12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחקר בכנסת: הפגיעה שיספגו משכירי הדירות בשל מיסוי דירה שלישית - תראו את הטבלה

 |  82
ההשלכות הצפויות
Share
מרכז המחקר והמידע של הכנסת ביצע מחקר שבוחן את ההשפעות הצפויות במידה ויאושר חוק מיסוי דירה שלישית, אותו מקדם שר האוצר משה כחלון. על פי נתוני המחקר, המיסוי יגרור ירידה דרמטית של 32% בתשואה משכירות בכל הארץ וישנם אזורים בהם מדובר בהתרסקות של ממש כמו בחיפה בה צפויה התשואה לרדת בלמעלה מ-37% בעקבות הצעת החוק. 


השחיקה המסיבית בתשואות משכר דירה בעקבות הטלת מס ריבוי דירות בכ-32%, תוביל מתשואה שנתית כיום של כ-3.1% לתשואה של כ-2.1% בלבד מהשכרת נכס למגורים. בבחינה ארצית לפי מספר חדרים עולה כי השחיקה הגדולה ביותר בתשואה תהיה בדירות 1.5-2 חדרים עם ירידה של 31.1% בממוצע ולאחריה בדירות 3.5-4 חדרים שירדו בשיעור ממוצע של כ-29% כתוצאה מהמיסוי.  

בבדיקה לפי אזורים, ניתן לראות כי השחיקה הגדולה ביותר בתשואה תהיה בחיפה בשיעור של 37.6%, לאחריה גוש דן עם התרסקות של 37.1% בתשואה ובירושלים התשואה צפויה לרדת בכ-36.9%.טבלת ההשפעה על התשואות לפי אזורים כפי שפורסמה במחקר:
מחברי המחקר הוסיפו "ניתן להסיק שלמס המוצע צפויה השפעה שלילית על התשואה מהשכרת דירות בהיקף של כעשרות אחוזים. לעובדה זאת השפעה על הבחירה של הפרט להחזקת דירות להשקעה, יחד עם גורמים חיצוניים (כגון תשואה חלופית בשוק ההון) והעדפות אישיות אחרות, ועל כן ניתן לצפות כי תשפיע הן על מכירת דירות של בעלי שלוש דירות ומעלה והן על ירידה בביקושים של בעלי שתי דירות. יחד עם זאת, בשוק הדירות קיימים משתנים רבים נוספים המשפיעים על מחירי דירות בבעלות".

לפחות 16,000 דירות ישתחררו לשוק 
גם לשאלה זו מתייחסים במחקר וטוענים כי מכירת הדירה השלישית צפויה להגדיל את תקבולי מס השבח, להגדיל במקביל את היצע הדירות בשוק הדירות בבעלות ועל ידי כך "מחירי הדירות צפויים לרדת". יחד עם זאת, שיעור התשואה על דירות בעקבות יישום הצעת החוק עדיין יהיה גבוה יותר לעומת תשואות חלופיות, ובהינתן גורמים משפיעים אחרים, בעיקר העדפות של הציבור הישראלי לאחזקות נדל"ן וציפיות להמשך עליית ערך, "קשה לדעת את ההשפעה הסופית", כתבו במחקר.

על פי האוצר למדינה תהיינה הכנסות בגובה של כ-900 מיליון שקל בעקבות המיסוי, בשנים 2017-2018, ובכל שנה בנפרד, מתשלום מס ריבוי דירות בשל אי מכירת נכסים מרובים. כותבי המחקר מוסיפים על כך "בהערכה זו (של ההכנסות) גלומה הנחה כי חלק מהמשקיעים יעדיפו לשלם את המס ולא למכור את הדירה השלישית. על פי אגף התקציבים במשרד האוצר, בהנחה התקציבית גלומה הערכה כי כ-16,000 עד 20,000 דירות ימכרו בעקבות יישום החוק.

על עליית שכר הדירה כתבו במחקר כי המשקיעים עשויים  לנסות "לגלגל" את המס המוצע, או לפחות את חלקו, על השוכרים ולהעלות את שכר הדירה. במקביל גם צפוי להצטמצם מלאי הדירות בבעלות משקיעים, קרי הדירות להשכרה, צמצום שיקטין את היצע הדירות להשכרה ועל-כן עשוי לתרום לעלייה בשכר הדירה (בהנחה שיתר הגורמים בשוק יוותרו זהים). "על פניו קיימים שני שווקים - משקיעים בעלי 2 דירות ומשקיעים בעלי 3 דירות ויותר, אולם סביר כי שני השווקים יגיעו לאיזון במחיר שכ"ד אחד, גבוה לעומת מחירי השכירות כיום, והשינוי יחול על כלל מחירי השכירות בשוק, גם מצד בעלי 2 דירות"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

82 תגובות ב-53 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
53 אריה 26/12/2016 19:29 עשירים עופו משוק הנדל"ן חפשו השקעה אחרת (ל"ת)
52 חוזה לך ברח 24/12/2016 19:49 עליית מחירים בפתח ..
תבדקו את הנתונים , 200 אלף דירות מושכרות על ידי בעלי 2 דירות , בנוסף 50 אלף מחזיקים 3 דירות שזה כ 100 אלף דירות . בתוספת של בעלי 4 דירות ויותר ,זה מגיע לכ 125 אלף דירות ,יותר ממחצית הדירות , שעכשיו יעלו את מחיר השכירות . אז מי אומר שזה לא ישפיע על שוק השכירות ....
51 א.ד.גורדון 23/12/2016 14:47 כבוד השר כחלון מנסה להוריד את מחיריי הדירות
מציע,בצניעות, לתת לכבוד השר 4 שנים מלאות כדי לבטא את השפעתו. כהונת השר תימדד לפי כלל ביצועי המשק. לבי עם חסרי דירה אחת שנאבקים בעול השכירות. מנגד מאות אלפי מרובי דירות, חלקם עד מאות דירות, יחושו מכה קטנה בכנף הצדדית. שבת שלום!
50 ענת 21/12/2016 12:41 כחלון והקואליציה עוצרים קטר צמיחה
המוסדיים משקיעים באגחים אמריקאים במקום לעודד אזרחים המשקיעים את מיטב כספם מהפנסיה בתוך מדינת ישראל הממשלה ממסה אותם בכבדות לי אין יותר מהכנסה ממוצעת עכשיו הריבית עולה השקל מתחזק הייצוא בכוון ירידה הלאה הקואליציה אני אבחר את אוהבי ישראל אגודה האחרים לאשפה מכים ופוגעים במקומות עבודה של אזרחים פשוטים הקטר ייעצר!!!
49 קארין 21/12/2016 12:11 הממשלה מכשילה את כחלון והוא לא נשבר
חד משמעית חוק מבורך! המשקיעים בסוף יתמתנו עם ההתנפלות על הדירות וזה תהליך לא קצר אבל זה יקרה בסוף. כחלון נחוש. הממשלה מכשילה אותו אבל הוא בדרך הנכונה !
48 משה 20/12/2016 00:33 20 אלף דירות? מה הבעיה לשחרר קרקעות ל 20 אלף דירות?
מדינה הזויה! קדנציה אחרונה של כחלון! הוא הולך לקבל שוק בבחירות הבאות
47 אבי 20/12/2016 00:31 בדיוק חידשתי חוזה שכירות והעליתי את השכ"ד ב 25%
אז אני מכוסה:)
מכיר אותך ידידי 21/12/2016 18:06 אתה שקרן ואומלל. נהנהת שנים עכשיו תחזיר את הדירה לשוק (ל"ת)
46 אבנר 19/12/2016 20:03 בעל הדירה שלי מתכוון להעלות שכ"ד ב-10%...כחלון טמבל (ל"ת)
45 אבי 19/12/2016 20:01 האם לזה ציפינו?! למה לא משחררים קרקעות
מה הקשר בין מיסוי על העשירים (ואגב זה לא בהכרח עשירים - יש מי שקנו דירה כהשקעה במקום פנסיה או מי שהתמזל מזלם). מה העניין פה?! שחררו בתים למכירה. יופי. מי יקנה?! מי שאין לו הון עצמי - כך או כך, זה לא ישנה לו. במקום זה....כחלון יא אהבל שכמוך, תשחרר קרקעות במחיר נמוך, תציף את השוק בקרקעות - המחיר ירד בהדרגה
44 איציק 19/12/2016 19:11 נבואה שוטה
לאף אחד אין חצי מושג מה קורה בענף וכל אחד זורק נבואה לפי הפוזיציה שלו ימים יגידו
43 מצער 19/12/2016 12:29 גם ישלמו מס שבח וגם ימכרו בהפסד והכל לשמחת שר האוצר
אונסים את בעלי דירה שלישית למכור ע"י מס/קנס, צעד לא ממלכתי שקדם לו מסע פירסום להכפשת משקיעי הנדל"ן כדי להצדיק אותו.
42 אלי 17/12/2016 10:49 מיסוי
ביבי הבטיח לא להטיל מיסים. כחלון יגרום למיתון ועליית השכד / בחירות הבאות נצביע לגפני הכי שפוי
41 הכפלת שכ"ד בישראל 16/12/2016 13:48 אם יגרעו 20,000 דירות להשכרה מהשוק יוכפל שכ"ד (ל"ת)
40 ארז 15/12/2016 14:22 ירידה של 1% בתשואה תוביל לתשלום מיידי של 25% מס שבח?
אין היגיון למי שעשה את המחקר הזה. חוקים משתנים בארץ על ימין ועל שמאל. בגלל זה אנשים ישלמו קנס על המקום של 25%? יש אפיקי השקעה אחרים קוסמים ששווים את תשלום הקנס הזה?... הזוי
39 יוסי 14/12/2016 22:46 למה אספני הדירות מנסים לאיים?
מה אתם מנסים להראות בזה? אל תשכחו שיש מספיק אנשים בעלי 2 דירות שלא יגלגלו את זה הלאה ומקסימום נשכור מהם.
לא הבנת בכלל 16/12/2016 13:50 האוצר מצפה למכירה של 20,000 דירות מושכרות
20,000 דירות שיגרעו משוק הדירות לשכירות, יכפילו את שכ"ד
38 מוטי 14/12/2016 22:13 מיסים
נניח והחוק יעבור בעלי 3 דירות ימכרו דירה אחת ואז מה מחוסרי הדיור יתנפלו על הדירות ויקנו מכל הבא ליד הרי אם היה להם מספיק כסף לקנות דירה הם לא היו גרים בשכירות כך שלהם בטוח לא יעזור כל הסיפור הוא מיסים שמי יודע לאן הם מגיעים לבניה של דיור ציבורי בטח שלא אחרת המצב לא היה כפי שהוא על פניו נראה שלחיות בארץ הקודש נעשה קשה מיום ליום לא פלא שרבים וטובים בודקים מקומות שפויים ויתר אבל בנינו למי זה מזיז אמרנו כבר ארץ נהדרת מדינה לא משהו
37 דן 14/12/2016 20:18 בעל מספר דירות
צעד זה יביא לכך שאעלה בשתיים אחוז את השכירות לכל השוכרים שלי. ממשלה מטומטמת דופקת את השכבות החלשות. זהו כשלון חרוץ של ממשלות ישראל לדורותהם וכעת מפילים זאת על בעלי הדירות - טיפשים !!!!
אריק 14/12/2016 23:51 צעד זה יוביל לכך שתישאר לך דירה ריקה ללא שוכרים (ל"ת)
אלי 14/12/2016 21:20 למה אתה מחכה? אני העלתי מיום שהאדיוט זרק את השטות שלו (ל"ת)
36 יוגב 14/12/2016 18:17 בעל 6 דירות בלי משכנא
אגלגל את כל המס על השוכרים עד השקל האחרון. כל שנה 10% עלייה בשכירות וכמוני עוד עשרות אלפי בעלי דירות שנתקבלו בירושה, בלי מינוף וכיוצב'. כחלון לך תאכל את הכובע
יוסי 14/12/2016 22:42 מלח הארץ (ל"ת)
35 hhh 14/12/2016 15:53 והכי מסכנים הזוגות הצעירים שקנו על הנייר.יפסידו הרבהממס
דירה שלישית המחירים יצנחו בחדות
אלי 14/12/2016 21:21 הם הכי חכמים, וכולם מקנאים בהם (ל"ת)
34 רמי 14/12/2016 15:13 מצויין. בשורה מעולה
כך לא ישתלם לרכוש דירה שלישית להשקעה. ישתלם לרכוש דירה למגורים בלבד וכל הספקולנטים ימצאו מקור הכנסה אחר
אלי 14/12/2016 21:22 התהיה בטוח שמשקיעים יותר חכמים מפחלון הטמבאל, יודעים
טוב מאד איך להסתדר. כשהממשלה מלאה שודדים מושחתים, העם לומד להסתדר
אריק 14/12/2016 23:55 המשקיעים חכמים? הצחקת אותי
לא צריך לעשות דוקטורט בשביל לקנות דירה, אם היה לך מספיק כסף לקנות דירה בזמן שהמחיר היה שפוי, אז קנית לא בגלל שידעת שהמחירים יטפסו מעל ל 100% פשוט היה כסף קונים דירה. במיוחד כשאין אלטרנטיבה של שכירות לאורך זמן.
