קוויק נכנסת למגזר החרדי - חתמה על שת"פ עם הדרן
חברת משלוחי האונליין קוויק שהשלימה לאחרונה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) ובעקבות הביקורת נאלצה לחתוך בחדות את השווי בהנפקה, נכנסת למגזר החרדי. החברה מדווחת כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה ל-3 שנים עם חברת הדרן, המשווקת סמארטפונים וטבלטים כשרים במגזר החרדי, כאשר על פי הדרן, היא מחזיקה בנתח שוק של כשני שלישים משוק הסמארטפונים והטאבלטים הכשרים בעולם החרדי. על פי ההסכם בין החברות, הדרן תשווק ותפרסם את קוויק ותבצע קידום מכירות אקטיבי של שירותי קוויק אצל לקוחותיה של הדרן. קוויק תשלם להדרן בעבור שירותי השיווק הללו במודל של "תשלום תמורת הצלחה" בעבור כל לקוח שיקנה באמצעות החברה, וכן מענק בגובה משתנה בהתאם למדרג מספר הרכישות של לקוחות שהופנו על-ידי הדרן. אבירם גנות, מנכ"ל קוויק: "אנו מעריכים, כי ההסכם עם הדרן יפתח בפני ציבור שלם חלופה חדשנית לרכישה יעילה, מהירה ואיכותית של סלי קניות, ובמקביל יביא לעלייה בהיקפי הפעילות של קוויק ויהפוך אותה לשחקנית מוכרת ומובילה בתחומי הצריכה הרלבנטיים בשוק החרדי. בתוך כך, החברה החלה בהליך של בדיקה ואיתור של רשתות וחנויות מהדרין כדי להרחיב את פעילותינו לכלל צרכני מוצרי מהדרין, שוק גדול שעשוי להוות מנוע צמיחה נוסף לחברה. נמשיך לפעול ליצירת שיתופי פעולה נוספים על מנת להביא את בשורת קוויק גם לשווקים נוספים". לכתבות נוספות: > להנפיק במהירות: חברת המשלוחים שמפסידה כסף רוצה שהציבור יממן אותה - למה בעצם? > הבלגן בתשקיף של קוויק - כמה לקוחות חוזרים ופעילים יש לחברה ומהיכן הביטחון שקצב הצמיחה לא "יירד מהותית"? > למה למוסדיים אסור לגעת בהנפקה של קוויק? > קוויק משלמת לאנטרופי כדי להציל את ההנפקה; מקבלת בתמורה - שווי גבוה החברה עדיין מפסידה גולמית - אך הציגה רווח גולמי לראשונה ברבעון הרביעי של 2020 קוויק דיווחה על על עליה בהכנסות לכ-40.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020, לעומת כ-34 מיליון שקל ברבעון השלישי ולעומת הכנסות ברבעון הרביעי ב-2019 שעמדו על כ-9.8 מיליון שקל. ההפסד הגולמי ב-2020 הסתכם בכ-5.5 מיליון שקל ב-2020, בהשוואה לכ-5.2 מיליון שקל ב-2019. שיעור ההפסד הגולמי מסך ההכנסות עמד בשנת 2020 על כ-4.4%, לעומת כ-19.5% בשנת 2019. ברבעון הרביעי של 2020 החברה דיווחה לראשונה על רווח גולמי של כ-200 אלף שקל, בהשוואה להפסד גולמי של 1.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020 והפסד גולמי של 2.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. החברה גם רשמה שיעור רווח גולמי ברבעון הרביעי של 2020 של כ-0.5%, לעומת שיעור הפסד גולמי של 24.6% ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי של קוויק ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. ההפסד הנקי של החברה ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. בעלי המניות המרכזיים בקוויק הם סופר-פארם, החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה) וקבוצת יוניון (יבואנית טויוטה והזכיינית של רשת H&M בישראל)

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
