נראה רע: המדד בשנחאי התרסק ללא מעצורים, הנפט מתחת ל-30 דולר
לאחר יומיים של עליות במזרח אסיה, השווקים שוב צוללים: מדד שנחאי הסיני צלל הבוקר (ג') 6.4% וסגר בשפל חדש. הניקיי צנח בשיעור של 2.35%. כל זאת, על רקע הסגירה השלילית אמש בוול-סטריט, וכשמחיר הנפט ממשיך לאבד גובה.
נזכיר כי נוהל 'מפסק הזרם האוטומטי' כבר לא פועל בשנחאי - כך שהמסחר לא ננעל טרם זמן הסגירה, ובעצם 'לא היה גבול' לשיעור בו יכול המדד לצלול.
שנחאי -0.21%
ניקיי 225 -0.1%
האנג סנג 0.13%
- אסיה מגיבה בעליות לראלי בוול סטריט; עליות גם בחוזים
- עליות קלות באסיה; יציבות בחוזים אחרי עליות חדות אמש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קוספי
ביומיים האחרונים דווקא נצבעו המסכים במזרח בירוק, כשהניקיי היפני בולט לטובה עם תיקון מעלה של מעל ל-6.8%. גם שנחאי עלתה ב-2% ביומיים אלו, והקוספי זינק בכ-5%.
נציין כי עליות השערים של אתמול (יום ב') חלו בזמן שמחיר הפט נסחר בעליות - וירד רק לאחר הנעילה במזרח. זו הסיבה שאסיה נצבעה אתמול בירוק, בעוד בורסות כל העולם חזרו לרדת - והיום מגיע תיקון מסויים.
- 5.אורן הגדול 27/01/2016 02:00הגב לתגובה זומה קורה אסייתים ? ברור שהמדד בשנגחאי יתרסק זה היה רק עניין של זמן, הרי הסינים מתקמצנים על איכות בנייה ובגלל זה גם המוצרים מהאיביי מתפרקים אז עכשיו גם המדד התרסק. אם יש להם שכל שיעצרו את המרדף אחרי הכסף וילכו לפרק קערת מרק ראמן של אהרוני- כל הצדדים ירוויחו. יאללה הלכתי להתקשר ליאו מינג שימשוך בחוטים שם.
- 4.שום דבר לא נראה רע - כמו כאן....אפשר להרגיע !. (ל"ת)א.א 26/01/2016 11:24הגב לתגובה זו
- 3.tch 26/01/2016 10:38הגב לתגובה זוומעסיק מלגזנים במחיר מגזם כמו סעיד אם שכר של יותר מי 6 משכורות של מלגזנים והפועל הפשוט מפטרים כך הנהלה תיפול בפח לא לצעוק על אפסדים אפוה יעלות של המפעל מחרו מגרשים בסוף המפעל יסגר רק בגלל זה
- 2.תקוה 26/01/2016 10:25הגב לתגובה זולעיתים הכותרות יוצרות את הפאניקה במשך היום יכול לבוא שינוי במחירי הנפט ואז הכותרת תזעק לכוון ההפוך
- 1.יוסף 26/01/2016 09:27הגב לתגובה זועכשיו כשהנפט בתחתית צריך לחשוב איזה חברות מושפעות ממחיר הנפט ואחת מהן היא אל על שבסיס הרווחיות שלה זה מעלות הדלק זה הזמן להשקיע באל על היא שווה הרבה בזמן זה
- וואא,אתה תותח אחי :)) (ל"ת)יאיר 26/01/2016 12:05הגב לתגובה זו
- אחד שאין לו אלעל 26/01/2016 10:07הגב לתגובה זומקסימום אחד שמושקע באלעל. אלעל עשתה את הסיבוב שלה על הנפט. עכשיו היא יכולה רק לרדת.
- אתה טועה אל על תגיע שוב ל 300 ואולי תחצה (ל"ת)מומחה 26/01/2016 10:39
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע
ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030
השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.
עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31% בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.
אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
מיליארדר בין לילה
ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.
בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותטסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
טסלה Tesla 1.27% קרובה, יותר מאי פעם, ליעד אליו היא שואפת כבר שנים: הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בהשגחת נהג. לפי ניתוח חדש של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר, הגרסאות האחרונות של תוכנת Full Self-Driving (FSD) מצביעות על קפיצה משמעותית בביצועים, מגמה שעשויה לאפשר לחברה להסיר נהגים מפקחים מניסוי הרובוטקסי שלה באוסטין.
הניתוח מבוסס על נתונים שנאספו על ידי FSD Community Tracker, אתר עצמאי המנטר את ביצועי המערכת. המדד המרכזי שנבחן הוא מרחק ממוצע עד ל”התנתקות קריטית”, אירוע שבו הנהג צריך להשתלט על הרכב באופן מיידי. לפי הנתונים, לאחר השקת גרסה 14.1.x באוקטובר, המרחק זינק מ־710 ק"מ ליותר מ־14,800 ק"מ. מדובר בשיפור הגדול ביותר שנמדד בארבע שנות איסוף נתונים. בפייפר סנדלר מציינים כי למרות שהגרסה העדכנית יותר, 14.2.x, הראתה ירידה מסוימת בביצועים, מגמה זו עשויה להשתנות עם הצטברות נתונים נוספים בשבועות הקרובים. בחברה מעריכים כי ככל שתתארך תקופת הניסוי בגרסה זו, המרחק בין התנתקויות יחזור לעלות.
שלוש שנות נהיגה ללא תאונה
מעבר למדדים הטכניים, הדוח כולל גם נתונים מניסוי הרובוטקסי באוסטין. מהמידע שנאסף עולה שהמתווה הנוכחי מצביע על מרחק של כ־64 אלף ק"מ בין תאונות, שבעה אירועים לאורך כ־450 אלף ק"מ. בהקשר למשתמש ממוצע בארה״ב, שנוסע כ־21 אלף ק"מ בשנה, מדובר בכשלוש שנות נהיגה ללא תאונה. הנתונים משליכים ישירות על הפיילוט של טסלה בתחום הרכב האוטונומי. אם מגמת השיפור תימשך, מעריכים בפייפר סנדלר כי החברה עשויה בקרוב להפעיל כלי רכב אוטונומיים באוסטין ללא נהג מפקח. האנליסט אלכסנדר פוטר אף שב ואישר את המלצת ה״תשואת יתר״ למניית טסלה עם מחיר יעד של 500 דולר.
מנכ״ל טסלה, אילון מאסק, תרם אף הוא לעלייה במודעות סביב יכולות התוכנה. בשבועות האחרונים טען כי גרסה 14.2.x מאפשרת לנהגים להסיט את מבטם מהכביש ואף לכתוב הודעות טקסט. אולם טענות אלו אינן מתיישבות עם החוק האמריקאי: ברוב מדינות ארצות הברית אסור לשלוח הודעות בזמן נהיגה, והכרה רשמית בנהיגה אוטונומית מלאה מחייבת אישור רגולטורי. נכון להיום, רק ויימו של אלפאבית מפעילה שירות רובוטקסי ברמה 4 עם היתרים מוגדרים ומגבלות גאוגרפיות. טסלה עדיין טרם קיבלה אישורים דומים, גם אם הנתונים מהניסויים האחרונים מצביעים על שיפור רלוונטי.
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנת 2026: נקודת מפנה לענף כולו
ההתעניינות הגוברת בתחום הרכב האוטונומי אינה מוגבלת לטסלה. אנליסטים במורגן סטנלי סבורים כי שנת 2026 תהיה נקודת מפנה משמעותית לענף כולו, על רקע התקדמות מהירה ביכולות עיבוד, בבינה מלאכותית ובתכנון מערכות בטיחות. אנדרו פרוקו, אנליסט הרכב החדש של הבנק, אמנם מציג גישה מתונה יותר ביחס לפייפר סנדלר בנוגע למניית טסלה, אך מסכים כי המערכת האוטונומית של החברה מעניקה לה יתרון תחרותי מובהק. לדבריו, היכולת להציע נהיגה אוטונומית אישית ולא רק שירותי רובוטקסי עשויה לשנות את כללי המשחק בענף הרכב.
