "לגלגל" את המס המוצע, או לפחות את חלקו, על השוכרים ולהעלות את שכר הדירה. במקביל גם צפוי להצטמצם מלאי הדירות בבעלות משקיעים, קרי הדירות להשכרה, צמצום שיקטין את היצע הדירות להשכרה ועל-כן עשוי לתרום לעלייה בשכר הדירה (בהנחה שיתר הגורמים בשוק יוותרו זהים). "על פניו קיימים שני שווקים - משקיעים בעלי 2 דירות ומשקיעים בעלי 3 דירות ויותר, אולם סביר כי שני השווקים יגיעו לאיזון במחיר שכ"ד אחד, גבוה לעומת מחירי השכירות כיום, והשינוי יחול על כלל מחירי השכירות בשוק, גם מצד בעלי 2 דירות"
תגובות לכתבה(82):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 53.
    עשירים עופו משוק הנדל"ן חפשו השקעה אחרת (ל"ת)
    אריה 26/12/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    עליית מחירים בפתח ..
    חוזה לך ברח 24/12/2016 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדקו את הנתונים , 200 אלף דירות מושכרות על ידי בעלי 2 דירות , בנוסף 50 אלף מחזיקים 3 דירות שזה כ 100 אלף דירות . בתוספת של בעלי 4 דירות ויותר ,זה מגיע לכ 125 אלף דירות ,יותר ממחצית הדירות , שעכשיו יעלו את מחיר השכירות . אז מי אומר שזה לא ישפיע על שוק השכירות ....
    סגור
  • 51.
    כבוד השר כחלון מנסה להוריד את מחיריי הדירות
    א.ד.גורדון 23/12/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע,בצניעות, לתת לכבוד השר 4 שנים מלאות כדי לבטא את השפעתו. כהונת השר תימדד לפי כלל ביצועי המשק. לבי עם חסרי דירה אחת שנאבקים בעול השכירות. מנגד מאות אלפי מרובי דירות, חלקם עד מאות דירות, יחושו מכה קטנה בכנף הצדדית. שבת שלום!
    סגור
  • 50.
    כחלון והקואליציה עוצרים קטר צמיחה
    ענת 21/12/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המוסדיים משקיעים באגחים אמריקאים במקום לעודד אזרחים המשקיעים את מיטב כספם מהפנסיה בתוך מדינת ישראל הממשלה ממסה אותם בכבדות לי אין יותר מהכנסה ממוצעת עכשיו הריבית עולה השקל מתחזק הייצוא בכוון ירידה הלאה הקואליציה אני אבחר את אוהבי ישראל אגודה האחרים לאשפה מכים ופוגעים במקומות עבודה של אזרחים פשוטים הקטר ייעצר!!!
    סגור
  • 49.
    הממשלה מכשילה את כחלון והוא לא נשבר
    קארין 21/12/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חד משמעית חוק מבורך! המשקיעים בסוף יתמתנו עם ההתנפלות על הדירות וזה תהליך לא קצר אבל זה יקרה בסוף. כחלון נחוש. הממשלה מכשילה אותו אבל הוא בדרך הנכונה !
    סגור
  • 48.
    20 אלף דירות? מה הבעיה לשחרר קרקעות ל 20 אלף דירות?
    משה 20/12/2016 00:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינה הזויה! קדנציה אחרונה של כחלון! הוא הולך לקבל שוק בבחירות הבאות
    סגור
  • 47.
    בדיוק חידשתי חוזה שכירות והעליתי את השכ"ד ב 25%
    אבי 20/12/2016 00:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אז אני מכוסה:)
    סגור
  • אתה שקרן ואומלל. נהנהת שנים עכשיו תחזיר את הדירה לשוק (ל"ת)
    מכיר אותך ידידי 21/12/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    בעל הדירה שלי מתכוון להעלות שכ"ד ב-10%...כחלון טמבל (ל"ת)
    אבנר 19/12/2016 20:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 45.
