קוזניצקי מזהיר: "אם מחירי הדירות יירדו במעל 10%, נראה קריסה של קבלנים"

"ענף הבנייה עובד על רווחים מאוד קטנים, כעת רוצים להוריד את המחיר ב-25%, זה יוביל לנזק בל יתואר"
לירן סהר | (81)

משה כחלון עוד לא מונה לתפקיד שר אוצר וכבר מוצגות כל יום תוכניותיו להוזלת מחירי הדירות – החל מהטלת מס רכישה של עד 25% על דירות להשקעה החל מהשקל הראשון עד יישום תכנית מחיר מטרה על כלל מכרזי המנהל, לפיהם 80% מהדירות יימכרו לבעלי דירה ראשונה.

מצד אחד קיימת סקפטיות מסוימת לגבי יכולתו של כחלון לרסן את מחירי הדירות, זאת לאור שלל התוכניות שיצאו חדשות לבקרים בשנים האחרונות. מצד שני, בהסכם הקואליציוני כחלון דרש, וכנראה גם יקבל, כמעט את כל שרשרת התכנון ליצירת דירות בישראל, דבר אשר בהחלט מדיר שינה מאילו המעוניינים בהמשך עליית המחירים.

"יש לי דאגות, יש חוסר ודאות שיוצרת חוסר יציבות, לא יודע כבר ממה לדאוג – כל שני וחמישי יוצאים בתכניות חדשות", כך אמר הבוקר אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב, בגלי צה"ל. "הדברים לא כל כך פשוטים. ענף הבניין מגלגל מעל 100 מיליארד שקל בשנה. כל הטיפול לא של בעלי מקצוע. רוצים לפתור את הדברים בהכרזות פופוליסטיות, זה רק מביא נזק".

לשאלה לגבי רצונו האמיתי של כחלון להוריד את מחירי הדירות, אמר קוזניצקי: "ואז מה יהיה? בכמה יוריד את המחיר, לא כמה שיותר זה יותר טוב. ענף הבנייה עובד על רווחים מאוד קטנים, לא מכיר רווח הגבוה מ-5%-10%, רוצים כעת להוזיל את הדירות ב-20%-25%, זה יוביל לנזק בל יתואר".

"המחיר לא נוגע רק לעלות הקרקע אלא גם לכוח אדם, למיסים – 50%-60% זה מרכיב במס, לא צריך אותנו הקבלנים כדי להוזיל את מחירי הדירות. הורדה של יותר מ-10% יכולה להוביל להתמוטטות של קבלנים, בנקים למשכנתאות. ירידה של 10% השוק יוכל לבלוע, אך השוק הוא מטוטלת, הירידות יתחילו ב-10% ואחר כך יתרסק הענף".

