כאילו לא חסרות לה צרות: קסטרו עלולה להיפגע מהשבתת הפעילות בסין

החברה צופה שבטווח המידי היא לא תפגע אך להמשך ההשבתה עלולות להיות השפעות לטווח הבינוני-ארוך. החברה פועלת מול ספקיה בטריטוריות אחרות על מנת לנסות ולהסיט את פעילות הייצור
איתן גרסטנפלד | (2)

הצרות באות בצרורות, חברת קסטרו 0.69% מודיעה כי, נמסר לה ממספר ספקים בסין כי הם טרם שבו לפעילות, לאור התפשטות נגיף הקורונה. החברה מעריכה כי בטווח המידי היא לא צפויה להיפגע אך עלולות להיות להמשך ההשבתה השפעה לטווח הבינוני-ארוך.

על פי הדיווח, למרות שחופשת החגים המקומית בסין אמורה הייתה להסתיים ביום אתמול (אחרי שהוארכה בכשבוע על ידי הממשל המקומי), נמסר לחברה על ידי מספר ספקים סיניים, המייצרים חלק ממוצרי הקבוצה, כי בעת הנוכחית, הם לא חוזרים לפעילות סדירה. זאת בשל אי הבהירות הקיימת בסין בדבר התפשטות נגיף הקורונה והאמצעים שיש לנקוט על מנת לצמצם את החשיפה אליו.

 

החברה, לא צופה פגיעה בפעילותה בטווח המיידי, אך המשך השבתת מפעלי הייצור בסין או אי חזרתם לעבודה סדירה בתפוקה מלאה עלולים להשפיע על פעילות החברה בטווח הבינוני והארוך.

 

עם זאת, מאחר ועדיין אין צפי בנוגע למועד שבו תחזור פעילות הייצור בסין לסדרה, אין  ביכולת החברה להעריך את ההשפעה של המשך הפסקת פעילות הייצור בסין על תוצאותיה. אם כי ככל שהשיבושים האמורים יתארכו, צופה החברה כי השפעתם השלילית על תוצאותיה תלך ותגדל. החברה פועלת מול ספקיה בטריטוריות אחרות על מנת לנסות ולהסיט את פעילות הייצור, ככל הניתן, לטריטוריות אלו.

ההודעה מגיעה בתזמון לא טוב עבור החברה שחווה תקופה קשה בחודשים האחרונים. כפי שערכנו בביזפורטל על סמך הערכות חשבונאית החברה עשויה למחוק 100-200 מיליון שקל בדוח השנתי. בעקבות מצבה הפננסי הודיעה החברה לפני כחודשיים על שורת צעדי התייעלות. במסגרתם, רשת חנויות אקססורייז הלכה לפירוק ואתר הביגוד לאדילה (LADILA) הפסיק את פעילותו. 

הדיווח מגיע לאחר שבשבוע שעבר דיווחו החברות דלתא ועדיקא כי בשלב זה הן לא נפגעו מהשבתת המפעלים בסין. אך, החברות נמענו עד כה מלספק תחזיות באשר לצפוי בעתיד. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אליק 10/02/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    לא בטוח שהם לא ילכו לדיפולט.אין מה לחפש שם
  • 1.
    הו צי מין 10/02/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    לא מפתיע שעיקר האספקה שלה מגיע מסין,גם לא מפתיע הדוחות העגומים שלה,אי אםשר למכור לאורך זמן זבל סיני במחירים מופקעים.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