TV

"אסור להתפתות אחר בתים ב-30 אלף דולר בארה"ב - לא סתם המוסדיים בחוץ"

מנכ"ל CiTYR: "בית בארה"ב שונה לגמרי מבית בארץ, למשווק הישראלי אין אינטרס לדאוג אח"כ לנכס". היכן להשקיע? צפו בוידאו
לירן סהר | (47)
נושאים בכתבה CITYR נדלן

בשנתיים האחרונות חל שיפור משמעותי בשוק הבתים האמריקני ובשנה האחרונה עלו המחירים בכ-12%. האם המצב הזה יימשך? מה יקרה כשהריבית תתחיל לעלות?

אורי פריש, מנכ"ל משותף ב-CiTYR, מסביר ל-BizportalTV על המגמות הנוכחיות בשוק הבתים האמריקני ומסמן היכן להשקיע. צפו בוידאו

תגובות לכתבה(47):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 27.
    רואה הנבואה 08/02/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    מי זו החברה? איזה ניסיון יש להם בכלל? מאיפה גייסו את הכספים? מה הרקע של המנהלים? מי הם עובדי המכירות? הכל חרטה ,חברים. כולם יועצי סרק שדואגים אך ורק לעצמם !!
  • 26.
    למישהו יש ניסיון מצטבר עם CITYR? (ל"ת)
    מ 24/10/2014 08:32
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    סיימוןן בן דוד 11/10/2014 13:17
    הגב לתגובה זו
    מצב הנדל"ן בארה"ב מאד נזיל - נפילת -הבואה שהחלה לפני 5 שנים ממשיכה להכות שם ולא לקנות בתים בסכום שמדובר \ כי הם לא יביאו שום תשואה אלה איבוד כספים ומפח - נפש , ורובם בחורים נדחים שקשה למצוא - במפה ... \ יוסטון - טכסס היא אי חזק של נדל"ן , בניתי הום - טאון שם !
  • 24.
    יש גם בתים בדולר אחד בארה"ב, אבל צריך לשלם לשיפוץ ומסים (ל"ת)
    Moises 30/09/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    גיל 15/09/2014 20:39
    הגב לתגובה זו
    במהלך החצי שנה האחרונה ביצעתי 3 עיסקאות בעזרה של איש מקסים שמנהל לי את הנכסים ומצא את הבתים עבורי . ונכון שילמתי עמלה ואני משלם 10 אחוז לדמי ניהול , אבל יש גם אנשים טובים בדרך שמוצאים עבורך את הנכסים ועובדים איתך באמינות ושקיפות , אבל אין ארוחות חינם בהצלחה לכולם
  • 22.
    אילן 14/09/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    יש לקנות בתים בישראל בלבד במחירים מוזלים 600 אלף דולר לדירה לקונה הראשון אחר כך זה קופץ ל700 אלף דולר
  • ב"צמיכה"? מה זה? (ל"ת)
    אבי 03/10/2014 23:37
    הגב לתגובה זו
  • הוא התכוון בשמיכה,השוק הלך לישון, מסכן עייף (ל"ת)
    אופיר 26/10/2015 00:12
  • 21.
    ניר 31/08/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
    השוק בארה"ב מספק הזדמנויות השקעה טובות מישראל זה ברור לכל מי שפועל שם כבר שנים. אין ממש בטענה שמנסה המרואיין לצייר (אינטרסנטי כמובן) שלהשקיע בבניינים רבי יחידות עדיף על יחידת השקעה בבית פרטי צמוד קרקע.
  • בתים מקרטון 23/09/2014 08:24
    הגב לתגובה זו
    מכה קטנה ויש חור בקיר
  • 20.
    הסבר ירוד ומלא באינטרסים, היזהרו מהשקעות קבוצתיות. רק ב (ל"ת)
    שלומי 28/08/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    השוק בארץ נמצא הרבה מעל רמת מחיר הגיוני - יכול רק לרדת. (ל"ת)
    מנשה 26/08/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    danny 02/08/2014 09:11
    הגב לתגובה זו
    get a house for 10000 dolar and rent it for 1500 dolar per mounth
  • 17.
