מ'קדיגיטל

האפליקצייה המומלצת: תחזית מזג האוויר של Camper - הרבה יותר מ'חם ומגניב'

אורי אדמון ממליץ על אפליקציה לבעלי פרופיל גבוה של התמכרות. "זאת תחזית מבוססת מיקום בכיסוי עולמי, אבל זה רק תירוץ - הממשק הוא העניין האמיתי"
אורי אדמון |

מדור חדש של אייס ומקאן דיגיטל ימליץ לכם אחת לשבוע על האפליקציות השוות שיש ל-iPhone ול-iPad להציע. מדאחקה שתשרוף לכם כמה שעות ועד לאפליקציות שימושיות שיקלו עליכם את החיים במשרד. השבוע, אפליקציית מזג האוויר של CAMPER - מנגנת, אנימטורית ושונה מכל השאר. כדאי לכם לנסות.

אני אוהב את אפליקציית תחזית מזג האוויר של CAMPER. ולא בגלל שמעניין אותי מה יהיה מזג האוויר. כולם יודעים שמחר יהיה כאן "חם ומגניב" ולא צריכים בשביל זה תחזית או אפליקציות. בכל זאת, אני משתמש בה כמה פעמים בשבוע.

CAMPER רצו להיכנס לתודעה של הלקוחות דרך אפליקציה והבחירה במזג אוויר היא רק תירוץ. אז נכון שיש כאן תחזית מבוססת מיקום, עם כיסוי עולמי ופירוט של מזג האוויר כמה ימים קדימה. אבל לא זה העיקר. העיקר הוא בממשק.

התחזית מופיעה במגוון אנימציות - שמש, שמש ועננים, ברקים, סופות, ערפל וכו' כולם בנויים מבדים, חוטים, שרוכים כפתורים ושאר רכיבים שמשמשים גם לייצור נעליים.

וכשנוגעים בהם, הם מתחילים לנגן. השמש - המורכבת מחבילת שרוכים צבעוניים, הופכת לנבל, ענן הנוצות לטובה, הברקים לגיטרות חשמליות. וכך, CAMPER בנו תזמורת אינטראקטיבית שכל מה שצריך כדי לנגן איתה הוא לפרוט, ללטף וללחוץ על התמונות.

זה כיף לילדה בת שלוש וזה כיף לילד בן שלושים ושמונה ועל הדרך גם לומדים שמחר יהיה כאן חם ומגניב.

CAMPER WEATHER

מיועד: חובבי מוזיקה, משחקים ומזג אוויר

לחצו להורדת האפליקציה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.37%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.