מדברים חופשי: המפעיל הסלולרי FREE יוצא בקמפיין השקה ורומז לחזירי השוק

פלאפון, סלקום ואורנג' מוצגים במודעה של חברון זלצמן שביט כ-3 חזירים. סמנכ"ל השיווק של FREE: "נהיה מפעיל סלולר הוגן שיעשה טוב לאנשים"
משה בנימין | (24)

המפעיל הוירטואלי החדש FREE יוצא היום (ד') בקמפיין השקה מתריס לתחילת פעילותו הקרבה בשוק הסלולר ובוחר לפתוח חזית יותר ממרומזת מול ענקיות הסלולר בישראל.

במודעה שפורסמה היום הציג משרד הפרסום חברון זלצמן שביט 3 חזירים המייצגים את 3 חברות הסלולר: פלאפון, סלקום ואורנג' שנהנו עד לרפורמה בשוק התקשורת מבלעדיות בתחום הסלולר. המודעה 'מכריזה' בפני חזירי הסלולר והצרכנים כי 'בקרוב, החגיגה תיגמר'.

מחברת הסלולר החדשה נמסר כי המודעה היא רק הצעד הראשון של הקמפיין השיווקי שעתיד לכלול פעולות פרסומיות ושיווקיות מעניינות ושונות בנוף הפרסום הישראלי.

Free הוקמה ב-2008 ובימים אלו מסיימת את שלב בניית התשתיות בהן תעשה שימוש בשוונה משאר המפעילים הווירטואליים. מוקדם לומר האם FREE תביא עימה בשורה לשוק הסלולר. בזמן שהיא עוד נהנית מהספק מוסרים מצד החברה כי היא "פה בכדי לספק שירותי סלולר מלאים במחירים אטרקטיביים, בפשטות ובהוגנות שישנו את הדרך שבה אנו רגילים לצרוך סלולר".

חברון זלצמן שביט הוא כאמור משרד הפרסום שילווה את הפעילות הפרסומית של FREE. זאת לאחר שזכה לפני מספר חודשים במכרז שנערך בין משרדים בינוניים-קטנים אחרים על התקציב.

הילה דאהן, סמנכ"ל השיווק של FREE אמרה לאייס: "בחרנו בחברון זלצמן שביט מבין המשרדים איתם נפגשנו, משום שמדובר במשרד צעיר שחושב אחרת ועובד בצורה חכמה ושנונה כדי להעביר מסרים. מה שמתאים ל-DNA של FREE". דאהן מתייחסת לבחירה לפרוץ החוצה במודעה שיוצאת חזיתית כנגד 3 ענקיות הסלולר ואומרת: "בחברה קטנה שאין לה הרבה כסף כמו לענקיות הסלולר אנחנו מחוייבים לעבוד בצורה שונה ויצירתית".

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    עמוס 14/07/2011 20:37
    הגב לתגובה זו
    עושקים מתאים יותר
  • 16.
    שלומי 13/07/2011 17:09
    הגב לתגובה זו
    אסי שביט במיטבו
  • 15.
    יותר טוב טריום טלקום (ל"ת)
    MVNO 13/07/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
  • מיכל 13/07/2011 22:14
    הגב לתגובה זו
    15 ל SMS.
  • MVNO 13/07/2011 17:06
    הגב לתגובה זו
    בארץ סלולאר 25 אג ולבזק 10 אג ניראה את FREE (אם בכלל עובד)
  • 14.
    גאוני!!! יאללה מתי מתחילים? (ל"ת)
    יפעת 13/07/2011 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    נו.... מתי זה מתחיל. אני הראשונה שמתחברת (ל"ת)
    אלונה 13/07/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
  • יעל 13/07/2011 15:15
    הגב לתגובה זו
    את לא הראשונה, אני הראשונה חחח....
  • 12.
    אולי, סוף סוף, משהו חדש והגון (ל"ת)
    כפיר 13/07/2011 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    גדולללל לא בעצם ענקקקקקקק!!! (ל"ת)
    אריק 13/07/2011 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אריק 13/07/2011 14:53
    הגב לתגובה זו
    חברות הסלולר באמת עושות צחוק מהצרכן והביאו פה קמפיין מדוייק לפנים!
  • 9.
    רינת 13/07/2011 14:48
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. על המודעה, על הבטחון לצאת למלחמה, על התקציב הנמוך והקריאטיב המבריק. איך אפשר לדעת מה יהיו העלויות? ומתי הם נכנסים לשוק?
  • 8.
    חזירים חמודים! (ל"ת)
    אוינק 13/07/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    איש הפוטושופ שלכם... ממליץ לשקול שוב (ל"ת)
    ליאור 13/07/2011 13:55
    הגב לתגובה זו
  • תמי- אשת הפוטושופ 13/07/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    זוהי מודעת גובה ובאייס עשו ממנה מודעת רוחב, טענות לאייס....
  • 13/07/2011 14:13
    המודעה נערכה כך בכוונה כדי להכניס את הכיתוב העליון והתחתון..
  • 6.
    ספיר לוי 13/07/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ללקוח ולמשרד על האומץ לצאת עם קמפיין כזה.
  • 5.
    אוריה 13/07/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
    סופסוף מישהו שם את הדברים על השולחן! תארתם יפה: חזירות לשמה!!
  • 4.
    שניר 13/07/2011 13:32
    הגב לתגובה זו
    אחרי מחאת הקוטג' הגיע הזמן לתחרות אמיתית במחרי הסלולאר.
  • 3.
    אילן 13/07/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מעולה. בדיוק מה שהלקוחות חושבים עליהם.
  • 2.
    מתן 13/07/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    מחכה לעבור כבר.
  • 1.
    ר 13/07/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
    החזירים האלה חמודים מדי בשביל לייצג את חזירי הסלולר. היו צריכים לצלם שלוש מפלצות דוחות...
  • ליאור 13/07/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
    הנקודה מועברת יפה ! וחובת ההוכחה על FREE
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות

דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות