מנפאואר: עליה של 4.7% בביקוש לעובדי היי-טק באוגוסט
מדד מנפאואר לביקוש לעובדי היי-טק עומד בחודש אוגוסט 2007 על 106.3 . המדד משקף עליה של 4.7% לעומת מדד יולי 2007, ועליה של 5.6% לעומת מדד אוגוסט 2006, שעמד על 100.7. זאת על פי נתוני מדד מנפאואר המבוסס על מודעות "דרושים" המתפרסמות בעיתונות הכתובה.
מנכ"ל חברת MIT, עידית פדן: "הביקוש לעובדי היי-טק עלה ב-4.7% באוגוסט 2007, לאחר ירידות בביקוש בשלושת החודשים הקודמים וירידה חדה במיוחד ביולי 2007 (8.6%). עדיין מוקדם מדי לקבוע שהעלייה בביקוש באוגוסט מהווה שינוי כיוון בביקוש כלפי מעלה, גם אי אפשר להתרשם מהעובדה שהביקוש באוגוסט 2007 היה גבוה ב-5.6% מאשר באוגוסט 2006, כי הביקוש ביולי-אוגוסט 2006 הושפע, בכיוון מטה, ממלחמת לבנון ה-2. הביקוש באוגוסט 2007 עדיין נמוך משמעותית מהביקוש החודשי הממוצע במחצית הראשונה של 2006, לפני פרוץ המלחמה: הביקוש בינואר-אוגוסט 2007 היה נמוך ב-8.3% מאשר בינואר-אוגוסט 2006".
תמונת הביקוש בקבוצות המקצועיות השונות שונה מקבוצה לקבוצה:
אמנם נרשמו עליות משמעותיות בביקוש באוגוסט 2007 למהנדסי חומרה (18.2%) ולראשי צוותים ומנהלי פרויקטים (16.2%). הביקוש למהנדסי חומרה היה עדיין נמוך ב-7.8% לעומת אוגוסט 2006 ונמוך ב-16.1% בינואר-אוגוסט 2007 לעומת התקופה המקבילה ב-2006. בכלל, הביקוש למהנדסי חומרה מאופיין על ידי מגמת ירידה מאז סוף 2005, ואין לדעת אם הגידול בביקוש באוגוסט 2007 אינו אלא תנודה חודשית אקראית בכיוון ההפוך.
בקבוצת ראשי צוותים ומנהלי פרויקטים הביקוש מאופיין במגמת עליה, והירידה החדה שהייתה בביקוש ביולי 2007 נראית כסטייה זמנית ממגמה זו. בכל מקרה, זו הקבוצה המקצועית היחידה (חוץ מגיוס עובדים באמצעות חברות השמה) בה הביקוש באוגוסט 2007 היה גבוה מאשר באוגוסט 2006.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