אני 20/12/2016 12:19 אז למה הורים שלך לא קנו אם זה פשוט? (ל"ת)
33 משקיע שפוי 14/12/2016 15:03 יש הרררבה משקיעים ללא חובות ומשכנתאות (ל"ת)
32 uo 14/12/2016 15:02 לפגוע כל כך קשה באנשים שעבדו כל החיים לפנסיה.מעשה נבלה (ל"ת)
קארין 21/12/2016 12:13 ממש מסכנים עם 3 דירות... נו באמת! מסכנים הצעירים (ל"ת)
מירב 14/12/2016 16:03 דירה אחת נוספת זה לפנסיה
עוד אחת, סתם להתחמק ממס
31 אורן 14/12/2016 14:38 אספני דירות בכינים
אספני דירות עם 3 דירות ויותר הם מיעוט זניח שעשה הונו מסיפסור בקרקעות של המדינה . הגיע הזמן שיחזירו חלק מהכסף למדינה ויאפשרו לצעירים לקנות דירות במדינה בה הפעלים הכי גדולים ב-oecd.
30 ערוץ 2 14/12/2016 13:28 שני מגישי החדשות בבוקר קובי תחת והשניה
שמחו וצהלו על פתרון של פחלון דירה בשכירות ארוכת טווח אבל הם עצמם עם משכורות העתק שלהם יקנו מהר דירות במגדלים יוקרתיים. העיתונאים בולשביקים ושותקים למרות שהם יודעים שזה פתרון גרוע. להם לא אכפת עם שכר בשמיים הם יהיו בעלי דירות ושאר העם יהיה בעל דירות משומשות להריסה או שכירות מקרן ריט. זה הפתרון של ממשלת הבולשיט והעתונאים עוזרים להם. אין אף עיתונאי שיש לו מה להגיד נגד כחלון. ועל כך נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו מצידי שתישרף כל המדינה ש
29 ציון 14/12/2016 13:27 המס שיפיל חזק את ביבי. קשה לי להאמין שביבי כלכך טיפשששש (ל"ת)
28 h 14/12/2016 13:24 האיש הזה כחלון צריך להיכנס לכלא עכשיו עצם הרעיון של המס
מס דירה שלישית שווה למס גנבים מבית כחלון הגנב
אריק 14/12/2016 23:57 זה נכון שזה מס גנבים- אבל
הגונב מגנב פטור!!!
27 ממשלת המנותקים 14/12/2016 13:22 מבין כל חבריי רק 2 הם חסרי פנסיה שדואגים לזקנה
מחפשים הכנסה שתגיע כל חודש כדי שחיו בכבוד ולא יפלו לנטל על הסביבה כלומר הילדים שלהם שגם הם עובדים קשה ומגדלים ילדים. כל השאר עם פנסיה מתעשיה אוירית או תעשיה צבאית ואין להם שום דאגות פנסיה של 10000 שח לחודש מינימום את זה לא ניתן להשיג גם ב 3 דירות . העיקר כחלון אמר שגב' שטראוס מנותקת . הוא החזיר המנותק שלמען הקריירה הפוליטית הכושלת שלו מוכן לרמוס אנשים ולדכא עד עפר הוא זה שהתנגד גם להעלות קצבת זקנה . הוא זה שבממשלתו מי שיש כסף בבנק לא יקבל בגיל הזכאות לפנסיה קצבת בטוח לאומי. כחלון מתעלל בקבוצה חלשה. זאת לא מדינה זאת רפובליקה של מקושרים ועשירים והשאר לעזאזל. הוא גם לא יורד מהעץ של מיסים במקום להתחיל לבנות 3 חדרים לצעירים ולקדם פינוי בינוי. משחד ראשי ערים להקים שכונות חדשות במקום להכריח אותם לעשות פינוי בינוי במרכזי ערים שר טיפש או שהוא מעוניין במטרה אחרת והיא שוק שכירות מוסדי לשעבד את החלשים לשכירות שלו לא נצביע ליכוד
26 מקס פאואר 14/12/2016 12:43 די כבר עם "יעלו מחירי השכירות"
לו יכלו בעלי הדירות לגבות מיליון ₪ לחודש שכירות, הם היו עושים זאת, יעלו מחירים, יישארו עם דירות ריקות, יש גבול למחיר שאפשר לשלם.
25 יואל 14/12/2016 12:39 ממשים לקח-לו חלום ילדותו
לקחת מהעשירים ולתת עוד לפרזיטים
24 משקיף 14/12/2016 12:22 כחלון צריך לבטל לזמן קצוב את מס ההון שמחוייבים בו מוכרי
הדירות ואז ימכרו הרבה דירות.אחרת בעלי הדירות לא ירצו לשלם מס בעת המכירה ויעדיפו להמשיך להחזיק דירה שלישית ולנסות להעלות את מחירי ההשכרה כפיצוי.
23 שי 14/12/2016 12:17 גפני
בבחירות הבאות רק גפני. הקול השפוי היחיד. עובדה שהוא נלחם עבור סקטורים שלא קשורים לבוחרים שלו
סמיון 14/12/2016 15:41 הוא באמת נשמע כמו חבר כנסת היחידי ששפוי ומבין מימינו
לשמאלו, בניגוד לכול מיני חברי כולנו קשקשנים, צעקנים כמו צ'קים בלי כיסוי.
22 האמת 14/12/2016 11:33 יש רק בעיה אחת עם החוק- שיעור המס חייב להיות מוכפל!
בהצעה המקורית של ביבי מ 2014 רצו להטיל 2.5% וזה יבטיח מכירת דירות המונית וצניחת מחירים! כמו ששוק הרכב מוצף היום ביד שניה והמחירים בצלילה, כך יקרה גם בדירות. למשקיעים יהיה קשה מאוד למצוא קונים מה שרק יחמיר את מצבם העגום ויכריח אותם לחתוך במחיר אפילו יותר. היום בעלי הדירות משוכנעים עד העצם שהמחירים יעלו לנצח, ולכן לא ימכרו גם בתשואה פתטית של 1.8% אחרי מס. רק דבר אחד יגרום להם למכור, וזה אי יכולת לעמוד במשכנתא בגלל המס החדש. מס גבוה יבטיח מכירה המונית ואז לא ישארו כמעט בעלי דירה שלישית בשוק, ולא יהיה להם סיכוי לדרוש מחיר גבוה מאשר כל שאר הדירות בשכונה, ולכן לא יצליחו לגלגל את המס. אין צורך גם בפטור ממס שבח לעידוד המכירה. אנשים מוכנים לכרות לעצמם אצבע כדי להימנע מאובדן של יד, ומשקיע יעדיף למכור ולשלם מס שבח מאשר לשלם מס שבח כפול בעוד שנה.
אבי 14/12/2016 12:46 יופי של תגובה. שיקפצו הנדלניסטים אל מול המציאות הקרה (ל"ת)
יואל 14/12/2016 12:40 קשקשן
למי המיסים מיועדים - לפרזיטים מכל קצוות הארץ
21 אורי 14/12/2016 11:12 מחקר מטומטם
תכתבו שמדובר רק על הדירות שעליהן יוטל מס דירה שלישית ולא על כל הדירות. לגבי שאר הדירות התשואה עשויה אפילו לעלות.
יחצן ממשלה 14/12/2016 12:26 קוראים לזה מחקר מטעם.......ובאוצר מאד אוהבים מילים כמו
התרסקת, צניחה, נפילה וכו', גם אם אין להן שום קשר למציאות....
20 דן 14/12/2016 11:03 כנגד
מס זה בעלי הנכסים צריכים להתאגד ולא לחדש חוזים בצורה גורפת עם השוכרים. שילכו לגור במשרד האוצר!
גיא 14/12/2016 12:43 בהצלחה עם המשכתנא+הוצאות+מס על דירה ריקה (ל"ת)
19 עקרון בסיסי 14/12/2016 11:00 אחרי כל רעידת אדמה ישנם רעשי משנה....
