נראה רע: המדד בשנחאי התרסק ללא מעצורים, הנפט מתחת ל-30 דולר
לאחר יומיים של עליות במזרח אסיה, השווקים שוב צוללים: מדד שנחאי הסיני צלל הבוקר (ג') 6.4% וסגר בשפל חדש. הניקיי צנח בשיעור של 2.35%. כל זאת, על רקע הסגירה השלילית אמש בוול-סטריט, וכשמחיר הנפט ממשיך לאבד גובה.
נזכיר כי נוהל 'מפסק הזרם האוטומטי' כבר לא פועל בשנחאי - כך שהמסחר לא ננעל טרם זמן הסגירה, ובעצם 'לא היה גבול' לשיעור בו יכול המדד לצלול.
שנחאי -0.7%
ניקיי 225 -0.9%
האנג סנג -0.04%
- אסיה מגיבה בעליות לראלי בוול סטריט; עליות גם בחוזים
- עליות קלות באסיה; יציבות בחוזים אחרי עליות חדות אמש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קוספי
ביומיים האחרונים דווקא נצבעו המסכים במזרח בירוק, כשהניקיי היפני בולט לטובה עם תיקון מעלה של מעל ל-6.8%. גם שנחאי עלתה ב-2% ביומיים אלו, והקוספי זינק בכ-5%.
נציין כי עליות השערים של אתמול (יום ב') חלו בזמן שמחיר הפט נסחר בעליות - וירד רק לאחר הנעילה במזרח. זו הסיבה שאסיה נצבעה אתמול בירוק, בעוד בורסות כל העולם חזרו לרדת - והיום מגיע תיקון מסויים.
- 5.אורן הגדול 27/01/2016 02:00הגב לתגובה זומה קורה אסייתים ? ברור שהמדד בשנגחאי יתרסק זה היה רק עניין של זמן, הרי הסינים מתקמצנים על איכות בנייה ובגלל זה גם המוצרים מהאיביי מתפרקים אז עכשיו גם המדד התרסק. אם יש להם שכל שיעצרו את המרדף אחרי הכסף וילכו לפרק קערת מרק ראמן של אהרוני- כל הצדדים ירוויחו. יאללה הלכתי להתקשר ליאו מינג שימשוך בחוטים שם.
- 4.שום דבר לא נראה רע - כמו כאן....אפשר להרגיע !. (ל"ת)א.א 26/01/2016 11:24הגב לתגובה זו
- 3.tch 26/01/2016 10:38הגב לתגובה זוומעסיק מלגזנים במחיר מגזם כמו סעיד אם שכר של יותר מי 6 משכורות של מלגזנים והפועל הפשוט מפטרים כך הנהלה תיפול בפח לא לצעוק על אפסדים אפוה יעלות של המפעל מחרו מגרשים בסוף המפעל יסגר רק בגלל זה
- 2.תקוה 26/01/2016 10:25הגב לתגובה זולעיתים הכותרות יוצרות את הפאניקה במשך היום יכול לבוא שינוי במחירי הנפט ואז הכותרת תזעק לכוון ההפוך
- 1.יוסף 26/01/2016 09:27הגב לתגובה זועכשיו כשהנפט בתחתית צריך לחשוב איזה חברות מושפעות ממחיר הנפט ואחת מהן היא אל על שבסיס הרווחיות שלה זה מעלות הדלק זה הזמן להשקיע באל על היא שווה הרבה בזמן זה
- וואא,אתה תותח אחי :)) (ל"ת)יאיר 26/01/2016 12:05הגב לתגובה זו
- אחד שאין לו אלעל 26/01/2016 10:07הגב לתגובה זומקסימום אחד שמושקע באלעל. אלעל עשתה את הסיבוב שלה על הנפט. עכשיו היא יכולה רק לרדת.
- אתה טועה אל על תגיע שוב ל 300 ואולי תחצה (ל"ת)מומחה 26/01/2016 10:39
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -5.06% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
