קוויק: גידול בהכנסות, מעבר לרווח גולמי אך עדיין הפסד תפעולי ונקי
חברת קוויק שהונפקה לאחרונה מדווחת על עליה בהכנסות לכ-40.2 מיליון שקל, לעומת כ-34 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020, וזאת עקב מגיפת הקורונה שהשפיעה בצורה טובה על התוצאות. ההכנסות ברבעון הרביעי ב-2019 עמדו על כ-9.8 מיליון שקל.
החברה מדווחת לראשונה על רווח גולמי של כ-200 אלף שקל, בהשוואה להפסד גולמי של 1.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020 והפסד גולמי של 2.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. החברה גם רשמה שיעור רווח גולמי ברבעון הרביעי של 2020 של כ-0.5%, לעומת שיעור הפסד גולמי של 24.6% ברבעון המקביל אשתקד. על פי החברה, "להבדיל מחברות קמעונאיות אחרות, הרווח הגולמי של קוויק כולל בתוכו גם את העלויות התפעוליות של ליקוט ושילוח, למשל, בנוסף לעלויות רכש המוצרים".
מנגד, ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, בתוספת הוצאות המחקר והפיתוח, עלו ברבעון הרביעי לכ-9.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-5.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. הגידול נובע בעיקר מגידול בהוצאות הפרסום וקידום המכירות וכן מגידול בהוצאות שכר.
ההפסד התפעולי של קוויק ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. ההפסד הנקי של החברה ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות השנתיות גדלו; ההפסד הגולמי נותר זהה, ההפסד הכולל - גדל ב-50%
בראייה שנתית, הכנסות החברה גדלו לכ-127 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26.2 מיליון שקל בשנת 2019. על פי החברה, הגידול בהכנסות ב-2020 נובע מגידול מהותי בהיקף הפעילות העסקית של החברה, ומהעלייה המשמעותית בהיקפי הצריכה באונליין על ידי האוכלוסייה בתקופת הקורונה (שהוביל להערכות שווי מופרזות לחברה, כאשר לא ברור בכלל שהעלייה תימשך עם החזרה לשגרה, כשלבסוף בעקבות הביקורת החברה הבינה שלא תוכל להנפיק לפי שווי של חצי מיליארד שקל והונפקה לפי 300 מיליון שקל).
עוד על הבעייתיות בהנפקה של קוויק ניתן לקרוא כאן:
> להנפיק במהירות: חברת המשלוחים שמפסידה כסף רוצה שהציבור יממן אותה - למה בעצם?
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
ההפסד הגולמי ב-2020 הסתכם בכ-5.5 מיליון שקל ב-2020, בהשוואה לכ-5.2 מיליון שקל ב-2019. שיעור ההפסד הגולמי מסך ההכנסות עמד בשנת 2020 על כ-4.4%, לעומת כ-19.5% בשנת 2019.
הוצאות המכירה והשיווק, והוצאות הנהלה וכלליות בשנת 2020 הסתכמו בכ-31.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19.2 מיליון שקל ב-2019. על פי החברה, הגידול בהוצאות נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות פרסום וקידום מכירות וכן גידול בהוצאות שכר כחלק מהתרחבות הפעילות. שיעור ההוצאות התפעוליות מההכנסות בשנת 2020 ירד ל-24.7% בהשוואה לכ-73.4% בשנת 2019 - לא בזכות התייעלות אלא בעקבות העלייה החדה בהיקף המכירות.
ההפסד הכולל לשנת 2020 של כ-37.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-24.7 מיליון שקל בשנת 2019, גידול של 51%, זאת בעקבות עלייה בעלויות המכירה הנובעות בעיקר מההשקעה בהרחבת פריסת צוותי ליקוט אריזה ושילוח בנקודות חדשות וגידול בהוצאות השיווק (בעיקר גידול בהוצאות הפרסום והקידום) וצרכי ההתמודדות עם משבר הקורונה.
נכון לסוף 2020 לחברה יש מזומנים בהיקף של כ-22 מיליון שקל והחודש השלימה החברה גיוס של כ-88 מיליון שקל בהנפקה ראשונה לציבור.
אבירם גנות, מנכ"ל קוויק: "אנו מסכמים את שנת 2020 עם צמיחה חדה וגידול של מאות אחוזים בהיקפי הפעילות. הצמיחה של קוויק החלה עוד טרם 2020, וכמובן קיבלה רוח גבית חזקה מאירוע הקורונה וניצלנו את העלייה החדה בהיקפי הפעילות של הציבור בישראל בכל הקשור לקניות באינטרנט. שירות האיסוף העצמי שאנו מפעילים, המאפשר ללקוחות לאסוף את ההזמנה מהסניף מבלי לצאת מהרכב, נהנה מגידול בביקושים ומהווה כיום מנוע צמיחה משמעותי. לצד המשך הצמיחה המואצת והתרחבות הפעילות, אנו מבצעים כיום גם מהלכים של הפחתת עלויות, לרבות התייעלות תפעולית, הורדת עלות המכר, שיפור בעלויות הרכש ועוד. בהתאם לכך, ברבעון הרביעי של 2020 עברה החברה לראשונה לרווח גולמי חשבונאי. אנו שמחים על מגמה זו ונפעל כדי להעצימה במהלך שנת 2021.
- 4.רון 30/03/2021 14:26הגב לתגובה זואם נקבל מחירים יקרים יותר מהסופר אם המשלוח לא יהיה בקוויק .. נצביע ברגליים .. בינתיים אין תלנות אתם בסדר גמור .
- 3.משקיע 30/03/2021 14:08הגב לתגובה זואחד הבלופים הגדולים שנראו בבורסה
- 2.בן 30/03/2021 11:17הגב לתגובה זולא להאמין שמצאו מוסדיים מטוטמים שקנו מניות של חברה מפסידה
- 1.בן 30/03/2021 09:09הגב לתגובה זומי המטומטם שקנה מניות לפי שווי 300 מיליון לחברה הפסדית שכל מי שמרוויח הוא מי שמושך שם משכורת ? איך הגענו למצ שמישהו שם כסף על חברה הפסדית. שוק עם תחרות מטורפת ושולי רווח שלהם שליליים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....בושה לכל מי שרכש שם מניות ובטח ובטח אם זה מוסדיים

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
