מדד מצב שוק הדיור האמריקני עלה 2 נק' באוגוסט - השיפור בפתח?

המדד של התאחדות הבונים האמריקניים זינק לשיא של 5 שנים לרמה הגבוהה מפברואר 2007, יש דרך ארוכה למדד להגיע לרמה של 50 נקודות ומעלה שמראה תנאים 'טובים' בשוק הדיור
עידן קייסר |

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בניו יורק, התפרסם מדד מצב שוק הדיור האמריקני. שוק הדיור האמריקני, אינו מצליח להתאושש מאז המשבר שפקד אותו ב-2008, וכלכלנים רבים טוענים כי עד שהוא לא יתאושש, גם הכלכלה האמריקנית לא תתאושש. הפרשנים ב-CNBC טוענים כי ניתן לראות הוכחה נוספת לאי-ההתאששות בשוק הדיור לפי האינפלציה במחירי הדיור, שאינה מרימה את ראשה כלל. אך מדדים שונים מראים כיוונים שונים בשוק זה, אשר צפוי לקבל מחר מידע נוסף בדמות נתון התחלות הבנייה החדשות ואישורי הבנייה.

המדד שיפורסם היום הוא אינדקס הנמדד על ידי ההתאחדות הארצית של בוני הבתים האמריקניים (NAHB), ומסקר את הנשאלים מהארגון ברחבי ארה"ב לגבי הכלכלה באופן כללי ולגבי התנאים השוררים בשוק הדיור. זהו מדד משוקלל של מספר אינדקסים כגון: מכירות של בתים חדשים, מכירות צפויות ב-6 החודשים הקרובים של בתים חדשים ושל תנועה של קונים פוטנציאלים.

המדד קפץ בחודש אוגוסט ב-2.5 נקודות לרמה של 37.5 נקודות, הפתעה חיובית נוכח תחזיות האנליסטים שצפו כי המדד יישאר ברמתו הנוכחית. בין חודש יוני לחודש יולי זינק המדד ב-6 נקודות, העלייה הגדולה ב-10 השנים האחרונות. הרמה הנוכחית היא הגבוה ביותר מאז מארס 2007.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.