
השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
בתוך 48 שעות מההשקה נמכרו 308 רכבי Zeekr 7X בשווי כולל של מעל 80 מיליון שקלים. ביום חמישי האחרון הושק בישראל הדגם השלישי של Zeekr בישראל, ה-Zeekr 7X – SUV פרימיום-טק הכולל שורה של חידושים טכנולוגיים.הבוקר מדווחת גיאו מובילטי מקבוצת יוניון, יבואנית Zeekr בישראל, על ביקושים גבוהים לדגם הטכנולוגי.
מדובר בנתון מרשים גם מאחר שסך המכירות בישראל של כל רכבי יוקרה במחיר של מעל 250 אלף שקל עומד על כ-1,000 רכבים בחודש. על פי החברה, הלקוחות ממשיכים לערוך נסיעות התרשמות במרכזי החוויה בתל-אביב, ראשון לציון וחיפה, ובחנות הקונספט ZEEKR בביג פאשן גלילות שם נרשמה תנועה ערה במיוחד של מעל 1,000 מבקרים ביום מאז מועד ההשקה.
נתון המכירות מתייחס לשלוש רמות הגימור: 7X Zeekr ברמת גימור Essence, ה-Long Range שמציע טווח של עד 610 ק"מ (לפי תקן WLTP); ודגם ה-Krypton, גרסת הביצועים בעלת ההנעה הכפולה והאצה מ-0 ל-100 בתוך 3.8 שניות.
שני הדגמים הראשונים של המותג בישראל, ה-Zeekr 001 וה-Zeekr X, גם רשמו הצלחה כשבתוך שנה וחצי נמסרו כ-4,000 רכבים.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד הגורמים המרכזיים להצלחה המהירה הוא להערכת החברה, השילוב של מערכת Mobileye הישראלית החדישה, ממשק מולטמדיה מלא בשפה העברית, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, ותמיכה מלאה ב Apple CarPlay-ובAndroid Auto-. כל אלה מייצרים חוויה מותאמת לנהג הישראלי.
לכך מצטרפת יכולת הטעינה - ארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה מהירה במיוחד מ-10% ל-80% תוך 13-16 דקות בלבד, ביצועים שפותרים את אחד הדאגות העיקריות של נהגים ישראליים בנוגע לרכב חשמלי.
מסירות הרכבים הראשונים צפויות להתחיל בשבועות הקרובים, כאשר מי שהזמינו עד כה צפויים לקדימות במסירה.
Zeekr הוא מותג רכב טכנולוגי פרימיום הנמצא בבעלות קבוצת ג'ילי, אחת מיצרניותהרכב הפרטיות הגלובליות הגדולות בעולם. בבעלות הקבוצה מגוון מותגי על כמו Volvo,
Lotus, Geely Auto, Smart ועוד. המטה האירופי שלZeekr פועל
מאמסטרדם, בעוד שמרכז העיצוב והמו"פ אשר אמון על הפיתוח ממוקם בגטבורג, שבדיה. בבסיס ערכי המותג ניצבת החדשנות הטכנולוגית, והוא מפתח טכנולוגיות עצמאיות לניהול ושליטה על סוללות, טכנולוגיות מתקדמות למנועים חשמליים ועוד.
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
למותג 8 דגמים, כולל ה- Zeekr 001 FRבעל 4 המנועים וביצועים ששברו שיאי עולם; ה-Zeekr 001, הדגם הראשון של המותג שנחשב לספינת הדגל שלו בעיצוב שוטינג ברייק ייחודי; ה-Zeekr MIX שנבנה במיוחד עבור מיזם המוניות החשמליות האוטונומיות של גוגל, Veymo; ודגמים נוספים כמו רכב הסדאן Zeekr 007, ה-Zeekr 009 בעל שבעת המושבים, וה-Zeekr X, ה-SUV האורבני של Zeekr, שאלפים ממנו נוסעים על כבישי ישראל.
- 3.קורן 27/07/2025 08:27הגב לתגובה זוהכותרת מושכת עניין שורה תחתונה פרסומת לזיקר...דגם ה X של זיקר נחל כישלון בשל תמחור גבוה מידי!!! ביחס לסגמנט!
- 2.אליקו 19/07/2025 16:20הגב לתגובה זומכרו למגרשים וחברות ליסינג
- 1.אנונימי 08/07/2025 09:43הגב לתגובה זומדינה של אזרחים חולים
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
שביל אופניים (משרד התחבורה)30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.
העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה, יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.
פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.
שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״
