סקטור לוהט: מניות המדיה החברתית חוזרות לנסוק - הנה 3 מניות חמות

כמה מהמניות החמות של 2013 חוזרות לזנק אחרי שסבלו ממימושים כבדים במארס האחרון. הסקטור עשה תשואה של 20% מתחילת מאי
עוז מוכתר |

זה לא סוד ששנת 2013 הייתה שנה מצוינת עבור המשקיעים בשוק המניות האמריקני. מי שרשם את התשואה הגבוהה ביותר מבין המדדים המובילים היה הנאסד"ק שחתם את השנה בזינוק של 41%. השנה הנוכחית לעומת זאת, מאופיינת בתנודתיות גבוהה יותר והנאסד"ק כבר עבר תיקון מסוים פעמיים השנה - הראשון בסוף ינואר והשני בתחילת חודש מארס. המימושים הכבדים ביותר נרשמו דווקא בסקטורים הלוהטים של 2013, הטכנולוגיה והביוטק, אשר הציתו דיבורים על תחילתה של מפולת.

והנה, החל מאמצע אפריל המומנטום החיובי חוזר לשוק ואיתו גם התנופה האדירה במניות הטכנולוגיה וחברות המדיה החברתית בעיקר. למרות שחלק מהשמות בקבוצה הזו הצליחו יותר או פחות, באופן כללי, נראה שהסנטימנט חזר להיות חיובי. כך למשל, תעודת הסל גלובל X (סימול: SOCL) אשר עוקבת אחר מניות המדיה החברתית, הגיעה לשפל של 16.36 דולר ב-7 למאי ועלתה מאז כמעט ב-20%.

למרות שתעודת הסל הזו מנהלת נכסים בשווי של כ-150 מיליון דולר בלבד וסוחרת רק בכ-250 אלף מניות ביום, סוחרים רבים רואים בה סוג של מדד לביצועים של התעשייה הזו. הסיבה היא שרוב האחזקות המשמעותיות של התעודה הן בשמות הכי גדולים ומפורסמים בסקטור.

שלוש מניות מדיה חברתית שנהנות ממומנטום אדיר

אחד מהשמות הגדולים האלה הוא לינקד-אין (סימול: LNKD). המניה של הרשת החברתית המקצועית הגיעה לשיא של 257.56 דולר בספטמבר 2013 ומאז איבדה כמעט מחצית מהשווי שלה והגיעה לשפל תוך יומי של 136.02 דולר ב-7 במאי. מאותו יום המניה נהנית מראלי של יותר מ-20% ומחירה עמד על 166.7 דולר בנעילה אתמול. למרות זאת, המניה צריכה לזנק בעוד כ-55% כדי לחזור לרמות השיא שלה.

פייסבוק (סימול: FB) מציגה ביצועים אפילו יותר מרשימים. המניה של הרשת החברתית הגדולה בעולם זינקה כ-23% מאז הגיעה לשפל תוך יומי של 54.66 דולר ב-28 באפריל. זה אומר שהיא צריכה לטפס עוד כ-8% לפני שתחזור לשיא שלה מיום ה-11 במארס - 72.59 דולר.

גם ענקית המיקרובלוגינג, טוויטר (סימול: TWTR), התאוששה יפה מאוד. המניה הגיעה ב-7 במאי לשפל של 29.51 דולר (מחיר הנמוך מהמחיר בו הונפקה) וסוחרים רבים חששו שתיפול מתחת לרמה הפסיכולוגית הקריטית של 26 דולר, המחיר בו הוצעה המניה לציבור לראשונה. במקום, המניה עלתה אתמול למחיר של מעל 40 דולר, לראשונה מאז ה-1 במאי.

פייסבוק וטוויטר קיבלו לאחרונה המלצת קנייה מענק הפיננסים ברקליס. בהתייחס לפייסבוק, האנליסטים פול ווגל ומייקל יוריצ'ולי אמרו שהחברה פועלת בצורה מרשימה מאוד בדרכה להתבסס כחברה מובילה בשוק המובייל. לטענתם, הרכישות האחרונות של פייסבוק כמו ווטסאפ ואוקולוס אולי נראות שאפתניות מדי אך מדובר בצעד חיובי לחברה. המלצת הקנייה לוותה במחיר יעד של 78 דולר. באשר לטוויטר, האנליסטים מצפים לגידול בהכנסות מפרסום והציבו מחיר יעד של 46 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.