    משה שי יועץ נדל"ן 28/07/2014 10:18
    הגב לתגובה זו
    חוק יסודי בהשקעות בנדל"ן הוא השקעה קרובה,שניתן לפקח עליה מקרוב !!! נכסים זולים בארצות הברית,מצויים במתחמים שאין באים תעסוקה,כך שהסיכוי להשכיר את הנכס הוא קלוש !!! בברכה משה שי יועץ נדל"ן
  • משה צודק במליון אחוז (ל"ת)
    רואה הנבואה 08/02/2016 19:41
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    רון 25/07/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    אם היה בית טוב ב30,000 דולר בארה"ב הוא מזמן היה נחטף בארה"ב. לא קונים רכוש כאשר לא יודעים את כל הפרמטרים בקניה. בארה"ב חשוב לדעת:1. טופוגרפיה: קירבה למקורות מים עקב שיטפונות, נחלים תת קרקעיים, אדמות רטובות. 2. דמוגרפיה: אזור שבו ישנם מיעוטים למיניהם ( לא לבנים) ערכו נמוך עד לחסר ערך במיוחד עם ישנה אלימות ברחובות. אם הבית נמכר בחיסול או ברחוב שבתים חוסלו לא שווה גם 30,000, כי לא יקבל שרותים עירוניים אך יחוייב לשלם עבורם. השרות העירוני: אם אין בתי ספר באזור ללא אלימות וחינוך על רמה תקין שוכרי נכס כזה הם מיעוטי יכולת שיהרסו ולפני שישלמו שכר דירה יברחו. משטרה: פיקוח מהיר ורציף על הרחוב. יש הרבה מקומות שגם משטרה לא מתערבת אם תזעיק. ועד הרבה נושאים הקשורים בחוק. קנית ב 30,000 לא זכית, יצאת פראייר.
  • 15.
    ערן 17/07/2014 09:20
    הגב לתגובה זו
    "אם זה כזה משתלם ..למה אתה לא קונה את זה " ? ציטוט מבחור מאוד חכם ש"הציעו" לו להתקין מערכת סולארית על הגגות ....הגאון אמר להם ..בוא נעשה עסק..אתם אומרים שזה מניב הון ..אני אומר שאני לא צריך הון. אני אשכיר לכם את השטח ואתם תשימו את הפאנלים ותרוויחו מזה . נחשו מה הייתה התשובה .
  • א. 05/08/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    בשנת 2008 עשיתי קורס איביי במכללת קליקים. חלק גדול מהתלמידים בכיתה באו עם הגישה שלך. (לא ברור לי בשביל מה באו לקורס בכלל, אבל זה נושא אחר) כל הזמן פיקפקו במדריך, ושאלו ״אם זה כזה טוב, למה הוא מלמד פה? למה הוא לא עושה בעצמו״. בסופו של דבר הם לא עשו כלום. אני ניסיתי, ויישמתי לאט לאט את מה שנלמד. הגעתי למכירות של כ50,000 דולר בחודש עם רווח של בין 7-10% בחצי שעה התעסקות ביום. את המדריך זה לא הפתיע. גם אני לא מבין למה הוא מלמד. העניין הוא שזה לא משנה למה הם ״לא עושים את זה״. משנה האם אתה יכול לעשות ולהצליח. זה כמו לשאול מישהו מדוע הוא מוכר את הרכב. הרי הוא לא יגיד לך את האמת אם זה ימנע ממך לקנות.
  • ציפציף 07/10/2014 04:52
    הבנתי מאנשים שזה לא כול כך פשוט להוציא כסף מתחומי ארה"ב,יש להם חוקים נוקשים בזה,איך מוציאים?
  • Niv 25/08/2014 12:55
    ebay is a hell of hard work of many hours in a day. Especially for those who succeed. I can only assume that you lied about your story
  • אמיר 05/08/2014 08:15
    הגב לתגובה זו
    אחר כך אתה מתחיל להרוויח.
  • יש חברות שעושות את זה היום!!! (ל"ת)
    ארז 21/07/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    גל 17/07/2014 08:07
    הגב לתגובה זו
    אם היועצים יודעים וממליצים לקנות בתים למה הם לא קונים לעצמם
  • 13.
    כך אני עשיתי 10/07/2014 08:35
    הגב לתגובה זו
    קניתי בית בשכונה חדשה לחלוטין באריזונה שב2008-2009 נטשו אותה 60% מהדיירים שהחזירו את הבתים לבנק. מחיר הבית בעת הבניה ב2007 היה 162K עם פיתוח מלא. אני קניתי אותו מהבנק בשיא השפל דרך מתווך ב2009 ב47K. וב2013 מכרתי אותו as is ב 154K. עם קצת השקעה הייתי יכול להרוויח 10K יותר, אבל רציתי לעשות עיסקה מהירה. צריך להתייעץ ולקבל מידע מהימן היכן לקנות ובעיקר מתי למכור. זה כסף נטו כי אני לא אזרח אמריקאי והשלטונות כאן שלא נותנים לחיות יכולים לשכוח ממני...
