מנועי בית שמש מזהירה - ההכנסות יירדו ב-15%-20%, הרווח ייפגע
מנועי בית שמש 0% הפועלת בייצור, הרכבה והנדסה של מנועי סילון אמנם דיווחה ברבעון הראשון על גידול בהכנסות ובשיעורי הרווח, אבל כבר אז הזהירה שהקורונה עלולה לפגוע בה. הערב מדווחת החברה על צפי לפגיעה משמעותית במהלך הרבעון השני.
על פי הערכת החברה צפויה במהלך שנת 2020, ירידה של 15% עד 20% בהכנסות החברה וזאת לאור התפשטות נגיף הקורונה. כפועל יוצא, גם הרווחיות עתידה להיפגע, וכי עיקר הפגיעה צפויה במגזר החלקים. הירידה בהיקף המכירות נובעת מדחיית הזמנות, ולא מביטול הזמנות. הנהלת החברה מציינת כי צפוי קיצוץ ביתר ההוצאות בהתאם.
מחודש אפריל השנה, המניה ירדה בכ-50%. מאז השיא שנקבע באוקטובר 2019 בעקבות רכישת ״חישולי כרמל״ המניה צמחה בלמעלה מ-70%. עד למגפת הקורונה החברה הציגה צמיחה במכירות ובשיעורי הרווח, אך הפגיעה בענף התעופה בעקבות התפשטות הקורונה צפויה להמשך עוד זמן רב.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-48.8 מיליון דולר, עליה של 25.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של 3.8 מיליון דולר, לעומת 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019, שם הכירה החברה ברווח הזדמנותי של 3.7 מיליון בעקבות רכישת ״חישולי כרמל, כלומר גם ברווחיות החברה הציגה צמיחה מרשימה.
- האם פרויקט הפינוי-בינוי הענק בבית שמש יבטיח את הגיוון של האוכלוסיה בעיר?
- בית שמש - 2,600 דירות חדשות; צמיחה דמוגרפית מהירה, שוק נדל"ן בר השגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנת 2016 הפכה קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטיות הגדולה בישראל, לבעלת השליטה בחברה עם 36% החזקה. 33.39% מהחברה מוחזק בידי המוסדיים, שלמרות הקטנת החשיפה לשוק התעופה בחרו להמשיך להחזיק במניות החברה, יתר המניות הם בידי הציבור.
לא סתם הגופים החזקים בישראל משמרים החזקה בחברה. בבעלות החברה שלושה מפעלים, שניים בישראל ואחד בסרביה. החברה בעלת טכנולוגיה מתקדמת בייצור מנועים למטוסים, ובעלת חוזים ארוכי טווח המוערכים בלמעלה מ-2.5 מיליארד דולר. ביניהם חתמה בית שמש חוזים ארוכי טווח לייצור חלקי מנוע, עם חברת Pratt & Whitney המייצרת את מנועי GTF שמותקנים במטוסי Airbus 320, המטוסים המסחריים הנמכרים בעולם.
- 2.ומה פרץ ההתלהבות עכשיו?..ירידה אבל היא טסה עכשיו! (ל"ת)tt 20/07/2020 11:51הגב לתגובה זו
- 1.ירידה בהכנסות 20% וצניה ירדה 70% (ל"ת)שמוליק 20/07/2020 01:51הגב לתגובה זו
- מושקע ותיק 20/07/2020 11:55הגב לתגובה זוככל הנראה אין חיסון בשנת2020 כך שענף התעופה בכלל לא הולך להרים את הראש כשנתיים לפחות... מלא חברות פושטות רגל משמע מלא חברות שמוכרות מטוסים בזול משמע ירידה משמעותית ביותר בביקוש למוצרי תעופה חדשים. תחשוב מעבר.
- שמוליק 20/07/2020 13:21החיסון בסין ורוסיה מוכן, עוד חודשיים הם מחסנים. החיסון הבריטי גם מוכן. המערב יהיה בלחץ מזה שרוסיה וסין כבר מחסנים ויזרזו את החיסונים. החיסונים כבר עברו שלב 2 שזה בטיחות, עכשיו שלב 3 שזה יעילות. וגם בלי חיסון עוד 3 חודשים מלא מקומות כבר מחוסנים בחסינות העדר. בקיץ הבא התעופה תחזור ב100% כבר
- הזדמנות פז (ל"ת)20/07/2020 11:20הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה - חוזרים לעליות?
ב-18:30 יפורסם מדד המחירים לצרכן הציפיות הן לירידה של כחצי אחוז בנתוני האינפלציה - מה עשוי להשפיע בעיקר על המדד?
הבורסה צפויה להיות היום יחסית רגועה. החוזים על וול סטריט בעלייה קלה. אסיה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. אתמול הבורסה ירדה, בעיקר בגלל המניות הדואליות והשבבים בראשם.