במילים אחרות , משקיעי הנדלן שכבר הוכיחו שהם משקיעים חכמים יחזירו לעצמם את התשואה תוך פחות משנה. מציע לכחלון לקחת ספר "מבוא לכלכלה לחובבנים" ולקרוא את הפרק על ביקוש והיצע ,....אני כבר הכנתי סעיף מתאים בחוזה ההשכרה.
יואל 14/12/2016 12:45 אני העליתי כבר שכ"ד והמשיכירים חתמו (ל"ת)
שמעונוב 14/12/2016 18:38 גם אני
גם אני מ 6800 ל 7400
יניב 14/12/2016 12:06 אתה יכול להכין גם אלף חוזים - מטומטם
מי שיחתום לך עליו. הרי באותו בניין או שכונה רוב הדירות הן ללא בעל של דירה שלישית,ושם לא יעלו שכירויות. אז למה שישכירו ממך? אם היית יכול להעלות היית מעלה כבר עכשיו. מה זה משנה מהי הסיבה??
יואל 14/12/2016 12:46 כולם יחגגו ויעלו
במיוחד במרכז הארץ וכולם ישלמו אין להם ברירה
18 יהודה 14/12/2016 10:59 העלאת שכירות תמשוך את השוק
כשקובעים מחיר השכרה כולם מסתכלים כמה אחרים מבקשים ומתיישרים כלפי מעלה.50,000 דירות שיעלו בלית ברירה מחיר השכרה, ימשכו את שאר השוק והשוכרים יבינו שיש רף חדש ולא תהייה להם ברירה.
17 דוד 14/12/2016 10:51 כישלון המיסוי יוביל להטלת מסים חדשים מר כחלון תכין
לאחר כישלון התוכנית מר כחלון יצטרך להכין תוכנית חדשה לחליבת מסים בתואנה לעזרה לנזקקי דיור.
16 דנידין 14/12/2016 10:39 כחלון -אנו השוכרים נפגש איתך בבחירות
טעות חייך. עשית לנו כבר נזק בל יתואר. העלו לי את השכירות ב 700 ש"ח. בחרתי בך ואתה לא תקבל את קולות חבריי ושלי. תחזור לאולגה כמו שבאת. נחיה ונראה.או שתחזור בך,אבל הכבוד הטריפוליטאי שלך לא יתן לך. תצטער על זה, בו תהיה חכם. בעל הבית שלי אמר שבמידה ואין מס, הסכום חוזר למקורי. אנא ממך אני עובד קשה!!!!
15 זוג צעיר 14/12/2016 10:36 מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע.
מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע. זה לא ישתנה בקרוב!!! בשביל לקנות לחם לא קונים מאפייה. בשביל קורת גג לא חייבים לקנות דירה. תפקיד הממשלה לדאוג לקורת גג לכל הצעירים וגם לכל האזרחים. לא כולם רוצים או יכולים לקנות דירה. הממשלה צריכה לאפשר לכולם לשכור דירה!!! בכל העולם צעירים לא קונים דירה בתחילת דרכם.... בארץ, זה סתם לחץ קבוצתי על זוגות צעירים... הממשלה צריכה להתרכז בהסדרת שוק השכירות במקום לעודד צעירים לקנות דירה מעל היכולת שלהם. צריך דווקא לעודד משקיעים לקנות דירות להשכרה ולבנות הרבה דירות להשכרה... במקום לבנות "דיור למשתכן", להכריח זוגות צעירים באמצעות הגרלות לרכוש דירות לא היכן שהם צריכים אלא היכן שזכו בהגרלה. להיכנס להתחייבויות משכנתא, להמתין שנתיים ובסופו של דבר הזול יעלה להם ביוקר. לבנות את אותן הדירות להשכרה מוסדרת בחקיקה המגדירה את זכויות המשכיר והשוכר. במקום להתרכז בהיצע מנסים לדכא את הביקוש עם מיסים. בסוף זה יגרום למיתון ואפילו אם המחירים ירדו הזוגות הצעירים המובטלים לא יוכלו לקנות דירה.
14 זוג צעיר 14/12/2016 10:34 להחליף דיסקט - זוג צעיר בתחילת דרכו לא חייב לקנות דירה!
