KPMG: זינוק של 90% ברכישות ומיזוגים בישראל ב-05'

עסקת סלקום תפסה את הכותרות, אך לדברי ראש חטיבת המימון התאגידי בפירמת רואי החשבון, אמיר ארבן, מדובר בגידול בהשקעות זרות ובזינוק של 118% במספר העסקאות שבוצעו
חזי שטרנליכט |

גידול חד של 90% במספר עסקאות הרכישות והמיזוגים (M&A) שבוצעו בישראל בשנת 2005, כך עולה מסקר DealWatch של פירמת רואי החשבון KPMG סומך חייקין. מדובר ב-118 עסקאות שבוצעו בשנה שחלפה לעומת 62 אשתקד.

לדברי הסוקרים חל גידול של 300% בגודל העסקאות בהן חברות ישראליות היו יעד העסקה היקף של 8 מיליארד דולר לעומת 2 מיליארד אשתקד. העסקה הגדולה ביותר שבוצעה במשק הישראלי היתה כמובן רכישת 69% ממניות חברת סלקום על ידי דיסקונט השקעות.

אמיר ארבן, שותף במשרד KPMG סומך חייקין וראש חטיבת המימון התאגידי מסר כי "הגידול בפעילות מיזוג ורכישה בישראל משקף את השיפור בפעילות העסקית בישראל ואת העליה בתחושת הביטחון בקרב המשקיעים הזרים בישראל"

ב-KPMG ציינו כי חמש העסקאות הגדולות ביותר שנסגרו בישראל בשנת 2005 היו: רכישת סלקום ע"י דיסקונט השקעות; רכישת בזק ע"י אייפקס, סבן וארקין; השקעת AXA SA בטבע; רכישת אגיס ע"י Perrigo Co; הפרטת בנק דיסקונט על ידי המדינה.

אמיר ארבן הוסיף כי "בשנת 2005 חל זינוק הן במספר העסקאות שבוצעו והן בהיקפיהן. הגידול בפעילות מיזוגים ורכישות בישראל, משקף את השיפור בפעילות העסקית בישראל ואת העלייה בתחושת הביטחון של המשקיעים, ישראלים וזרים, לגבי השוק הישראלי.

העלייה במהלך שנת 2005 בהיקף העסקאות ובמספרן ממשיכה את מגמת העלייה אשר החלה בשנת 2003, ומהווה חזרה לרמות שהוצגו בשנים 1999 ל-2001. למרות זאת, ניתן לומר כי היכולת לשמור על רמת פעילות גבוהה זו תלויה במידה רבה ברמת הפעילות הגלובלית.

עוד הוסיף אמיר כי: "ניתן להבחין כי חמש מבין עשר העסקאות הגדולות אשר בוצעו בישראל בשנת 2005 עד כה ואשר מהוות כ-46% מההיקף הכספי של אותן עסקאות בוצעו על ידי משקיעים זרים. דבר זה משקף באופן בולט את חזרתו של המשק הישראלי למפת ההשקעות של גופים בינלאומיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptהחברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gpt

מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025

פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?

רונן קרסו |


לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.

בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.

                             Nike

עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.

שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה  ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל ושווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שכעת המתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס, שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. עוד מתחרות בתחום ההנעלה הן פומה,