תגובות לכתבה(81):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 71.
    לימור 19/05/2015 23:36
    הגב לתגובה זו
    הקבלנים לאחר שני עשורים שהם סחטן אותנו עד הפרוטה האחרונה פשוט לא מעניין אותנו מה יקרה להם אם הם יפשטו את הרגל בעיה שלהם
  • 70.
    צור 19/05/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    מציע לקוזניצקי להתחבר לגולדה מאיר 7 הוד השרון. יראה איך מנרב מתהדרת בפרמיום, בניה ברמה זבל והתעללות בלתי נגמרת ברוכשים.
  • 69.
    ליאור ד 19/05/2015 07:46
    הגב לתגובה זו
    קבלנים לא קרסו במחירים של מיליון שקל לדירת ארבעה חדשה שהיום נמכרת במלון ושש מאות. גם עכשיו לא יקרה כלום.
  • 68.
    דירה למכירה 18/05/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    תראו אותו, מפחיד אותנו קבלנים יתמוטטו, בנקים יקרסו, כאוס שלם. זה רק סימן שהמהלך נחוץ. בהחלט צריך לטלטל את הקבלנים, בנקים. הם בשיתוף המדינה האחראים הישירים לעליית המחירים שהביא לך שלא ניתן לרכוש דירה בישראל. אני מר קוזינסקי הייתי מת לראות אותך נופל, כן כן נופל אתם חבורה של גנבים. כחלון יקר זו ההזדמנות שלך לחוקק את שמך כפוליטיקאי אהוב ומועמד לגיטימי ולסלק לאלתר את זה ששעדיף לשכוח. זה הזמן שלך תוכיח לנושאתה אחר, בהצלחה.
  • 67.
    קוץ נון סקי 13/05/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    אפילו לא תפסיק לשנה לצאת לסקי mr kotz non ski ממש קוץ!
  • 66.
    אלי 13/05/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    לזעם הציבורי על מחירי הדיור
  • 65.
    בולמנס 13/05/2015 08:56
    הגב לתגובה זו
    ענף הבניה כל כך לא ריווחי שהפכת ממורה להיסטוריה למולטי מליונר, ממש נורא. מעדיף שאלף קבלנים יפשטו רגל ועוד 1000 יסגרו בסטה מאשר לראות עם ישראל קורס כי נורא קשה לך עם הריווחיות הנמוכה.
  • 64.
    הקבלנים במדינה גרועים מהגרמנים של המאה הקודמת (ל"ת)
    איכס גועל 11/05/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
  • 63.
    קארין איי 10/05/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    שם הרווח העצום שלהם
  • 62.
    אלעד 09/05/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
    בינתיים הציבור מתרסק!!!! כלל ישראל במצב פיננסי קשה ומשעבדים אותם לדירה...אז פתאום הקבלנים מפחדים להתרסק? לסיכום את מי הקבלנים מעניינים..בטח שלא אותי
  • 61.
    נסראללה 08/05/2015 18:27
    הגב לתגובה זו
    ב 8 השנים האחרונות המחירים עלו ב 70 אחוז.הקבלנים והממשלה התעשרו על חשבון האזרחים.חייבת לבוא יריה של 50 אחוז לפחות.כשהריבית תעלה הרבה קונים יפשאו את הרגל.
  • 60.
    המחירים צריכים לרדת 06/05/2015 22:33
    הגב לתגובה זו
    כיוון שאחרת בסופו של דבר הם ירדו בעקבות חוסר ביקוש מחריד עקב התיאשות מחלקת האדמה שנקראת ארץ ישראל. ואז ישאלו מה קרה לענף הנדל"ן.
  • 59.
    עדיף שישתוק..עובד בשיטת 'מצליח' 'מספר קבלני משנה (ל"ת)
    אפשר לשאול אותם. 06/05/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 58.
    צריך לרדת 60 אחוז (ל"ת)
    עלה 200 אחוז 06/05/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
  • 57.
    הצדיק מסדום 06/05/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    לא יקרה שום דבר מסעיר. כאן זה לא אמריקה ! מי שקנה דירת מגורים ב 2 מליון וערכה ירד ל 1.4 מליון, ימשיך לשלם את המשכנתא שהרי זה בית מגוריו והוא אינו סוחר בדירתו. מי שקנה דירה ב 2 מליון למטרת השקעה וערכה ירד ל 1.4 מליון, זו בעיה שלו. גם בבורסה אפשר להפסיד ואפילו הרבה יותר. הוא ימשיך לשלם את המשכנתא כמו ילד טוב. אחרת, הבנק יעקל לו את הדירה ויוציא אותה למכירה. בנוסף, הוא יהיה חייב עדיין לבנק את ההפרש הכספי עד סוף ימיו. בארה"ב זה שונה. הבית הוא הבטוחה היחידה של הבנק. עיקול הבית ע"י הבנק פוטר את קונה הדירה מכל חוב נוסף לבנק. לכן, הגיע המשבר הגדול של הבנקים בארה"ב במשבר 2008. אצלנו מצב הבנקים טוב ללא שיעור: 1. הדירה תעבור לרשות הבנק שימכור אותה. 2. בעל הדירה נשאר חייב לבנק את יתרת הכסף אחרי קיזוז מכירת הדירה. 3. בניגוד לארה"ב, כאן קונה דירה יכול לקבל משכנתא מכסימלית של עד 70% בלבד. שם נתנו 100% ואפילו יותר. הקיצר, ירידת מכירי הדירות, תעשה רק טוב לעם ישראל.
