לחץ מחו"ל על כיל: סיימה באדום לאחר שהגיבה לירידות החדות בענף הדשנים

חטיבת ההשקעות של ג'י פי מורגן פרסמה סקירה על סקטור הדשנים והורידה את מחירי היעד של כל החברות הגדולות בשל ירידה בהיקף מכירות האשלג
דניאל פליישר | (6)

חברת כיל פתחה את שבוע המסחר כאשר היא מגיבה להורדת מחירי היעד של ג'י פי מורגן לסקטור הדשנים ביום שישי האחרון. המניה פתחה עם עלייה של 1.87% ועברה לירידה של עד 1% לפני שהתאוששה במעט ונעלה בירידה מתונה של 0.33%.

"היקף מכירות האשלג יכול לרדת בצורה משמעותית בתקופה הקרובה", אומר אנליסט הדשנים, ג'פרי זקאוסקאס, במכתב ללקוחות. " ההודים מנסים להוריד את מחירי האלשג בחוזים על רקע החלשות המטבע המקומי, אולם עד כה ניראה כי היצרניות הגדולות לא מוכנות לשתף פעולה כאשר הן טוענות כי קיים ביקוש חזק לאשלג ברחבי העולם".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מחיר מציאה (ל"ת)
    צביקה 12/12/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אשר 12/12/2011 04:25
    הגב לתגובה זו
    משהו מענין לקנות בזול.
  • 4.
    עידן 11/12/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
    המחיר שלה כיום הוא מחיר ריצפה והיא שווה הרבה יותר.
  • 3.
    בונדי 11/12/2011 17:23
    הגב לתגובה זו
    כל הבלגן במנייה זה נושא העלאת התמלוגים למדינה והשתתפות בכריית המלח העודף בבריכות שמול המלונות של ים המלח.היום אמר המנכל של החברה בגלובס שהם מוכנים לממן את רוב הכסף על כריית המלח כך שנושא זה נפתר נשאר העלאת התמלוגים ופה קבור הכלב כל פיפס קטן בנושא זה יקפיץ אותה למעלה או למטה בחדות .לדעתי יגיעו להבנות של העלאה של כמה אחוזים בתמלוגים לא תהיה ברירה .השאלה מתי זה יקרה אם זה לא יפתר מהר היא תמשיך לנזול למטה מהסנטימנט השלילי למרות שכלכלית נסחרת מתחת לשווי שלה .האם שווה לקנות אותה בשערים הללו? לדעתי כן .ירדה כמעט 40 אחוז מהשיא השנתי וזה בשנה הכי ריווחית שלה מעולם.
  • 2.
    כיל 11/12/2011 16:47
    הגב לתגובה זו
    והמחיר היום גבוה יותר כך שלא ירידות להפך
  • 1.
    jkjk 11/12/2011 16:39
    הגב לתגובה זו
    הידיעה התפרסמה עוד ביום שישי POT ו AGU הגיבו באיסוף תוך התמודדות של POT עם הנמוך הדו שנתי - תחתית כפולה משם הוא עלה כמעט שני אחוז.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.