ביטקוין מטבע דיגיטלי קריפטו
צילום: Istock

הראלי לא עוצר: הביטקוין חצה את רמת המחיר של 8,200 דולר

המטבע הדיגיטלי חוצה את רמת המחיר לראשונה מזה 10 חודשים וזאת לאחר שאתמול רשם עלייה של 25% - הגדולה ביותר ביום אחד עבור המטבע מאז 2014
Bloomberg | (6)

מטבע הביטקוין חוצה כעת את רמת המחיר של 8,200 דולר בפעם הראשונה מזה 10 חודשים - ומסמן חציית אבן דרך נוספת בראלי הלוהט של המטבעות הדיגיטליים של בימים האחרונים.

המטבע הדיגיטלי העיקרי העולם הקריפטו טיפס הבוקר ב-3.8% עוד לפני פתיחת המסחר לרמה של 8,096 דולר וזאת לאחר שאתמול רשם עלייה של 25% - הגדולה ביותר ביום אחד עבור המטבע מאז 2014.

מטבעות הקריפטו האחרים הולכים בעקבות הראלי של הביטקוין ומטספים כעת גם כן בעשרות אחוזים. מדד בלומברג גלקסי קריפטו, אשר עוקב אחר סל של הנכסים הדיגיטליים הגדולים ביותר, הוסיף עד 8.9%.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שמעתי על קונים אבל לא שמעתי על מישהו שהצליח למכור.... (ל"ת)
    אבנר 14/05/2019 12:08
    הגב לתגובה זו
  • די עם המרמור (ל"ת)
    יוני 15/05/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
  • אז לא שמעת טוב (ל"ת)
    יאיר 14/05/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מייק 14/05/2019 12:00
    הגב לתגובה זו
    אין שום דרך לרכוש חוזים או קרנות עוקבות. זה בדיוק כמו שמקשקשים לכם שמדד הפחד עלה או ירד. אין שום דרך להשקיע במדד הפחד
  • יאיר 14/05/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    (הכוונה לבורסה)
  • 1.
    אלכס 14/05/2019 11:22
    הגב לתגובה זו
    מחזיקי מניה ביטפארמ, נא להדק חגורות!
BMW
צילום: בלומברג

לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים

יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה. המנכ"ל, הרלד קרוגר, מנסה להרגיע את המשקיעים
Bloomberg |

מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח. ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו. "אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים". החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים. במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים  בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני. ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות. בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג. קרוגר הגן על הגישה הזהירה שלו ואמר שאף אחד לא באמת ידע כמה מהר המכוניות החשמליות ישתלטו על השוק או איזו טכנולוגיה נחוצה כדי לנצח בתחרות. עמדתה של ב.מ.וו היא בניגוד לזו של יריבתה פולקסווגן, אשר הסתערה על שוק הרכבים החשמליים כשהיא משקיעה מעל 30 מיליארד אירו (34 מיליארד דולר), ב-70 דגמים חדשים עד 2028. ב.מ. וו מצידה מתכננת השקת 12 מכוניות חשמליות עד 2025. "אני לא מאמין שזה יהיה חכם, מנקודת מבט עסקית, לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד", אמר המנכ"ל.