
הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?
פגיעה בתשתית החשמול ברכבת ישראל משביתה חלק מהקווים - ההשבתה עשויה להימשך מספר ימים, ויש לה השלכות כלכליות כבדות על המשק
רכבת משא פגעה בתשתית החשמול בשני מוקדים מרכזיים ונגרם נזק כבד למאות מטרים של מסילות ואפילו קילומטרים. מאות אלפי נוסעים יושפעו, והרכבת מפעילה חלופות תחבורה והיערכות חירום, תוך גיוס כל צוותי התחזוקה לשטח. זוהי אחת התקלות הגדולות ביותר שפקדו את החברה בשנים האחרונות, והתיקון עלול להימשך מספר ימים.
הפגיעה של הרכבת היתה באזור צומת גנות מדרום לתל אביב, ובין חדרה לנתניה. הנזק, משבית חלק מהקווים המרכזיים. על פי בדיקות ראשוניות של רכבת ישראל, הפגיעה נגרמה כאשר רכבת המשא נסעה על תוואי המסילות המחושמלות ופגעה בכבלי החשמול, מסיבה שעדיין נבדקת על ידי צוותי החקירה. הדבר גרם לקריסה של חלקים נרחבים מהתשתית העילית, כולל עמודים וחוטים, מה שדורש עבודות תיקון מורכבות הכוללות החלפת רכיבים והתקנה מחדש.
בהודעת רכבת ישראל נמסר כי לא יופעלו רכבות בין תחנות בנימינה לנתניה ובין תחנות תל אביב ההגנה - לוד ונתב"ג. המשמעות המיידית היא פגיעה בקווי הנוסעים העמוסים ביותר, במיוחד בשעות השיא, כאשר קווי הצפון והדרום המרכזיים נפגעים בו זמנית. ברכבת הקפיצו את כל צוותי התחזוקה והם "נערכים למתן פתרונות שירותיים כגון הפעלה של כל רכבות הדיזל בימים הקרובים". אלא שרכבות הדיזל הן פתרון חלקי - הן מבחינת כמות נוסעים והן מבחינת מהירות הרכבת.
השלכות על נוסעים ומה יפעל בינתיים
ההשבתה תגרום לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, במיוחד על קווי האוטובוסים הבין־עירוניים ועל צירי התנועה במרכז הארץ. כדי לצמצם את הפגיעה, הרכבת מפעילה מערך היסעים בין תחנות מרכזיות - תל אביב סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז. בנוסף, חברות האוטובוסים כמו אגד ומטרופולין נערכות להגברת תדירות הקווים החלופיים, אך כבר כעת מדווחים על עומסים כבדים בכבישים 1, 2 ו-4, עם עלייה צפויה בפיצוצי תנועה בשעות הבוקר והערב.
- מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
- רכבת ישראל תוציא 68 מיליון שקל על חריצים בחלונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעילות הרכבות:
הקו מבאר שבע ולוד - פעיל עד לוד בלבד
הקו מבית שמש - פעיל עד לוד בלבד
קו אשקלון, בנימינה מהדרום - עד לוד בלבד
קו ראשונים - פועל במלואו
קו מירושלים - פועל עד נתב"ג בלבד
קו אשקלון, הרצליה - פועל במלואו
קו נהריה - באר שבע מהצפון - עד בנימינה בלבד
קו מודיעין, ירושלים - פועל במלואו
קווי העמק וכרמיאל - פועלים כרגיל
רצף תקלות והשלכות כלכליות
הפגיעה בתשתית מצטרפת לשורה של תקלות מהשבוע האחרון, לרבות תקלות במערכת האיתות במשך יומיים רצופים והגבלת מהירות הרכבות ל־80 קמ"ש עקב התרחבות המסילות בחום הכבד. רצף האירועים מעלה סימני שאלה על רמת התחזוקה, עמידות התשתיות והיכולת להגיב במהירות לאירועים מסוג זה.
לפי נתוני רכבת ישראל, כ־270 אלף נוסעים משתמשים בשירות הרכבת ביום חול ממוצע. בהנחה שנראית סבירה בהינתן הקווים שנפגעו שכ־40% מהם מושפעים ישירות מהשבתת הקווים, מדובר בכ-100 אלף נוסעים ביום שייאלצו לחפש חלופות תחבורה. עלות הזמן האבוד, התייקרות הנסיעה באמצעים חלופיים והפסד שעות עבודה מוערכים בכ־40 עד 70 מיליון שקל לכל יום, בהתאם להיקף העומסים והעיכובים. הערכות אלו מבוססות על מחקרים כלכליים קודמים של משרד התחבורה ומכון מילקן, שמעריכים את עלות שעת עבודה אבודה בממוצע במעל 150 שקל לעובד (עלות שכרו עלות התפוקה שהוא מייצר).
כל עיכוב בהחזרת השירות המלא עלול לגרום לנזק נוסף עקיף - הפסד פריון, פגיעה בעסקים שתלויים בהגעת עובדים בזמן, עלויות נוספות לחברות הסעה פרטיות, ועומסים על תשתיות כבישים שכבר סובלות מצפיפות בשגרה. בנוסף, השיבושים עלולים להשפיע על שרשרת האספקה, שכן רכבות המשא מושפעות אף הן, מה שמגביר את הלחץ על חברות הלוגיסטיקה ומעלה את מחירי ההובלה בטווח הקצר. א
- אושר - יבואן זעיר יוכל לייבא עד 60 כלי רכב בשנה
- איך נגיע לעבודה ב-2040? שיחה עם מומחים מהאקדמיה
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
- 3.אזרח פשוט 15/08/2025 13:12הגב לתגובה זוכל הארגון שנקרא רכבת הוא גוף עקום וחסר יכולת שמעסיק קבלני דמה מטעם שרת התחבורה הגרועה ביותר ומפלגת הנפל השולטת במדינה ומביאה את כולנו לתהום.. וזו רק דוגמא קטנה....
- 2.החיים 15/08/2025 12:52הגב לתגובה זונראה שהיתה רשלנות פושעתאו יותר גרוע פגיעה מכוונתבה רכבת נסעה עם מטען חורג ופגעה בקווי החשמל מעל או בצידי המסילהזו תרבות ארגונית כושלתוניהול קטסטרופלילא שונה ממשאיות שנוסעות עם מטען חורג ופוגעות בגשרים מעל הכביש
- 1.מירי תאזכר את האירוע בפרשת השבוע (ל"ת)הקטר 15/08/2025 11:57הגב לתגובה זו

גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה
פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755 מספר מושבים חמישה הנעה טורבו בנזין היברידי, כפולה הספק ומומנט משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ צריכת דלק ותקן 14.9
ק"מ לליטר, יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה) מחיר החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח
על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים. אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.
העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.
- מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.