דינה בן טל אל על
צילום: יחצ
דוחות

אל על הכניסה 696 מיליון דולר; רווח נקי של 52 מיליון דולר

אל על שנתפסת כחברת התעופה הלאומית, עזרה עם פרוץ המלחמה, ונראה שהישראלים זוכרים לה את זה - מסכימים לקבל שוברים במקום מזומן ועוזרים לה להתגבר על בעיות התזרים; החברה דיווחה על עלייה בהכנסות אבל לצד זאת ירידה ברווח התפעולי; בנוסף צופה ירידה במכירות נטו בעיקר בגלל הנפקת שוברים והחזרים במזומן

רוי שיינמן | (9)

חברת התעופה אל על  אל על 0% דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי. ההכנסות הסתכמו בכ-696 מיליון דולר, גידול של 11% בהכנסות הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו בכ-626  מיליון דולר, וזאת על רקע הביקושים הגבוהים לטיסות נוסעים. הרווח התפעולי הסתכם ב-85.4 מיליון דולא לעומת 102.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 17%, בעוד הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) הסתכם בכ-172 מיליון דולר בהשוואה ל-167 מיליון דולר ברבעון המקביל.

שיעור התפוסה עמד על 88.1% לעומת 87.5% ברבעון המקביל. במהלך חודש יולי נמסר לידי החברה מטוס הדרימליינר ה-16, ונכון למועד פרסום הדוח, מספר המטוסים השמישים שמפעילה החברה עומד על 44 מטוסים, מתוך צי של 47 מטוסים. 

הרווח הנקי הסתכם ב-52 מיליון דולר לעומת 67 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר לדברי החברה הסיבה לכך היא הכנסה חד פעמית לא תזרימית בסך 38 מיליון שקלים ברבעון המקביל שנבעה מהכרה חשבונאית במענקים.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-92.3 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים של 56.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון השלישי, היו לאל-על יתרות מזומנים ופיקדונות זמינים לשימוש בסך של כ-303 מיליון דולר. 

בהסתכלות קדימה על השפעות המלחמה על אל על, החברה צופה שהמכירות נטו בחודשים ספטמבר-נובמבר יסתכמו ב-491 מיליון שקל לעומת 637 מיליון שקל בחודשים יוני-אוגוסט, וזאת בעיקר בשל העלייה בשוברים שהונפקו וההחזרים במזומן, שלהערכת החברה יסתכמו בסך של 262 מיליון דולר, מתוכם 148 מיליון דולר בשוברים, משמע כספים שנשארים אצל אל על. בנוסף, החברה צופה ירידה של בין 5%-10% ב-ASK (מספר המושבים שהוצעו למכירה כפול המרחק המוטס) וירידה מסוימת ב-PLF (שיעור התפוסה). החברה גם ציינה כי נכון למועד הדיווח לא פורסם מתווה סיוע מהמדינה ביחס לענף התעופה בכלל וביחס לחברה בפרט, אך החברה פועלת מול גורמי המדינה הרלוונטיים בנושא.