    האם לזה ציפינו?! למה לא משחררים קרקעות
    אבי 19/12/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הקשר בין מיסוי על העשירים (ואגב זה לא בהכרח עשירים - יש מי שקנו דירה כהשקעה במקום פנסיה או מי שהתמזל מזלם). מה העניין פה?! שחררו בתים למכירה. יופי. מי יקנה?! מי שאין לו הון עצמי - כך או כך, זה לא ישנה לו. במקום זה....כחלון יא אהבל שכמוך, תשחרר קרקעות במחיר נמוך, תציף את השוק בקרקעות - המחיר ירד בהדרגה
    סגור
  • טען עוד
  • 44.
    נבואה שוטה
    איציק 19/12/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאף אחד אין חצי מושג מה קורה בענף וכל אחד זורק נבואה לפי הפוזיציה שלו ימים יגידו
    סגור
  • 43.
    גם ישלמו מס שבח וגם ימכרו בהפסד והכל לשמחת שר האוצר
    מצער 19/12/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אונסים את בעלי דירה שלישית למכור ע"י מס/קנס, צעד לא ממלכתי שקדם לו מסע פירסום להכפשת משקיעי הנדל"ן כדי להצדיק אותו.
    סגור
  • 42.
    מיסוי
    אלי 17/12/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ביבי הבטיח לא להטיל מיסים. כחלון יגרום למיתון ועליית השכד / בחירות הבאות נצביע לגפני הכי שפוי
    סגור
  • 41.
    אם יגרעו 20,000 דירות להשכרה מהשוק יוכפל שכ"ד (ל"ת)
    הכפלת שכ"ד בישראל 16/12/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 40.
    ירידה של 1% בתשואה תוביל לתשלום מיידי של 25% מס שבח?
    ארז 15/12/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין היגיון למי שעשה את המחקר הזה. חוקים משתנים בארץ על ימין ועל שמאל. בגלל זה אנשים ישלמו קנס על המקום של 25%? יש אפיקי השקעה אחרים קוסמים ששווים את תשלום הקנס הזה?... הזוי
    סגור
  • 39.
    למה אספני הדירות מנסים לאיים?
    יוסי 14/12/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    6 5
    מה אתם מנסים להראות בזה? אל תשכחו שיש מספיק אנשים בעלי 2 דירות שלא יגלגלו את זה הלאה ומקסימום נשכור מהם.
    סגור
  • האוצר מצפה למכירה של 20,000 דירות מושכרות
    לא הבנת בכלל 16/12/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    20,000 דירות שיגרעו משוק הדירות לשכירות, יכפילו את שכ"ד
    סגור
  • 38.
    מיסים
    מוטי 14/12/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נניח והחוק יעבור בעלי 3 דירות ימכרו דירה אחת ואז מה מחוסרי הדיור יתנפלו על הדירות ויקנו מכל הבא ליד הרי אם היה להם מספיק כסף לקנות דירה הם לא היו גרים בשכירות כך שלהם בטוח לא יעזור כל הסיפור הוא מיסים שמי יודע לאן הם מגיעים לבניה של דיור ציבורי בטח שלא אחרת המצב לא היה כפי שהוא על פניו נראה שלחיות בארץ הקודש נעשה קשה מיום ליום לא פלא שרבים וטובים בודקים מקומות שפויים ויתר אבל בנינו למי זה מזיז אמרנו כבר ארץ נהדרת מדינה לא משהו
    סגור
  • 37.
    בעל מספר דירות
    דן 14/12/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    צעד זה יביא לכך שאעלה בשתיים אחוז את השכירות לכל השוכרים שלי. ממשלה מטומטמת דופקת את השכבות החלשות. זהו כשלון חרוץ של ממשלות ישראל לדורותהם וכעת מפילים זאת על בעלי הדירות - טיפשים !!!!
    סגור
  • צעד זה יוביל לכך שתישאר לך דירה ריקה ללא שוכרים (ל"ת)
    אריק 14/12/2016 23:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • למה אתה מחכה? אני העלתי מיום שהאדיוט זרק את השטות שלו (ל"ת)
    אלי 14/12/2016 21:20
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 36.
