סקטור לוהט: מניות המדיה החברתית חוזרות לנסוק - הנה 3 מניות חמות

כמה מהמניות החמות של 2013 חוזרות לזנק אחרי שסבלו ממימושים כבדים במארס האחרון. הסקטור עשה תשואה של 20% מתחילת מאי
עוז מוכתר |

זה לא סוד ששנת 2013 הייתה שנה מצוינת עבור המשקיעים בשוק המניות האמריקני. מי שרשם את התשואה הגבוהה ביותר מבין המדדים המובילים היה הנאסד"ק שחתם את השנה בזינוק של 41%. השנה הנוכחית לעומת זאת, מאופיינת בתנודתיות גבוהה יותר והנאסד"ק כבר עבר תיקון מסוים פעמיים השנה - הראשון בסוף ינואר והשני בתחילת חודש מארס. המימושים הכבדים ביותר נרשמו דווקא בסקטורים הלוהטים של 2013, הטכנולוגיה והביוטק, אשר הציתו דיבורים על תחילתה של מפולת.

והנה, החל מאמצע אפריל המומנטום החיובי חוזר לשוק ואיתו גם התנופה האדירה במניות הטכנולוגיה וחברות המדיה החברתית בעיקר. למרות שחלק מהשמות בקבוצה הזו הצליחו יותר או פחות, באופן כללי, נראה שהסנטימנט חזר להיות חיובי. כך למשל, תעודת הסל גלובל X (סימול: SOCL) אשר עוקבת אחר מניות המדיה החברתית, הגיעה לשפל של 16.36 דולר ב-7 למאי ועלתה מאז כמעט ב-20%.

למרות שתעודת הסל הזו מנהלת נכסים בשווי של כ-150 מיליון דולר בלבד וסוחרת רק בכ-250 אלף מניות ביום, סוחרים רבים רואים בה סוג של מדד לביצועים של התעשייה הזו. הסיבה היא שרוב האחזקות המשמעותיות של התעודה הן בשמות הכי גדולים ומפורסמים בסקטור.

שלוש מניות מדיה חברתית שנהנות ממומנטום אדיר

אחד מהשמות הגדולים האלה הוא לינקד-אין (סימול: LNKD). המניה של הרשת החברתית המקצועית הגיעה לשיא של 257.56 דולר בספטמבר 2013 ומאז איבדה כמעט מחצית מהשווי שלה והגיעה לשפל תוך יומי של 136.02 דולר ב-7 במאי. מאותו יום המניה נהנית מראלי של יותר מ-20% ומחירה עמד על 166.7 דולר בנעילה אתמול. למרות זאת, המניה צריכה לזנק בעוד כ-55% כדי לחזור לרמות השיא שלה.

פייסבוק (סימול: FB) מציגה ביצועים אפילו יותר מרשימים. המניה של הרשת החברתית הגדולה בעולם זינקה כ-23% מאז הגיעה לשפל תוך יומי של 54.66 דולר ב-28 באפריל. זה אומר שהיא צריכה לטפס עוד כ-8% לפני שתחזור לשיא שלה מיום ה-11 במארס - 72.59 דולר.

גם ענקית המיקרובלוגינג, טוויטר (סימול: TWTR), התאוששה יפה מאוד. המניה הגיעה ב-7 במאי לשפל של 29.51 דולר (מחיר הנמוך מהמחיר בו הונפקה) וסוחרים רבים חששו שתיפול מתחת לרמה הפסיכולוגית הקריטית של 26 דולר, המחיר בו הוצעה המניה לציבור לראשונה. במקום, המניה עלתה אתמול למחיר של מעל 40 דולר, לראשונה מאז ה-1 במאי.

פייסבוק וטוויטר קיבלו לאחרונה המלצת קנייה מענק הפיננסים ברקליס. בהתייחס לפייסבוק, האנליסטים פול ווגל ומייקל יוריצ'ולי אמרו שהחברה פועלת בצורה מרשימה מאוד בדרכה להתבסס כחברה מובילה בשוק המובייל. לטענתם, הרכישות האחרונות של פייסבוק כמו ווטסאפ ואוקולוס אולי נראות שאפתניות מדי אך מדובר בצעד חיובי לחברה. המלצת הקנייה לוותה במחיר יעד של 78 דולר. באשר לטוויטר, האנליסטים מצפים לגידול בהכנסות מפרסום והציבו מחיר יעד של 46 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.