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שימי 01/12/2023 00:41
    הגב לתגובה זו
    פוטנציאל אדיר לתשואה של עשרות אחוזים בשער בדיחה הנוכחי
  • 5.
    טייס לשעבר 30/11/2023 15:21
    הגב לתגובה זו
    שניהלו את אלעל במשך השנים, תמיד היה מקום מובטח בהנהלה למפקד חיל האויר לשעבר שהגיע לחברה וניהל אותה כמו את חייל האויר - בלי חשבון, בלי תקציב, ובלי כוונת רווח בדרכ זה הסתיים במשכורות גבוהות לטיסים (חבר מביא חבר) ובהפסדים גדולים לבעלי ההון. עכשיו הביאו אישה - שאיננה מה"ברנז'ה" שמלמדת את כל האלופים איך מנהלים חברה מרוויחה. כל הכבוד
  • יריב 02/12/2023 19:23
    הגב לתגובה זו
    ואל תשכח שבתקופת רומנו כמנכ"ל החברה שגשגה יותר מהיום.
  • 4.
    מנחם ציון 30/11/2023 14:14
    הגב לתגובה זו
    אל על ניצלה את המצב שהיא מונופול ושלשה את מחרי כרטיסי הטיסה לאירופה . אם בעבר היית מוצא כרטיס הלוך ושוב לאירופה ב250 יורו כיום זה 600 יורו. גזל לאור יום.
  • יש לי רעיון 30/11/2023 15:22
    הגב לתגובה זו
    סע באוטובוס..
  • קפיטליסט 30/11/2023 15:19
    הגב לתגובה זו
    אהה, אין חברה אחרת. אז מה אתה רוצה? למרות שהעלו את המחירים, הרווח התפעולי קטן. כלומר, המצב קשה והחברה נאבקת ומנסה גם לתת שירות וגם להרויח. מה אתה בדיוק רוצה? שלרגל המצב הם יתנו כרטיסים חינם או בחצי מחיר?
  • 3.
    נתי 30/11/2023 14:12
    הגב לתגובה זו
    לכן חשוב לשמור על כך שתמיד אל על תהיה חייה ובועטת חזק בשירות ובמטוסים החדישים ביותר אינטרס של המדינה אני בכל אופן תמיד משתדל לטוס באל על תודה רבה
  • 2.
    שני 30/11/2023 13:23
    הגב לתגובה זו
    שירות מעולה וציונות למען העם
  • 1.
    חברת הבית שלנו תמיד טסים אל על (ל"ת)
    גדי 30/11/2023 13:21
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 0%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: ירידות מסביב לעולם; ת"א צפויה לפתוח בירידות

ירידות חדות באסיה, ירידות גם בחוזים על וול סטריט; ואיך ישפיע מדד המחירים על אגרות החוב?

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט ירדה גם אתמול - נעילה שלילית בוול-סטריט; צים זינקה ב-8%, מובילאיי נפלה ב-5%. המניות הדואליות צפויות לירידה קלה של 0.1% - לטבלת המניות הדואליות ופערי הארביטראז'. טאואר 0%  צפויה לרדת כ-1%, נייס 0%  תרד ב-1.7%, קמטק 0%  בקרוב ל-2%. 

השווקים באסיה בירידות חדות של 1.5%-2% והחוזים על וול סטריט ממשיכים להיות אדומים - החוזה על הנאסד"ק יורד ב-0.8%. זה מרמז על פתיחה שלילית בתל אביב. 

אתמול אחרי המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן - המדד ירד ב-0.5% וכך גם מחירי הדירות - מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%. המדד נמוך, אבל חשוב להבין שהוא לא הפתיע. הוא גלום במחירי האג"ח. התחזיות היו למדד שלילי של 0.4% עד 0.5% ולכן ההשפעה שלו על שוק האג"ח תהיה נמוכה.

רק להמחשה, אם למשל הוא היה יורד ב-0.8%, הרי שמדובר בהפתעה גדולה, וזה היה מחייב התאמה - בראש וראשונה במחירי אגרות החוב הצמודות שהיו יורדות כגודל ההפתעה, וכנראה גם אגרות החוב השקליות היו מושפעות - לכיוון החיובי. מדד כה נמוך מגדיל סיכויים להורדת ריבית והורדת ריבית מעלה את מחירי אגרות החוב השקליות.

המקום שבו כן צפויה השפעה הוא מניות יזמיות הנדל"ן. ירידת המחירים היא לא סוד, אבל ירידת המחירים לצד היקף עסקאות קטן, הבנה שהריבית לא תשפיע על מחירי הדירות בהמשך - כלומר הורדת ריבית לא תשפיע משמעותית על הציבור לרכוש דירה, מובילים למחשבה שיזמיות הנדל"ן המקומיות לא מגלמות את גודל המשבר. אולי הן חיות על ציפיות להיפוך המצב, אבל הנתונים מראים אחרת.