אנחנו לקראת סיום שנה נהדרת בבורסה, אבל מה שכל כך עזר לה השנה יכול להיות בעוכריה בשנה הבאה - הבורסה שלנו מוטה פיננסים (וגם נדל"ן) - תראו כאן את התמהיל הכל כך חריג ביחס לבורסות אחרות בעולם - עברנו את הטריליון: הבנקים, הביטוח, הנדל"ן וטבע מחזיקים את ת"א 35. הבורסה שלנו נסמכת על בנקים וחברות ביטוח וזו היתה שנה טובה לבנקים ולביטוח, אבל זה לא מאוזן. איפה טכנולוגיה, איפה חברות יצרניות - פעם ולא מזמן המשקל שלהם היה מאוד גבוה. כן, יש את טבע, יש את אלביט מערכות, חברות השבבים, קניונים ועוד. אבל הפיננסים בולטים.
מדוע חשוב להתמיד בהשקעה אחת שמאמינים בה ולא לקפוץ מקרן לקרן? מה כוחה של ההתמדה והנחישות גם בתקופה של ירידות? שלוש קרנות עם תשואה של מעל 350% ב-10 שנים מלמדות אותנו שיעור חשוב, כשגם המתחרות הפחות מוצלחות מציגות תשואות נהדרות בטווח הארוך - קרנות נאמנות מצליחות על פני זמן. ניתוח של גיא טל - המסלול ל-350%: הקרנות שהופכות השקעה צנועה להון מרשים בעשור אחד
לקראת מדד המחירים לצרכן - מה הציפיות ואיזה נתון יתפוס את תשומת הלב? אחרי מדד אוקטובר שהפתיע קצת כלפי מעלה, הציפייה למדד נובמבר שיפורסם היום ב-18:30 היא לתיקון חד יחסית, עם ירידה של כ-0.4%-0.5% כך מעריכים גם במזרחי טפחות. עיקר ההשפעה תגיא בגלל היציאה מתקופת חגי תשרי, ובעיקר מסעיף הטיסות לחו"ל. נובמבר התאפיין בכמות גבוהה יחסית של ישראלים שטסו, אך מנגד מחירי הטיסות עצמם היו אלו שתרמו במידה רבה להפתעה החיובית באוקטובר, וכעת הציפייה היא לתיקון מהכיוון הזה. בסעיף המזון התמונה מורכבת יותר, היסטורית נרשמו בנובמבר ירידות אחרי התייקרויות החגים, אבל בשנים האחרונות נרשמת דווקא מגמת עלייה. גם האומדן הנוכחי מצביע על עלייה קלה, אם כי ירידה צפויה במחירי פירות וירקות, עונתית ועל פי האומדנים, אמורה לקזז חלק גדול מההשפעה. סעיף הדיור ממשיך להיות נקודת אי-ודאות, אחרי שני מדדים רצופים מפתיעים כלפי מטה, למרות נתונים שממשיכים להצביע על עליות בשכירויות בחוזים חדשים. קצב העלייה השנתי התמתן ל-3.6%, שפל של שנה, וההערכה היא שהפער בין הנתונים למדד ייסגר, אך עדיין לא ברור באיזה כיוון.
- עין שלישית זינקה 10% אר פי אופטיקל כ-7%; מניות השבבים נפלו - נעילה שלילית במדדים
- מדד ת"א 90 התחזק 1.4%; מדד הנדל"ן זינק 2.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנחה שהמדד יעמוד בצפי, האינפלציה תישאר סביב 2.5%, כשמדובר בעוד חודש כמעט נטול השפעות מדיניות, כזה שמקרב את יציאת השפעות המע"מ וההתייקרויות של תחילת 2024 מהחישוב השנתי. גם אם מחירי החשמל, המים והארנונה יעלו, ההערכה היא שהעליות יהיו מתונות יותר מאלה שנרשמו בינואר האחרון, ולא ישנו את תוואי ההתמתנות. לכך מצטרפת גם ציפייה לירידה במחירי הדלק בינואר, על רקע שקל חזק ומחירי נפט נמוכים, מה שעשוי לדחוף את האינפלציה הכוללת לאזור 1.9%, מתחת למרכז היעד של בנק ישראל. למרות הירידה בציפיות האינפלציה, ציפיות הריבית הגיבו באופן מוגבל בלבד. בבנק ישראל ממשיכים להצביע על סיכונים אפשריים, בעיקר גיאופוליטיים ופיסקליים, בעוד שהביקושים המקומיים לבדם, לאור היציבות במדד אמון הצרכנים, אינם נראים בשלב זה כגורם שמאיים להחזיר את האינפלציה למגמת עלייה - מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