    בעל 6 דירות בלי משכנא
    יוגב 14/12/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    14 5
    אגלגל את כל המס על השוכרים עד השקל האחרון. כל שנה 10% עלייה בשכירות וכמוני עוד עשרות אלפי בעלי דירות שנתקבלו בירושה, בלי מינוף וכיוצב'. כחלון לך תאכל את הכובע
    סגור
  • מלח הארץ (ל"ת)
    יוסי 14/12/2016 22:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 35.
    והכי מסכנים הזוגות הצעירים שקנו על הנייר.יפסידו הרבהממס
    hhh 14/12/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דירה שלישית המחירים יצנחו בחדות
    סגור
  • הם הכי חכמים, וכולם מקנאים בהם (ל"ת)
    אלי 14/12/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    מצויין. בשורה מעולה
    רמי 14/12/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    9 12
    כך לא ישתלם לרכוש דירה שלישית להשקעה. ישתלם לרכוש דירה למגורים בלבד וכל הספקולנטים ימצאו מקור הכנסה אחר
    סגור
  • התהיה בטוח שמשקיעים יותר חכמים מפחלון הטמבאל, יודעים
    אלי 14/12/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    טוב מאד איך להסתדר. כשהממשלה מלאה שודדים מושחתים, העם לומד להסתדר
    סגור
  • המשקיעים חכמים? הצחקת אותי
    אריק 14/12/2016 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא צריך לעשות דוקטורט בשביל לקנות דירה, אם היה לך מספיק כסף לקנות דירה בזמן שהמחיר היה שפוי, אז קנית לא בגלל שידעת שהמחירים יטפסו מעל ל 100% פשוט היה כסף קונים דירה. במיוחד כשאין אלטרנטיבה של שכירות לאורך זמן.
    סגור
  • אז למה הורים שלך לא קנו אם זה פשוט? (ל"ת)
    אני 20/12/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    יש הרררבה משקיעים ללא חובות ומשכנתאות (ל"ת)
    משקיע שפוי 14/12/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 32.
    לפגוע כל כך קשה באנשים שעבדו כל החיים לפנסיה.מעשה נבלה (ל"ת)
    uo 14/12/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
    12 10
    סגור
  • ממש מסכנים עם 3 דירות... נו באמת! מסכנים הצעירים (ל"ת)
    קארין 21/12/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דירה אחת נוספת זה לפנסיה
    מירב 14/12/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    3 5
    עוד אחת, סתם להתחמק ממס
    סגור
  • 31.
    אספני דירות בכינים
    אורן 14/12/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    8 9
    אספני דירות עם 3 דירות ויותר הם מיעוט זניח שעשה הונו מסיפסור בקרקעות של המדינה . הגיע הזמן שיחזירו חלק מהכסף למדינה ויאפשרו לצעירים לקנות דירות במדינה בה הפעלים הכי גדולים ב-oecd.
    סגור
  • 30.
    שני מגישי החדשות בבוקר קובי תחת והשניה
    ערוץ 2 14/12/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    6 3
    שמחו וצהלו על פתרון של פחלון דירה בשכירות ארוכת טווח אבל הם עצמם עם משכורות העתק שלהם יקנו מהר דירות במגדלים יוקרתיים. העיתונאים בולשביקים ושותקים למרות שהם יודעים שזה פתרון גרוע. להם לא אכפת עם שכר בשמיים הם יהיו בעלי דירות ושאר העם יהיה בעל דירות משומשות להריסה או שכירות מקרן ריט. זה הפתרון של ממשלת הבולשיט והעתונאים עוזרים להם. אין אף עיתונאי שיש לו מה להגיד נגד כחלון. ועל כך נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו מצידי שתישרף כל המדינה ש
    סגור
  • 29.
    המס שיפיל חזק את ביבי. קשה לי להאמין שביבי כלכך טיפשששש (ל"ת)
    ציון 14/12/2016 13:27
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 28.