  • 12.
    ככל שהסביבה מוזנחת אקולגית וחברתית,כך המחירים בה נמוכים (ל"ת)
    333 05/07/2014 08:49
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פשוש 04/07/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
    ההצעה של הרב הייתה אל תקנה נכס איפה שרגליך לא עומדות.פירוש שנכס קונים רק במקום שאתה חי ויכול לטפל ולא במדינה שאינך חי בה.אני שמעתי והצלחתי חברי לא שמע והפסיד...
  • גם דנקנר התייעץ ברבנים... (ל"ת)
    עורב 30/08/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    נתנייתי 03/07/2014 08:21
    הגב לתגובה זו
    קשה פה לחיות אבל מולי צצים בתים ומגדלים וכל דירה שווה אפילו אם תשכירו בחצי מחיר עדיין תשמרו על ערך כספכם ואת שאר הצרות של נתניה תשאירו לוותיקים כמוני לסבול :-) עדיף מלהשקיע עד ארצות הברית שרק נסיעה לשם עולה הון. בהצלחה ואני לא מתווך אלא סתם נתנייתי שנהנה לקרוא הכתבה ולהקשיב לדיעות. תודה.
  • 9.
    עדיף לשלם 2 מיליון על דירה בתא חח פטתי (ל"ת)
    V 02/07/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רחל 28/06/2014 10:25
    הגב לתגובה זו
    מזה 5 שנים אנחנו קונים ומשווקים בתים בערך של 30-50K. הבתים נבחרים בקפידה . השכונות הנבחרות בהתאם לאחוזי הפשיעה, רמת בתי הספר וערך הבתים לפני 2008. כל הנכסים השביחו עם השנים ושכר הדירה עלה מ 600 $ לנכס ל - 800$ לנכס . אנחונ מלווים את הקונים ביעוץ וניהול הבית. תשואה של 8-12% נטו לאחר כל ההוצאות והמיסים. חברתנו היא חברה משפחתית קטנה , והשרות שאנחנו נותנים בהתאם. כולל פתיחת ITIN , יועץ מס, מנהל נכס מקומי, בחירת הבתים וניהול שוטף. ממש כמו לבן משפחה.
  • רויטל 21/07/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    רחל, אפשר לקבל פרטים ממך? כיצד ניתן ליצור קשר איתך? האם את אזרחית שחיה שם?
  • אז מדוע אתם לא משקיעים בעצמכם אלא שולחים אחרים ? (ל"ת)
    לא נותן לעבוד עלי 20/07/2014 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רפי מזרחי 16/06/2014 19:10
    הגב לתגובה זו
    אני מאד מעריך את אורי פינש. הוא והצוות שלו עושים עבודה מצויינת בנישה שלהם. אבל אני לא מסכים איתו עם המשפט "אסור להתפתות אחר בתים ב-30 אלף דולר בארה"ב". אני מכיר אנשים שמרוויחים תשואה מאד גבוהה של דו ספרתית מבתים בשכונות חלשות ובמחירים כאלה. מה שכן הם לוקחים בחשבון שהשוכרים האלה אינם משלמים באופן סדיר והניהול שלהם קשה ועם זאת עדיין התשואה גבוהה. עם זאת מי שמעדיף מוסר תשלומים גבוה כמו המוסדיים צריך לקחת בחשבון שעלות ההשקעה תהיה גבוהה לכיוון ה 80K לפחות והתשואה נמוכה מ 8% נטו ללא חישוב מיסוי. למען ההדגמה אפשר להשוות בין השקעה במרכז ת"א לבין השקעה בשדרות בשכונה חלשה. מה עדיף? כל אחד שרוצה להשקיע בנדל"ן בארה"ב עם זה בבית ועם זה במתחם מגורים צריך להבין מה הסיכויים והסיכונים בהשקעה. ההצלחה מגיעה עם הידע ועם מיקוד והתמקצעות בנישה שנבחרה. כתבתי מדריך שלם להשקעות נדל"ן בארה"ב http://rafimizrahi.ravpage.co.il/GetMadrich?source=Biz שיהיה בהצלחה רפי מזרחי האקדמיה לנדל"ן בארה"ב
  • 6.
    לך לנמלה עצל 16/06/2014 18:04
    הגב לתגובה זו
    אתה מתייחס לגופים המוסדיים כאילו הם המשגיחי כשרות בעולם ההשקעות. 1. אתה מדבר על אותם מוסדיים שאחראים להשקעה באג"ח ללא בטחונות שמחקו מיליארדים. 2. אתה מדבר על אותם מוסדיים שאישרו משכורות עתק למנהלים שכירים שהביאו תשואות עלובות למשקיעים בחברות שהם מנהלים. אתה פיון של המוסדיים וזה ניכר בחיוך המאולץ שלך.
  • הדובר נראה לא אמין, חלקלק כזה (ל"ת)
    אחד יקר 08/02/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
  • דוד 15/09/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    הגופים הציבוריים הוכיחו את עצמם כקזינו במדינה נידחת שנוהלה ע"י נבלים ברשות החוק. אין כל הבדל בן דנקנר תשובה ואחרים שבצעו מורטוריום על כספים שהימרו עליהם לבין כנופית מאפיה מימיו של לנסקי ולאקי לוצ'יאנו
  • אסף ריגר 23/06/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    אתה כנראה צודק ביחסך למוסדיים. אבל מה שהוא אומר זה שהמוסדיים מסמנים למשקיע הקטו לאן כדאי להסתכל. זה הכל. הוא לא מקדם את המוסדיים, אלא עושה שימוש שידע שלהם. זה דבר נבון מאד לעזות
  • 5.
    אבי 16/06/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
    מי יודע מה הסיפור עם המניה הזו למה הירידות אתמול והיום ? תודה
  • 4.
    אין ספק עדיל לקחת משכנתא על 2M בארץ ולהרוויח כאן 5K (ל"ת)
    פרייארים ללא גבולות 16/06/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יופיטר שוקי הון 16/06/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    שכר דירה ומשכנתא!! שלא יעבדו עליכם אין מה לחפש במשק מדינות ארצות הברית לעת עתה ואני מדגיש לעת עתה
  • חנוך זינגר 23/06/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    אתה צודק, אבל אם בחרת נכס להשכרה באיזור עמוס במעסיקים שונים וחזקים, תמיד יהיו לך שוכרים. זה המפתח, ואז כמובן ניהול איכותי
  • 2.
    הנדלן האמריקאי במיתון....אל תתפתו....חרם הכסף (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 16/06/2014 10:10
    הגב לתגובה זו
  • קצת שכל 16/06/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    מה אתה מציע לאנשים במקום? האם יש לך אינטרס כלשהו? מה זה הנדלן האמריקאי? זה בגודל של חנות מכולת? לא, מדובר במאות שווקים שונים. ניכר מתשובתך אחת מ2 אפשרויות או שאינך מכיר את התחום ואז אני חושב שאל לך לייעץ במה שאינך מכיר. או שיש לך אינטרס כלשהו ואז השאלה מה אינטרס שלך?
  • שרון 16/06/2014 14:27
    שום אינטרס- רק שילם כסף לכתבה בביז .בעיה?
  • 1.
    רגולציה = שחיתות! 16/06/2014 10:09
    הגב לתגובה זו
    עוקצים משקיעי ריטייל תמימים!
  • אלון ב 23/06/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
    חשוב שאם נעקצת אישית על ידי חברה כלשהי תספר על זה לכל העולם. אבל אם לא, אולי לא כדאי להשמיץ?