  • יוסי 07/05/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    ככל שיהיו יותר דירות מעוקלות לבנקים, הם יתקשו למכור והמחירים ירדו בתלילות וחוזר חלילה..ההפרש בסופו של דבר בין מחיר הבית שנמכר לחוב של הלווה יגדל ויגדל, ואם הוא לא יצליח להחזיר, או יפשוט רגל ואז הבנקים ישארו עם חור שילך ויגדל עד לטביעת הספינה הפיננסית. תאמין לי אתה לא רוצה שזה יקרה.
  • 56.
    הציבור הוא שבחר לשלם ביוקר, והוא יבחר לשלם בזול (ל"ת)
    הציבור ירסק המחירים 06/05/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    אני לא מבין באם מורידים מיסים על קרקע מדוע קבלנים יקרסו (ל"ת)
    פשוט משקרים אותנו 06/05/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 54.
    "ענף הבנייה עובד על רווחים מאוד קטנים" (ל"ת)
    הקבלנים רעבים ללחם 06/05/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
  • 53.
    נורמלי 06/05/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    קיימת מחלה בשוק. שם המחלה היא ממשלת ישראל שגובה 50% מיסים על דירה!
  • 52.
    מאיר 06/05/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    דירת 4 חדרים כיום בכפר סבא מקבלן 1.9 מליון ש"ח. אם נוריד 10% נקבל 1.71 מליון ש"ח וזהו המחיר רבותיי לפני שנה. האם כך יקרסו הקבלנים החזירים? הכל שטויות....יירד והרבה...
  • 51.
    ' 06/05/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    ואז המחירים לא רק שירדו אלא יקרסו - מה אתה מעדיף ? קבלנים לא עובדים על שום רווח יזמי קטן, תפסיק להלך אימים , זה לא מזיז לאף אחד.
  • 50.
    קריסה תגרום למיתון 06/05/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    קריסת מחירים תמחק כלכלית בתי אב רבים שחייבים לבנק משכנתאות שיהפכו ליותר משווי הבית. הצריכה תצנח וכל המשק יעצור בחריקת בלמים.
  • איפה למדת כלכלה? בעזה? (ל"ת)
    שש 06/05/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 49.
    שישקו 06/05/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    רץ לכל האתרים לשמור על השמנת
  • 48.
    שרול 06/05/2015 13:28
    הגב לתגובה זו
    א"א תמיד להרוויח. בעלי ה2,000,000, צריכים לדעת לפעמים גם להפסיד.
  • 47.
    על ראש הגנב בוער הכובע. תסתכלו באילוסטרציה (ל"ת)
    סיכת פיצוץ בועה 06/05/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    אא 06/05/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    היית שותף לעושק, למידור, ולהתעללות בזוגות צעירים (שאגב אלו אותם זוגות שמחאו להם כפיים כשהם סיכנו את חייהם במערכות ישראל). כעת כשיש שר שאתה מבין שהוא רציני בכוונותיו.. אתה וחבריך לא מפסיקים להתראיין תחת כל עץ רענן. לא אכפת לך מאלפי זוגות שאין להם עתיד במדינה הזאת בגלל מחירי הדיור.. לא אכפת לך מאלפי אחרים שהתחייבו לסכומי עתק, לא אכפת לך מאלפי זוגות שגרים אצל הוריהם עם ילדיהם. העיקר שאתה והחברה שלך תמשיכו להתגלגל. היה פה מחדל ענק של ממשלת ישראל הבנקים והיזמים החזירים. חייבים לעצור את זה אחרת מדינת ישראל תיהרס מבפנים.
  • צודק תגובה נכונה! (ל"ת)
    אלעד 09/05/2015 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    נו 06/05/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    מה יעשו כל מנבאי נבואות האיוב כששוק הנדלן יגיע לנקודת קפאון כי לא יהיה מי שיקנה בגלל המחירים המטורפים?