    האיש הזה כחלון צריך להיכנס לכלא עכשיו עצם הרעיון של המס
    h 14/12/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
    14 6
    מס דירה שלישית שווה למס גנבים מבית כחלון הגנב
    סגור
  • זה נכון שזה מס גנבים- אבל
    אריק 14/12/2016 23:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הגונב מגנב פטור!!!
    סגור
  • 27.
    מבין כל חבריי רק 2 הם חסרי פנסיה שדואגים לזקנה
    ממשלת המנותקים 14/12/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מחפשים הכנסה שתגיע כל חודש כדי שחיו בכבוד ולא יפלו לנטל על הסביבה כלומר הילדים שלהם שגם הם עובדים קשה ומגדלים ילדים. כל השאר עם פנסיה מתעשיה אוירית או תעשיה צבאית ואין להם שום דאגות פנסיה של 10000 שח לחודש מינימום את זה לא ניתן להשיג גם ב 3 דירות . העיקר כחלון אמר שגב' שטראוס מנותקת . הוא החזיר המנותק שלמען הקריירה הפוליטית הכושלת שלו מוכן לרמוס אנשים ולדכא עד עפר הוא זה שהתנגד גם להעלות קצבת זקנה . הוא זה שבממשלתו מי שיש כסף בבנק לא יקבל בגיל הזכאות לפנסיה קצבת בטוח לאומי. כחלון מתעלל בקבוצה חלשה. זאת לא מדינה זאת רפובליקה של מקושרים ועשירים והשאר לעזאזל. הוא גם לא יורד מהעץ של מיסים במקום להתחיל לבנות 3 חדרים לצעירים ולקדם פינוי בינוי. משחד ראשי ערים להקים שכונות חדשות במקום להכריח אותם לעשות פינוי בינוי במרכזי ערים שר טיפש או שהוא מעוניין במטרה אחרת והיא שוק שכירות מוסדי לשעבד את החלשים לשכירות שלו לא נצביע ליכוד
    סגור
  • 26.
    די כבר עם "יעלו מחירי השכירות"
    מקס פאואר 14/12/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    8 12
    לו יכלו בעלי הדירות לגבות מיליון ₪ לחודש שכירות, הם היו עושים זאת, יעלו מחירים, יישארו עם דירות ריקות, יש גבול למחיר שאפשר לשלם.
    סגור
  • 25.
    ממשים לקח-לו חלום ילדותו
    יואל 14/12/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לקחת מהעשירים ולתת עוד לפרזיטים
    סגור
  • 24.
    כחלון צריך לבטל לזמן קצוב את מס ההון שמחוייבים בו מוכרי
    משקיף 14/12/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 6
    הדירות ואז ימכרו הרבה דירות.אחרת בעלי הדירות לא ירצו לשלם מס בעת המכירה ויעדיפו להמשיך להחזיק דירה שלישית ולנסות להעלות את מחירי ההשכרה כפיצוי.
    סגור
  • 23.
    גפני
    שי 14/12/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    7 8
    בבחירות הבאות רק גפני. הקול השפוי היחיד. עובדה שהוא נלחם עבור סקטורים שלא קשורים לבוחרים שלו
    סגור
  • הוא באמת נשמע כמו חבר כנסת היחידי ששפוי ומבין מימינו
    סמיון 14/12/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לשמאלו, בניגוד לכול מיני חברי כולנו קשקשנים, צעקנים כמו צ'קים בלי כיסוי.
    סגור
  • 22.
    יש רק בעיה אחת עם החוק- שיעור המס חייב להיות מוכפל!
    האמת 14/12/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
    10 10
    בהצעה המקורית של ביבי מ 2014 רצו להטיל 2.5% וזה יבטיח מכירת דירות המונית וצניחת מחירים! כמו ששוק הרכב מוצף היום ביד שניה והמחירים בצלילה, כך יקרה גם בדירות. למשקיעים יהיה קשה מאוד למצוא קונים מה שרק יחמיר את מצבם העגום ויכריח אותם לחתוך במחיר אפילו יותר. היום בעלי הדירות משוכנעים עד העצם שהמחירים יעלו לנצח, ולכן לא ימכרו גם בתשואה פתטית של 1.8% אחרי מס. רק דבר אחד יגרום להם למכור, וזה אי יכולת לעמוד במשכנתא בגלל המס החדש. מס גבוה יבטיח מכירה המונית ואז לא ישארו כמעט בעלי דירה שלישית בשוק, ולא יהיה להם סיכוי לדרוש מחיר גבוה מאשר כל שאר הדירות בשכונה, ולכן לא יצליחו לגלגל את המס. אין צורך גם בפטור ממס שבח לעידוד המכירה. אנשים מוכנים לכרות לעצמם אצבע כדי להימנע מאובדן של יד, ומשקיע יעדיף למכור ולשלם מס שבח מאשר לשלם מס שבח כפול בעוד שנה.
    סגור
  • יופי של תגובה. שיקפצו הנדלניסטים אל מול המציאות הקרה (ל"ת)
    אבי 14/12/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • קשקשן
    יואל 14/12/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למי המיסים מיועדים - לפרזיטים מכל קצוות הארץ
    סגור
  • 21.
    מחקר מטומטם
    אורי 14/12/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    14 3
    תכתבו שמדובר רק על הדירות שעליהן יוטל מס דירה שלישית ולא על כל הדירות. לגבי שאר הדירות התשואה עשויה אפילו לעלות.
    סגור
  • קוראים לזה מחקר מטעם.......ובאוצר מאד אוהבים מילים כמו
    יחצן ממשלה 14/12/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    10 2
    התרסקת, צניחה, נפילה וכו', גם אם אין להן שום קשר למציאות....
    סגור
  • 20.
    כנגד
    דן 14/12/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    6 9
    מס זה בעלי הנכסים צריכים להתאגד ולא לחדש חוזים בצורה גורפת עם השוכרים. שילכו לגור במשרד האוצר!
    סגור
  • בהצלחה עם המשכתנא+הוצאות+מס על דירה ריקה (ל"ת)
    גיא 14/12/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 19.
    אחרי כל רעידת אדמה ישנם רעשי משנה....
    עקרון בסיסי 14/12/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    7 7
    במילים אחרות , משקיעי הנדלן שכבר הוכיחו שהם משקיעים חכמים יחזירו לעצמם את התשואה תוך פחות משנה. מציע לכחלון לקחת ספר "מבוא לכלכלה לחובבנים" ולקרוא את הפרק על ביקוש והיצע ,....אני כבר הכנתי סעיף מתאים בחוזה ההשכרה.
    סגור
  • אני העליתי כבר שכ"ד והמשיכירים חתמו (ל"ת)
    יואל 14/12/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • גם אני
    שמעונוב 14/12/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    3 2
    גם אני מ 6800 ל 7400
    סגור
  • אתה יכול להכין גם אלף חוזים - מטומטם
    יניב 14/12/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    7 7
    מי שיחתום לך עליו. הרי באותו בניין או שכונה רוב הדירות הן ללא בעל של דירה שלישית,ושם לא יעלו שכירויות. אז למה שישכירו ממך? אם היית יכול להעלות היית מעלה כבר עכשיו. מה זה משנה מהי הסיבה??
    סגור
  • כולם יחגגו ויעלו
    יואל 14/12/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    7 3
    במיוחד במרכז הארץ וכולם ישלמו אין להם ברירה
    סגור
  • 18.
    העלאת שכירות תמשוך את השוק
    יהודה 14/12/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    11 7
    כשקובעים מחיר השכרה כולם מסתכלים כמה אחרים מבקשים ומתיישרים כלפי מעלה.50,000 דירות שיעלו בלית ברירה מחיר השכרה, ימשכו את שאר השוק והשוכרים יבינו שיש רף חדש ולא תהייה להם ברירה.
    סגור
  • 17.
    כישלון המיסוי יוביל להטלת מסים חדשים מר כחלון תכין
    דוד 14/12/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לאחר כישלון התוכנית מר כחלון יצטרך להכין תוכנית חדשה לחליבת מסים בתואנה לעזרה לנזקקי דיור.
    סגור
  • 16.
    כחלון -אנו השוכרים נפגש איתך בבחירות
    דנידין 14/12/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    15 12
    טעות חייך. עשית לנו כבר נזק בל יתואר. העלו לי את השכירות ב 700 ש"ח. בחרתי בך ואתה לא תקבל את קולות חבריי ושלי. תחזור לאולגה כמו שבאת. נחיה ונראה.או שתחזור בך,אבל הכבוד הטריפוליטאי שלך לא יתן לך. תצטער על זה, בו תהיה חכם. בעל הבית שלי אמר שבמידה ואין מס, הסכום חוזר למקורי. אנא ממך אני עובד קשה!!!!
    סגור
  • 15.
    מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע.
    זוג צעיר 14/12/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    10 7
    מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע. זה לא ישתנה בקרוב!!! בשביל לקנות לחם לא קונים מאפייה. בשביל קורת גג לא חייבים לקנות דירה. תפקיד הממשלה לדאוג לקורת גג לכל הצעירים וגם לכל האזרחים. לא כולם רוצים או יכולים לקנות דירה. הממשלה צריכה לאפשר לכולם לשכור דירה!!! בכל העולם צעירים לא קונים דירה בתחילת דרכם.... בארץ, זה סתם לחץ קבוצתי על זוגות צעירים... הממשלה צריכה להתרכז בהסדרת שוק השכירות במקום לעודד צעירים לקנות דירה מעל היכולת שלהם. צריך דווקא לעודד משקיעים לקנות דירות להשכרה ולבנות הרבה דירות להשכרה... במקום לבנות "דיור למשתכן", להכריח זוגות צעירים באמצעות הגרלות לרכוש דירות לא היכן שהם צריכים אלא היכן שזכו בהגרלה. להיכנס להתחייבויות משכנתא, להמתין שנתיים ובסופו של דבר הזול יעלה להם ביוקר. לבנות את אותן הדירות להשכרה מוסדרת בחקיקה המגדירה את זכויות המשכיר והשוכר. במקום להתרכז בהיצע מנסים לדכא את הביקוש עם מיסים. בסוף זה יגרום למיתון ואפילו אם המחירים ירדו הזוגות הצעירים המובטלים לא יוכלו לקנות דירה.
    סגור
  • 14.
    להחליף דיסקט - זוג צעיר בתחילת דרכו לא חייב לקנות דירה!
    זוג צעיר 14/12/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    14 2
    מספיק לעשות שטיפת מוח לצעירים על כך שהם חייבים לקנות דירה ולהשתעבד כל החיים למשכנתא. במקום להטיל מסים ולהלחם בכוחות השוק, תעשה ההפך. תעודד משקיעים לקנות דירות שייכנסו למעגל השכירות. תפקידך לדאוג שצעירים יוכלו לשכור דירה במחיר סביר. תעודד בנייה להשכרה (גם ממשלתית) ותעביר חוק לשכירות הוגנת כך שצעירים יוכלו לשכור דירה לטווח ארוך במחיר סביר. אין לך מה להתערב במחיר הדירות. זה גם לא יעזור. החוק יפעל נגד הזוגות הצעירים שלא יוכלו לקנות דירה וגם לא לשכור....
    סגור
  • 13.
    כל הכבוד לפחלון הצליח להבריח בעלי 3 דירות בפריפריה
    פחלון 14/12/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    7 4
    דירות ממש ממש מבוקשות . תדע כל אם עבריה שבנה מוזמן לקנות דירת משקיע בפריפריה ולהיהפך למשקיע בעצמו
    סגור
  • 12.
    טעות בהבנת כח השוק
    דירות"א 14/12/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    7 5
    שוכרי הדירות ימשיכו לשלם ואפילו יותר כי אין להם באיירה. בעלי 3 דירות מספיק נבונים לצמצם את הפסדים. הם יעלו בקצת את שכר הדירה ויצמצמו בכך את הנזקים. בבנק הם יקבלו תשואה נמוכה ו בהרבה
    סגור
  • 11.