מספיק לעשות שטיפת מוח לצעירים על כך שהם חייבים לקנות דירה ולהשתעבד כל החיים למשכנתא. במקום להטיל מסים ולהלחם בכוחות השוק, תעשה ההפך. תעודד משקיעים לקנות דירות שייכנסו למעגל השכירות. תפקידך לדאוג שצעירים יוכלו לשכור דירה במחיר סביר. תעודד בנייה להשכרה (גם ממשלתית) ותעביר חוק לשכירות הוגנת כך שצעירים יוכלו לשכור דירה לטווח ארוך במחיר סביר. אין לך מה להתערב במחיר הדירות. זה גם לא יעזור. החוק יפעל נגד הזוגות הצעירים שלא יוכלו לקנות דירה וגם לא לשכור....
13 פחלון 14/12/2016 10:32 כל הכבוד לפחלון הצליח להבריח בעלי 3 דירות בפריפריה
דירות ממש ממש מבוקשות . תדע כל אם עבריה שבנה מוזמן לקנות דירת משקיע בפריפריה ולהיהפך למשקיע בעצמו
12 דירות"א 14/12/2016 10:24 טעות בהבנת כח השוק
שוכרי הדירות ימשיכו לשלם ואפילו יותר כי אין להם באיירה. בעלי 3 דירות מספיק נבונים לצמצם את הפסדים. הם יעלו בקצת את שכר הדירה ויצמצמו בכך את הנזקים. בבנק הם יקבלו תשואה נמוכה ו בהרבה
11 מתי הבחירות 14/12/2016 10:22 סוף סוף מפילים את ביבי וכחלון
אין ביבי יש אחמד טיבי
10 אמא של חסר דיור 14/12/2016 10:21 לא רוצה שהבן שלי ישכור דירה מקרן ריט
לא רוצה שהוא ישלם שכ"ד צמוד למדד + דמי ניהול לא רוצה שהכסף שלו ילך לטייקונים החברים של כחלון עד עכשיו עזרתי לו בשכ"ד. מהיום הוא לא מקבל שקל בתור עזרה . ומצידי שירד מהארץ. לא נורא בכלל . הרבה מדינות ישמחו לקבל בעלי תואר שני מהנדסים . או שכחלון יספק דירות לקניה או שיודה שהוא שליח של הבוס הגדול לשעבד את העם לשכירות במקום משכנתא לא נסכים לזה.
9 מיהם מחברי 14/12/2016 10:19 המחקר? ומדוע מראים את כחלון צוהל ושמח כי דפק את העם?
עדיף שכחלון וביבי יעשו מחקר מי יבחר בהם. אחרי שכל העם יבין שמטרת כחלון וביבי להפוך אותם למשלמי שכירות לקרנות ממשלתיות לכל חייהם. הממשלה הופכת להיות משקיעת נדלן חחחחחחח זול זה לא יהיה
8 מחקר בכנסת 14/12/2016 10:15 איך 120 אפסים מתעסקים במחקר? (ל"ת)
7 ביבי ופחלון 14/12/2016 10:08 יהיו בהלם כשיבינו שכל העם נגדם גם חסרי הדירות וגם בעלי
הדירות. הליכוד גמר את הקריירה שלו לעוד 40 שנה
יואל 14/12/2016 12:49 הלוואי אמן
אבל אין ככ אלטרנטיבה אני מחליט לשנות בכל מקרה השילטון הנוכחי לא ראוי למדינה שייחפשו להם מדינה שרה אמרה שביבי יכול בקלות להיות נשיא ארהב
6 רק מפגר 14/12/2016 10:06 ימכור את הדירה שלו בגלל המס
סביר להניח שהם יעשו קומבינות . ומי שימכור יצטער כי מחירי הדירות יעלו המון . חכו ותראו
5 הפגיעה האמיתית 14/12/2016 10:05 ביבי ופחלון יעופו מהשלטון
מחירי הדירות יעלו. כי קרנות ריט יקנו את כל הדירות . כבר קנו 30 דירות במתחם מיטאוון בת"א. הקבלנים מעוניינים לבנות למען הקרן. כך שלצבור משפרי הדיור לא ישארו דירות השוכרים לא יוכלו לקנות דירות כי הכל יתייקר ויגורו בשכירות של קרן ריט כל חייהם זול זה לא יהיה הכל צמוד למדד וגם ישלמו דמי ניהול כמו שביבי ניצל את המחאה להעלאת מס הבורסה כך עם הדירות ביבי ינצל את המצב להעביר את העם לשכירות לטווח ארוך וכחלון לא מכחיש שזאת המטרה. כחלון וביבי טמנו לחסרי הדירות פח לכל חייהם אבל הטיפשים לא קולטים את התרגיל שעשו להם פה במחטף כחלון וביבי אוייבי העם ולא הפנסיונרים עם הדירות אותם גם הוא ידרדר לעוני ותלות בתקווה שימותו מהר מידי ויחסכו לו את קצבת בטוח לאומי. כחלון וביבי הופכים את העם לעניים יותר אסירי שכירות בכח. ועוד יהיו פה מריבות ותחרות מי יקבל דירה בשכירות אצל ביבי. עם עלוב מגיע לכם
4 איציק 14/12/2016 10:05 כחלון- מיסוי דירות- רע לישראל
רוב הישראלים קנו דירות להשקעה או כבטחון לפנסיה על הדירות שילמו מיסים אין צורך לומר שהשכירים שילמו מס הכנסה על הכסף שהריווחו כמה פעמים אפשר לסחוט את האזרח ? בושה לעם ישראל שי שר אוצר סחטן
מפוכח 14/12/2016 10:29 כל פעולה שמניבה רווח, יש עליה מס. ככה זה, וכך ראוי.
