זיקר 7X. צילום יצרןזיקר 7X. צילום יצרן

השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות

אביחי טדסה | (3)
נושאים בכתבה זיקר רכב חשמלי

בתוך 48 שעות מההשקה נמכרו 308 רכבי Zeekr 7X בשווי כולל של מעל 80 מיליון שקלים. ביום חמישי האחרון הושק בישראל הדגם השלישי של Zeekr בישראל, ה-Zeekr 7XSUV פרימיום-טק הכולל שורה של חידושים טכנולוגיים.הבוקר מדווחת גיאו מובילטי מקבוצת יוניון, יבואנית Zeekr בישראל, על ביקושים גבוהים לדגם הטכנולוגי.

מדובר בנתון מרשים גם מאחר שסך המכירות בישראל של כל רכבי יוקרה במחיר של מעל 250 אלף שקל  עומד  על כ-1,000  רכבים בחודש. על פי החברה,  הלקוחות ממשיכים לערוך נסיעות התרשמות במרכזי החוויה בתל-אביב, ראשון לציון וחיפה, ובחנות הקונספט ZEEKR בביג פאשן גלילות שם נרשמה תנועה ערה במיוחד של מעל 1,000 מבקרים ביום מאז מועד ההשקה.

נתון המכירות מתייחס לשלוש רמות הגימור: 7X Zeekr ברמת גימור Essence, ה-Long Range שמציע טווח של עד 610 ק"מ (לפי תקן WLTP); ודגם ה-Krypton, גרסת הביצועים בעלת ההנעה הכפולה והאצה מ-0 ל-100 בתוך 3.8 שניות.

שני הדגמים הראשונים של המותג בישראל, ה-Zeekr 001 וה-Zeekr X, גם רשמו הצלחה כשבתוך שנה וחצי נמסרו כ-4,000 רכבים. 

אחד הגורמים המרכזיים להצלחה המהירה הוא להערכת החברה, השילוב של מערכת Mobileye הישראלית החדישה, ממשק מולטמדיה מלא בשפה העברית, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, ותמיכה מלאה ב Apple CarPlay-ובAndroid Auto-. כל אלה מייצרים חוויה מותאמת לנהג הישראלי.

לכך מצטרפת יכולת הטעינה - ארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה מהירה במיוחד מ-10% ל-80% תוך 13-16 דקות בלבד, ביצועים שפותרים את אחד הדאגות העיקריות של נהגים ישראליים בנוגע לרכב חשמלי.

מסירות הרכבים הראשונים צפויות להתחיל בשבועות הקרובים, כאשר מי שהזמינו עד כה צפויים לקדימות במסירה.


Zeekr הוא מותג רכב טכנולוגי פרימיום הנמצא בבעלות קבוצת ג'ילי, אחת מיצרניותהרכב הפרטיות הגלובליות הגדולות בעולם. בבעלות הקבוצה מגוון מותגי על כמו Volvo, Lotus, Geely Auto, Smart ועוד. המטה האירופי שלZeekr  פועל מאמסטרדם, בעוד שמרכז העיצוב והמו"פ אשר אמון על הפיתוח ממוקם בגטבורג, שבדיה. בבסיס ערכי המותג ניצבת החדשנות הטכנולוגית, והוא מפתח טכנולוגיות עצמאיות לניהול ושליטה על סוללות, טכנולוגיות מתקדמות למנועים חשמליים ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למותג 8 דגמים, כולל ה- Zeekr 001 FRבעל 4 המנועים וביצועים ששברו שיאי עולם; ה-Zeekr 001, הדגם הראשון של המותג שנחשב לספינת הדגל שלו בעיצוב שוטינג ברייק ייחודי; ה-Zeekr MIX שנבנה במיוחד עבור מיזם המוניות החשמליות האוטונומיות של גוגל, Veymo; ודגמים נוספים כמו רכב הסדאן Zeekr 007, ה-Zeekr 009 בעל שבעת המושבים, וה-Zeekr X, ה-SUV האורבני של Zeekr, שאלפים ממנו נוסעים על כבישי ישראל.

 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קורן 27/07/2025 08:27
    הגב לתגובה זו
    הכותרת מושכת עניין שורה תחתונה פרסומת לזיקר...דגם ה X של זיקר נחל כישלון בשל תמחור גבוה מידי!!! ביחס לסגמנט!
  • 2.
    אליקו 19/07/2025 16:20
    הגב לתגובה זו
    מכרו למגרשים וחברות ליסינג
  • 1.
    אנונימי 08/07/2025 09:43
    הגב לתגובה זו
    מדינה של אזרחים חולים
זיקר 7X. צילום יואב פולסזיקר 7X. צילום יואב פולס

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת

הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר. 

אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות

פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני

יואב פולס |
נושאים בכתבה זיקר זיקר 7X

הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.

          

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90
מספר מושבים        חמישה
הנעה                חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range  /  חשמלית כפולה בדגם Krypton
הספק ומומנט        422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton
סוללה וטעינה            75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw
טווח ותקן                 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP.
בטיחות                 ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap
מחיר                       234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה.  יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.

פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.

גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.


זיקר 7X. צילום יואב פולסזיקר 7X. צילום יואב פולס

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת

הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר. 

אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות

פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני

יואב פולס |
נושאים בכתבה זיקר זיקר 7X

הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.

          

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90
מספר מושבים        חמישה
הנעה                חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range  /  חשמלית כפולה בדגם Krypton
הספק ומומנט        422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton
סוללה וטעינה            75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw
טווח ותקן                 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP.
בטיחות                 ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap
מחיר                       234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה.  יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.

פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.

גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.