בפעם השלישית הצליח - הבעלים של אל על קנה עוד 5%, גם מהמדינה
הצעת הרכש באל על אל על -1.87% הושלמה: מדינת ישראל וחברת כנפיים של משפחת בורוביץ' מכרו 5% ממניות החברה לקני רוזנברג, לאחר ששתי ההצעות הראשוניות לא היו מספיק אטרקטיביות מבחינת המשקיעים כדי להסכים למכור לו את המניה (להרחבה). על ההצעה השלישית עמדה על 4.2 שקל למניה. לאחר השלמת הרכישה, רוזנברג מחזיק כעת ב-49.95% ממניות החברה.
בסך הכל, רוזנברג רכש 9,519,788 מניות אל על ושילם עבורן כמעט 40 מיליון שקל. בסך הכל, במשך שנתיים וחצי, הוא השקיע כ-840 מיליון שקל בחברה, לרבות מניות ואופציות וגם כהלוואת בעלים.
כזכור, ההצעה הראשונה של רוזנברג עמדה על 3.8 שקל למניה ולאחר שלא הצליח להשיג מוכרים הוא נאלץ להעלות אותה ל-4 ומשם ל-4.2 שקל. זוהי פרמיה של 10% ביחס למחיר השוק הבוקר - 3.82 שקל.
בסך הכל, המדינה מכרה 1.7% ממניות אל על. היא מכרה קיבלה 13 מיליון שקל ונותרה עם 10.13% מהמניות. כנפיים של בורוביץ' מכרה 0.95% ממניות החברה וקיבלה כ-8 מיליון שקל. כעת בידיה 5.24% והיא עדיין בעלת עניין.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה באשר למצב החברה? היא נמצאת במגמת שיפור. בשעה טובה כמובן. אל על צופה לצמוח ב-15% בשנה במשך חמש השנים הבאות. אבל - הביצועים החשבונאיים של אל על ב-2022, טובים מאלו של 2019. אבל, אלמלא רווח חד פעמי גדול, התוצאות היו פושרות.
- 9.שורץ 22/04/2023 17:38הגב לתגובה זואסור לטוס בחברה שהטייסים מתיחסים לנוסעים כלקוח שבוי שאפשר להתעלל בו פעם ב להאריך טיסות כדי לשפר תנאי סחר ופעם ב להעביר מסרים פוליטיים רק כי בא להם
- 8.יוס 21/04/2023 13:46הגב לתגובה זוחברה חצופה שקיבלה מאות מליונים ממדינת ישראל בתקופת הקורונה וכשנה אחר כך חילקה דיבידנד. למה לא נדרשה להחזיר לקות המדינה את כספי הציבור שניתנו לה? אבל האישו המרכזי שחברת אל על מעסיקה אנרכיסטים ועד שלא יפוטר הטייס שהשתן עלה לו למוח, אני לא אווב שם יותר. מקווה שהימין יצביע בכנפיים ויקצץ לאל על את הכנפיים עד שהחברה תמצה את הדין ותפטר את האנכיסט.
- לא טסים בחברה שסותמת פיות לעובדיה (ל"ת)לא 21/04/2023 18:06הגב לתגובה זו
- 7.אזרח 21/04/2023 07:18הגב לתגובה זומי שמפיל את החברה זה טייסים פרווילגים עם אף למעלה ממליץ לבעלים לפטר את כל הטייסים הישראלים ולהעסיק טייסים זרים טייסים זרים לפחות לא יבגדו בנו רק יעשו את העבודה שלהם
- 6.חברות תעופה זה השקעת העתיד. עוד מעט ייכנסו לתחום 20/04/2023 16:44הגב לתגובה זוחברות תעופה זה השקעת העתיד. עוד מעט ייכנסו לתחום רחפנים חשמליים לנסיעות בינעירוניות. בארה״ב. זה כבר ההווה. חברות התעופה ישתלטו על כל מה שהיום הרכבות והאוטובוסים מרוויחים. מה עוד שזה בלי דלק שזאת ההוצאה הכי גדולה.
- 5.אלכס 20/04/2023 11:29הגב לתגובה זואנחנו משתדלים תמיד לטוס אל על הטייסים מיומנים + מטוסים מפנקים ובטוחים ומתוחזקים היטב בשונה מחברות אחרות
- שרה 20/04/2023 12:39הגב לתגובה זומטוסים מלוכלכים, חלק מהמסכים לא עובדים והרבה כסאות די שבורים....טסה איתם לפעמים לארה"ב, לא יודעת על איזה פינוקים מדובר, אולי במחלקה ראשונה......
- 4.מבין2 20/04/2023 00:11הגב לתגובה זוצריך לקחת בעלות או לברוח
- 3.אחד 19/04/2023 19:10הגב לתגובה זואל על לא מסוגלת לשלם החובות . כל השקעה באל על כמו לשים הכסף על קרן הצבי.
- 2.חברה פח אשפה לא טס איתם בחיים (ל"ת)אבי רון 19/04/2023 16:40הגב לתגובה זו
- 1.שרה 19/04/2023 12:48הגב לתגובה זונהדר בשבילו אבל, מה יהיה איתנו, נצטרך לטוס עם טייס שמאלן הזוי שישמיע לנו בדרך את המנטרה שלו??????ביחוד בטיסות לארה"ב, למה אנחנו אשמים??????
- אין לך ברירה לטוס אל עלך זו החברה היחידה שכשרה. (ל"ת)שי 19/04/2023 15:53הגב לתגובה זו
- שרה 19/04/2023 17:20אין לי בעיית כשרות, לצערי הם החברה היחידה שטסה ללא עצירה למיאמי......היתה גם אמריקן איירלנס אבל, היא הפסיקה לטוס ישירות למיאמי......
- כ.ד 19/04/2023 16:36לא בטוח שטסה לחו"ל
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
הרחבת טרמינל 3. הדמיה: מושלי אלדר אדריכליםטרמינל 3 מתרחב: אפקון ואורון יבצעו את עבודות בהיקף מאות מיליוני שקלים
כ-10 חודשים לאחר ההודעה על הרחבת הטרמינל, הודיעה קבוצות אורון על תחילת העבודות, שצפויות לארוך כשנתיים וחצי, בהיקף של כ-310 מיליון שקל; חברת אפקון תבצע את התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים
בתזמון מצוין עם חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, וכמעט שנה לאחר ההודעה של רשות שדות התעופה על הרחבת טרמינל 3 בנתב"ג, הפרויקט נכנס לשלב הביצוע. חברת אפקון אפקון החזקות 1.86% הודיעה היום על כך שחברת בת שלה תשמש כקבלן משנה בפרויקט להרחבת המבנה הקרקעי ואזור ההסעדה בטרמינל 3 בנתב"ג, בהיקף של 67 מיליון שקל. ובהודעה אחרת, אורון תשתיות אורון קבוצה 1.97% הודיעה כי זכתה במכרז שפרסמה רשות שדות התעופה לביצוע העבודות להרחבת המבנה הקרקעי ומתחם המזון של טרמינל 3, בהיקף מוערך של כ-310 מיליון שקל (בתוספת מע"מ).
במסגרת פרויקט הרחבת טרמינל 3, ישודרגו מתחמי ביקורת הגבולות ואזורי הבידוק הביטחוני, יוקם שער כניסה חדש לנוסעים הנוחתים בישראל, ויורחב מתחם ההסעדה ("הפוד קורט") באזור הדיוטי פרי. הפרויקט המרכזי יכלול תוספת של כ-7,000 מ"ר לשטח מתחם ביקורת הגבולות עבור הנוסעים החוזרים לארץ, המתפרשים על פני ארבע קומות. נוסף לכך, יוקם מבנה חדש, "שער תל אביב", בשטח של כ-2,000 מ"ר, שישמש שער כניסה לנוסעים המגיעים באוטובוסים במקום בשרוולי המטוסים. השער החדש צפוי לקצר משמעותית את התהליך מול ביקורת הגבולות ולאפשר מעבר מהיר ונוח יותר אל אזור איסוף הכבודה.
אפקון
במסגרות דוח הרבעון השני, דיווחה אפקון כי ב-11 במאי 2025 זכתה חברה בת בבעלות מלאה בהסכם לביצוע התקנות ושירותים למערכות אלקטרומכניות בהיקף מוערך של כ-70 מיליון שקל לתקופה של כשנתיים. ועכשיו מגיעה העסקה הנוכחית עם רש"ת, בהיקף של 67 מיליון שקל, כשתקופת הביצוע צפויה להתמשך כ-30 חודשים ממועד קבלת צו התחלת עבודה. החברה מעריכה כי שיעור הרווח הגולמי בפרויקט דומה לשיעורים הנהוגים בפרויקטים מסוג זה.
דודי הראלי, מנכ״ל קבוצת אפקון: ״ההסכם מחזק את מעמדנו בשוק הפרויקטים הלאומיים הצומח ומצטרף לשורת פרויקטים אסטרטגיים שנמצאים בביצוע. מדובר בביטוי נוסף ליכולות המקצועיות הגבוהות של הקבוצה ולהעמקת פעילותנו בתחום מערכות אלקטרו-מכאניות מורכבות. עבודה זו מתווספת לצבר העבודות הרווחי והאיכותי של הקבוצה. קבוצת אפקון תמשיך לפעול להרחבת תחומי פעילותה תוך שילוב כלל יכולותיה למתן ערך מוסף ללקוחותינו ולהשיא ערך לבעלי מניותינו".
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור אפקון, זהו אינו הפרויקט הראשון עם רש"ת, היות והקימה כבר את מגדל הפיקוח החדש, זרוע E והטרמינל החדש בתמנע. אפקון תבצע עבודות של קבלן משנה עבור אורון.