  • האמא של הפריארים תמיד בהריון ! (ל"ת)
    אבן פינה 18/08/2014 13:39
נדל"ן

יש לכם 200 אלף שקל? הנה 6 אפשרויות השקעה בנדל"ן עם תשואה של עד 9% בשנה

מה עושים עם הכסף כשמחירי הדירות גבוהים, בנק ישראל מגביל את המשכנתא, ואין ריבית מהכסף בבנק? צפו ב-6 אופציות בולטות
לירן סהר |

הריבית הנמוכה במשק, אשר הופחתה ביום ב' השבוע ב-0.25% לרמת שפל של 0.5%, הפכה את ההשקעה בפיקדונות ובאג"חים ממשלתיים ללא רלבנטיות. כמו כן, רכישת דירה באזור המרכז הפכה לבעייתית בשנה האחרונה בשל הקשחת תנאי המשכנתאות למשקיעים, שאינה מאפשרת ליטול משכנתא בהיקף הגבוה מ-50% משווי הנכס. בנוסף, התייקרות הדירות באזור המרכז הפחיתה את התשואה הממוצעת משכירות לרמה מקסימאלית של 3.5%-4%. אך למרות המצב המורכב, מתברר שישנן מספר אופציות השקעה שעשויות להניב תשואה נאה. Bizportal בחן 6 אלטרנטיבות השקעה בנדל"ן בסכום של כ-200 אלף שקל ואת התשואות שניתן להשיג: 1. רכישת דירה עם זינוק של למעלה מ-70% במחירי הדירות ב-5-6 השנים האחרונות, עסקה במחיר הזה נשמעת דימיונית, אפילו כהון עצמי והשלמה עם משכנתא. עם 200,000 שקל ניתן לרכוש דירה בלוד במחיר של עד 800,000 שקל. שבי שניאורסון, זכיינית אנגלו סכסון לוד אומרת שדירת 4 חדרים ברחוב אריה רובין בשכונת משמר נוף, בקומה הראשונה , עם מעלית, מוצעת למכירה תמורת 760,000 שקל. המשמעות היא ש -200,000 השקלים מהווים כ-27% ממחירה כאשר את ייתרת הסכום, ייקח המשקיע מהבנק במשכנתא. דירה כזו ניתן להשכיר למשפחה במחיר של כ-3000-3200 שקל לחודש והיא תניב תשואה שנתית של כ-5%. שניאורסון מסבירה כי בסכום של 200,000 שקל, המשקיע מקבל בעצם הכנסה חודשים קבועה מעבר לזה, ערך הנכס עולה בגלל שהמחירים באזור זה עוד לא מיצו את עצמם. "בסביבת השכונה בניה חדשה, המחירים גבוהים יחסית. דירת 4 חדרים חדשה לצורך ההשאה נמכרת באזור זה במחיר של 1.1-1.2 מיליון שקל". 2. רכישת חנות אלון קיסלסי, זכיין אנגלו סכסון נצרת עילית, אומר שבסכום זה ניתן לרכוש חנות בשטח 27 מ"ר באזור השוק המחודש במגדל העמק. "לאחרונה עיריית מגדל העמק השקיעה, שיפצה והפכה את השוק ומחירי שטחי המסחר בסביבתו עולים בהתמדה. אם ניקח את אותה חנות בשטח של 27 מ"ר בתמורה ל- 200,000 שקל- אין צורך בלקיחת משכנתא במקרה זה- נוכל להשכיר אותה במחיר של 1,500 שקל לחודש, תשואה שנתית של 9%". 3. רכישת משרד "משקיע שיש בידו סכום של 200,000, יכול לרכוש משרד חדש, ברמת מעטפת, למשל בחולון בבניין משרדים שכל משרדיו מוצעים למכירה, שמוקם בימים אלו בסמוך למתחם עזריאלי", אומר אסף עטיה, מנכ"ל חברת מעוף יועצי נדל"ן. "מדובר במשרד בשטח של 60 מ"ר, שעלותו 550,000 שקל. כמובן שאותו משקיע יאלץ לקחת משכנתא בגובה של 350,000 שקל. דמי השכירות הצפויים ינועו בין 3,500-4,000 שקל לחודש. משרדים מסוג זה בפרויקט מושכרים עבור בעלי מקצועות חופשיים כגון עורכי דין ורואי חשבון וכו'. מדובר בתשואה שנתית של כ- 8.5%". 4. רכישת חניה בבניין משרדים אסף עטיה מסביר כי מחיר ממוצע למקום חניה בתל אביב הוא כ- 100,000 שקל וניתן להשכיר אותו במחיר של בין 600-700 שקל לחודש מה שמהווה תשואה של כ- 8%. זה אומר שמשקיע יכול לקנות שני מקומות חניה. "למותר לציין כי מקום חניה בתל אביב הוא מוצר די נדיר, כי בדרך כלל החניות בבניינים מוצמדות למשרדי השוכרים". 