המחשבה על שינוי אסטרטגיה הפחידה - מניות יאהו צללו מעל 5.3% בתגובה
מניותיה של ענקית הטכנולוגיה יאהו (סימול: YHOO) החלו להיסחר תחת לחץ מכירות כבד כבר אמש (ה') בסיום המסחר בוול סטריט. המניות ספגו לחצים בעקבות מידע כי החברה מתכוונת לבחון מחדש את האסטרטגייה העסקית שלה.
הבחינה המחודשת של האסטרטגיה של יאהו, אשר 'סבלה' מחילופי מנכ"לים בתקופה האחרונה, מגיעה בעקבות דרישת המנכ"לית החדשה, מאריסה מאייר. החדשות מתרכזות בעיקר סביב סיפור המכירה של אחזקות הענקית האמריקנית בענקית המכירות האינטרנטית 'עליבאבא' (ALIBABA). החברה אמרה בעבר כי מרבית הכסף ממכירת האחזקות בחברה הסינית יוזרם חזרה למשקיעים, וכעת, המשקיעים כבר לא בטוחים בתוכניות אלו.
עם כל הסאגות האחרונות סביב החברה ה'קפואה' הזו, בחינה מחדש של האסטרטגיה העסקית אינה הפתעה עבור אף אחד. ברם, אפילו המחשבה על אפשרות כי יאהו לא תחלק את הכסף ממכירת אליבאבא כבר גורמת למשקיעים לאבד עניין במניה. אמנם המשקיעים אותתו בחודש שעבר כי הם 'אוהבים' את חילופי המנכ"ל ביאהו, אך כנראה שהם מעדיפים לקבל את הכסף מהעסקה ישירות לכיסם, מאשר לראות את המנכ"לית החדשה משקיעה בחוכמה בתחומי צמיחה חדשים.
נזכיר כי יאהו אמרה בחודשים האחרונים כי היא מתכוונת למכור עד חצי מאחזקותיה בענקית הסינית (שמגיעים ל-40%) עבור 7.1 מיליארד דולר. העסקה תבטיח ליאהו כ-4.2 מיליארד דולרים לאחר מס.
בהתאם לדו"ח שהוגש אמש לרגולטורים בארה"ב, מאייר וההנהלה הבכירה גם מתכוונים לבחון את אסטרטגיות הצמיחה והרכישה של החברה, את תוכנית הרה-ארגון שהחלה ברבעון השני השנה ואת אסטרטגיות הקצאת המזומנים וההון בחברה.
עוד פורסם היום (ו') כי המנכ"לית החדשה מנסה לגייס לשורות החברה את סגנית הנשיא (VP) של טוויטר, קייטי יעקובס סטנטון על מנת להזניק את מוצרי המדיה של החברה, כך דיווח מגזין 'ALL THINGS DIGITAL'. סטנטון עבדה עבור יאהו, גוגל (סימול: GOOG) וכיום עובדת עבור טוויטר, לסגנית הנשיא גם ניסיון בעבודה תחת ממשל אובמה.
המהלך האחרון נובע מכך שמאייר מנסה לדחוף את יאהו להתמקד יותר במוצרים ובמשתמשים שלה, זהו מהלך דרמטי שעשוי לעזור להחיות את החברה מחדש. המנכ"לית אף הורידה לאחרונה את הסימול של מניית יאהו מהמעגלים הפנימיים בחברה, על מנת לגרום לעובדים לחשוב יותר על המוצרים מאשר על המצב הפיננסי של החברה.