רמי לוי: הרווח התפעולי נחתך ב-18%, הנקי ב-40%. מבצעים או אינפלציה?
רשת הסופרמרקטים רמי לוי 0.96% מדווחת על עליה של 9% בהכנסות ברבעון השני של השנה ל-1.74 מיליארד שקל, לעומת 1.59 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הגולמי של החברה עלה הרבה פחות: עמד על 400.8 מיליון שקל, עליה של 4.65% לעומת התקופה המקבילה אז עמד הרווח הגולמי על 383 מיליון שקל. האם האינפלציה פגעה בחברה? ברמי לוי מסבירים שהסיפור הוא בעיקר מבצעים אגרסיביים שהרשת עשתה לקראת חג הפסח. הרווח התפעולי של רמי לוי נחתך ב-18.5% ועמד על 74.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת 91 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי נחתך גם הוא בשיעור חד של 40%, ועמד על 36.5 מיליון שקל, לעומת 60.8 מיליון שקל אשתקד. הרווחיות של רמי לוי עומדת על 2% בלבד מההכנסות - יוקר המחיה לא כאן. איך תשפיע על החברה האינפלציה והתייקרות חומרי הגלם? ובכל זאת, החברה התמודדה גם עם האינפלציה, שגרמה לעלייה בשכירות של החנויות. ברמי לוי מזהירים כי "המשך עליית שיעורי האינפלציה עשויה להביא לעלייה בשכר המינימום במשק ובהתאם להשפיע על הוצאות השכר של החברה". ברמי לוי גם מתייחסים לעלייה במחירי חומרי הגלם: "התייקרות מחירי התשומות האינפלציה הובילה לעלייה במחירי התשומות בעולם ומכאן לעלייה במחירי השירותים, ההוצאות הלוגיסטיות והמוצרים. נכון למועד הדוח אין לחברה יכולת לצפות האם תמשך מגמת ההתייקרות ואת היקפה, את השינויים האפשריים במחירי התשומות ואת מידת השפעתם על רווחיות החברה". מנגד, מציינים ברמי לוי כי עליית הריבית ע"י בנק ישראל מצמצמת את התחייבויות הטבות השכר לעובדים. ברמי לוי מנסים להרגיע ולהגיד כי "נכון למועד זה, הנהלת החברה סבורה שלעליית הריבית ו/או האינפלציה לא צפויה להיות השפעה מהותית על שיעורי הרווחיות, עלויות המימון ומרכיבי העלויות המרכזיים של החברה" - אבל ברבעון השני של השנה היא בהחלט נפגעה מכך. לרמי לוי יש מזומנים בהיקף של 948 מיליון שקל ולדברי החברה היא מייעדת "חלק ניכר מהסכום לרכישות ומיזוגים", כלומר כ-500 מיליון שקל, קצת פחות מחצי: "בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט". לרמי לוי יש כיום 56 סניפים, והיא מצפי לפתוח בשנים הקרובות כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים "באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום"; רמי לוי תחלק דיבידנד של 30 מיליון שקל. רשת 'גוד פארם' - מפעילה כיום 48 סניפי פארם ברחבי הארץ. מאז רכישת השליטה במאי 2018 נפתחו 37 סניפי פארם. בכוונת רמי לוי לפתוח עוד סניפים. רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "הציבור בישראל רואה ברמי לוי את רשת השיווק המשפיעה ביותר להורדת יוקר המחיה בישראל, דבר המקבל משנה חשיבות במיוחד בימים אלה עם סביבה אינפלציונית, ומתבטא בגידול בכמות הלקוחות המבקרים בסניפי הרשת. "כמו כן, ניתן לראות גם האצה ברכישת מוצרים של המותג הפרטי, דבר המעיד על הרצון של לקוחותינו לרכוש מוצרים איכותיים במחירים ריאלים ונוחים יותר. אנו רואים בכך שליחות, ומבטיחים להמשיך ולספק ללקוחותינו את סל המוצרים הזול ביותר גם בעתיד. אנו פועלים במגוון דרכים כדי למנוע את עליות המחירים, ככל שניתן".
- 7.רמי לוי 22/08/2022 18:32הגב לתגובה זויש,בעלי עסקים שחושבים שהשמש זורחת 24 שעות ביממה ופה בא המקל ! פותחים מתמזגים ושוב פותחים עוד ועוד,ועוד ועוד,או שזה שגעון ילדות שלו ,או חזירות, או שהכסף כבר מנהל אותו ,או אגו למי יש יותר גדול במגרש , או שהם חושבים שהם חיים עד גיל 400 .
- 6.יאיר 22/08/2022 16:50הגב לתגובה זובכמה העלתה חברת הנדל"ן של לוי את השכירות לרמזי לוי השקמה?
- 5.צרכן נבון 22/08/2022 16:05הגב לתגובה זורשת שלא יוזמת כבר שנים, רק משווה מחיר למבצעי רשתות שכנות. סניפים לא מתוחזקים, מעברים צרים, חוסר תודעת שרות.
- הקהל מצביע ברגליו והחנויות גדושות קונים (ל"ת)יא-צק 23/08/2022 05:01הגב לתגובה זו
- 4.דן 22/08/2022 13:56הגב לתגובה זורמי לוי הוא הבעלים של רוב הנכסים. מעלה השכירות לעצמוומרויח יותר.
- 3.לרון 22/08/2022 13:21הגב לתגובה זולמצוא תמונה יותר מיסכנה?כידוע לא צריך לדאוג לרמי לוי,אני יושב "אצלו" ושוכח ,בלי להמליץ
- 2.מאיר דגן 22/08/2022 13:09הגב לתגובה זוהוא רק מרוויח הנכסים שלו ומשכיר אתם ביוקר צמוד למדד. לרשת שלו אז הוא מרוויח המון
- 1.חיים 22/08/2022 10:08הגב לתגובה זורמי לוי כבר לא כ"כ זול כפי שמתיימר להיות. המחירים עלו אצלו משמעותית. רוב הסחורה של הירקות והפירות יוצאת מהמקררים שלו ובעלת איכות ירודה והרבה בררה. חצי לפח. לכן הציבור מדיר רגליים וזה מתבטא כמובן במכירות.

נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
עלייה של 25% בהכנסות ל-224.6 מיליון דולר; הרווח למניה על 2.16 דולר - סנט מעל הצפי; צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 215-225 מיליון דולר; וול סטריט מבינה שהרבעון הרביעי יהיה נמוך מהשלישי וחוששת
נובה, נובה -8.04% ספקית פתרונות המדידה הישראלית לתעשיית המוליכים למחצה, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה ממשיכה ליהנות מצמיחה בביקוש למערכות מדידה לתחומי הזיכרונות והמעבדים המתקדמים - מגזרים שנהנים מההאצה בהשקעות בתשתיות בינה מלאכותית ובייצור שבבים מתקדמים, אבל בעוד הרבעון השלישי נראה חזק מהצפוי, הרביעי מאכזב את וול סטריט.
מניית Nova Measuring Instruments Ltd. -2.44% נופלת בשיעור של 10% במסחר המוקדם בנאסד"ק אחרי פרסום התוצאות. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-9.2 מיליארד דולר ) אחרי שזינקה כ-72% מתחילת השנה ו-88% במהלך 12 החודשים האחרונים.
הרווח למניה (Non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 2.16 דולר, לעומת תחזית הקונצנזוס של 2.15 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-224.6 מיליון דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 222 מיליון דולר, ובזינוק של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שימו לב לנקודה הבאה - רק סנט מעל התחזית, ולא הרבה מעל בהכנסות. נובה זינקה בחודשים האחרונים כאילו היא הולכת "להפגיז" בתוצאות וזה לא קרה. השוק טיפח ציפיות והתאכזב. מעבר לכך, התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת - 215-225 מיליון דולר, אמצע טווח של 220 מיליון דולר שזה מתחת להכנסות ברבעון השלישי. וול סטריט רוצה צמיחה מתמשכת מדי רבעון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו כאמור ב-224.6 מיליון דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון השני של השנה, ו-25% לעומת הרבעון השלישי של 2024. הרווח הנקי לפי GAAP עמד על 61.4 מיליון דולר, או 1.90 דולר למניה בדילול מלא, עליה של 19% לעומת התקופה המקבילה.
לפי Non-GAAP, הרווח הנקי היה 70 מיליון דולר, או 2.16 דולר למניה, עלייה של 24% לעומת אשתקד. שיעור הרווח הגולמי נותר יציב - 56.7%, לעומת 56.6% לפני שנה. ההוצאות התפעוליות עלו ל-63.6 מיליון דולר, לעומת 52.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
