מה מכסה ביטוח תכולה לדירה?
מהו ביטוח תכולת דירה?
בשונה מביטוח מבנה, ביטוח תכולת דירה אינו מכסה נזקים אשר נגרמו למבנה הבית, כלל תשתיות, קירות, צנרת וכד'. ביטוח תכולת דירה מבטח את החפצים האישיים שלכם, את הרהיטים שלך, אך כמובן שיש תמיד יוצא מן הכלל. כאשר אתם מבוטחים על תכולת הדירה ישנה רשימה המשתנה בין חברת ביטוח כזו לאחרת אשר כוללת בתוכה את כל הפריטים אשר אינם מכוסים בביטוח תכולת דירה, הנה רשימה חלקית: כרטיסי טיסה, כלי רכב ממונעים, צ'קים, תעודות, כלי נשק, פריטים עבור עסק, מסמכים וכן הלאה… אם תרצו לבטח חלק מהפריטים אשר אינם נמצאים תחת הכיסוי יהיה עליכם לציין זאת בפני חברת הביטוח, כך גובה הפוליסה תשתנה בהתאם או שתקבלו דחייה.
מדוע ביטוח דירה נחוץ?
אם חלילה תתחולל שריפה בבית שלכם, ביטוח תכולת דירה תוכל לחסוך ממכם עשרות אלפי שקלים אשר תצטרכו להשקיע על מנת שתוכלו להחזיר את הבית למצב הקודם שבו היה מבחינת ריהוט. עדיף להשקיע סכום מזערי בכל חודש מאשר להאמין כי לנו זה לא יקרה, ובפעם שזה כן יקרה כבר יהיה מאוחר מדי. מלבד לכך, ישנם חפצים שהם בעלי ערך סנטימנטלי וכספי, אתם בוודאי רוצים למזער את הסיכונים שיש בשטח.
שימו לב, ישנו ביטוח תכולת דירה גם עבור גניבה, לא רק בגין נזקים של הטבע. בכדי שתוכלו לבחור את הביטוח המשתלם ביותר עבורכם עליכם יהיה לבצע סקר שוק נרחב, זאת תוכלו לעשות על ידי אתר להשוואת מחירי ביטוח אונליין. מכיוון שהתחרות בין חברות הביטוח גדולה כל כך תהיו שמחים לגלות שמחירי הביטוח אינם גבוהים כלל, אך עדיין הסכום אותו תגבה חברת הביטוח תלויה במוצרים אותם אתם מעוניינים לבטח, כמו כן הסיכונים הכרוכים בהתאם לאזור מגוריכם.
השילוב המושלם
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אלמוג מימון. צילום: קבוצת אלמוג מימוןכשמקצועיות פוגשת יושרה: כך הקים אלמוג מימון את משרד שירותי הנה"ח שהפך לסמל של אמון
לקוחותיו של אלמוג מימון נהנים מהשילוב שבין טכנולוגיה חכמה, שירות אישי וחיבור אנושי אמיתי
בעולם שבו עסקים נמדדים לא רק לפי מספרים, אלא לפי אמינות, שקיפות ואחריות – בולט משרדו של אלמוג מימון, מייסד משרד שירותי הנהלת חשבונות המוביל בישראל הוא נבחר לאחד המשרדים שהצליחו לשלב בין מקצועיות טכנולוגית מתקדמת לבין יחס אנושי חם. מימון, שהחל את דרכו לפני למעלה מעשור, הפך לשם מוכר בקרב עסקים בישראל – בזכות הדרך שבה הוא מנהל כספים, אך גם בזכות הדרך שבה הוא מנהל יחסים.
הדרך אל המקצועיות – מסיפור אישי לשירות ציבורי
אלמוג מימון בנה את דרכו בעולם הפיננסי צעד אחר צעד, תוך היכרות יומיומית עם הקשיים של בעלי עסקים. הוא ראה מקרוב עד כמה תחום הנהלת החשבונות עלול להיראות מאתגר, ואיך חוסר בהכוונה נכונה עלול לעלות ביוקר. את דרכו המקצועית החל באזור עפולה והעמקים, שם ליווה עסקים קטנים שצמחו עם השנים לחברות מצליחות והבין עד כמה חשוב לנהל חשבונות בגישה אנושית ולא טכנית בלבד.
במקום להסתפק במענה יבש, הוא בחר להקים משרד שמדבר בגובה העיניים כזה שמסביר, מלווה ומעניק ללקוחות ביטחון לאורך כל הדרך. מהפתיחה של העסק הראשון ועד ההתנהלות מול הרשויות, המשרד של אלמוג מימון מציע יד תומכת וראייה רחבה של כל מה שחשוב לעסק באמת. במשרדו של אלמוג מימון ניתן למצוא אנשי מקצוע מובילים בתחומם, יועצי מס, מנהלי חשבונות ובקרים פיננסיים, כולם תחת קורת גג אחת שמטרתה אחת, לספק שקט נפשי וביטחון כלכלי.
גישה מבוססת ערכים – יושרה לפני הכול
בעידן שבו לא מעט בעלי מקצוע בוחרים בקיצורי דרך, מימון בחר בדרך הפוכה לגמרי, דרך שמבוססת על יושרה מוחלטת. הוא מאמין שהאמון בין בעל עסק לבין מנהל החשבונות שלו חשוב יותר מכל שורת רווח, ולכן כל לקוח במשרד זוכה לשקיפות מלאה, גישה ישירה אליו, ולדוחות שמסבירים בדיוק לאן הולך כל שקל. גישה זו הביאה את המשרד לצמיחה עקבית, לצד מערכת יחסים ארוכת טווח עם מאות לקוחות עסקיים מכל רחבי הארץ.
- החוליה החסרה בצמיחה: מדוע חברות ישראליות מאבדות תנופה ואיך CFO חיצוני משנה את כללי המשחק
- האם דין מנהלת חשבונות וכל עובד במשרד כדין קלדנית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאורך השנים נכתבו עליו לא מעט כתבות וסקירות, המשקפות את הדרך המקצועית שלו ואת הערכים שמנחים אותו.