אפשר לתת פטור ממיסוי במקרים סוציאליים (משכורת שהיא שכר מינימום, מכירת מוצרי יסוד הפטורים ממע"מ, וכיו"ב). אבל מחזיקי דירות אינם מקרה סוציאלי בשום אופן.
שמואל 14/12/2016 16:23 אתה מפוכך דמיקולו
מס משלמים עקב אירוע מכירה. על אחזקת הנכס לא משלמים מס. אם משהו מחזיק מניה או אג"ח או דירה, ומחירה יכול לעלות או לרדת, כל עוד לא מכרת אין אירוע מס. זה כלל יסוד במסחר. את המס משלמים על הכנסה, ריבית או דיווידנד או שכר דירה, שהם אירוע מס. לכן ההצעה לקחת כסף-מס מבעל דירה, כמו לקחת מס כל חודש ממי שמחזיק נכסי הון בבורסה. זהו פסול לחלוטין. איך בחרנו ממשל קפיטליסטי וקיבלנו את שלי יחימוביץ כשר האוצר.
הצחקת אותנו 14/12/2016 15:33 באמת? אז למה רק טייקונים פטורים? כי יש להם נכסים במאות
מיליונים וכי הורידו להם את מס החברות וגם ניגבו להם את התחת עם הלשון
יואל 14/12/2016 12:47 אז שיחברו הכנסות וייקחו מס
שייקחו מס באופן צודק על הכנסות כוללות ללכת נקודתית על בעלי דירות זוה פופוליסטיות וציניות
3 דן חסכן 14/12/2016 10:02 רק לא לקחו בחשבון את עליית מחיר השכירות
בסוף המאמר מוזכרת אופציה לעליית מחיר השכירות, היא לא נלקחה בחשבון כאשר חישבו את התשואה. כך שהדוח מנותק מהמציאות - אולי מתאים למעבדת מחקר בלי השפעות שוק
2 ירון לונדון 14/12/2016 10:01 להוריד את המס על רווחי הון כחלון! (ל"ת)
1 אנונימי 14/12/2016 09:54 הרי זה ברור לכל בר דעת שבעלי הדירות יגלגלו את המסוי על
השוכרים. המיסים שהאוצר מקוה לגבות בעזרת החוק הזה ישולמו על ידינו, אלה שגרים בשכירות. במקום לעזור לנו אתם דופקים אותנו עוד ועוד.
אבי 14/12/2016 12:45 רק אם "יתר הגורמים בשוק ישארו זהים" ובפועל יהיו פחות
שוכרים שזקוקים לדירה להשכרה. הרי 16,000 דירות שימכרו, זה 16,000 פחות צעירים שזקוקים לדירה להשכרה (כי הם קנו את הדירות, ועכשיו הם בעלי דירות)
שמואל 14/12/2016 16:26 אבי אבי אבי
אם אותם זוגות צעירים יכלו לקנות דירה לא היו צריכים להמתין שהמחיר ירד 5% או אפילו 10% עקב יציאה לשוק של 16000 דירות ומכירתן. מספר כזה של דירות לא משפיע על מחירי השוק.
הצחקת אותנו 14/12/2016 15:32 מי אמר שחסרי דיור קנו את הדירות??????????? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש