למרות העלאת המחיר - קני רוזנברג לא הצליח בהצעת הרכש במניות אל על

הבעלים של אל על מחזיק ב-45% מהמניות. הוא רצה לרכוש 5% נוספים אבל רק 3.64% מבעלי המניות נענו להצעה, וזאת גם אחרי שרוזנברג העלה את ההצעה שלו ל-4 שקלים למניה. במקביל לנפילה היום בשוק - מניית אל על מחקה 5% ל-3.67 שקלים ושווי שוק של 697 מיליון שקל
נתנאל אריאל | (3)

גם לאחר העלאת המחיר למניות אל על אל על 6.25%  , הצעת הרכש של הבעלים קני רוזנברג לא הצליחה. רק 3.64% נענו להצעתו. הוא ביקש לקנות 5% נוספות ממניות אל על, אבל לא מספיק בעלי מניות הסכימו למכור לו.

נזכיר כי רק לאחרונה הוא העלה את המחיר בהצעת הרכש מ-3.8 שקל כדי לנסות שוב לגרום למשקיעים למכור לו את המניות, אבל כאמור זה לא קרה. אם הצעת הרכש הייתה מצליחה, רוזנברג היה משלם 38 מיליון שקל על הרכישה.

אל על נמצאת בתקופה טובה בשנה האחרונה, בהמשך לפיטורי הענק והרה ארגון במקביל לתקופת הקורונה. כמובן שגם מענקי המדינה תרמו לה, והשאלה כעת מה יהיה בהמשך? לאחרונה פרסמה אל על דוחות סבירים, אבל עדיין יש סימני שאלה גדולים בקשר לחברה. הכיצד אל על הרזה מרוויחה בקושי בשנת 2022 הטובה לשוק התעופה. אלמלא רווח חד פעמי, השורה התחתונה היתה סביב האפס.

הבשורה הטובה זה החזון לעתיד. אל על סיפקה תחזית 5 שנתית בה היא צומחת ב-15% בשנה בכל שנה. זו תוכנית מרשימה. כך או אחרת, הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר; הרווח התפעולי הסתכם בכ-113 מיליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ-112 מיליון דולר). במילים אחרות, הרווח בשורה התחתונה היה סביב האפס, אולי כמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים בלי ההכנסה החד פעמית.

לאל על יש 283 מיליון דולר בקופה נכון לסוף השנה והתוצאות ברבעון הרביעי אכן טובות מרבעונים מקבילים בעבר. אלו חדשות טובות. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-561 מיליון ולראשונה חצו את הכנסות 2019 (כ-518 מיליון דולר ב-2019). הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-8 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, בנוסף, זהו הרבעון הרביעי הרווחי היחיד מאז 2015.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אייל 12/03/2023 17:05
    הגב לתגובה זו
    והמניה קורסת ויורדת 5 אחוז כי הוא לא אצליח זה הגיוני איפה הבדיקה של הבורסה
  • המגיב 13/03/2023 09:17
    הגב לתגובה זו
    הוא לא יכול לעלות מ 45 אחוז בלי הצעת רכש
  • 1.
    תמשיך לדפוק את המשקיעים תדפק בעצמך (ל"ת)
    אלעד 12/03/2023 15:54
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