5. השקעה בנדל"ן בארצות הברית במדינה קיים שוק גדול ופעיל של רכישה ומכירה של מתחמי דירות למגורים המיועדות לשוכרים, מתחמים המוגדרים כ-Multi-Family. בעסקה מסוג זה ניתן ליהנות ממספר אלמנטים שאינם נגישים למשקיע בודד קטן. גידור הסיכון מאפשר למנף את ההשקעה בעזרת קבלת משכנתא בריבית נמוכה וקבועה, דבר שמייצר הכנסה נוספת למשקיע. נכסים מסוג זה מנוהלים על ידי חברת ניהול מקצועית הפועלת למיצוי תשואה בעזרת אכלוס, גביה והורדת הוצאות, והם עסק לכל דבר ועניין. אורי פריש, מנכ"ל משותף בחברת CITYR, אומר: "השקעה כזו יכולה להניב תשואה תזרימית גבוהה תוך הקטנת החוב - כך שמאחר שההוצאות של הנכס כוללות גם תשלום קרן המשכנתא, המשקיע למעשה מגדיל בכל שנה את אחוזי האחזקה שלו בנכס. המשמעות היא שגם אם הנכס יימכר לאחר מספר שנים באותו מחיר בו הוא נרכש, הרווח למשקיע ישקף תשואה נוספת של עוד 3-6% בשנה. שיפור בביצועי הנכס עשוי להעלות את שוויו ולאפשר מכירה ברווח הוני משמעותי, גם ללא עליית מחירים כללית בשוק". כך לדוגמא רכשה חברת CITYR בניין מגורים בן 246 דירות באיסט אורנג' ניו ג'רזי ביחד עם משקיעים ישראלים. הנכס נרכש ב-9.7 מליון דולר, כאשר 75% מההון הגיע ממימון של בנק אמריקאי למשכנתאות, ו25% מ-CITYR ומשקיעים שהצטרפו אליה. הנכס שנרכש בשלהי שנת 2012 מניב למשקיעים כ 9% תשואה שנתית עד היום. כלומר, אדם שהשקיע 200,000 שקל קיבל כ- 18,000 שקל לשנה. בתוספת תחשיב תשלומי קרן המשכנתא התשואה עומדת על כ-15% בשנתיים. 6. השקעה ישירה בשוק ההון "שוק ההון מהווה פלטפורמה למשקיעים פוטנציאלים אשר מעוניינים להשקיע את כספם בענף הנדל"ן ובעיקר למשקיעים בסדר גודל בינוני עד קטן", אומר שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI. אפשרות אחת להשקעה בשוק ההון לדבריו הינה במדד ת"א נדל"ן 15. מדד זה מורכב מחברות הנדל"ן הגדולות במשק ומאפשר למשקיע להיות חשוף לכל תחומי הנדל"ן בארץ ובחול. מדד הנדל"ן עלה פחות מאחוז מתחילת השנה ובכ-8 אחוז במהלך השנה האחרונה. אפשרות שנייה היא לפצל את ההשקעה ולהשקיע בחברות ספציפיות כל משקיע בהתאם לתחום שהוא מאמין בו. לדוגמא, מי שמאמין בתחום המסחר והקניונים יכול להשקיע ב-עזריאלי קבוצה, ביג ומליסרון שמניותיהן עלו ב-5% , 22%, ו-10% במהלך השנה האחרונה. היתרון בהשקעה בחברות נדל"ן מניב מובילות, אשר נהנות משכר דירה קבוע הוא היכולת שלהם לחלק דיבידנדים לבעלי המניות שלהם באופן שוטף ולאורך זמן. תשואות הדיבידנד של חברות הנדל"ן מניב תשואות נאות של בין 3% ל- 6% וזאת כמובן בנוסף לעליה פוטנציאלית בשער המניה. אפשרות שלישית וסולידית יותר היא השקעה באגרות החוב של החברות. ישנן חברות נדל"ן מובילות אשר מאופיינות בסיכון נמוך. על ידי קניית אגרות החוב של חברות אילו המשקיע ייהנה מתשואה שנתית קבועה בשיעור של 2%-4% צמוד למדד כלומר תשואה ריאלית של 4%-6% תלוי בחברה ובסוג אגרת החוב. מבחינת סיכוי/סיכון אנחנו מעדיפים להשקיע במניות חברות הנדל"ן מאשר להשקיע באגרות החוב שלהן כיוון שבטווח הארוך עליית ריבית יכולה לגרום להפסדי הון למשקיעי אגרות החוב בעוד שמהלך זה כנראה ילווה בנתוני מקרו חיוביים כמו עלייה בצריכה הפרטית ובאינפלציה שייתנו רוח גבית למניות חברות הנדל"ן. כתבות מעניינות נוספות: קונים דירה בפרויקט תמ"א 38? דברים שחייבים לדעת לפני שלוקחים משכנתא גוזלן: "מלחמת לבנון השנייה פגעה מאוד בתוצר" - איך מבצע צוק איתן ישפיע?