הראל מעניקה ללקוחות את השירות הגרוע ביותר; ליברה, ווישור והפניקס מככבות
משהו לא טוב עובר על חברת הביטוח הראל השקעות -1.19% . השירות שהיא מעניקה נחשב לגרוע - כך לפי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ש"הכתירה" אותה כחברת הביטוח שמספקת את רמת השירות הנמוכה ביותר ברוב המוצרים הביטוחיים-פיננסיים שהיא מציעה, ביחס לחברות הביטוח האחרות, נכון לשנת 2020.
מדד השירות מורכב מהפרמטרים הבאים: התביעות שאושרו ומהירות הטיפול (40%), שביעות רצון והמלצות הלקוחות (30%), תלונות הציבור (15%), זמן מענה טלפוני (10%) וכלים דיגיטליים (5%).
ומה בביטוחי רכב?
בקטגוריית השירות של ביטוח רכב חובה, חברות הביטוח הדיגיטלי ווישור גלובלטק -2.36% ו-ליברה -1.59% מככבות, בעוד שהראל ומגדל המסורתיות תופסות את המקומות האחרונים. בביטוח "רכב רכוש", או בשמו העממי צד ג', ליברה שוב מככבת במקום הראשון, בעוד שלמה ושירביט במקום האחרון. גם הראל תופסת את אחד המקומות האחרונים.
ובביטוח דירה?
בביטוח הדירה המעניק כיסוי לתכולת הדירה והמבנה, חברת הביטוח הגדולה ביותר הפניקס -0.07% מובילה במקום הראשון, ואילו מנורה ושלמה במקומות האחרונים. בקטגוריית ביטוחי הבריאות, מככבת איילון שנרכשה לאחרונה ע"י ווישור - ובמקום האחרון שוב ממוקמת הראל.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובתאונות אישיות?
בקטגוריית השירות של ביטוח תאונות אישיות המבטיח פיצוי בסכום מוסכם במקרה של פגיעה בתאונה, במקום הראשון ממוקמת ביטוח ישיר, ובמקום האחרון שוב, הראל.
בביטוח הסיעודי?
בשירות של הביטוח הסיעודי מגדל ממקומות במקום הראשון, ובמקום האחרון - נחשו מי? נכון. הראל.
ביטוח נסיעות לחו"ל?
בשירות של ביטוח נסיעות לחו"ל במקום הראשון ממוקמת הפניקס, ובמקומות האחרונים ממקומות הראל ומגדל.
בביטוח חיים?
- 22.סאמר 31/08/2021 07:08הגב לתגובה זוחברה של נוכלים גנבים 4 פוליסות לפני שנפלתי שיהיה לי שקט נפשי עד עכשיו בתהליך משפטי 5שנים .רק כאבי ראש מהחברה הזאת
- 21.חנן מנה 30/08/2021 22:11הגב לתגובה זומי שחושב שהראל אחרונים טועה ובגדול
- 20.לא מפתיע 30/08/2021 12:05הגב לתגובה זומה מצפים?
- 19.אולי יש לך הראל אבל אין לך ביטוח (ל"ת)משקיע 30/08/2021 08:53הגב לתגובה זו
- 18.הראל שרות גרוע. זמן המתנה ארוך ביותר לשיחה עם נציג. (ל"ת)אבי 30/08/2021 07:40הגב לתגובה זו
- 17.אבי 30/08/2021 04:08הגב לתגובה זוזרקו הרבה עובדים מסורים הביתה. השאירו רעשנים שעשו מעט
- 16.רוני 30/08/2021 03:01הגב לתגובה זומאחר והריענון באתר ביז פורטאל מוחק את התגובה המפורטת שלי , נמאס לי לכתוב אותה פעם שלישית....
- 15.אני עזבתי. (ל"ת)vigo 30/08/2021 02:48הגב לתגובה זו
- 14.ירדנה 29/08/2021 23:08הגב לתגובה זומאוד מרוצה
- 13.מתעניין 29/08/2021 23:01הגב לתגובה זויש קשר בין המצב ובין "עיבוי" הפרסומות ????
- 12.כרמל 29/08/2021 22:34הגב לתגובה זוהגדולות גרועות..
- 11.הילה 29/08/2021 21:50הגב לתגובה זוכל הכבוד שכולם ידעו על השרות הגרוע שלהם!!!
- 10.בנצי השמן 29/08/2021 21:22הגב לתגובה זותגובות שקופות ומבישות. הראל שירות מ ז ע ז ע ! גם בקופות גמל. מחריד, מצפצפים על הלקוחות.
- 9.אחד שיודע 29/08/2021 19:40הגב לתגובה זושהסתומים בפיקוח בודקים תסיעות גוף (פלת"ד) לפי מהירות התשלום בהקודה הזאת צריך להפסיק להתייחס . תהיעות גוף שמשולמות מהר מראות על חוסר תום לב של החברת ביטוח שמנסה לסגור תביעה לפני שהתגבש הנזק האמיתי ולהחתים על כתבי סילוק
- דוד 30/08/2021 09:14הגב לתגובה זוהם בכלל כדי לתת להם "לגבש" את הנזק האמיתי. חברות הביטוח הותיקות = עונש. מזל שבאו חברות ישירות שלימדו אותנו מה זה שירות
- 8.אחד שיודע 29/08/2021 19:37הגב לתגובה זוחד משמעית הראל חברת הביטוח הטובה והאמינה ביותר בישראל. הפניקס חחח 3 דרגות מתחת ביטוח ישיר 5 דרגות מתחת . החברה היחידה שלא מנסה להתעמר בלקוחות שלה סקר בושה עם קריטריונים בושה
- 7.מיטל 29/08/2021 19:30הגב לתגובה זוממש כתבה מגמתית. לא יודעת מאיפה הנתונים האלה. יש לי ביטוח בריאות רכב ועכשיו גם העברתי אליהם את הקרן השתלמות וקופת גמל. רמת שירות גבוהה מאוד
- שפן ניסויים 30/08/2021 07:39הגב לתגובה זולא טרחת אפילו לקרוא את הכתבה . מה אתה שואל מאיפה נתונים? כתוב לך בדיוק בשורה הראשונה.
- חחחח גמל והשתחמות (ל"ת)חחח 29/08/2021 20:24הגב לתגובה זו
- 6.דניאל 29/08/2021 18:33הגב לתגובה זובמקום לשרת את הלקוחות כיאות ולקחת אנשי שירות מתאימים משקיעה את כספי המבוטחים הפירסומות וחסויות עם סיפורי סבתא.
- 5.לא מסכים בכלל שירות מהיר ומעולה (ל"ת)מיכאל 29/08/2021 17:49הגב לתגובה זו
- 4.אייל 29/08/2021 17:33הגב לתגובה זואומנם הבחינה לעיל הינה על שנת 2020 אבל אני חייב שציין שלפני מספר חודשים הגשתי באתר בשם אימי בקשה לתביעת ביטוחתאונות אישיות בגין שברים והטיפול בוצע באופן דיגיטלי, מהיר והופתעתי לטובה לגבי הסכום שהועבר אליה. ממליץ בחום על הראל ביטוח תאונות אישיות.
- 3.האחים נקש 29/08/2021 17:26הגב לתגובה זונותנת דווקא תנאים טובים לעובדיה אבל סובלת מכישלון ניהולי מתמשך.
- הניהול בהראל גרוע.. לכן משתקף בשרות הגרוע.. חבל (ל"ת)שרי 29/08/2021 19:27הגב לתגובה זו
- 2.לא מסכים. דווקא הראל הכי טובה (ל"ת)אבירם 29/08/2021 17:05הגב לתגובה זו
- 1.נילי 29/08/2021 16:58הגב לתגובה זוגובה פרמיות גבוהות בכל ענפי הביטוח ונותנת שירות רע
אלי כליף (צילום: עידו לביא)העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר
הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5.
מכל מקום, Moody’s אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P העלתה את דירוג טבע ל BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.
Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.
אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות.
מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה:
.jpg)