אלכס קארפ פלנטיר
צילום: טוויטר
דוחות

פלנטיר עם תחזיות חזקות ל-2025 - מזנקת ב-15% באפטר

החברה דיווחה על רווח למניה של 14 סנט והכנסות של 828 מיליון דולר ברבעון הרביעי; צופה הכנסות של 3.75 מיליארד דולר ב-2025, גבוה משמעותית מהערכות האנליסטים
אדיר בן עמי | (5)
נושאים בכתבה פלנטיר

פלנטיר טכנולוגיות  Palantir -2.14%  רשמה רווח למניה של 14 סנט, על הכנסות של 828 מיליון דולר בתוצאותיה לרבעון הרביעי של 2024. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 11 סנט על הכנסות של 778.89 מיליון דולר. עם זאת, מה שהלהיב ככל הנראה את המשקיעים הייתה התחזית של פלנטיר, כאשר החברה צופה הכנסות של 3.74-3.76 מיליארד דולר בשנת 2025, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.52 מיליארד דולר. לרבעון הראשון של השנה, החברה צופה הכנסות של 858-862 מיליון דולר, לעומת תחזיות השוק של 799.4 מיליון דולר.


ברבעון הרביעי של 2024 רשמה פלנטיר צמיחה מרשימה בכל המגזרים, כאשר ההכנסות בארה"ב זינקו ב-52% ל-558 מיליון דולר. במגזר המסחרי האמריקאי נרשמה צמיחה של 64% להכנסות של 214 מיליון דולר, בעוד שההכנסות מהממשל האמריקאי צמחו ב-45% ל-343 מיליון דולר. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-828 מיליון דולר, עלייה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל.


אלכסנדר קארפ, מייסד ומנכ"ל פלנטיר, הדגיש את מיצוב החברה במרכז מהפכת הבינה המלאכותית ואמר: "התוצאות העסקיות שלנו ממשיכות להדהים, ומדגימות את העמקת מעמדנו במרכז מהפכת ה-AI. התובנות המוקדמות שלנו לגבי הפיכת מודלי השפה הגדולים לסחורה התפתחו מתיאוריה לעובדה".


החברה הציגה עוצמה בחתימת עסקאות חדשות, כשסגרה 129 עסקאות בשווי של לפחות מיליון דולר, 58 עסקאות של לפחות 5 מיליון דולר, ו-32 עסקאות של לפחות 10 מיליון דולר. במגזר המסחרי האמריקאי נחתמו חוזים בשווי כולל של 803 מיליון דולר, עלייה של 134% בהשוואה לרבעון המקביל ו-170% בהשוואה לרבעון הקודם.


בסיכום שנת 2024 כולה, פלנטיר רשמה הכנסות של 2.87 מיליארד דולר, עלייה של 29% בהשוואה לשנה הקודמת. החברה ייצרה תזרים מזומנים חופשי מתואם של 1.25 מיליארד דולר, המשקף שולי רווח של 44%. נכון לסוף 2024, לחברה יתרות מזומנים, שווי מזומנים ואגרות חוב ממשלתיות לטווח קצר בהיקף של 5.2 מיליארד דולר.


ריאן טיילור, סמנכ"ל ההכנסות של פלנטיר, ציין בראיון כי הצמיחה מגיעה הן מלקוחות חדשים והן מהרחבת פעילות של לקוחות קיימים באמצעות פלטפורמת AIP של החברה, המשמשת לבדיקה ואיתור באגים בקוד ולהערכת תרחישים הקשורים לבינה מלאכותית. מספר הלקוחות של החברה צמח ב-43% ברבעון הרביעי. לפי טיילור, המכסים החדשים שהוטלו על ידי הנשיא טראמפ בסוף השבוע עשויים להגביר את הביקוש לשירותי הניתוח של פלנטיר בתחום ניהול שרשרת האספקה והלוגיסטיקה.


פלנטיר, שנוסדה על ידי המיליארדר פיטר ת'יל, הפיקה יותר מ-40% מהכנסותיה ברבעון הרביעי מהממשל האמריקאי, אך פועלת להפחית את התלות בתקציבים ממשלתיים. החברה צופה כי ההכנסות מחברות בארה"ב יצמחו בלפחות 54% בשנת 2025 ליותר מ-1.80 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"


החברה נסחרת כעת לפי שווי של 190.3 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ביותר מ-8% מתחילת השנה וב-390% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    המניה הזו לא נגמרת... (ל"ת)
    סרבנטו 04/02/2025 08:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אין מלבדו 04/02/2025 08:03
    הגב לתגובה זו
    תודה רבה לאלכס ולכל החברה המצויינים של פלנטיר על התמיכה בישראל
  • 2.
    אנונימי 04/02/2025 06:49
    הגב לתגובה זו
    ואכתוב שובפלאנטיר היא המלכה הבלי מעורערת של הבינה המלאכותית.מי שהפנים הרוויח
  • 1.
    יוסי 04/02/2025 06:13
    הגב לתגובה זו
    רב הערכות האנליסטים כלפי פלנטיר לא מתקרבות למציאות ברב המקרים ההמלצה למכור. הם לא רואים את פוטנציאל במניה וזה מצביע על רמה מקצועית שלהם לכו ללמוד עמ לתת המלצה מקצועית נכונה
  • אנונימי 04/02/2025 09:05
    הגב לתגובה זו
    אנליסטים לא אנליסטים בינתיים נתנה ריצה מטורפת
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.