סלקום: שוב קיפאון בהכנסות ובמינויים, אבל רווח גבוה של 28 מיליון שקל
קבוצת הסלולר סלקום 2.27% מדווחת על רבעון נוסף של קיפאון. הכנסות החברה עמדו על 1.055 מיליון שקל, לעומת 1.033 מיליון שקל ברבעון המקביל, עליה של 2% לעומת הרבעון המקביל. בפועל, הגידול במכירות של סלקום הוא יותר תוצאה של רכישת גולן טלקום ברבעון הרביעי של שנת 2020.
עם זאת, החברה הצליחה להוריד מעט את עלות המכר ולשמור על יציבות בהוצאות המכירה, השיווק וההנהלה ולכן הצליחה להגדיל משמעותית את הרווח התפעולי כך שהוא קפץ ב-46% ל-73 מיליון שקל, לעומת 50 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות הרומינג, שיפור ברווחיות ציוד קצה וכן ירידה בפחת.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ ל-28 מיליון שקל לעומת 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
גידול במינויים: בעיקר בסיבים האופטיים
החברה מדגישה שיש לה צמיחה של 31 אלף מנויי סלולר ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם, אבל כעת יש לה 3.306 מיליון מנויים וברבעון הקודם היו 3.275 מיליון, כלומר, מדובר בעליה של 1%.
החברה גם מדווחת על עליה של 6,000 מנויי תשתית אינטרנט ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם. מדובר על 311 אלף מנויים לעומת 305 אלף ברבעון הקודם. עליה של 2%.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נוספו לחברה גם 2,000 מנויי טלוויזיה ברבעון הראשון ביחס לרבעון הקודם - אבל אפס ביחס לרבעון המקביל. כלומר אין צמיחה.
איפה כן יש צמיחה? במנויי הסיבים האופטיים. החברה רושמת זינוק של 11% לעומת הרבעון הקודם ו-42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "התוצאות מעידות על המשך מגמת הצמיחה והתחזקות החברה. אנחנו ממשיכים בפעילות של פריסת אתרי דור 5, השקעה בתשתיות הסיבים בין היתר באמצעות IBC, קידום שירות הלקוחות שלנו ובמנועי צמיחה נוספים".
לאחרונה חבר המנכ"ל הקודם, אבי גבאי - במהלך לא ראוי ואף מסריח - לקבוצת משקיעים עם שלמה רודב וקבוצת ארקין במטרה לרכוש את פרטנר. תקופה קצרה לאחר מכן דירקטוריון סלקום מינה את דניאל ספיר כמחליפו, זאת לאחר שכיהן עד למינויו בסלקום כמנכ"ל תקשורת הפרטית שבבעלות משפחת לבנת.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
ובחזרה לדוחות - בחלוקה למגזרי הכנסה:
ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-475 מיליון שקל, עלייה של כ-3.9% לעומת 457 ברבעון המקביל בשנת 2021. התיירות היוצאת עזרה לכך (כלומר האפשרות לטוס שוב לחופשות בחו"ל) כאשר הכנסות משרותי נדידה בחו"ל עלו.
הכנסות מגזר נייח: ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו ב-323 מיליון שקל, עלייה של כ-6.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021. על פי החברה, העלייה נובעת בעיקר מעליה בהכנסות משרותי האינטרנט והכנסות מפעילות של מכירת דקות מול מפעילים בינלאומיים. יצוין כי קרוב למחצית מלקוחות סלקום בשירותי האינטרנט נהנים משירותי הסיבים.
הכנסות מציוד קצה: ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו ב-297 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022, ירידה של כ-4.8% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021, בעיקר בשל ירידה במכירות קצה במגזר הנייד. עם זאת, בשורת הרווח של מכירת ציוד קצה רשמה החברה רווח של 53 מיליון שקל, המשקף עלייה של 9.9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