    סוף סוף מפילים את ביבי וכחלון
    מתי הבחירות 14/12/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אין ביבי יש אחמד טיבי
    סגור
  • 10.
    לא רוצה שהבן שלי ישכור דירה מקרן ריט
    אמא של חסר דיור 14/12/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא רוצה שהוא ישלם שכ"ד צמוד למדד + דמי ניהול לא רוצה שהכסף שלו ילך לטייקונים החברים של כחלון עד עכשיו עזרתי לו בשכ"ד. מהיום הוא לא מקבל שקל בתור עזרה . ומצידי שירד מהארץ. לא נורא בכלל . הרבה מדינות ישמחו לקבל בעלי תואר שני מהנדסים . או שכחלון יספק דירות לקניה או שיודה שהוא שליח של הבוס הגדול לשעבד את העם לשכירות במקום משכנתא לא נסכים לזה.
    סגור
  • 9.
    המחקר? ומדוע מראים את כחלון צוהל ושמח כי דפק את העם?
    מיהם מחברי 14/12/2016 10:19
    הגב לתגובה זו
    11 5
    עדיף שכחלון וביבי יעשו מחקר מי יבחר בהם. אחרי שכל העם יבין שמטרת כחלון וביבי להפוך אותם למשלמי שכירות לקרנות ממשלתיות לכל חייהם. הממשלה הופכת להיות משקיעת נדלן חחחחחחח זול זה לא יהיה
    סגור
  • 8.
    איך 120 אפסים מתעסקים במחקר? (ל"ת)
    מחקר בכנסת 14/12/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 7.
    יהיו בהלם כשיבינו שכל העם נגדם גם חסרי הדירות וגם בעלי
    ביבי ופחלון 14/12/2016 10:08
    הגב לתגובה זו
    12 2
    הדירות. הליכוד גמר את הקריירה שלו לעוד 40 שנה
    סגור
  • הלוואי אמן
    יואל 14/12/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אבל אין ככ אלטרנטיבה אני מחליט לשנות בכל מקרה השילטון הנוכחי לא ראוי למדינה שייחפשו להם מדינה שרה אמרה שביבי יכול בקלות להיות נשיא ארהב
    סגור
  • 6.
    ימכור את הדירה שלו בגלל המס
    רק מפגר 14/12/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סביר להניח שהם יעשו קומבינות . ומי שימכור יצטער כי מחירי הדירות יעלו המון . חכו ותראו
    סגור
  • 5.
    ביבי ופחלון יעופו מהשלטון
    הפגיעה האמיתית 14/12/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מחירי הדירות יעלו. כי קרנות ריט יקנו את כל הדירות . כבר קנו 30 דירות במתחם מיטאוון בת"א. הקבלנים מעוניינים לבנות למען הקרן. כך שלצבור משפרי הדיור לא ישארו דירות השוכרים לא יוכלו לקנות דירות כי הכל יתייקר ויגורו בשכירות של קרן ריט כל חייהם זול זה לא יהיה הכל צמוד למדד וגם ישלמו דמי ניהול כמו שביבי ניצל את המחאה להעלאת מס הבורסה כך עם הדירות ביבי ינצל את המצב להעביר את העם לשכירות לטווח ארוך וכחלון לא מכחיש שזאת המטרה. כחלון וביבי טמנו לחסרי הדירות פח לכל חייהם אבל הטיפשים לא קולטים את התרגיל שעשו להם פה במחטף כחלון וביבי אוייבי העם ולא הפנסיונרים עם הדירות אותם גם הוא ידרדר לעוני ותלות בתקווה שימותו מהר מידי ויחסכו לו את קצבת בטוח לאומי. כחלון וביבי הופכים את העם לעניים יותר אסירי שכירות בכח. ועוד יהיו פה מריבות ותחרות מי יקבל דירה בשכירות אצל ביבי. עם עלוב מגיע לכם
    סגור
  • 4.
