נובוקיור פספסה את צפי ההכנסות, פגעה בשורה התחתונה. ברבעון הבא - צופה ההיפך
חברת נובוקיור NOVOCURE הישראלית המפתחת מכשור רפואי לטיפול בזני סרטן אגרסיביים סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של 0.25 דולר למניה (או כ-26.6 מיליון דולר), זאת לעומת התחזיות שעמדו על הפסד של 0.3 דולר למניה. אשתקד הפסידה החברה 0.13 דולר למניה.
הרבעון מציג שיפור של כ-16.6% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. ברבעון הקודם הציגה החברה הפסד של 0.23 דולר למניה, כאשר התחזיות עמדו על הפסד מתואם של 0.14 דולר למניה. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים הציגה החברה שני דוחות בהן עקפה את תחזיות הרווח.
מנגד, דווקא בשורה העליונה הציגה החברה פספוס, כאשר דיווחה על הכנסות של 131 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי ירידה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל, כאשר השוק ציפה להכנסות גבוהות יותר בקרוב ל-3%. ברבעון המקביל הכניסה החברה 133.6 מיליון דולר.
ובחלוקה לאוזרים - ארה"ב,EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), ויפן תרמו כ-102.7, 14.3 ו-7.9 מיליון דולר בהתאמה. ההכנסות בסין הסתכמו ב-6.2 מיליון דולר. החברה מנמקת את הירידה בהכנסות בעקבות גידול במספר התביעות שאזרחים אשר מקבלים ממנה טיפול שאושרו ברבעון האחרון.
- נובוקיור: תוצאות חיוביות בניסוי לטיפול בסרטן הלבלב; המניה קופצת
- נובוקיור קיבלה אישור FDA לטיפול בסרטן; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שולי הרווח ברבעון עמדו על כ-77%. הוצאות המחקר ברבעון האחרון עמדו על כ-52 מיליון דולר, גידול של 8% מהרבעון המקביל. החברה השקיעה סכום של כ-41.4 מיליון דולר במכירות ובשיווק ברבעון הנוכחי, גידול של כ-27% לעומת אשתקד. ההוצאות המנהלתיות הסתכמו בכ-32.5 מיליון דולר, גידול של 4% אשתקד.
ה-EBIDTA המתואם עמד על כ-4.4 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון החזיקה החברה כ-970.3 מיליון דולר.
נובוקיור איבדה מאז תחילת השנה קרוב ל-10% ממחיר המניה שלה, זאת לעומת מדד ה-S&P500 שצנח בקרוב ל-20% באותה תקופה.
ומה בהמשך?
החברה צופה כי את הרבעון הרביעי של השנה תסיים עם הפסד של 0.32 דולר למניה, והכנסות של 136.5 מיליון דולר. בעוד האנליסטים צופים לה הפסד של 0.3 דולר על הכנסות של 130.6 מיליון דולר. בנובוקיור צופים כי תסיים את השנה הפיסקלית הנוכחית עם הפסד של 0.89 דולר למניה על הכנסות של 550 מיליון דולר. ההכנסות צפויות להיות מעל קונצנסוס האנליסטים ל-540.9 מיליון דולר, אבל מנגד גם ההפסד שכן האנליסטים צופים הפסד של 0.81 דולר למניה.
נתונים אלו ישפיעו כאמור על הכיוון אותו תיקח המניה בשבועות ובחודשים הקרובים. נתון נוסף שישפיע על הכיוון הזו הוא השינוי בתחזיות של החברה מבחינת השורות העליונות והתחתונות בהמשך.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בכך, משווים את נובוקיור לחברת רפואה נוספת, Pediatrix Medical Group (MD), שטרם דיווחה על תוצאות הרבעון שלה. החברה צפויה לפרסם את הדוחות ביום חמישי הקרוב, והתחזיות מראות כי האנליסטים צופים רווח של 0.53 דולר למניה והכנסות של 513 מיליון דולר. פדריאטיקס שינתה את תחזיות הרווח שלה ב1.7% בחודש האחרון. דבר זה מציג כיצד שינויים בתחום בכלל, ושינויים בתחום הרפואה בפרט – ישפיעו לא רק על חברה ספציפית אחת, כי אם על כולן.
נובוקיור מפתחת ציוד אונקולוגי עבור חולי סרטן במטרה להאריך את אורך ולהגיד את איכות החיים שלהם. בכך מתמקדת החברה בסוגים מאוד ספציפיים של גידולים סרטניים כמו גליובלסטומה, גידול המוח האלים והנפוץ ביותר, סרטן ריאות בדרגה רביעית אשר נחשב לרוב קטלני מכיוון שהוא מפיץ גרורות לכל חלקי הגוף, וסרטן מאוד ספציפי של המעיים.
את הטיפול בכל סוגי הסרטן השונים עושה החברה באמצעות שימוש בקסדה מיוחדת בשם TTF (Tumor Treating Field) אשר מקרינה אותות אלקטרומגנטיים ומונעת לכאורה מהגידולים הסרטניים להמשיך להתפתח.
החברה הוקמה בשנת 2000 בישראל ומרכז הפיתוח שלה נמצא כאן. החברה נסחרת בניו יורק במחיר של 70.06 דולר למניה. החברה נסחרת לפי שווי של 7.35 מיליארד דולר.
- 1.יוני 30/10/2022 22:26הגב לתגובה זוכתוב בכתבה " החברה מנמקת את הירידה בהכנסות בעקבות גידול במספר התביעות שאזרחים אשר מקבלים ממנה טיפול שאושרו ברבעון האחרון." למה יש גידול בתביעות? מה הסיבה העיקרית לתביעות? האם מבטיחים משהו שאין לו כיסוי? ייתכן שמשקרים בתמורה למכירות?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
