מנועי בית שמש
מנועי בית שמש

מנועי בית שמש מזהירה - ההכנסות יירדו ב-15%-20%, הרווח ייפגע

מניית החברה ירדה מהשיא לפני 8 חודשים ב-70% ובמהלך הקורונה ב-50% 
אור צרפתי | (6)

מנועי בית שמש 0%  הפועלת בייצור, הרכבה והנדסה של מנועי סילון אמנם דיווחה ברבעון הראשון על גידול בהכנסות ובשיעורי הרווח, אבל כבר אז הזהירה שהקורונה עלולה לפגוע בה. הערב מדווחת החברה על צפי לפגיעה משמעותית במהלך הרבעון השני. 

על פי הערכת החברה צפויה במהלך שנת 2020, ירידה של 15% עד 20% בהכנסות החברה וזאת לאור התפשטות נגיף הקורונה. כפועל יוצא, גם הרווחיות עתידה להיפגע, וכי עיקר הפגיעה צפויה במגזר החלקים. הירידה בהיקף המכירות נובעת מדחיית הזמנות, ולא מביטול הזמנות. הנהלת החברה מציינת כי צפוי קיצוץ ביתר ההוצאות בהתאם.

מחודש אפריל השנה, המניה ירדה בכ-50%. מאז השיא שנקבע באוקטובר 2019 בעקבות רכישת ״חישולי כרמל״  המניה צמחה בלמעלה מ-70%. עד למגפת הקורונה החברה הציגה צמיחה במכירות ובשיעורי הרווח, אך הפגיעה בענף התעופה בעקבות התפשטות הקורונה צפויה להמשך עוד זמן רב. 

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-48.8 מיליון דולר, עליה של 25.5%  לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של 3.8 מיליון דולר, לעומת 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019, שם הכירה החברה ברווח הזדמנותי של 3.7 מיליון בעקבות רכישת ״חישולי כרמל, כלומר גם ברווחיות החברה הציגה צמיחה מרשימה. 

בשנת 2016 הפכה קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטיות הגדולה בישראל, לבעלת השליטה בחברה עם 36% החזקה. 33.39% מהחברה מוחזק בידי המוסדיים, שלמרות הקטנת החשיפה לשוק התעופה בחרו להמשיך להחזיק במניות החברה, יתר המניות הם בידי הציבור. 

לא סתם הגופים החזקים בישראל משמרים החזקה בחברה. בבעלות החברה שלושה מפעלים, שניים בישראל ואחד בסרביה. החברה בעלת טכנולוגיה מתקדמת בייצור מנועים למטוסים, ובעלת חוזים ארוכי טווח המוערכים בלמעלה מ-2.5 מיליארד דולר. ביניהם חתמה בית שמש חוזים ארוכי טווח לייצור חלקי מנוע, עם חברת Pratt & Whitney המייצרת את מנועי GTF שמותקנים במטוסי Airbus 320, המטוסים  המסחריים הנמכרים בעולם.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ומה פרץ ההתלהבות עכשיו?..ירידה אבל היא טסה עכשיו! (ל"ת)
    tt 20/07/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ירידה בהכנסות 20% וצניה ירדה 70% (ל"ת)
    שמוליק 20/07/2020 01:51
    הגב לתגובה זו
  • מושקע ותיק 20/07/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    ככל הנראה אין חיסון בשנת2020 כך שענף התעופה בכלל לא הולך להרים את הראש כשנתיים לפחות... מלא חברות פושטות רגל משמע מלא חברות שמוכרות מטוסים בזול משמע ירידה משמעותית ביותר בביקוש למוצרי תעופה חדשים. תחשוב מעבר.
  • שמוליק 20/07/2020 13:21
    החיסון בסין ורוסיה מוכן, עוד חודשיים הם מחסנים. החיסון הבריטי גם מוכן. המערב יהיה בלחץ מזה שרוסיה וסין כבר מחסנים ויזרזו את החיסונים. החיסונים כבר עברו שלב 2 שזה בטיחות, עכשיו שלב 3 שזה יעילות. וגם בלי חיסון עוד 3 חודשים מלא מקומות כבר מחוסנים בחסינות העדר. בקיץ הבא התעופה תחזור ב100% כבר
  • הזדמנות פז (ל"ת)
    20/07/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה: