רמי לוי
צילום: Bizportal

בא לשכונה: רמי לוי רוכש 20% מקופיקס לפי שווי של 105 מיליון שקל

במסגרת העסקה, תינתן לרמי לוי האופציה להגדיל במשך שנתיים את חלקו, בשתי פעימות, ולהפוך לבעל המניות הגדול בקופיקס
נועם בראל | (7)
נושאים בכתבה קופיקס רמי לוי

רמי לוי מתרחב לחנויות עירוניות. הלילה, בעסקה הראשונה של שנת 2018, דיווחה רמי לוי על רכישת 20% ממניות קופיקס גרופ לפי שווי חברה של 105 מיליון שקל (דיסקאונט של 8.7% על מחיר השוק). 

עוד במסגרת העסקה, תינתן לרמי לוי האופציה להגדיל במשך שנתיים את חלקו, בשתי פעימות, ולהפוך לבעל המניות הגדול בקופיקס, כשבהמשך יוכל להגדיל את חלקו ל- 50.01% ממניות קבוצת קופיקס. 

סביר להניח כי אם העסקה אכן תצא לפועל, יסב רמי לוי את סניפי קופיקס לסניפים של הרשת השכונתית שלו - 'רמי לוי בשכונה' אשר מפעילה כרגע רק סניף אחד בירושלים. המשמעות האמיתית של ההודעה היא בעצם חיסול רשת קופיקס שלא הצליחה להתרומם.

השלמת העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של החברה, למינוי דירקטור שיומלץ ע"י רמי לוי, תיקון תקנון החברה ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים. נזכיר כי, לפני כשנה וחצי ניסה רמי לוי לרכוש את רשת מגה ולהכנס לתחום המרכולים העירוניים דרך מגה בעיר, מהלך שנבלם ע"י רשות ההגבלים העסקיים, עך כעת נראה שלוי מצא דרך בכל זאת להכנס לתחום אליו כיוון.

קופיקס כוללת 134 סניפים של רשת בתי הקפה קופיקס ו-50% מרשת הסופרמרקטים סופר קופיקס, אשר מפעילה 30 סניפים. ה-50% הנותרים מוחזקים בידי קרן ההשקעות גרין לנטרן שבבעלות ריצ'י הנטר, יוסף אליאש ודני בן-רעי.

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון: "ההיגיון מאחורי החיבור לקופיקס, שמספקת לחברה תשתית קמעונאית קיימת, נשען על העובדה שהכניסה לערים לוקחת זמן - היות ולא פשוט למצוא מיקומים איכותיים במרכזים העירוניים. לקופיקס 30 מרכולים בגודל ממוצע של כ-200 מ"ר, ו-120 נקודת מכירת קפה (גודל של כ-30-40 מ"ר).

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, קופיקס הציגה מכירות של 230 מיליון שקל, לצד איזון תפעולי - בהשוואה למכירות של 183 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ורווח תפעולי של 7.7 מיליון שקל. עיקר ההתעניינות של רמי לוי הוא במרכולים, כאשר פעילות בתי הקפה מהווה אופציה לערוץ הפצה נוסף. אנו מאמינים כי רמי לוי תוכל לשפר משמעותית את פעילות המרכולים, דרך הניסיון והידע שהיא מביאה בתחום קמעונאות המזון, וכן דרך כוח הקנייה שלה."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"נשאלת השאלה, האם המודל של חנויות קטנות של כ-200 מ"ר, הוא נכון עבור רמי לוי כאמצעי לתקוף את ההגמוניה של שופרסל ויינות ביתן בתוך העיר. רמי לוי בעצמה התכוונה לפתוח חנויות של כ-300-700 מ"ר בעיר. לא ניתן לומר כרגע, אך מה שכן, פורמט חנויות הנוחות תופס נתח שוק הולך וגדל בקמעונאות המזון בעולם, ואם הפעילות החדשה תנוהל נכון, סביר להניח כי רמי לוי תצליח בפורמט הזה. בשורה התחתונה: עסקה הגיונית, עם כניסה שמרנית ותמחור אטרקטיבי."

נזכיר כי, קופיקס פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה הפסד של 832 אלף שקל, ירידה של מעל 50% מהרבעון המקביל אשתקד.  ובכלל - הרשת פשוט לא הצליחה לספק את מה שהבטיחה - רשת הדיסקאונט לא באמת הצליחה למכור קפה ב-5 שקלים וגם להרוויח, וגם ב-6 שקלים זה לא עובד. למעשה, צריך לעשות אבחנה בין הרשת עצמה לבין הזכיינים. בעוד הרשת כבר בהתחלה הצליחה להרוויח, הרי שהזכיינים לא (בעיקר בגלל התשלומים לרשת), אבל זה לא החזיק מים, ובסופו של דבר - גם הרשת עברה לשורה תחתונה אדומה.

רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה, פעילה בתחום קמעונאות המזון בישראל ומפעילה סניפי דיסקאונט. רמי לוי מקפידה שסל המוצרים הנמכר בסניפיה, יהיה הזול ביותר בהתייחס לתחרות המקומית בסביבתו של כל סניף.באמצעות חברות בת, משווקת רמי לוי שירותים של תקשורת סלולארית ומוכרת מוצרי קצה לציבור, וכן מפעילה שירותי שיחות בינלאומיות.

   

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עידן 01/01/2018 21:19
    הגב לתגובה זו
    עניין של זמן ....
  • 5.
    שומר נפשו ירחק. 01/01/2018 11:43
    הגב לתגובה זו
    קופיקס =סוכר,נתרן,שומנים רעילים,צבעי מאכל מסרטנים . בתאבון !!!!!
  • גל 01/01/2018 15:27
    הגב לתגובה זו
    כלקוח, התחרות הזו מלחיצה אתכם ובצדק.
  • 4.
    משה 01/01/2018 10:10
    הגב לתגובה זו
    חייב להיות תחקיר לגבי התלונות על קרן הגשמה ,תרימו את הכפפה והכל יצוף .
  • 3.
    מאיר 01/01/2018 09:28
    הגב לתגובה זו
    זהירות מנסיון
  • 2.
    קופיקס? ביג דיל. סיבוב מזהיר של כץ (ל"ת)
    מאיר 01/01/2018 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מאיר 01/01/2018 09:21
    הגב לתגובה זו
    הלך לי כל הכסף . אפילו את הקרן הם לא מחזירים . רבי מוכר עסקים ולנו נמחק הכסף
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -1.97%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.