    כחלון- מיסוי דירות- רע לישראל
    איציק 14/12/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    16 8
    רוב הישראלים קנו דירות להשקעה או כבטחון לפנסיה על הדירות שילמו מיסים אין צורך לומר שהשכירים שילמו מס הכנסה על הכסף שהריווחו כמה פעמים אפשר לסחוט את האזרח ? בושה לעם ישראל שי שר אוצר סחטן
    סגור
  • כל פעולה שמניבה רווח, יש עליה מס. ככה זה, וכך ראוי.
    מפוכח 14/12/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    8 7
    אפשר לתת פטור ממיסוי במקרים סוציאליים (משכורת שהיא שכר מינימום, מכירת מוצרי יסוד הפטורים ממע"מ, וכיו"ב). אבל מחזיקי דירות אינם מקרה סוציאלי בשום אופן.
    סגור
  • אתה מפוכך דמיקולו
    שמואל 14/12/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מס משלמים עקב אירוע מכירה. על אחזקת הנכס לא משלמים מס. אם משהו מחזיק מניה או אג"ח או דירה, ומחירה יכול לעלות או לרדת, כל עוד לא מכרת אין אירוע מס. זה כלל יסוד במסחר. את המס משלמים על הכנסה, ריבית או דיווידנד או שכר דירה, שהם אירוע מס. לכן ההצעה לקחת כסף-מס מבעל דירה, כמו לקחת מס כל חודש ממי שמחזיק נכסי הון בבורסה. זהו פסול לחלוטין. איך בחרנו ממשל קפיטליסטי וקיבלנו את שלי יחימוביץ כשר האוצר.
    סגור
  • באמת? אז למה רק טייקונים פטורים? כי יש להם נכסים במאות
    הצחקת אותנו 14/12/2016 15:33
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מיליונים וכי הורידו להם את מס החברות וגם ניגבו להם את התחת עם הלשון
    סגור
  • אז שיחברו הכנסות וייקחו מס
    יואל 14/12/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שייקחו מס באופן צודק על הכנסות כוללות ללכת נקודתית על בעלי דירות זוה פופוליסטיות וציניות
    סגור
  • 3.
    רק לא לקחו בחשבון את עליית מחיר השכירות
    דן חסכן 14/12/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    21 6
    בסוף המאמר מוזכרת אופציה לעליית מחיר השכירות, היא לא נלקחה בחשבון כאשר חישבו את התשואה. כך שהדוח מנותק מהמציאות - אולי מתאים למעבדת מחקר בלי השפעות שוק
    סגור
  • 2.
    להוריד את המס על רווחי הון כחלון! (ל"ת)
    ירון לונדון 14/12/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 1.
    הרי זה ברור לכל בר דעת שבעלי הדירות יגלגלו את המסוי על
    אנונימי 14/12/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    13 13
    השוכרים. המיסים שהאוצר מקוה לגבות בעזרת החוק הזה ישולמו על ידינו, אלה שגרים בשכירות. במקום לעזור לנו אתם דופקים אותנו עוד ועוד.
    סגור
  • רק אם "יתר הגורמים בשוק ישארו זהים" ובפועל יהיו פחות
    אבי 14/12/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שוכרים שזקוקים לדירה להשכרה. הרי 16,000 דירות שימכרו, זה 16,000 פחות צעירים שזקוקים לדירה להשכרה (כי הם קנו את הדירות, ועכשיו הם בעלי דירות)
    סגור
  • אבי אבי אבי
    שמואל 14/12/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם אותם זוגות צעירים יכלו לקנות דירה לא היו צריכים להמתין שהמחיר ירד 5% או אפילו 10% עקב יציאה לשוק של 16000 דירות ומכירתן. מספר כזה של דירות לא משפיע על מחירי השוק.
    סגור
  • מי אמר שחסרי דיור קנו את הדירות??????????? (ל"ת)
    הצחקת אותנו 14/12/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור