גלובל כנפיים קונה ותחכיר 2 מטוסים לחברת תעופה באמריקה

החברה תרכוש את המטוסים ב-74 מיליון דולר ותחכיר אותם תמורת 80 מיליון דולר ל-14 שנים. כלומר - היא תכניס מהעסקה כ-6 מיליון דולר 
נתנאל אריאל | (5)

לאחר שאיבדה את השליטה ב אל על 6.25% , תמי מוזס בורוביץ', בעלת השליטה ב כנפיים -0.32% אחזקות מחפשת מקורות צמיחה חדשים. החברה הבת (66%) גלובל כנפיים 0%  שרכשה לאחרונה 49.9% מחברת התעופה הקפריסאית הקטנה טוס איירווייז (TUS), תמורת 5 מיליון דולר, רוכשת כעת שני מטוסי איירבוס 220 (שנת ייצור 2018) ב-74 מיליון דולר ותחכיר אותם לחברת תעופה בצפון אמריקה תמורת 80 מיליון דולר, לטווח של 14 שנים.

המטוס הראשון נרגש עם החתימה על הסכם החכירה ורכישת המטוס השני תתבצע, על פי החברה, בשבועות הקורובים.

כדי לממן את העסקה, גלובל תקבל הלוואה מבנק זר בהיקף של 49 מיליון דולר, ויתרת העסקה תמומן מהמזומן של גלובל. פירעון כל אחת מההלוואות (קרן) יבוצע בתשלומים חודשיים (לא שווים) עד לתום תקופת החכירה של המטוס הרלוונטי. הריבית בגין ההלוואות הינה ריבית משתנה (על בסיס LIBOR לחודש בתוספת מרווח), שישתנה כל מספר שנים. המרווח הוא בטווח של 2%-3%. החברה תוכל לפרוע מוקדם את ההלאוות ולשלם עמלת פירעון מוקדם.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אזרח תמים 04/10/2021 05:19
    הגב לתגובה זו
    אלא אם מקבלי ההחלטות בחברת התעופה בוחרים ביודעין לתת לצד שלישי להרויח מסיבותיהם שלהם...
  • 2.
    טט 04/10/2021 00:03
    הגב לתגובה זו
    כך עשו בקלאב מרקט וכמובן רוששו את אלעל
  • 1.
    ג'סי 03/10/2021 11:58
    הגב לתגובה זו
    לשלם 80 בשביל החזר 74 ב14 שנים? וזה בלי הרביות לבנקים.. מה ההגיון הכלכלי?
  • יניב ס 03/10/2021 16:36
    הגב לתגובה זו
    לכנפיים
  • משה 03/10/2021 18:31
    משפחה חזירית רוקנו את אל-על מכל נכסיה,לא היו מוכנים להכניס את היד לכיס לאורך כל תקופת היותם בעלי המניות העיקרים,אני מאחל להם רק הפסדים
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