פלנטיר עם תחזיות חזקות ל-2025 - מזנקת ב-15% באפטר
פלנטיר טכנולוגיות Palantir -0.2% רשמה רווח למניה של 14 סנט, על הכנסות של 828 מיליון דולר בתוצאותיה לרבעון הרביעי של 2024. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 11 סנט על הכנסות של 778.89 מיליון דולר. עם זאת, מה שהלהיב ככל הנראה את המשקיעים הייתה התחזית של פלנטיר, כאשר החברה צופה הכנסות של 3.74-3.76 מיליארד דולר בשנת 2025, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.52 מיליארד דולר. לרבעון הראשון של השנה, החברה צופה הכנסות של 858-862 מיליון דולר, לעומת תחזיות השוק של 799.4 מיליון דולר.
ברבעון הרביעי של 2024 רשמה פלנטיר צמיחה מרשימה בכל המגזרים, כאשר ההכנסות בארה"ב זינקו ב-52% ל-558 מיליון דולר. במגזר המסחרי האמריקאי נרשמה צמיחה של 64% להכנסות של 214 מיליון דולר, בעוד שההכנסות מהממשל האמריקאי צמחו ב-45% ל-343 מיליון דולר. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-828 מיליון דולר, עלייה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל.
אלכסנדר קארפ, מייסד ומנכ"ל פלנטיר, הדגיש את מיצוב החברה במרכז מהפכת הבינה המלאכותית ואמר: "התוצאות העסקיות שלנו ממשיכות להדהים, ומדגימות את העמקת מעמדנו במרכז מהפכת ה-AI. התובנות המוקדמות שלנו לגבי הפיכת מודלי השפה הגדולים לסחורה התפתחו מתיאוריה לעובדה".
החברה הציגה עוצמה בחתימת עסקאות חדשות, כשסגרה 129 עסקאות בשווי של לפחות מיליון דולר, 58 עסקאות של לפחות 5 מיליון דולר, ו-32 עסקאות של לפחות 10 מיליון דולר. במגזר המסחרי האמריקאי נחתמו חוזים בשווי כולל של 803 מיליון דולר, עלייה של 134% בהשוואה לרבעון המקביל ו-170% בהשוואה לרבעון הקודם.
- פלנטיר תובעת: "גנבו לנו קוד"
- 448 מיליון דולר לפלנטיר: הצי האמריקאי מטמיע מערכת AI לניהול תחזוקת צוללות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ריאן טיילור, סמנכ"ל ההכנסות של פלנטיר, ציין בראיון כי הצמיחה מגיעה הן מלקוחות חדשים והן מהרחבת פעילות של לקוחות קיימים באמצעות פלטפורמת AIP של החברה, המשמשת לבדיקה ואיתור באגים בקוד ולהערכת תרחישים הקשורים לבינה מלאכותית. מספר הלקוחות של החברה צמח ב-43% ברבעון הרביעי. לפי טיילור, המכסים החדשים שהוטלו על ידי הנשיא טראמפ בסוף השבוע עשויים להגביר את הביקוש לשירותי הניתוח של פלנטיר בתחום ניהול שרשרת האספקה והלוגיסטיקה.
פלנטיר, שנוסדה על ידי המיליארדר פיטר ת'יל, הפיקה יותר מ-40% מהכנסותיה ברבעון הרביעי מהממשל האמריקאי, אך פועלת להפחית את התלות בתקציבים ממשלתיים. החברה צופה כי ההכנסות מחברות בארה"ב יצמחו בלפחות 54% בשנת 2025 ליותר מ-1.80 מיליארד דולר.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 190.3 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ביותר מ-8% מתחילת השנה וב-390% ב-12 החודשים האחרונים.
- 4.המניה הזו לא נגמרת... (ל"ת)סרבנטו 04/02/2025 08:23הגב לתגובה זו
- 3.אין מלבדו 04/02/2025 08:03הגב לתגובה זותודה רבה לאלכס ולכל החברה המצויינים של פלנטיר על התמיכה בישראל
- 2.אנונימי 04/02/2025 06:49הגב לתגובה זוואכתוב שובפלאנטיר היא המלכה הבלי מעורערת של הבינה המלאכותית.מי שהפנים הרוויח
- 1.יוסי 04/02/2025 06:13הגב לתגובה זורב הערכות האנליסטים כלפי פלנטיר לא מתקרבות למציאות ברב המקרים ההמלצה למכור. הם לא רואים את פוטנציאל במניה וזה מצביע על רמה מקצועית שלהם לכו ללמוד עמ לתת המלצה מקצועית נכונה
- אנונימי 04/02/2025 09:05הגב לתגובה זואנליסטים לא אנליסטים בינתיים נתנה ריצה מטורפת
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