  • 44.
    אוייש...כואב הלב. במקום אודי R8 תסתפק ביגואר (ל"ת)
    שאפיק 06/05/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 43.
    מיקי 06/05/2015 12:40
    הגב לתגובה זו
    מפחדים מיזה שאנשים לא יוכלו ליקנות בתים או מיזה שירויחו פחות מיליונים
  • בא 06/05/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    ם פיטפוטים ושטויות .
  • 42.
    פומפה 06/05/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    הקבלנים היזמים והממשלה פשטו לציבור את העור תרתי משמע .היחסים שהיו לישראל אם היהודים לא קיימים יותר ולא יחזרו להיות כמו שהיו בעבר הכל נשבר התפרק מיהדות העולם שאינה מכירה ותומכת ועד הגיוס לצהל שהפך נחלתם של של פחות מ65% מהאוכלוסיה .מחירי הנדלן הם תוצאה של מדיניות של התמכרות למיסים ואגרות להכנסה שמשקלה מוערך בזהב וירידה של 20% לא ישנה את המצב לאף אחד .זה עוד מוצר כמו כל מוצר
  • 41.
    יניב 06/05/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    המחירים אולי ירדו 5% לא מעבראין למדינה אינטרס להוריד מחירים.
  • 40.
    אבי 06/05/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    המח. מי שלח אותך לתקשורת לדבר וכמה שילמו לך על היצוג? צריך לסגור עסקאות עם הסינים ביחד עם העובדים לבניית 300000 אלף יחידות דיור בכל הארץ וכל המפוטרים הישראלים יקבלו מהממשלה דמי הבטלה לשנתיים לפי המשכורת האחרונה זה יהיה יותר משתלם
  • 39.
    זוג בשכירות 06/05/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    כשהדירות עלו חצי מחיר הקבלנים לא הרוויחו ? קבלן ששילם על קרקע מחיר מופקע כי חשב לגלגל על הלקוח שיחנק.
  • 38.
    יניב 06/05/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    איפה הוא חי מר קוזניצקי ? הוא מדבר מתוך פוזיציה של אדם עשיר אנחנו רוצים מחיר דירה ברת השגה ... מיליון וחצי שקל זה מחיר מוגזם בישראל = מעל 350 אלף דולר
  • אלי 06/05/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    כי הרווח בקבוצת רכישה הוא זעום ואין לרוכשים זכויות כמו ברכישה אצל קבלן. כנראה שבעיית המחיר לא מצויה אצל הקבלנים אלא במיסוי העצום בשוק הדיור ועל הפרה החולבת הזו האוצר לא יכול לוותר גם אם הוא כחלוני. (לא קבלן)
  • בא 06/05/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    כסף , אתה חי במדינה של ביבי שהוא מנהל גרוע .
  • 37.
    חזירים הרסתם לדור שלם את העתיד! (ל"ת)
    גיא 06/05/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    בני 06/05/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    אותנו כרגע !!!! גנבים ! דוגמה לגנבה - דירת 4 חדרים 2 מליון שקל בקריית אונו הקרקע נקנתה ב 265 אלך לדירה , עלות בניה 500 אלף , סה"כ 765 אלף שקל , תוסיפו מיסים וקשקושים לא תגיעו ל1.1 מליון עלות , אז למה נמכרת ב 2 מליון ???? כי מישהו מרוויח על חשבונכם ! נכון הקבלן הנחמד
  • 35.
    הרצל 06/05/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    אתה אומר שהקבלנים עובדים על מרווח נמוך ואם המחירים עולים הם נשארים עם אותם אחוזי רווח אוקי בוא נגיד שאני מסכים איתך אז תסביר לי מי הרוויח את כל מהלך העלייה הזה כדי שכחלון ירסק אותו. מה שאתה אומר הוא כזה: שגם אם הדירות יעלו עוד שלוש מאות אחוז מהרמות של היום וכחלון ירצה להוריד את מחירי הבתים גם אז היית אומר את מה שאמרת היום שהכבלנים יפשטו רגל אז מה ההבדל אם הוא יוריד את הדירות היום או בעוד שלוש שנים אתה אומר שאף פעם אסור להוריד את המחירים כי הקבלנים יפגעו. אתה יודע מה עד היום החזקתי ממך והיום אני יודע שאתה סתם נוכל לא קטן ואינטרסנט ממדרגה ראשונה ולכן כחלון יקרע אותכם.
  • 34.
    בלה בלה 06/05/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    ענך הבניה עומ על רווחים מאד קטנים- בולשיט. רווחים לא נורמליים! לחבר הורידו 3.3 מיל ל2.8 מיל בתמ"א 28 בחיפה ועוד ברווח עצום!
  • 33.
    לירן 06/05/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    צריך לבצע מכרזים על מחיר סופי לאוכלוסיה ללא דירה אחת בלבד, זאת הבעיה היחידה רק אוכלוסיה זו שאר השחקנים רק הרוויחו , שהמדינה תמכור קרקעות רק לקבלנים שמתחייבים למחיר סופי ושפוי ללקוח כך תהיה תחרות יהיו קבלנים וחברות בנייה שיסתפקו ברווחים הרבה יותר שפויים , המדינה מתחילה את השרשרת עי מכירת הקרקעות היא גם יכולה לסיים את השרשרת עי קביעת מחיר שפוי לאוכלוסיית הזכאים בלבד זוהי חובתה במצב שנקלענו אליו היום
  • 32.
    גיל 06/05/2015 12:02
    הגב לתגובה זו
    ירדו כבר גם 20 אחוז מספיק להתחלה עד 50 אחוז תוך 6 שנים. כולם ירוויחו מה שייקר זה הקרקע עלות מטר בנייה זה 4000 שח צריך יותר לבנות 1500000 דירות לשנה 4 שנים והסיפור הזה נגמר.
  • לא הבנתי, גם קבלנים יתמוטטו גם יבנו יותר ויותר זול? (ל"ת)
    אתה קוסם 06/05/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    שמואל 06/05/2015 11:58
    הגב לתגובה זו
    אני מציע לחלק מטפחות לניגוב הדמעות של הקבלנים !
  • 30.
    הומלס 06/05/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    שיקרס 1000 קבלנים ולא מיליון אזרחים...מי צריך אותכם גנבים
  • 29.
    גבי 06/05/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    כל הזבלים האלה שחגגוו מפחדים שיברח להם הרווחים.הבנקים הרוויחו מלארדים שיחזרו קצת. אותו דבר הזבל הזה. שיראה את חשבון הבנק שלו.ונראה כמה הוא הרוויח על הגב של הילדים שלנו.
  • 28.
    גדי 06/05/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    הייתם מאוד שקטים בשנים האחרונות.
  • 27.
    אבי 06/05/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    הם יירדו הרבה יותר מזה. מה שעלה 100% יכול לרדת 50%.
  • 26.
    קוזניצקי אין בעיה שתבנו ותרוויחו בכיף רק שכחתם ותתרעננו (ל"ת)
    לירן 06/05/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    הקבלן קוזניצקי היה נוסע לפני יותר מ12 שנים ברכב לינקולן (ל"ת)
    לירן 06/05/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    בא 06/05/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
    תחרות והרווח של הקבלנים שלנו רק יעלה .יש לפתוח את השוק לתחרות אמיתית .
  • 23.
    סרגיו 06/05/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    בעצם אסור למחירים ירדו הרי זה גורם נזק לקבלנים. ונזק לאנשים שלא יכולים לרכוש דירה לא מענייו אותו .
  • אנשיםשדים מושחתים מלידה ,אחד מעשר הוא כזה . (ל"ת)
    בא 06/05/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    בא 06/05/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    במקומך הייתי לובש קסדה קוזניצקי .
  • 21.
    רענן 06/05/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    לאברהם קוזינסקי מאוד מתאים המחירים הגבוהים של הדירות, המחירים היום הם פי שתיים ממה שהיו לפני כמה שנים. אז איך אותם קבלנים היתקיימו? והבנקים צריכים לקחת בחשבון שמחיר הדירות בבועה ולכן להפסיק לקתת משכנתאות מנופחות.
  • 20.
    דירות 06/05/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    השנים ופתאום ירידה של מעל 10& תהרוס את כולם.
  • 19.
    נוכלים כולם....רווחים קטנים ???? (ל"ת)
    אלי 06/05/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    כחלון כל הכבוד 06/05/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    אדון קוזניצקי היקר לא יקרה שום דבר לבנקים בגלל ירידה של אפילו 30% ואת זה המפקח על הבנקים בדק כבר. לגבי קבלנים משקפץ מעל הפופיק וקנה קרקעות מהמנהל במחירים מטורפים יצתרך או להוריד מחיר או לחפש פראיירים.
  • 17.
    רק ירידה של50% במחיר 06/05/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    הזירות של הקבלנים לא יודעת גבול.
  • 16.
    אתה אינטרסנט 06/05/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
    האם לא איכפת לך על זוגות הומלסים שאין להם קורת גג וגרים אצל ההורים
  • 15.
    נו באמת. ומה עם דורות של ממוטטים שהקבלים הרסו את עתידם? (ל"ת)
    דמעות קבלים...חה! 06/05/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    לירן 06/05/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    הרווח שלכם עצום ביחס לסטנדרט הבניה שאתם נותנים אתם התעשרתם על חשבון ההורים של הילדים והפכתם את שוק הנדלן לבורסה לניירות ערך הגיע הזמן שתרוויחו רק 200 אלף שקל על כל דירה מצוקמקת שאתם בונים במבנים של 20 30 קומות אם סלון בגודל של חדר וחדר בגודל של מחסן אני בטוח שאתה וחברך הקבלים אנשים מבוססים ועשירים ואני רוצה שהמבקר יבוק את זה אתם מפרסמים דוחות כספיים שעם כל המניפולציות שאתם עושים מוצגים רווחים של מיליונים
  • 13.
    אחד שמבין 06/05/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    אתם גוזרים עלינו קופון!!!!
  • 12.
    חשבונאות כתה א.כאילו דורשים מהם להוריד מחיר וההוצאה תשא (ל"ת)
    ר ללא שינוי.חחח 06/05/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    כשקבלנים יפשטו רגל זה יהיה יום חג (ל"ת)
    אורן 06/05/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    שעלה שתקתם לא שמענו מכם עכשיו תבלמו את הפה (ל"ת)
    לירן 06/05/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    גידי 06/05/2015 10:58
    הגב לתגובה זו
    יש גל ביקושים עולה שישאר בגדול לפחות לפחות 10 שנים. כדי לטפל בהיצע לא מספיק לעשות צעדים לא ברורים בקשר לקרקעות, אלא חייבים להגדיל את אחוזי הבניה בערים.
  • 8.
    סיפורי סבתא, מתח הרווחים אדיר, ראה שכר בתחום מאתמול (ל"ת)
    קורא 06/05/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קוזניצקי הכי חשוב זה שאתה וחבריך הקבלנים תתמוטטו (ל"ת)
    שונא קבלנים 06/05/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    למה לא נפלו לפני שנה שנתיים שלוש שהמחירים היו פחות 40% (ל"ת)
    איציק 06/05/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כלכלן 06/05/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    כחלון פשוט מנסה לבצע פיצוץ מבוקר של הבועה.
  • 4.
    רוי 06/05/2015 10:52
    הגב לתגובה זו
    הוא מתכוון לרווחים קטנים לאחר המרצדס?
  • 3.
    חרטטן, עוקב אחר דבריו כבר 3 שנים. לא ירידה ולא נעלי אדי (ל"ת)
    אסף 06/05/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אולי עדיף שהמדינה " תתמוטט",שיעזבו מעמד הביניים לחו"ל ! (ל"ת)
    ישראלי נדלניסט 06/05/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הם מפחדים (ל"ת)
    שש 06/05/2015 10:48
    הגב לתגובה זו
  • **** די לתמימות **** 06/05/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    כשהציבור האמין ששווה לשלם יותר, שנדלן רק עולה, ושמשכנתא זה לא יקר כי הריבית נמוכה - אז המחירים המריאו. כשהציבור יחשוב שדירה כבר לא רק עולה, הוא לא יהיה מוכן לשלם והכל יקרוס. הרי הכתובת היתה על הקיר ולא המצאנו בישראל את האופי האנושי והרצון להרוויח. כל אדם מוכן לשלם יקר אם ישכנעו אותו שמחר יהיה יותר יקר והוא יתעשר. אף אדם לא מוכן לקנות אפילו בזול, אם מחר יהיה יותר זול והוא יצא פראייר. היום משלמים רק 3% על שכר דירה לשנה שלמה, זה אומר שכל הציבור יתיישב על הגדר ברגע שתתחיל ירידת מחירים. אפילו קלה.
  • מסכים איתך- שכולם יחשבו שמי שקונה פראייר, המחיר יתרסק.. (ל"ת)
    בנצי 06/05/2015 16:53
אספת דיירים (X)אספת דיירים (X)

כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?

כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים 



עמית בר |
נושאים בכתבה ועד בית

דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה. 

טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין

במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש. 

בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.

בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש.  זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה,  הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.     


בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה. 


מה מייקר את דמי הוועד

הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.

הדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Yהדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Y

פטור ממשכנתא ל-5 שנים בהתחדשות עירונית בלוד; דירות 2 חדרים החל ב-1.72 מיליון שקל

רוטשטיין וציפחה ימכרו 133 דירות חדשות בלוד, עם פטור ממשכנתא לתקופה של עד 5 שנים לרוכשי הדירות מחיר דירת 3 חדרים החל מ- 2.05 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה רוטשטיין לוד

החברות רוטשטיין רוטשטיין -1.92%   וציפחה משיקות את השלב השני בפרויקט ההתחדשות העירונית LOV LOD. לקראת ההשקה, יצאו החברות במבצע מימון יוצא דופן, המעניק לרוכשי דירות בפרויקט חופש מהמשכנתא לתקופה של עד חמש שנים מרגע הרכישה.

פרויקט LOV LOD הינו פרויקט התחדשות עירונית ברחוב איינשטיין בעיר שהקמתו החלה לפני מספר חודשים ובמסגרתו נבנות 488 יחידות דיור חדשות בשני שלבים. עד כה, נמכרו בפרויקט למעלה מ-40 דירות. כעת כאמור מתחילה החברה בשיווק השלב השני של הפרויקט שכולל 133 דירות במגדל בן 23 קומות. בין הדירות שמוצעות למכירה, כיום, דירות בנות 2 חדרים בשטח של כ 68 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ-9 מ"ר, המוצעות למכירה במחיר של 1.72 מיליון שקל. דירות 4 חדרים בפרויקט בשטח של 106 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר מוצעות למכירה במחיר של החל מ-2.53 מיליון שקל. אכלוס הפרויקט צפוי להיות במחצית השניה של 2029.

הפרויקט ממוקם בלב העיר, במרחק הליכה מתחנת הרכבת, צירי תנועה ראשיים, מוסדות חינוך, פארקים וגינות ציבוריות, מרכזי תרבות ועוד. בלב המתחם תוקם חצר פנימית ירוקה וקומת מסחר לרווחת קהילת המגורים החדשה. כמו כן יכלול הפרויקט שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה לטובת דיירי המתחם, השכונה ותושבי העיר כולה.

המהלך נועד לתת פתרון ממשי לאתגרי המימון של משפחות צעירות ורוכשי דירות ראשונות ולהקל על הנטל הכלכלי בתקופת הבנייה והאכלוס. כמו כן, יאפשר למשפרי הדיור גמישות מירבית בעיתוי מכירת הדירה הישנה ללא לחץ. במסגרת המבצע, יינתן לרוכשים בפרויקט מימון בהיקף של עד 70% ממחיר הדירה ברכישה, וכן פתרון מימוני המאפשר לשלם רק 15% בחתימת החוזה, קבלת הלוואת קבלן ל 5 שנים. ההלוואה בתנאים ייחודיים לתקופה ארוכה מהמקובל בשוק. 

במסגרת הלוואת הקבלן מאפשרות החברות דחיית תשלומי המשכנתא לבנק, אשר יחלו רק שנתיים לאחר האכלוס, כשתשלומי הריבית בתקופה זו חלים על רוטשטיין וציפחה כך שהרוכשים נהנים מתקופת שקט כלכלי, ללא תשלומים כפולים. היתרה תשולם באמצעות הלוואת קבלן ומשכנתא נוספת, כשתשלום ההחזר בגינן יחל רק לאחר תקופת הפטור.