אכזבה: האינפלציה בארה"ב מתחת לתחזיות - הריבית תעלה?

נתוני המאקרו לא מספקים את הסחורה והמשקיעים בחוסר וודאות לגבי מועד העלאת הריבית במשק האמריקני
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה וול סטריט

מקבלי המדיניות בפדרל ריזרב בבעיה. מוקדם יותר היום (ד') התפרסם נתון הליבה של מדד המחירים לצרכן ושוב רשם קריאה חלשה מן הצפוי. מדד הליבה שנמדד בנטרול מזון ואנרגיה עלה רק 0.1%, כאשר התחזיות עמדו על עלייה של 0.2%. למעשה מאז אפריל האחרון, אף קריאה לא הצליחה לעקוף את צפי הכלכלנים ומבחינת הפד' מדובר בכאב ראש לא קטן, אחרי יותר מ-6 שנים של ריבית אפסית, האינפלציה בארה"ב עדיין לא מרימה את הראש.

המצב היום מבחינת הפדרל ריזרב מאתגר. הפד' שידר לאורך כל הדרך כי העלאת ריבית, אם תעשה, תהיה מבוססת על נתוני המאקרו, עם דגש על שיפור בנתוני המאקרו. וכעת, חודש לפני פגישת הפד (16-17 לספטמבר)', הנתונים לא משכנעים. ב-4 לספטמבר דוח התעסוקה לחודש אוגוסט יתפרסם וינסה לשנות את האווירה וב-16 לספטמבר יתפרסם נתון אינפלציה, אלו אולי הנתונים האחרונים שיכנסו למערכת השיקולים של הפד', לפני העלאת ריבית ראשונה מזה כמעט עשור.

היעד אותו הציבו ראשי הפד' עומד על אינפלציה של 2% וכבר בפרוטוקולים של הבנק המרכזי לחודש יולי הבנק הבהיר כי אם היעד לא יגיע עכשיו, הוא עשוי להגיע בטווח הבינוני, כאשר שוק העבודה ימשיך להתחזק. בינתיים מתחילת השנה מדד הליבה של נתון האינפלציה עלה ב-1.3%, ובסיכום 12 החודשים האחרונים הוא עלה ב-1.8%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.