אחרי הביקורת והירידה במנייה: ריוויאן חוזרת בה מהעלאת המחירים

לאחר שאתמול הודיעה על עלייה של 20% במחיר הדגמים, היום יצרנית הטנדרים החשמליים מודיעה כי העלייה מבוטלת וכי לקוחות שביטלו הזמנות בעקבותיה יוכלו להחזיר אותן
איתן גרסטנפלד |

יצרנית הטנדרים החשמליים RIVIAN AUTOMOTIVE  (סימול: RIVN) הודיעה כי היא חוזרת בה מהעלאת המחירים עלייה דיווחה אתמול. זאת,, על רקע הביקורת הציבורית, וביטול ההזמנות שהביאו לירידה של כ-13% במחיר המנייה בנעילת יום המסחר אמש. 

במכתב שנשלח ללקוחות החברה היום, כתב מנכ"ל החברה כי המחירים עבור ההזמנות המוקדמות, יחזרו למחירם הקודם, וכי לקוחות שביטלו הזמנות יוכלו להחזיר אותן. זאת, לאחר שאתמול, הוא הודיע על העלאת מחירים של 20%, עקב "לחצים אינפלציוניים ועלויות רכיבים גבוהות" וכי זה ישפיע על רוב הלקוחות שכבר הזמינו רכבים בהזמנה מוקדמת מראש.

כך, עלה מחיר דגם R1T  ל-79.5 אלף דולר לעומת 67.5 אלף קודם לכן, והמחיר לדגם S1R עלה ל-84.5 אלף דולר לעומת 70 אלף קודם לכן. בניסיון - לא מוצלח - להרגיע משקיעים, ריוויאן אף הודיעה כי היא תציג דגם נוסף עם סוללה חלשה יותר בשנת 2024 ותתמחר אותו בחזרה ב-67.5 אלף דולר, המחיר המקורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס