בא לשכונה: רמי לוי רוכש 20% מקופיקס לפי שווי של 105 מיליון שקל
רמי לוי מתרחב לחנויות עירוניות. הלילה, בעסקה הראשונה של שנת 2018, דיווחה רמי לוי על רכישת 20% ממניות קופיקס גרופ לפי שווי חברה של 105 מיליון שקל (דיסקאונט של 8.7% על מחיר השוק).
עוד במסגרת העסקה, תינתן לרמי לוי האופציה להגדיל במשך שנתיים את חלקו, בשתי פעימות, ולהפוך לבעל המניות הגדול בקופיקס, כשבהמשך יוכל להגדיל את חלקו ל- 50.01% ממניות קבוצת קופיקס.
סביר להניח כי אם העסקה אכן תצא לפועל, יסב רמי לוי את סניפי קופיקס לסניפים של הרשת השכונתית שלו - 'רמי לוי בשכונה' אשר מפעילה כרגע רק סניף אחד בירושלים. המשמעות האמיתית של ההודעה היא בעצם חיסול רשת קופיקס שלא הצליחה להתרומם.
השלמת העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של החברה, למינוי דירקטור שיומלץ ע"י רמי לוי, תיקון תקנון החברה ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים. נזכיר כי, לפני כשנה וחצי ניסה רמי לוי לרכוש את רשת מגה ולהכנס לתחום המרכולים העירוניים דרך מגה בעיר, מהלך שנבלם ע"י רשות ההגבלים העסקיים, עך כעת נראה שלוי מצא דרך בכל זאת להכנס לתחום אליו כיוון.
- רמי לוי מעלה את המחיר בהצעת הרכש לקופיקס
- רמי לוי מנסה למחוק את קופיקס מהבורסה בפרמיה אפסית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קופיקס כוללת 134 סניפים של רשת בתי הקפה קופיקס ו-50% מרשת הסופרמרקטים סופר קופיקס, אשר מפעילה 30 סניפים. ה-50% הנותרים מוחזקים בידי קרן ההשקעות גרין לנטרן שבבעלות ריצ'י הנטר, יוסף אליאש ודני בן-רעי.
גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון: "ההיגיון מאחורי החיבור לקופיקס, שמספקת לחברה תשתית קמעונאית קיימת, נשען על העובדה שהכניסה לערים לוקחת זמן - היות ולא פשוט למצוא מיקומים איכותיים במרכזים העירוניים. לקופיקס 30 מרכולים בגודל ממוצע של כ-200 מ"ר, ו-120 נקודת מכירת קפה (גודל של כ-30-40 מ"ר).
בתשעת החודשים הראשונים של השנה, קופיקס הציגה מכירות של 230 מיליון שקל, לצד איזון תפעולי - בהשוואה למכירות של 183 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ורווח תפעולי של 7.7 מיליון שקל. עיקר ההתעניינות של רמי לוי הוא במרכולים, כאשר פעילות בתי הקפה מהווה אופציה לערוץ הפצה נוסף. אנו מאמינים כי רמי לוי תוכל לשפר משמעותית את פעילות המרכולים, דרך הניסיון והידע שהיא מביאה בתחום קמעונאות המזון, וכן דרך כוח הקנייה שלה."
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
"נשאלת השאלה, האם המודל של חנויות קטנות של כ-200 מ"ר, הוא נכון עבור רמי לוי כאמצעי לתקוף את ההגמוניה של שופרסל ויינות ביתן בתוך העיר. רמי לוי בעצמה התכוונה לפתוח חנויות של כ-300-700 מ"ר בעיר. לא ניתן לומר כרגע, אך מה שכן, פורמט חנויות הנוחות תופס נתח שוק הולך וגדל בקמעונאות המזון בעולם, ואם הפעילות החדשה תנוהל נכון, סביר להניח כי רמי לוי תצליח בפורמט הזה. בשורה התחתונה: עסקה הגיונית, עם כניסה שמרנית ותמחור אטרקטיבי."
נזכיר כי, קופיקס פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה הפסד של 832 אלף שקל, ירידה של מעל 50% מהרבעון המקביל אשתקד. ובכלל - הרשת פשוט לא הצליחה לספק את מה שהבטיחה - רשת הדיסקאונט לא באמת הצליחה למכור קפה ב-5 שקלים וגם להרוויח, וגם ב-6 שקלים זה לא עובד. למעשה, צריך לעשות אבחנה בין הרשת עצמה לבין הזכיינים. בעוד הרשת כבר בהתחלה הצליחה להרוויח, הרי שהזכיינים לא (בעיקר בגלל התשלומים לרשת), אבל זה לא החזיק מים, ובסופו של דבר - גם הרשת עברה לשורה תחתונה אדומה.
רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה, פעילה בתחום קמעונאות המזון בישראל ומפעילה סניפי דיסקאונט. רמי לוי מקפידה שסל המוצרים הנמכר בסניפיה, יהיה הזול ביותר בהתייחס לתחרות המקומית בסביבתו של כל סניף.באמצעות חברות בת, משווקת רמי לוי שירותים של תקשורת סלולארית ומוכרת מוצרי קצה לציבור, וכן מפעילה שירותי שיחות בינלאומיות.
- 6.עידן 01/01/2018 21:19הגב לתגובה זועניין של זמן ....
- 5.שומר נפשו ירחק. 01/01/2018 11:43הגב לתגובה זוקופיקס =סוכר,נתרן,שומנים רעילים,צבעי מאכל מסרטנים . בתאבון !!!!!
- גל 01/01/2018 15:27הגב לתגובה זוכלקוח, התחרות הזו מלחיצה אתכם ובצדק.
- 4.משה 01/01/2018 10:10הגב לתגובה זוחייב להיות תחקיר לגבי התלונות על קרן הגשמה ,תרימו את הכפפה והכל יצוף .
- 3.מאיר 01/01/2018 09:28הגב לתגובה זוזהירות מנסיון
- 2.קופיקס? ביג דיל. סיבוב מזהיר של כץ (ל"ת)מאיר 01/01/2018 09:25הגב לתגובה זו
- 1.מאיר 01/01/2018 09:21הגב לתגובה זוהלך לי כל הכסף . אפילו את הקרן הם לא מחזירים . רבי מוכר עסקים ולנו נמחק הכסף

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור
המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח
אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".
במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים
זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה, בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.
הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית.
- ארית מציגה מרווחים של אנבידיה; איפה מסתתרת החולשה בדוחות?
- ארית במזכר הבנות עם חברה אירופית לשיווק וייצור מרעומים למדינות נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.
